Historik
Föregående · 178 · Nästa
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Smokey: Du är en härlig gammal gamäng som på ett välskrivet och ofta fyndigt sätt ser till att sprida det romantiska skimret över att vara Timråit. Jag uppskattar det och känner många ggr igen mig i det. Det ena utesluter dock inte det andra och ståendes med båda fötterna på jorden kan jag inte bara tycka att allt är explorerrusigt puttrigt och bekymmersfritt
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
The great one: Även AIK:s fans tyckte att vi såg håglösa ut vilket gör det ännu jobbigare för dem att acceptera förlusten. De jämför med förra matchen som de vann men där de tycker att vi krossade dem spelmässigt. Som Timråit är man såklart tacksam över resultatet men att andas ut och blåsa faran över är väl naivt. Jag gläds över de tre poängen samt en rad "trendbrott" som nog kan vara viktiga. Främst att vi inte vann uteslutande tack vare nån superkedja samt effektivt pp. Snarare precis tvärtom. Uppträdandet på isen såg precis som tidigare högst mediokert ut i åtminstone 2 1/2 period.
+ 7
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
The great one:
Fast:
Ikväll vinner vi på Hovet och vi gör det klart iom säsongens största seger
Vi har 3 producerande kedjor
Samtliga mål i 5-5
Boyce målar
BERGLUND MÅLAR
Spelet till trots, ovanstående är lite för många trendbrott för att inte en liten gnutta framtidstro skall börja gro. Topp 2 tror jag dock vi kan glömma. Modo och Löven är åt helvete för bra den här säsongen
Fast:
Ikväll vinner vi på Hovet och vi gör det klart iom säsongens största seger
Vi har 3 producerande kedjor
Samtliga mål i 5-5
Boyce målar
BERGLUND MÅLAR
Spelet till trots, ovanstående är lite för många trendbrott för att inte en liten gnutta framtidstro skall börja gro. Topp 2 tror jag dock vi kan glömma. Modo och Löven är åt helvete för bra den här säsongen
+ 5
Timrå IK > Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
{8181}: Jag tycker HA ska dela nya lag och så får Modo välja sist. Det är orättvist som det är nu med alla bra i Modo
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Knylan: Lågt. Jävligt lågt för att komma från dig. Det där är samma retorik som att svara nån som gnäller på spelares insatser med "gör det bättre själv då"
Jag går på matcher, köper souvenirer, engagerar mina barn etc. Det är mina bidrag. Sköta laget finns det de som har en försvarlig ersättning för att göra.
Men åsikter får jag fan ha
Jag går på matcher, köper souvenirer, engagerar mina barn etc. Det är mina bidrag. Sköta laget finns det de som har en försvarlig ersättning för att göra.
Men åsikter får jag fan ha
+ 13
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8839}: Eftersom Gud styr den här föreningen tillsammans med sin Son och Den Helige Anden så fokuserar vi på spelarmaterialet istället för kärnan till problemen. Och då är det så ja, vi behöver en sheriff där bak
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Knylan: Om vi tänker att vi är en förening som menar allvar och har ambitioner tycker jag inte det vore det minsta panikartat att prata om kris ifall det blir förlust i morgon. Och då sätta sig ner för att prata om hur man ska agera
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Knylan: Ditt första stycke stämmer antagligen väldigt bra, särskilt det där med att magkänslor lätt kan bli sanningar på såna här forum.
Dock är jag övertygad om att förändringar i ledarstaben, med tränarbyte som första steg, är absolut nödvändigt om Timrå IK åter ska spänna bågen mot Sverigetoppen. En förening med lite högre ambitioner hade kickat Freddan för ett bra tag sedan
Dock är jag övertygad om att förändringar i ledarstaben, med tränarbyte som första steg, är absolut nödvändigt om Timrå IK åter ska spänna bågen mot Sverigetoppen. En förening med lite högre ambitioner hade kickat Freddan för ett bra tag sedan
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Ja seger på onsdag är ett m å s t e om vi vill haka på toppen. Men till dess behöver vi väl inte bara gegga runt i neggoträsket. Västerås och Karlskoga har t.ex 2 matcher mer spelade än oss. Det innebär att vi k a n var 5 p före Västerås och "bara" 3 p efter Karlskoga. Det är också ett möjligt scenario
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Rätt magstarkt att lägga ansvaret för Gif's degradering på Tony (1 n)
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
bisterfinnen: Utom tävlan. Skulle kunna härbergera en hel skock domherrar i vinterskrud
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Jag är inte redo att ta fram motorsågen riktigt än utan nöjer mig med att småkarva lite med kniven. Vi är inte på något sätt avsågade och mycket kvar av säsongen. Men spelet har inte sett lovande ut och mot slutet har även resultaten blivit därefter. Vänder inte detta efter uppehållet och Nubbens agerande slutar med nån upplockad junior går jag ut i förrådet och fyller tanken...
