mikenomad

23250 inlägg · 32164 besäkare

Historik

· 177 ·
Timrå IK > Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
TIK1928: Ja det är ju möjligt att det finns en spetsigare inofficiell målsättning inom laget men så här säger han utåt iaf:
Uppladdat:

500x0-img20191126091259.jpg


Timrå IK > Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
TIK1928: Fast i dagens ST-intervju framgår att Nubben är väldigt nöjd med situationen som den är nu. Att konkurrenssituationen höjts tillfredsställande iom Lindberg och Nässens intåg och att han har goda förhoppningar om att laget ska fixa topp 5 som är målsättningen

Timrå IK > Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Knylan: Intetsägande länk i alla avseenden mao

Timrå IK > Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Sputnik: Nä så står det. Ganska intetsägande länk sett ur Timråintresse

Timrå IK > Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
TIK1928: Fast i den där texten var det inte mycket som talade för nån värvning hit

Timrå IK > Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
hubbenorlen: För att ingjuta lite hopp så tror jag 2:a-platsen kan vara inom räckhåll för oss. Jag tycker inte Löven ser lika homogena ut som ett Modo som till sist fick det att stämma. Årets Modo tror jag inte det är så mycket att göra åt i det långa loppet, de känns som i en klass för sig. Kan inte tänka mig annat än att de vinner serien rätt överlägset. Ett ev Mecarace är jag också tveksam till hur det här laget skulle hantera. Vi känns spretiga och inte alls sådär mentalt stabila som t.ex 17/18.
Matchen på fredag blir ohyggligt spännande. Trots bara typ halva säsongen känns den som haka på el bli avhängd i topp 2.
Men som nån skrev, först ska vik klaras av på onsdag. Redan då kan det om det vill sig illa se tungt ut. För jag var väl inte helt seriös i mitt tidigare inlägg om den matchen, den är riktigt obehaglig

Timrå IK > Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
hubbenorlen: Det där var en gråtrist sammanfattning av läget för oss i årets serie som jag dessvärre tror är ganska verklighetsförankrad

Timrå IK > Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
OlliJanne: Äh. Alla vet att vi gör bostongurka av vik på ons. Inte ens spännande

Timrå IK > Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
hockey_21: Fast vore jag ni skulle jag hoppas på Löven. I er sits är det väl bättre om ni två rycker i toppen och sågar av från plats 3 och nedåt.

Dock tror jag vi vinner komfortabelt på fre

Timrå IK > Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
EXPLORERSMÅLAND: Sportsidorna dregglar över Löven och Modo medans vi flyger under radarn. 5 raka nu, jomen så tar man sig gärna an en ny vecka 👌

Timrå IK > Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
{8839}: Det håller jag helt och hållet med om. Svårt med text, skämt och ironi går inte alltid fram

Timrå IK > Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
{8839}: Sover spelarna dåligt eftersom de inte vet i vilken kedja de ska spela i och det är alltså orsaken till att spelet knackar? Är det så du menar? Eller är det du som sover dåligt?
Vi behöver få klarhet i det här nu

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8839}: Nämn helst inte året vi var i rampljuset och skämde ut oss. Inget att vara stolt över direkt

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Förra året fanns inga frälsare. Marknaden var tunn då. Verkar vara bättre i år..............

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
nils: What goes around comes around, det där var vi fan värda efter all otur med domslut och annat i höst. Ett felaktigt bortdömt mål mot er t.ex, vilken jävla röta ni hade i den matchen

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Sputnik: Men jag sticker ut hakan och tror att laget presterar i morgon mot kvalificerat motstånd!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Linkovich: Ja resultatmässigt är ju topp 4 verkligen ingen missräkning!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Sputnik: Det tråkiga är att jag tycker vi har laget och kompetensen för att spela publikvänlig OCH vägvinnande hockey. Men att detta slarvas bort. Sett till spelarmaterial är det inget brunkarlag jag ser framför mig

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Hassan: Inte det minsta oförklarligt att han vurmar för sixfinger-county. Han är därifrån

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
mikenomad: Oj, halva serien skrev jag. Lite fel där ja, ett antal matcher kvar till dess

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Olli Hahl: Han är vass ikväll, Wennerholm. Retrotröjor och hemmaseger mot mäktiga Solna A I K......gäller att ha runkrullen nära till hands då. Och vi, när exakt halva grundserien är avklarad, 4 poäng efter SHL-Modo. Tvärkört såklart

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
JonteD: Jämna steg med Löven ikv men en tappad mot modo. På söndag duger det inte att åka runt och gömma sig

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Söderöver: Men aik är ju sjukt usla alltså, släpper in 2-3 mål i stöten hela tiden

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
{8839}: Vad gäller Dahlén tycker jag du är helt ute och cyklar. Han är snarare på för låg nivå sett till hans hockeyskills, däremot kan man fråga sig ifall han har "skalle" nog för mer. Hans stora utmaning för sin karriärs skull som jag ser det blir att ta sig ur sin "comfort zone" och tyvärr innebär det nog att ganska snart klippa navelsträngen med Timrå IK. Inte redan den här säsongen dock om jag får vara självisk. Men definitivt om vi inte går upp till våren

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Knylan: Dahlén är slut, han blev aldrig mer än lovande. Och knappt det. Det förstår du väl.

