mikenomad

23250 inlägg · 32164 besäkare

Historik

· 198 ·
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: "Folk har ingen aning om vad det kostar"

Nä men fel då att bringa lite ljus över det för oss vanliga, hängivna, dödliga fans. Var 35-40 miljoner som enl uppgift rasade in över en natt gick upp i rök.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jag känner bara förväntan inför kvalet, äntligen börjar säsongen på allvar snart. Efter en lång, seg och ohyggligt förutsägbar grundserie (försäsong) är det skarpt läge. Det som man förra året trodde vara bära el brista, att gå upp el inte, var i själva verket 1 år för tidigt.

Det är nu det gäller, jag ser inte tillbaka på den gångna säsongen som nåt jag skulle sakna om vi åker ur. Vi har i ärlighetens namn inte varit ett fullvärdigt SHL-lag, inte getts en ärlig chans att vara det.

Det vi har att förlora ligger i framtiden, möjligheten att med någorlunda rättvisa medel kunna bygga nåt stort, ett lag som på riktigt kan utmana i högsta serien.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: De jagar Anders Lindbäck inför nästa säsong så pengar verkar finnas.


Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
Tikkare: Vet man väl hur hojåkare är. Tatuerade och kriminella 🙄

Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
Öndulat: Vi håller samma nivå härinne som laget, paralellprocesser kallas det.

Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
Timråik123456: Allrahelst som det just den berömda "vinnarskallen" som förlorat X antal matcher åt oss...

Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
Bragd-Birger: Lite undergångskänsla är det nu ja med ett lag i både sportslig och mental obalans. Därtill skadebekymmer och uteblivna värvningar. Klassiskt Timråläge mao, business as usual..

Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
Affe_TIK: Jag tror inte du är ensam om att vara orolig inför ett kval. Tycker det framgår rätt tydligt här vilken oro som finns, är väl bara kovalchuk som tror att det blir en räkmacka.

Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
Jåkkinen: När de kommer till medias rubriker borde vi lärt oss...en spelare som inom det senaste decenniet (eller lite drygt det) varit ombytt till en match i NHL är en "NHL-stjärna".

Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
mikenomad: Det hade för ett lag som oss ändå kunnat ses som en toppenvärvning...ja det gjorde ju faktiskt det. Nubben var kung, jag och alla andra jublade. Men måste erkänna att jag inte hade någon djupare koll på Svedberg som person och med det psyke han visat upp är han ju raka motsatsen till vad man skulle vilja värva till ett förväntat bottenlag. Var tog Nubbens berömda fingertoppskänsla vägen här?

Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
TimraStockholm: Svedberg bygger hela sin stjärnstatus på ett (1) grymt slutspel för sju (7) år sedan. Han var en nobody innan och har harvat på i relativ skymundan sedan dess.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Dr.Krykov: Vill utveckla punkten SHL-tempo. Normalt brukar det vara svårt för SHL-jumbon att dra fördel av det mot laget underifrån då de oftast ägnat en hel säsong till att försöka försvara sig kvar i SHL. I vårt fall är det ju inte riktigt så och jag hoppas och tror att vår offensivlusta kommer skörda frukter i ett kval där även vår defensiv ställs på klart modestare prov än under grundserien.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Dr.Krykov: Vill man vända på steken och enkom fokusera på att vara positiv kan man väl åberopa en viss poäng i att samma gäng som satt sig i skiten även får förtroendet och ansvaret att reda ut situationen. I den bästa av världar svetsas grupper samman såna gånger och individer växer som spelare.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
TimraStockholm: OM det nu blir AIK så har de helt klart i stort sett lika stor press på sig som oss. Minst.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Jag blev visst lite sur inatt ser jag. Jaja, gör väl som alltid. Bryter ihop och kommer igen ✊

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jaha. Visade sig att faxen inte ens behövdes. Skitföreningen Timrå IK skämmer ut sig mer än bara på isen. Har sett min sista match i arenan, inte en krona till från mig.


