mikenomad

23250 inlägg · 32164 besäkare

Historik

· 178 ·
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Smokey: Du är en härlig gammal gamäng som på ett välskrivet och ofta fyndigt sätt ser till att sprida det romantiska skimret över att vara Timråit. Jag uppskattar det och känner många ggr igen mig i det. Det ena utesluter dock inte det andra och ståendes med båda fötterna på jorden kan jag inte bara tycka att allt är explorerrusigt puttrigt och bekymmersfritt

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
The great one: Även AIK:s fans tyckte att vi såg håglösa ut vilket gör det ännu jobbigare för dem att acceptera förlusten. De jämför med förra matchen som de vann men där de tycker att vi krossade dem spelmässigt. Som Timråit är man såklart tacksam över resultatet men att andas ut och blåsa faran över är väl naivt. Jag gläds över de tre poängen samt en rad "trendbrott" som nog kan vara viktiga. Främst att vi inte vann uteslutande tack vare nån superkedja samt effektivt pp. Snarare precis tvärtom. Uppträdandet på isen såg precis som tidigare högst mediokert ut i åtminstone 2 1/2 period.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
The great one:
Fast:

Ikväll vinner vi på Hovet och vi gör det klart iom säsongens största seger

Vi har 3 producerande kedjor

Samtliga mål i 5-5

Boyce målar

BERGLUND MÅLAR

Spelet till trots, ovanstående är lite för många trendbrott för att inte en liten gnutta framtidstro skall börja gro. Topp 2 tror jag dock vi kan glömma. Modo och Löven är åt helvete för bra den här säsongen

Timrå IK > Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
modomille: Det är nog samtliga av Modos motståndare i HA f.n. Inget att hymla om

Timrå IK > Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
Säsongens största seger dessutom 👍

Timrå IK > Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
JonteD: Gött! Tre friska och målmässigt stabilt, motsvarade förväntningar. Bortjagat Solnaspöke och uppskjuten kris.
Och så den gamla sanningen: När Bojan målar vinner vi

Timrå IK > Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
Sputnik: Inget gnäll nu pojkar. Vi leder ju

Timrå IK > Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
{8181}: Jag tycker HA ska dela nya lag och så får Modo välja sist. Det är orättvist som det är nu med alla bra i Modo

Timrå IK > Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
Tikkare: Vi bör vinna ganska lätt ikväll. Vi är ju ändå ett topplag som möter en jumbo som stortorskat var och varannan match

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Jörgens huvud har redan rullat. Fler lär rulla efter innan det där är över

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Knylan: Lågt. Jävligt lågt för att komma från dig. Det där är samma retorik som att svara nån som gnäller på spelares insatser med "gör det bättre själv då"

Jag går på matcher, köper souvenirer, engagerar mina barn etc. Det är mina bidrag. Sköta laget finns det de som har en försvarlig ersättning för att göra.

Men åsikter får jag fan ha

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Knylan: Men sen är det väl så att regionen och vi supportrar inte förtjänar ett SHL-lag. Förlorarmentaliteten här är urstark och intresset i ärlighetens namn rätt ljummet

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8839}: Eftersom Gud styr den här föreningen tillsammans med sin Son och Den Helige Anden så fokuserar vi på spelarmaterialet istället för kärnan till problemen. Och då är det så ja, vi behöver en sheriff där bak

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Sant. Silly me. Jag glömde visst var i näringskedjan vi befinner oss. Usch och fy på mig

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Knylan: Nu är det här ju ett supporterforum. Vet inte vad det är du inte förstår med det 🙄

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Knylan: Nollan? Varför skulle han ringa?

Herregud vad tröttsam den här "det kan alltid vara värre, vi ska vara tacksamma över vår blotta existens"-mentalitet är. Den genomsyrar hela föreningen, så jävla ickekonstruktiv

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Knylan: Om vi tänker att vi är en förening som menar allvar och har ambitioner tycker jag inte det vore det minsta panikartat att prata om kris ifall det blir förlust i morgon. Och då sätta sig ner för att prata om hur man ska agera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JonteD: Nog för att det är julafton snart men....

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Knylan: Ditt första stycke stämmer antagligen väldigt bra, särskilt det där med att magkänslor lätt kan bli sanningar på såna här forum.

Dock är jag övertygad om att förändringar i ledarstaben, med tränarbyte som första steg, är absolut nödvändigt om Timrå IK åter ska spänna bågen mot Sverigetoppen. En förening med lite högre ambitioner hade kickat Freddan för ett bra tag sedan

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Jamen precis så, har inget att tillägga. Exakt känslan som det här laget förmedlar

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Precis. Men torsk på onsdag, då jävlar osar det svavel. Fast i händelse av det kommer jag hålla mig ifrån HS tills jag vågar lita på min impulskontroll någorlunda igen

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Ja vi spelar tråkigt. Challe-tråkigt

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Ja seger på onsdag är ett m å s t e om vi vill haka på toppen. Men till dess behöver vi väl inte bara gegga runt i neggoträsket. Västerås och Karlskoga har t.ex 2 matcher mer spelade än oss. Det innebär att vi k a n var 5 p före Västerås och "bara" 3 p efter Karlskoga. Det är också ett möjligt scenario

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Rätt magstarkt att lägga ansvaret för Gif's degradering på Tony (1 n)

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nån som vet ifall Tobias spelar på onsdag?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Laxen kommer aldrig spela i Timrå IK igen, så enkelt är det. Han är en hockeyprostituerad och skulle miraklet inträffa en andra gång, att vi går upp, är han inte tillräckligt bra för oss

