Historik
Föregående · 199 · Nästa
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Nå, han hade inte gjort bort sig. Men bara att gratulera AIK.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
sargad: Vet inte men tänker att deras historia är betydligt mindre turbulent än vår. Sen är vår historia betydligt stoltare rent sportsligt men regionen därnere är garanterat väsentligt köpstarkare än vår. Fast jag tycker det är en smula märkligt att deras resultat blev vad det blev.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Usel marknadsföring visst. Ännu uslare tajming, känns som ett hastverk, inte alls genomtänkt.
Lansering i höstas under minimal förhandsinfo, precis lagom till att vi förankrat oss i botten, ledningen pustat och suckat över det olyckliga faktum att vi gått upp minst 1 år för tidigt. Att vi därför inte kan ställa ett konkurrenskraftigt lag på isen samt att inga möjligheter finns att göra nåt åt den saken innevarande säsong.
Rusningen efter aktier hos gemene man uteblev och med tanke på Timrå IK:s ekonomiska rykte hos allmänheten har jag förståelse för det. En sån här satsning är på tok för nära i tid till allt som varit för att bära önskad frukt.
Föreningen har oerhört mycket kvar att bevisa, över tid, för att förtjäna folks förtroende.
Lansering i höstas under minimal förhandsinfo, precis lagom till att vi förankrat oss i botten, ledningen pustat och suckat över det olyckliga faktum att vi gått upp minst 1 år för tidigt. Att vi därför inte kan ställa ett konkurrenskraftigt lag på isen samt att inga möjligheter finns att göra nåt åt den saken innevarande säsong.
Rusningen efter aktier hos gemene man uteblev och med tanke på Timrå IK:s ekonomiska rykte hos allmänheten har jag förståelse för det. En sån här satsning är på tok för nära i tid till allt som varit för att bära önskad frukt.
Föreningen har oerhört mycket kvar att bevisa, över tid, för att förtjäna folks förtroende.
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Hjärtat protesterar hejvilt nu men naturligtvis mår svensk klubbhockey betydligt bättre av att AIK eller Leksand tar vår plats i finrummet. Lag som både berör mer och som, oavsett misslyckanden, har en obändig vilja att ta sig upp i hierarkin.
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
{8437}: Ja jag är inne på samma linje. Släpp pressen och använd återstående matcher till att ställa in psyke inför kval. Scouta kan man naturligtvis också göra men gärna fler än gnaget och Oskar då, Leksand t.ex
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Sputnik: Sant. AIK är en verklig skräckmotståndare för oss. Vi känns alltid små mot dem, oavsett plats i hierarkin. Som om vi blir lilla kusinen från landet. Märkligt eftersom det inte alls känns så mot Djurgården i samma utsträckning.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Sputnik: Även om vi kommer få kvala är avslutningen av SHL hyperviktig. Blir det Leksand och AIK är 13 el 14 inte lika viktig dock men däremot har Freddan ett jättejobb att göra med att trots förlustrader ställa ett lag på banan som brinner. Som känner sin kapacitet utan att övervärdera den.
Det sistnämnda tror jag är mindre risk, större risk då att killarna åker ut på isen med för stor respekt inför motståndet.
Vi räcker inte riktigt till i SHL men vi är där och nosar och skillnaden nedåt ÄR stor sett till kvalité. Men så är det ju det mentala också....
Det sistnämnda tror jag är mindre risk, större risk då att killarna åker ut på isen med för stor respekt inför motståndet.
Vi räcker inte riktigt till i SHL men vi är där och nosar och skillnaden nedåt ÄR stor sett till kvalité. Men så är det ju det mentala också....
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Det har endast pratats AIK eller Oskar i kvalet....
Jag tror som Wennerholm att det är troligare med AIK eller Leksand.
Jag tror som Wennerholm att det är troligare med AIK eller Leksand.
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Fan vad kul det är att lira i SHL, fiiiiinrummet, och förlora utav djävulen mot alldeles för bra motstånd.
Nä satan vad jag saknar HA och matcher mot Tingsryd när mitt lag består av spelare ljusår från SHL-klass.
Nä satan vad jag saknar HA och matcher mot Tingsryd när mitt lag består av spelare ljusår från SHL-klass.
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
OlliJanne: Nä jag tycker ju inte det, inte med det lag vi har. Jag ser hellre ett vinnande lag och för mitt intresse funkar HA utmärkt om mitt lag tillhör toppen. Att som nu vara cementerade på sistaplatsen med ett kval framledes som varit självklart sedan seriestarten, oavsett om motståndet är av finare snitt, är förödande för mitt intresse. Jag tillhör inte kategorin supportrar som tjusas av finare motstånd om verkligheten är att mitt lag är på tok för dåligt för det motståndet. Då ser jag hellre matcher mot lag som är mer på vår nivå.
