Historik
Föregående · 153 · Nästa
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9255}: Går vi upp är spelare som Hasa, Modigs och Karlsson absolut inga vi ska bygga ett lag runt. Jag tror Nubben lärt sig av misstaget förra gången när han tidigt satte ett lag som var tänkt att hävda sig väl i toppen av HA men som absolut inte hade i SHL att göra. Nubben har garanterat både en plan A och en plan B men här och nu spikas inga namn
+ 7
Timrå IK > Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
{297}: Ja det här går ju åt helvete, vilket jävla skitlag man hejar på
+ 8
MoDo Hockey > Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Mina gratulationer. Då lutar det mesta åt att vi ses i HA även nästa säsong 🥳🤗
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Tarasov: Ja vi lät ju Lodin fortsätta "arbeta" och det känns ju som lite win-win nu 😉
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Rytter: Jag tror att JonteD har lite hett temperament bara. Han är en snäll farbror eg, det vet jag av egen erfarenhet 😉
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Rytter: Jag tänker inte hänge mig åt nåt dömande eller graderade av värsta brott. Det som är sonat är sonat och mig veterligen finns inga aktiva fuskare eller kriminella i något av våra lag. Så det blir bara pajkastning av det hela, ganska ovärdigt tycker jag.
Vad jag däremot tycker är att Nubben har en värvningsfilosofi som skiljer sig mot både Gladers och Kenttäs där den förstnämnde lägger betydligt större vikt vid spelaren som person och hur han passat in socialt, i gruppen.
Det är lätt att här dra upp Lodin men jag både hoppas och tror att det i hans fall handlade om ungdomligt oförstånd
Vad jag däremot tycker är att Nubben har en värvningsfilosofi som skiljer sig mot både Gladers och Kenttäs där den förstnämnde lägger betydligt större vikt vid spelaren som person och hur han passat in socialt, i gruppen.
Det är lätt att här dra upp Lodin men jag både hoppas och tror att det i hans fall handlade om ungdomligt oförstånd
+ 6
MoDo Hockey > Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
jonsson: 4 matcher kvar, 7 p och drygt 30 plussmål ner. Er säsong tar slut 14/3, det är inte ens spännande längre
MoDo Hockey > Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Robin Ztorken L: Blir intressant att höra Wallson efter matchen.
Haha hur tänkte jag där? Hjärnsläpp..."höra Wallson efter matchen". De förlorar ju 😅
Haha hur tänkte jag där? Hjärnsläpp..."höra Wallson efter matchen". De förlorar ju 😅
+ 6
MoDo Hockey > Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
JoseGonzales: Ja Modo behöver sannerligen poängen. Men att se er får ju våra insatser mot Vvik och Tinget att framstå som högklassiga. Ska bli intressant att se var våra båda lag står när allvaret börjar
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7814}: Ja det uppfattas som väldigt oinspirerat 😁
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7814}: Hahaha vilken stödordssvenska! Riktigt usel faktiskt och aktualiserar frågan om man som journalist verkligen inte har några krav alls på sig att uttrycka sig väl i skrift
+ 4
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
{297}: Nu har Freddan rutit ifrån vilket var befriande. Men omsätts inte orden till prestation redan i morgon så är även jag bekymrad. Mentalt torde laget efter de två senaste insatserna nu kunna frammana ordentligt med motivation även om det ff är "betydelselösa" matcher. De har en del att bevisa igen, för oss och för sig själva
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Rallarn: Ja det är Bagdad Bob att säga att det är lugnt. Precis som det är dramaqueen att säga att det är kört. Det jag menar är att jag inte tror att nån härinne säger nåt av ovanstående men vissa är ju så svart-vita i sina tolkningar. För egen del förstår jag att laget levererar sådana här prestationer i det läge de är i. Min förhoppning, och även förtröstan, är att de däremot har ganska precis ett lagom antal matcher kvar att låta det här bli en väckarklocka och inse behovet av att lyfta sig innan allvaret. Faktiskt kanske hellre det här än att räkmackeinsatserna skulle lösa av varandra utan motgångar ändå till omgång 52
+ 6
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
bar mofftak: Appropå att krita på för andra lag
www.expressen.se/kvallsposten/sport/hockey/shl/klar-for-aterkomst-till-shl-efter-succearet/
www.expressen.se/kvallsposten/sport/hockey/shl/klar-for-aterkomst-till-shl-efter-succearet/
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
{297}: Jag håller med dig i stort sett i allt förutom att jag tror att du misstolkar försök till verklighetsförankring med lallning. Jag utgår från att laget har en enorm ödmjukhet inför vad de står inför. Om inte, ja då är det snabbt över och då är vi sannolikt 2:a i Västernorrland nästa säsong
+ 5
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Puckat: Ja jag tänker att just nu är vi på sin höjd inte laget andra lag ska förvänta sig tar poäng av konkurrenter för att gynna dem. För vår egen del spelar ju poängen i stort sett ingen roll. Modo ska nog vara glada att vi är ett av lagen de har kvar att möta om man säger så
+ 4
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
{297}: Men jag lovar, ser det ut så här i de återstående matcherna av grundserien varmkör jag också motorsågen
+ 5
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
{297}: Fascinerande vilka slutsatser du drar. Svart/vitt, inga nyanser. Heaven or hell
+ 11
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Sputnik: Missuppfatta mig inte, det jag skriver är inte att jag inte är orolig. Bara att det är rätt förståeligt att det ser ut som det gör nu. Men detta är Timrås största utmaning och motståndare inför slutspelet: Timrå IK. Är vi mentalt förberedda är vi favoriter och precis som nån skrev här så tror jag faktiskt på riktigt att vi behöver de här matcherna i det här läget, 4-5 matcher innan allvaret
+ 6
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
{297}: Det handlar ju inte om att vilja tävla eller inte, tror ingen i laget äntrar isen med ambitionen att bara kanske vinna. Men i hockey särskilt är ju de där sista procenten när det kommer till det mentala så jävla avgörande. Och just nu har vi inte dem. Något jag inte finner det minsta märkligt utan snarare naturligt.