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
bisterfinnen: Utom tävlan. Skulle kunna härbergera en hel skock domherrar i vinterskrud

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Du har ju inte fattat, vår förening backar inte. Den tar sats. Snart så, då jävlar smäller det! Då är det full gas framåt

De ska bara ta en kopp kaffe först och reflektera över vår stjärtgosseplats i hierarkin

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
BlackBay: Sjukt jag vet. Men jag tror fan vi kan utmana. Vi har skillsen så det räcker och jag tror Nubben kommer agera när det krävs.
Ja det är lördag och jag är lite lallig. Men i alla fall

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rytter: Tror ni defilerar med minst ett par mål till i 3:e. Ni är klart bättre och seriens tveklöst bästa lag 👏

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Jag är inte redo att ta fram motorsågen riktigt än utan nöjer mig med att småkarva lite med kniven. Vi är inte på något sätt avsågade och mycket kvar av säsongen. Men spelet har inte sett lovande ut och mot slutet har även resultaten blivit därefter. Vänder inte detta efter uppehållet och Nubbens agerande slutar med nån upplockad junior går jag ut i förrådet och fyller tanken...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: Kan mkt väl vara son el nåt, likheterna finns. Vore väl inte det minsta orimligt med två olika Corsi från Montreal som är verksamma inom hockeyn

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
The great one: Det är den Corsi, kryllar av scouter i stan iom turneringen. Var ett antal även i Njurunda i torsdags när Tjeckien-Schweitz spelade

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Laken: Handlingsförlamningen i den här föreningen sedan avancemanget -18 är faktiskt rätt ofattbar om man utgår från att det som kommuniceras stämmer, dvs att ekonomin är i ordning. Ja t.om förhållandevis god

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
The great one: Men hans verkliga styrka är ändå den legendariska fingertoppskänslan för laguttagningar

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{7943}: Jag håller med dig, jag tycker nog snarare det känns som lite fingertoppskänsla av er sc att agera nu för att inte tappa greppet om topplatsen. För jag tror Modo till sist fått ihop bitarna och är sådär bra som förhandstipsen sa samtidigt som ni möjligen riskerar mattas en aning.

Det är väl ovanstående man skulle önskat att vår sc också ägnat uppehållet till ist f vad han nu myst på med....

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse1: Han kan inte göra så mycket enär marknaden är för tunn och saknar frälsare. Men det är inget han vill kommunicera vidare med pöbeln eftersom folk ändå inte fattar hur mycket ett hockeylag kostar

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hassan: Nä jag kan nog hålla med dig lite. Möjligen skapade inledningen och främst Dahlénkedjans magnifika utdelning lite höjda förväntningar.

Fast lite är det ju som Kulltorp skriver också, att när Nubben pratar om topp 5-lag i n n a n Dahlén anslöt så borde rimligen den målsättningen höjas nån/några placeringar efter.

Dock innebär det såklart ff inte per automatik en garanterad topp 2-placering. Mer att vi möjligen kan vara med och tävla om det. Men sett till laget är vi en bit ifrån både Modo och Löven så det vore en överprestation som det ser ut nu, att sluta 1:a el 2:a.

Men det är väl därför man känner frustration över att det inte ageras när man tycker att resurserna borde finnas. Om inte nåt mörkas....

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Jo jag är ironisk. En smula iaf. Men här raljeras det över att man är orolig när vi ändå ligger hyggligt till och har vunnit 12 av 17 matcher. Jaja, jag blir som sagt gärna motbevisad, helst omgående efter uppehållet. För i min värld har en ansenlig andel av våra segrar tillkommit efter mer el mindre stölder av oss. Vi har spelmässigt inte förtjänat dessa. Men sånt brukar komma ifatt och jämna ut sig och jag är rädd att det är där vi är nu efter den poängmässigt fina starten

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Nä fast det räcker väl gott, att vi är med och hugger. Och vi har vunnit 12 av 17 så det är grislugnt

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Knylan: Härligt med lite positivism! Jag behöver det, mina domedagsprofetior grundar sig inte på några fakta utan är bara känslor baserade på det jag ser på isen och tar del av i media. Jag blir så in i helvete mer än gärna motbevisad

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tonymontana: Äsch då. Trodde han var klar

😂😂😂

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Knylan: Fixar det

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
EXPLORERSMÅLAND: Passar på att scouta lite ikväll, Tjeckien-Schweiz i Modin & Zetterberghallen 👍

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
danne80: Ja jag håller med. Men det lär inte heller ske

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Knylan: Lägger man ihop saker och ting så kan man inte annat än bli en smula konspiratorisk. Föreningens ofattbara handlingsförlamning under SHL-året som verkar sitta i ff, svågerpolitiken i laguttagningarna och pågående polisutredning kring ekonomiska oegentligheter. Är övertygad om att det sistnämnda döljer betydligt mer än vad som hittills antytts.

Nä för en utomstående framstår Timrå IK inte på långa vägar som en förening som mår bra och har en tydlig målsättning där alla drar åt samma håll

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
goleafs: Hoppa gärna in i era böcker med den här diskussionen. Vi är föga intresserade hur ni formerar era lag

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Knylan: Nä. Han sa det senast i intervjun som publicerades i ST efter KHK-matchen

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Nubbens enträgna "Det finns inga frälsare därute" och "marknaden är tunn" börjar låta rätt tröttsamt ihåligt.

Ja jag är bitter och avundsjuk.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Ja, inte verkar det som en förening som riskerade kontrollår precis. Spenderbyxorna är på i Umeå

· 178 ·
Om mikenomad
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Sydost om Modin-Zetterberghallen