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Det är väl det att marknaden med spetsspelare som spelar gratis bara för det är kul med hockey och som alltid drömt om att få spela för Timrå IK är rätt tunn.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tonymontana: Sjukt värdelöst. Kan inte bli annat än gravt underkänt till Nubben och hela föreningen. Hur jävla hårt de än försökt.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Icetea: Betalar inte en krona för skiten hockeypuls

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tick tack....klockan tickar. Faxen kärvar tydligen.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Laken: Han hittar säkert nåt till slut men så skiter det sig för att faxen hänger sig och kontraktet dimper ner 00.01

Timrå IK > Sv: Silly Season 2018/2019
Kulltorp: Bara för Nubben att öppna pluskan, det där är två spelare vi med stor sannolikhet kan säga skulle bidra. Inga oprövade tjecker el transantlanter där chansningen alltid är mkt större vid värvningar den här tiden på året.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Så är det, jag är ff själaglad över att öht ha ett lag att hålla på, det är inte länge sedan det inte var självklart. Men jag är samtidigt för gammal för att bli starstrucked över att se storheter som Brynäs, FBK mfl möta mitt lag när klasskillnaden är som den är. Jag kan hellre förlika mig med ett hockeyliv i HA och motstånd vi rår på.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Synct: Vi har ingen framtid i SHL.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Andra får ju tycka som de vill men jag föredrar harvandet på vår rätta nivå i HA varje dag i veckan före att åka runt med brallorna nere och göra oss till åtlöje i SHL. Det här är hittills den tråkigaste säsongen på flera år. Fullständigt utan nerv, längtar till kvalet när det gäller nåt igen.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Jag tror nog det försöker, de är bara dåliga hockeyspelare.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Verkar som att vi kan glömma EK då.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
josha840: Typisk grisen i säcken

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Backhandflipp: Man kan konstatera att det är skillnad på det ekonomiska tänket i olika föreningar. Kontrollår och risk för tvångsdegradering för AIK men pengar från aktier ska användas till värvningar i jakten på SHL.

För oss som i dagsläget befinner oss där men frågan är hur länge till är värvningar ytterst oprioriterat då det trots en liten men ordnad ekonomi är hängslen och svångrem som gäller. Fast det i slutändan kan kosta oss SHL-platsen värderar vi alltså föreningens fortsatta existens högre än det.

Även om det för mig som supporter här och nu känns som en urtråkig prioritering förstår jag förnuftsmässigt det vägvalet. Vi är i slutändan en mkt mindre klubb än AIK, på alla sätt och vis.

Deras gamblande innebär inte på långa vägar samma risker som det gör för en liten landsortsförening som oss.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Eugen Sandberg:
Frågor på 2:an, vad får dig att tro att du skulle vara ensam om en sådan sak? Men tror du själv att det är särskilt troligt?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: Eftersom vi är i händerna på de olyckliga omständigheterna av att ha gått upp i SHL några år för tidigt är det så. Marknaden har varit helt tom på potentiella värvningar och Nubben var tvungen att mer eller mindre "sätta" laget inför den här säsongen i januari i fjol.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Ja det är nog så och det känns bra förutom att vi verkligen behöver nåt bakåt också. Men värvningar nu är dyra grisen i säcken-värvningar så en som nyligt varit i klubben och presterat bra är väl optimalt.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Det är verkligen helt underbart roligt med de här rafflande landslagsuppehållen

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: Ok....segt. Å andra sidan har vi en slutspurt i grundserien att använda till att vara så fräscha och redo som möjligt när det gäller, dvs i kvalet. Så skynda långsamt är nog klokt.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Wedin förresten, hur är statusen på honom? Är han tillbaka som sagts efter uppehållet?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Westerlund....

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Fast där skiljer vi oss nog inte jättemycket tror jag. Men det är känsligare för oss när vi är så tunna jmft med övriga lag. Kolla in Luleås skadebekymmer den här säsongen, ändå ligger de där de ligger. Eller Malmös. För att ta två exempel

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Propagandus: Collberg skadad. Igen.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Det blir nog aktuellt med någon fräsare så där sista självande timmarna av fönstret ska du se. Sen blir det en strid mot sekunderna om faxet ska hinna komma i tid.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Är det bara att räkna bort honom nu?


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Westerlund?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Smokey: Ok. Värvas ingen back nu så känns det otroligt handlingsförlamat.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Modoflopplag1: Du behöver inte be om ursäkt förresten, framförallt inte med det nicket 😉

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Modoflopplag1: AIK är ett spöke för oss, vi har alltid haft svårt mot dem. Dessutom känns ett fullsatt hovet i ett kval eller deras bortafölje inte särskilt lockande. De kommer dessutom förstärka laget ytterligare vad jag förstår. Med anledning av den mentala biten främst tar jag IKO alla dagar i veckan.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Absolut, så är det också 😊

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Jag såg målet. Som den notoriske målskytt han är var han precis där han skulle vara.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8179}: I ett lag som är byggt med spelare som inte håller SHL-klass tycker jag det är konstigt.

· 198 ·
Om mikenomad
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Sydost om Modin-Zetterberghallen