Dock kommer även jag vara nervös när det verkligen gäller över hur det kommer se ut då. Men klyschor finns ju av en anledning, de återkommer i verkligheten. Och en är att ett dåligt genrep ger en bra premiär. Jag hoppas och tror att det är lite det vi ser här
Dock kommer även jag vara nervös när det verkligen gäller över hur det kommer se ut då. Men klyschor finns ju av en anledning, de återkommer i verkligheten. Och en är att ett dåligt genrep ger en bra premiär. Jag hoppas och tror att det är lite det vi ser här
+ 7
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Dock ska det inte förringas att det faktum att man i praktiken varit klara seriesegrare sedan typ december är en jävla utmaning att hantera rent mentalt inför när det verkligen gäller
+ 7
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
{297}: Ja det är exakt såna som vinner titlar. Eller går upp. Minns ryssarna, eller Sovjet ännu mer, när det begav sig. Hur vi kunde rubba dem i gruppspelet och tänka att nu fan, nu har vi dem på gaffeln! Sedan finalspel och voilá, total överkörning och förnedring när de gick för sitt självklara guld
+ 4
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
BoyceBoyceBoyce: Det är sannerligen några nervklena dramaqueens härinne
+ 9
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Jaha, så man förväntas alltså kunna visa upp en ekonomi som en SHL-klubb med hjälp av intäkter som en HA-dito. Genomtänkt, verkligen. Stängda ligor i princip alltså. Jag skulle skämmas som supporter om en företrädare för min klubb yttrade nåt dylikt
+ 12
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{6870}: Där försvann den sista gnutta hopp man ev hade om avancemang
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
{297}: Alla som varit med ett tag vet hur fort det svänger. Chansen att Modo hänger kvar i HA är ff 80-90% och skulle vi, vilket är långt ifrån osannolikt, inte gå upp, ja då kan styrkeförhållandena i Västernorrland mkt väl vara de omvända nästa säsong
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Smurfen: Nu har ni skällt ut tränare efter tränare men till syvende och sist är det spelarmaterialet som är för dåligt. Eller åtminstone underpresterar å det grövsta. Jag tror inte det finns en tränare i världen som kan förändra det utan det måste vara nåt som är ordentligt ruttet i Modo.
+ 13
Timrå IK > Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-02
thorwald: "Nu är det ingen katastrof än"
Det var nog årets understatement. Inte så att Timrå ska blunda för att det finns saker att jobba på inför ett slutspel men en skitmatch är inte lika med undergång och kris.
Vi kommer ifrån 3 matcher där vi vunnit med 8-0, 4-0 och 5-4 efter att otroligt starkt vänt 0-4. Det finns en ocean av positiva egenskaper att lyfta fram kring det här laget.
Jag tror det är farligare att bygga in en känsla av att nåt är fel utan fokusera istället på det som fungerar och vad det här laget kan.
Vi har svårt för Vvik ja och det måste analyseras. Jag vet vad jag tror. Jag tror att det till 110% är en inställningsfråga. Öht inget annat. För vi ÄR ett mkt bättre lag än dem! Jag vägrar säga nåt annat
Det var nog årets understatement. Inte så att Timrå ska blunda för att det finns saker att jobba på inför ett slutspel men en skitmatch är inte lika med undergång och kris.
Vi kommer ifrån 3 matcher där vi vunnit med 8-0, 4-0 och 5-4 efter att otroligt starkt vänt 0-4. Det finns en ocean av positiva egenskaper att lyfta fram kring det här laget.
Jag tror det är farligare att bygga in en känsla av att nåt är fel utan fokusera istället på det som fungerar och vad det här laget kan.
Vi har svårt för Vvik ja och det måste analyseras. Jag vet vad jag tror. Jag tror att det till 110% är en inställningsfråga. Öht inget annat. För vi ÄR ett mkt bättre lag än dem! Jag vägrar säga nåt annat
+ 10
MoDo Hockey > Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
{8839}: Menar du att jag häcklar? Har du öht nån förmåga till läsförståelse?
+ 11
MoDo Hockey > Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Rytter: Det är ju så det är. Håna kan väl vara roligt nån gång om det är typ pay back men att håna er vore som att vifta med femhunkan framför näsan på tiggaren när man går förbi och in på bolaget för att köpa lördagsgodiset
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
{8839}: Du är alltid märklig men det där var konstigt t.om för att komma från dig. Nästan obehagligt. Hur står det till eg? Behöver man vara orolig för din mentala hälsa?
+ 9
MoDo Hockey > Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Rytter: Tack för utförliga svar, jag frågade som sagt av uppriktig nyfikenhet och inte för att håna. Att ni förlorade vet även jag och ni har alltför god uppfattning om Modos uselhet i år utan att jag behöver strö salt i såret
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Costanza: Sjukt bra, vi bär den västernorrländska hockeyhedern på våra axlar
+ 6
MoDo Hockey > Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Gavelo: Ok! Tack för det svaret, det var uppriktigt sagt nog vad jag var mest nyfiken på i dagens omgång. Hur han skulle vara
+ 1
Föregående · 153 · Nästa
