Historik
Föregående · 197 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Grattis till segern ikväll. Tycker ni gör en kanonsäsong efter många om och men. Tror ni blir farliga i slutspelsserien. Utgår från att det blir Oskar där och håller isf er och dem som delade 2:handsfavoriter knappt bakom Leksand.
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2018/2019
Tarasov: En klubb som AIK behöver aldrig på allvar oroa sig över ekonomin. Huruvida de överlever eller inte i händelse av missad SHL-plats är inte ens på dagordningen, däremot kanske det något förhalar vidare satsning. Fast förmodligen inte ens det.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
10 spelare skadade/frågetecken ikväll. Känns som att förberedelserna inför kvalet är i full gång, Timrå återstoden av grundserien måste vara som gratis poäng...
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Freddan om Wedin i dagens ST: Wedin spelar inte på tisdag men ev på torsdag. Spelar han inte på torsdag så ska han vara igång på lördag.
Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Veteranolle: Ja för vi saknade ju inga. Och har inte gjort en längre tid. Framförallt inte SHL:s bäste forward som inte spelat sedan 2018 😏
+ 9
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{6870}: Ja och faktum är att det finns fler saker som talar för oss och uppehåll. Som t.ex skadorna, tid att läka. Men även läka mentalt, vi kommer sannolikt inte från en positiv trend så att ladda om och slicka sår är nog välgörande.
Jag ändrar mig i frågan.
Jag ändrar mig i frågan.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
RunarUp:
Det kommer såklart bli svintufft i kvalet men blir det AIK bedömmer jag chanserna 65/35 till vår fördel. Betydligt bättre om det mot all förmodan blir Oskar.
Annars är säsongen som förväntat hittills. Ganska precis faktiskt. Det som började fantastiskt och fortsatte jamen någotsådär hyggligt har till slut landat i den verklighet alla med lite hockeykunskaper förutspådde.
Nå, som jag tidigare slagit fast-tiden för rödvita hockeyhjältar är inte inne än. Men det närmar sig nu, pulsen ökar. Känslan är lite som veckorna innan säsongsstarten andra säsonger fast extended.
Ett lyckat kval och den här säsongen kan bokföras som succé. Det har hela tiden varit kravbilden.
Det kommer såklart bli svintufft i kvalet men blir det AIK bedömmer jag chanserna 65/35 till vår fördel. Betydligt bättre om det mot all förmodan blir Oskar.
Annars är säsongen som förväntat hittills. Ganska precis faktiskt. Det som började fantastiskt och fortsatte jamen någotsådär hyggligt har till slut landat i den verklighet alla med lite hockeykunskaper förutspådde.
Nå, som jag tidigare slagit fast-tiden för rödvita hockeyhjältar är inte inne än. Men det närmar sig nu, pulsen ökar. Känslan är lite som veckorna innan säsongsstarten andra säsonger fast extended.
Ett lyckat kval och den här säsongen kan bokföras som succé. Det har hela tiden varit kravbilden.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{4606}: Sen när böev "vilan" inför kvalet en fördel jmfrt med att komma in med matchtempo i kroppen?
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Charliejfz: Nu ska det ju spelas en allsvensk final om det också så man kan ju alltid hoppas på Oskar. Men visst, skulle säga att det är 75-25 att det blir skadedjuren...
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8179}: Samma automatiska tanke som med allt annat den här säsongen, "Det är så dags att komma med nåt sånt nu"
Antar att de hade förhoppningar om att sälja lite fler biljetter och när det nu inte går försöker man få så många som möjligt till arenan.
Antar att de hade förhoppningar om att sälja lite fler biljetter och när det nu inte går försöker man få så många som möjligt till arenan.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Eugen Sandberg: Jag tycker inte han har dem heller efter att ha sett honom den här säsongen. Blir väldigt liten, en begränsad målvakt. Han har ett lyckat slutspel för 7 år sedan som peak i sitt CV, det har han byggt sin karriär på sedan dess.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Timråit H-sand: Nu verkar det ju i ST som att vi slipper idiotförklara honom för enl dem står Brattström 👍
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Står Svedberg är det spiken i kistan för Freddan. Då idiotförklarar jag karln fullständigt.
+ 6
Timrå IK > Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Härinne brukar vi ju klaga över riksmedias behandling av oss men den här vinklingen går det väl inte att gnälla på
+ 9
Timrå IK > Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Gårdagens match väcker ju också funderingen hur kostsam Wedins skada blev. Han har inte spelat en match under 2019, hur många matcher som igår har vi spelat sen han blev skadad? Där han kunnat vara, förmodligen flera ggr h a d e varit, tungan på vågen. Det är lätt att bil lite blind av den senaste tidens likstela uppträdande med storförluster som följd men faktum är att det här laget gjort en mängd spelmässigt godkända insatser mot jävligt bra motstånd. Men saknat det där lilla extra. En Wedin, SHL:s bäste forward hösten 2018.
+ 7
Timrå IK > Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Tikkare: Nu måste jag säga emot dig. Vi såväl som laget måste ta tillvara varje fragment av positiva känslor och bra insatser för att bygga upp nåt som åtminstone liknar självförtroende inför kvalet.
Gårdagens match var bara en match ja, en i raden av förluster dessutom. Men nu säger vi som den gamle Luleåtränaren, en förlust i sudden är ingen riktig förlust.