Håhåjaja.....det är sannerligen mer än lovligt svart/vitt härinne. Heaven or hell. Är man inte EP-klass pronto är det kört. Typ.

Timrå IK > Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
FH - avdammad: Var också på plats, så länge ledningen var knapp kändes det nervöst men i ärlighetens namn var det klasskillnad. Matchen igår bestämde Timrå och inga andra ifall de skulle vinna eller förlora, glädjande nog valde de det förstnämnda.

Magisk hemmaklack f.ö, där såg man verkligen vad en trumma gör för stämningen

Timrå IK > Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Linkovich: Hatar att skriva det men jag tror Jontes karriär skulle behöva en SHL-klubb

Timrå IK > Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Tikkare: Jag gjorde både och i Gränby ikväll!!!! 👍

Timrå IK > Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Donald: "Nån som blev kränkt" skriver du alltså. På vårt forum. Man baxnar, kvällens roligaste. Tack för den 😂

Timrå IK > Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
EXPLORERSMÅLAND: Hä rinn lätt nu!!!!!!!!!
Uppladdat:

500x0-img20191120170752.jpg


Timrå IK > Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Idag blir det en starkbira till lunchen i väntan på avresa mot Uppsala 👍😎

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Costanza: Vill du veta? Eller var det bara ett skämskuddeförsök att vara rolig?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Om inte jag har fått det om bakfoten så bytte han till hockeyoraklet

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Charliejfz: Hal Bundy?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Hempen har inte skrivit här sedan kvalet mot KHK

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kryset: Han skrev senast i slutet av september i år

Timrå IK > Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-11-15
Hassan: Helt sjukt. Vill poängtera att jag inte är ironisk nu, det här har såklart inneburit en jättefördel för de andra topplagen.

Timrå IK > Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-11-15
Söderöver:
Äh, ni har ju inte fattat att SMÅLAND bara driver med oss. Här på HS lever han ut sitt alterego.

SMÅLAND är i själva verket en mycket stillsam och skötsam byrådirektör. En grå liten herre i kostym med ett liv i marginalen. Tystlåten men vältalig när han tar till orda, korrekt grammatiskt och rikt ordförråd.

Man kan inte skriva inlägg efter inlägg med så konsekvent likriktat förvrängd dialekt annars

Timrå IK > Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-11-15
OlliJanne: Exakt. Deras jävla bonntur får fan vara slut nu

Timrå IK > Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-11-15
JonteD: Jag skickar en bubbla 😊

Timrå IK > Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-11-15
Nisse på Mon or: Ja alltså det finns ju grader i helvetet. Man kan åka ur SHL och "bara" ligga strax under topp 2. Eller så kan man åka ur SHL och vara kandidat till negativt kval....

Timrå IK > Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-11-15
Bragd-Birger: Håller fullständigt med er. Problemet här tror jag stavas "prestigevärvning" i kombo med "Nubben".

Lär sitta långt inne att flytta på Tim

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nån som är sugen att hänga på från Sundsvall till Uppsala på onsdag? Direkt hem igen efter matchen. Funderar på hyrbil och blåsa ner, passa på att träffa sonen också som pluggar där. Åker isf ensam så 4 platser finnes, tänkte dra strax före 14

Timrå IK > Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-11-15
Sputnik: Nä låter också surdegarna vila. Inte jäsa dock. 9-2 på två senaste bortamatcherna är trots ev knackigt spel ändå topplagsbeteende

Timrå IK > Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-11-15
{8839}: Aha. Ni är två 👍🤔

Timrå IK > Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-11-15
Bragd-Birger: Sist vi mötte dem där i höst vann vi i sudden. El om det var straffar...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JonteD: De skryter upp honom eftersom han spelar med gunstlingslaget DIF, alla sportjournalisters våta fantasi. Simple as that

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Inte skinnflöjtat hoppas jag? 😬😂

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
SHL börjar sätta sig
Uppladdat:

500x0-screenshot20191114205921.jpg


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: En positiv reflektion kring årets säsong är att vi ännu inte har mer än 2 förluster i rad innan ny seger 👍

· 177 ·
Om mikenomad
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Sydost om Modin-Zetterberghallen