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Jåkkinen: En bild och kommentar som etsat sig fast är direkt efter 7:e matchen när Nubben firar med laget och kommentatorn säger nåt i stil med att i morgon vaknar Nubben och Timrå IK upp som Joakim von Anka, utfattiga Timrå är numera stenrika.
Jo tjena
Jo tjena
+ 4
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Av allt nattsvart ikväll smärtar Modanos uppgifter djupast. Eftersom han sannolikt har täckning för det.
+ 2
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Skulle gått på torsdag men åkte på parkeringsvaktstjänstgöring på Gärde. Känns som en bal på slottet i jämförelse
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
{8671}: Fy fan vad less jag är på den här säsongen. Den var körd redan innan den började, alla som sett en hockeymatch i sitt liv kunde se det när Nubben satte ihop laget. Han sa det t.om själv, att vi gick upp för tidigt och att vi därför tvingades ställa upp med i stort sett ett HA-lag. Att man sen trodde det skulle bygga intresse för aktieförsäljning är patetiskt. Jävla dyngförening
+ 3
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
{8671}: När Wedin är skadad håller ingen lagdel SHL-klass.
Svedberg kan mkt väl vara den sämsta värvningen vi någonsin gjort sett till förväntningar och lön.
Svedberg kan mkt väl vara den sämsta värvningen vi någonsin gjort sett till förväntningar och lön.
+ 4
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Knylan: Mkt möjligt. Grejen är väl att vi (och Nubben?) trodde vi värvat Messias som skulle skina såpass att försvarets brunfläckar skulle raderas. Nu var det inte riktigt så, Svedberg visade sig var klart mänsklig. Duglig och kompetent men ingen målvaktsgud.
För det är en sådan ett lag med det här försvaret behöver. El Nubbo satte alla slantar på en häst och det ser ut att spricka. Inte för att hästen är hamburgerkött utan för att tillbehören suger. Då tror jag i det här läget att det är svårare att hitta Mr fuckin överjävliga psykfenomen till vägg därbak än det är att stärka upp backsidan med en eller ett par rekorerliga backar av SHL-snitt.
För båda våra målisar håller SHL-klass, bara inte Fräls oss från ondo på egen hand-klass.
För det är en sådan ett lag med det här försvaret behöver. El Nubbo satte alla slantar på en häst och det ser ut att spricka. Inte för att hästen är hamburgerkött utan för att tillbehören suger. Då tror jag i det här läget att det är svårare att hitta Mr fuckin överjävliga psykfenomen till vägg därbak än det är att stärka upp backsidan med en eller ett par rekorerliga backar av SHL-snitt.
För båda våra målisar håller SHL-klass, bara inte Fräls oss från ondo på egen hand-klass.
+ 4
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Sputnik: Det ligger mkt i den analysen. I frustrationen var vi nog lite hårda mot Svedberg, sanningen har vi eg vetat hela tiden. Att vi har ett försvar som inte på långa vägar räcker till i SHL. Det är där det m å s t e stärkas upp. Även om man skulle önska en Kapanen i mål så får nog våra målisar sägas vara good enough och med rätt hjälp duger de säkerligen i ett kval.
+ 6
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Kulltorp:
Nåt åt det hållet ja, vi är båda överens om att det inte är något uppseendeväckande what so ever med vår tabellposition. Att läget möjligen t.om är lite ljusbrunare än man kunde befara där innan seriestarten.
Hittills är det här precis den transportsträcka mot kvalet jag hade förväntat mig, denna tråkiga säsong som ska spelas av innan det gäller på allvar.
Börjar jag analysera och tänka "tänk om" om ett antal jämna förlustmatcher tar dock frustrationen mig till nivåer som gränsar till galenskap så det försöker jag undvika. Antar att det är den där mörka sidan du skriver om, den ligger där bakom men jag håller den stången.
Försöker krasst konstatera att det är så här det ser ut när vi inte riktigt räcker till. Kan t.ex gräma mig oerhört över Wedins frånvaro eftersom att vi med honom sannolikt legat på fast mark.
Å andra sidan är ju det en berättelse om hur tunn truppen är och hur känslig den är för skador på nyckelspelare. Målvaktssidan sen, den är ett kapitel för sig som har avhandlats tillräckligt här ikväll....
Nåt åt det hållet ja, vi är båda överens om att det inte är något uppseendeväckande what so ever med vår tabellposition. Att läget möjligen t.om är lite ljusbrunare än man kunde befara där innan seriestarten.