Igår studsade laget tillbaka inställningsmässigt jmfrt med de senaste matcherna på ett sätt som skänkte en varm, skön känsla av hopp inför kvalet. De gjorde det dessutom borta mot Sveriges just nu bästa lag. Med halva laget på skadelistan.
Tror fan att det ger en fingervisning om vår förmåga i ett kval även om vi får möta mighty råttfarmen.
Gårdagens match var bara en match ja, en i raden av förluster dessutom. Men nu säger vi som den gamle Luleåtränaren, en förlust i sudden är ingen riktig förlust.
Igår studsade laget tillbaka inställningsmässigt jmfrt med de senaste matcherna på ett sätt som skänkte en varm, skön känsla av hopp inför kvalet. De gjorde det dessutom borta mot Sveriges just nu bästa lag. Med halva laget på skadelistan.
Tror fan att det ger en fingervisning om vår förmåga i ett kval även om vi får möta mighty råttfarmen.
+ 9
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Det gäller att få grabbarna att förstå att vårt tåg har inte gått än. Det har inte ens kommit in till perrongen. Vårt elddop ligger ff framför oss och de har alla möjligheter att bli hjältar. Återstående 9 matcher spelar övriga 13 lag om poäng och streckstrider, vi för vår alldeles egna kamp.
+ 11
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Jag tänker precis tvärtom, tror vi kan ha fortsatt nytta av Freddan och att Sjödda kan fungera perfekt som backup, assisterande. Hade inte alls velat se honom som huvudtränare. Utan att ha en aning har jag även en känsla av att de båda kan funka bra ihop rent personlighetsmässigt också. Men den som lever får se.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Bra Freddan! Nu har du gjort ditt och lagt korten på bordet. Nu m å s t e Nubben agera, allt annat vore tjänstefel på riktigt.
Men allt bottnar i ett undermåligt jobb att bygga truppen. Bära eller brista-strategin var dömd att misslyckas. Att tro att man kan bygga ett lag enbart för ett kval och tänka att de 52 matcherna innan är skitisamma är lika delar urbota korkat och djävulskt cyniskt mot de ledarna och spelarna. De får ingen chans, som att låta en ponny springa elitloppet.
Men allt bottnar i ett undermåligt jobb att bygga truppen. Bära eller brista-strategin var dömd att misslyckas. Att tro att man kan bygga ett lag enbart för ett kval och tänka att de 52 matcherna innan är skitisamma är lika delar urbota korkat och djävulskt cyniskt mot de ledarna och spelarna. De får ingen chans, som att låta en ponny springa elitloppet.
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8671}: Lall är det värsta jag vet och vår återkomst i finrummet är så fruktansvärt misskött och bortkastad. Men än finns tid att rädda säsongen och nu gäller det att fokusera allt på det. Och som supporter är det att.....supporta. Jag har bestämt mig för att spara gallan till efter vi ev åkt ur.
+ 5
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2019-02-21
Matsg: Ja och det snart. Det gäller att använda den lilla tid som finns kvar helt rätt nu. Och det är såklart att låta resultat i de sista 9 matcherna komma i 2:a hand och ist fokusera på att svetsa ihop laget inför kvalet. Få killarna att förstå att även om de inte räcker till i SHL så har de alla möjligheter att skriva in sig som hjältar i Timråhistorien. Genom att rädda kvar oss via kval. För där står vi oss väl, spelare för spelare. Oavsett om det blir AIK el Oskarshamn, det gäller bara att ödmjukt förstå det.
+ 6
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2019-02-21
{8671}: Folk vet inte vad det kostar. (citat: Nubben)
1-1 i sista. Det tar vi med oss 💪
1-1 i sista. Det tar vi med oss 💪
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2019-02-21
Kulltorp: Mental coach då, tror vår chans ligger i nåt sånt samt att fokusera på bra genomförda matcher och träningar återstoden av grundserien, inte resultat. Och bänka Svedberg, ge Brattström fullt förtroende. Då k a n det gå vägen i ett kval.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2019-02-21
{8671}: En närmast exakt återgivning av hur jag känner. Vilket tragiskt nog fått mig att bli mer apatisk än förbannad. Är tillbaka i liknande tillstånd som för några år sedan, jag måste snart skita i hur det går för Timrå IK för att värna om min mentala hälsa.
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Charliejfz: 27 p, 30 för några. Och ni har 17 p (kan vara 14 beroende på om Mora vinner hängmatchen) till kvalstrecket. Jag tror du kan slappna av.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Charliejfz: Hur tänker du då? Skiljer ju 14 p (11 om Mora vinner sin hängmatch) mellan 11:an LHC och plats 13.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
TIK1928: Hur de betalats ut vet jag inte men från att inte få ta del av de pengarna fick vi, iom seger i 7:e kvalmatchen "över en natt", plötsligt i någon form tillgång till vad som framgått i media ungefär den summan.
Men återigen, spekulationer. Från mig och alla andra härinne. Vore så mkt enklare om kort las på bordet.
Men återigen, spekulationer. Från mig och alla andra härinne. Vore så mkt enklare om kort las på bordet.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Alltså jag har inga problem med att förstå att saker och ting kostar. Att vi startade på minus och gavs en chans att hamna på plus men att det inte räckte till guldkanten. Jag fattar bara inte tysthetsprincipen, munkavlepolitiken från föreningen. Varför inte gå ut och i stora drag redogöra för ekonomin så spekulationer och ryktesspridning begränsas?
+ 2
Föregående · 197 · Nästa