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: Kan mkt väl vara son el nåt, likheterna finns. Vore väl inte det minsta orimligt med två olika Corsi från Montreal som är verksamma inom hockeyn
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
The great one: Det är den Corsi, kryllar av scouter i stan iom turneringen. Var ett antal även i Njurunda i torsdags när Tjeckien-Schweitz spelade
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
The great one: Men hans verkliga styrka är ändå den legendariska fingertoppskänslan för laguttagningar
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{7943}: Jag håller med dig, jag tycker nog snarare det känns som lite fingertoppskänsla av er sc att agera nu för att inte tappa greppet om topplatsen. För jag tror Modo till sist fått ihop bitarna och är sådär bra som förhandstipsen sa samtidigt som ni möjligen riskerar mattas en aning.
Det är väl ovanstående man skulle önskat att vår sc också ägnat uppehållet till ist f vad han nu myst på med....
Det är väl ovanstående man skulle önskat att vår sc också ägnat uppehållet till ist f vad han nu myst på med....
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hassan: Nä jag kan nog hålla med dig lite. Möjligen skapade inledningen och främst Dahlénkedjans magnifika utdelning lite höjda förväntningar.
Fast lite är det ju som Kulltorp skriver också, att när Nubben pratar om topp 5-lag i n n a n Dahlén anslöt så borde rimligen den målsättningen höjas nån/några placeringar efter.
Dock innebär det såklart ff inte per automatik en garanterad topp 2-placering. Mer att vi möjligen kan vara med och tävla om det. Men sett till laget är vi en bit ifrån både Modo och Löven så det vore en överprestation som det ser ut nu, att sluta 1:a el 2:a.
Men det är väl därför man känner frustration över att det inte ageras när man tycker att resurserna borde finnas. Om inte nåt mörkas....
Fast lite är det ju som Kulltorp skriver också, att när Nubben pratar om topp 5-lag i n n a n Dahlén anslöt så borde rimligen den målsättningen höjas nån/några placeringar efter.
Dock innebär det såklart ff inte per automatik en garanterad topp 2-placering. Mer att vi möjligen kan vara med och tävla om det. Men sett till laget är vi en bit ifrån både Modo och Löven så det vore en överprestation som det ser ut nu, att sluta 1:a el 2:a.
Men det är väl därför man känner frustration över att det inte ageras när man tycker att resurserna borde finnas. Om inte nåt mörkas....
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Jo jag är ironisk. En smula iaf. Men här raljeras det över att man är orolig när vi ändå ligger hyggligt till och har vunnit 12 av 17 matcher. Jaja, jag blir som sagt gärna motbevisad, helst omgående efter uppehållet. För i min värld har en ansenlig andel av våra segrar tillkommit efter mer el mindre stölder av oss. Vi har spelmässigt inte förtjänat dessa. Men sånt brukar komma ifatt och jämna ut sig och jag är rädd att det är där vi är nu efter den poängmässigt fina starten
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Knylan: Härligt med lite positivism! Jag behöver det, mina domedagsprofetior grundar sig inte på några fakta utan är bara känslor baserade på det jag ser på isen och tar del av i media. Jag blir så in i helvete mer än gärna motbevisad
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
EXPLORERSMÅLAND: Passar på att scouta lite ikväll, Tjeckien-Schweiz i Modin & Zetterberghallen 👍
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Knylan: Lägger man ihop saker och ting så kan man inte annat än bli en smula konspiratorisk. Föreningens ofattbara handlingsförlamning under SHL-året som verkar sitta i ff, svågerpolitiken i laguttagningarna och pågående polisutredning kring ekonomiska oegentligheter. Är övertygad om att det sistnämnda döljer betydligt mer än vad som hittills antytts.
Nä för en utomstående framstår Timrå IK inte på långa vägar som en förening som mår bra och har en tydlig målsättning där alla drar åt samma håll
Nä för en utomstående framstår Timrå IK inte på långa vägar som en förening som mår bra och har en tydlig målsättning där alla drar åt samma håll
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Nubbens enträgna "Det finns inga frälsare därute" och "marknaden är tunn" börjar låta rätt tröttsamt ihåligt.
Ja jag är bitter och avundsjuk.
Ja jag är bitter och avundsjuk.
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Ja, inte verkar det som en förening som riskerade kontrollår precis. Spenderbyxorna är på i Umeå
+ 2
Föregående · 178 · Nästa