Hittills är det här precis den transportsträcka mot kvalet jag hade förväntat mig, denna tråkiga säsong som ska spelas av innan det gäller på allvar.
Börjar jag analysera och tänka "tänk om" om ett antal jämna förlustmatcher tar dock frustrationen mig till nivåer som gränsar till galenskap så det försöker jag undvika. Antar att det är den där mörka sidan du skriver om, den ligger där bakom men jag håller den stången.
Försöker krasst konstatera att det är så här det ser ut när vi inte riktigt räcker till. Kan t.ex gräma mig oerhört över Wedins frånvaro eftersom att vi med honom sannolikt legat på fast mark.
Å andra sidan är ju det en berättelse om hur tunn truppen är och hur känslig den är för skador på nyckelspelare. Målvaktssidan sen, den är ett kapitel för sig som har avhandlats tillräckligt här ikväll....
+ 6
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Kulltorp: Din ljusare sida har dock sina poänger i resonemanget. Men som de flesta andra här ser jag ju att Svedberg inte är vår räddare i nöden. Jag blir närmast skräckslagen av tanken på honom som sista utpost i ett kval med alla nerver och allt som står på spel då. Jag tycker det börjar bli dags att spela in Bratten som 1:e-målis på allvar nu.
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Timråit H-sand: Lön igår, tror på rätt många sista minuten-köpare idag.
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Drömde att vi vann med 2-1, Bratten stod och var fenomenal. Överlag imponerades hockey-Sverige över Timrås tighta försvarsspel.
Som ni förstår har jag inte för vana att drömma sanndrömmar så nån jinxvarning föreligger inte.
Önskedrömmar ägnar jag mig åt ibland dock.
Som ni förstår har jag inte för vana att drömma sanndrömmar så nån jinxvarning föreligger inte.
Önskedrömmar ägnar jag mig åt ibland dock.
+ 7
Timrå IK > Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
nils: Klart den här segern inte suddade ut oron för att åka ur. Men i ett kval mot ett HA-lag är vi såklart bästa laget. Dock är det ju så många andra faktorer som spelar in då, främst mentala. Det gäller att vara rätt förberedd inför uppgiften, vi måste gå in med känslan att vi har kvalitéer det andra laget saknar och utnyttja det. Inte sänka oss.
Samtidigt får det inte slå över till högmod och nonchalans. En svår balansgång men är det någon jag vill ha i ett tränarbås inför dylika utmaningar så är det Freddan.
Samtidigt får det inte slå över till högmod och nonchalans. En svår balansgång men är det någon jag vill ha i ett tränarbås inför dylika utmaningar så är det Freddan.
+ 5
Timrå IK > Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Det brinner nu. Hettan slår mot ansiktet, serien har äntligen börjat. Ja vi ligger sist. Men mina farhågor före säsongen målade upp ett betydligt värre, avsågat scenario. Det är inte troligt att vi undviker kval men vi är fan med i racet om att göra det. Kval då? Det är mer troligt än otroligt att vi överlever ett sånt.
+ 15
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Vilken tur att vi håller spänningen i botten av SHL vid liv ett tag till då. Det måste glädja er
+ 14
Timrå IK > Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
TimraStockholm: Nämen hörrni, det här var väl trevligt 😃
+ 3
Timrå IK > Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
fantasilos: Har det någonsin hänt att Timrå spelat ett nyförvärv direkt? De ska ju alltid "landa" och vila nån match av nån outgrundlig anledning...
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2018/2019
sargad: Det sägs ju att SHL är sämre än någonsin och förmodligen stämmer det. SHL i år har blivit lite mer som HA, topplagen är inte outstanding utan det är lite urvattnat där. Alla lag tar poäng av varandra i högre utsträckning.
Lite märkligt med tanke på att det här var säsongen är skillnaden mellan serierna skulle bli avgrundsdjup, när SHL-lahen plötsligt badade i pengar. Men det är kanske inte förrän nästa säsong el den därpå som det på riktigt får genomslag.
Lite märkligt med tanke på att det här var säsongen är skillnaden mellan serierna skulle bli avgrundsdjup, när SHL-lahen plötsligt badade i pengar. Men det är kanske inte förrän nästa säsong el den därpå som det på riktigt får genomslag.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2018/2019
{4606}: Hej och hå, känsla var det ja 😅
Fan. Örebro har vänt mot Växjö
Fan. Örebro har vänt mot Växjö
Timrå IK > Sv: Silly Season 2018/2019
{8671}: Ett AIK som dessutom sannolikt stärker upp laget inför ett kval. Samt lär ha ett jävla stöd både hemma och borta då
+ 3
Föregående · 199 · Nästa