Historik
Föregående · 147 · NästaHF: Självklart finns det dåliga förlorare i alla läger. Och det kommer man nog inte ifrån. Minns en match i kempis förra säsongen då en person iklädd brynäströja hotade med att dänga upp 2st småpojkar stog i kön för att köpa en korv i korvkiosken ute.
Det enda man kan göra är att försöka uppträda bättre själv och hålla koll på sina vänner.
mattias - 74: När man tänker tillbaka på AIK så kommer något fram i mitt minne om att det var oavgjort och AIK bytte när det andra laget hade hörna och direkt när spelaren gått 2 steg in på plan slog de hörnan när alla AIKare var fokuserad på bytet och gör mål. Är detta minne helt fel eller hör det hemma i något annat tillfälle?
Vill i alla fall minnas att något sådant skett i CL med ett svenskt lag.
Sen behöver du inte skämmas över att sommarstugan är i övik då det är fullt förståligt då man vill ha en sådan på ett vackert, behagligt ställe med avslappnat roligt folk runtomkring sig.
Tror de tänkt att fler ska ta sig dit gående, sen finns som någon sa hamnplan och parkeringen utanför sba som inte är klar än. Sen håller de på att göra om den undanskymda parken vid småbåtshamnen till parkering. Tråkigt men sant. Så plats kommer det nog finnas, hur det sen blir med köbildning vid spelets slut det vågar jag inte fundera på.
Poffa: Det värsta är att det nästan känns som du har rätt angående hemmamatcherna. Men minnesbilden är så blek och kanske skulle jag tyckas känna igen allt som någon säger. Men hur som hellst så har man varit ganska svältfödd på framgångar ute i europa.
Poffa: Verkar ju stämma. 2 uddamålsförluster och en oavgjord på hemmaplan och sedan utskåpning på bortaplan. Inte direkt något som lär ha fått folk att tycka att svensk fotboll var underhållande och bra.
| Group B | ||
| 09/14/1999 20.45 CEST | AIK-Barcelona | 1-2 |
| 09/14/1999 20.45 CEST | Fiorentina-Arsenal | 0-0 |
| 09/22/1999 20.45 CEST | Arsenal-AIK | 3-1 |
| 09/22/1999 20.45 CEST | Barcelona-Fiorentina | 4-2 |
| 09/29/1999 20.45 CEST | AIK-Fiorentina | 0-0 |
| 09/29/1999 20.45 CEST | Barcelona-Arsenal | 1-1 |
| 10/19/1999 20.45 CEST | Arsenal-Barcelona | 2-4 |
| 10/19/1999 20.45 CEST | Fiorentina-AIK | 3-0 |
| 10/27/1999 20.45 CEST | Barcelona-AIK | 5-0 |
| 10/27/1999 20.45 CEST | Arsenal-Fiorentina | 0-1 |
| 11/02/1999 20.45 CET | AIK-Arsenal | 2-3 |
| 11/02/1999 20.45 CET | Fiorentina-Barcelona | 3-3 |
Dream Team: Ja när skedde något intressant på den fronten senast? Var det Göteborgarna så ordnade lite glädje senast eller har jag selektivt minne nu?
Paddan: Jag vet inte varför det känns som den där tippningen är lite väl i det neutralaste läget. Gör om, Gör ny... Gör rätt.
:)
mattias - 74: Men ack, peta ner modo så där till 3e plats på norrlandslistan. Beror det helt enkelt på att övriga inte inser att laget blivit bättre på varje position eller pga att vi helt enkelt har övertro till nytillskotten.
För det kan väl inte bero på ny arena förbannelsen? Jag menar då borde vi ju hamna på 4e eller 5e plats.
Frisco: Vacker bild. Och något jag kommer att tänka på är undra hur många % mindre deras utrusning är jämte de man använder nu eller ännu värre förra säsongen.
Plocken ser ju ut som en vanlig hockeyhanske typ.
RQT: Som man skrev på timrås sida så kan man söka negativa vibbar.... Så jag säger som du innan jag vet att Pärssinens 2 halvdana säsonger bara var en tillfällighet och kommer Hahl producera mer än de 0,2p/ match han snittade på i SM-Ligan så går jag inte ut med något mer än att det ser ut som en kedja som kan komma att lyckas. Men att redan nu säga att det är bästa kedjan i ES det sker inte.
Deas: Får väl lov att dra iväg en fastän det inte är fulla trupper då.
- Luleå
- Modo
- Timrå
- Brynäs
- Skellefteå
Wayne Gresky: Tanken var eg att jag skulle komma fram till någon form av tabell efter det att Frisco undrat hur norrlandslagen kommer placera sig i förhållande till varandra. Men jag orkade bara med Brynäs så det blev ingen utvärdering av vad de 5 värvat och hur jag tror de kommer placera sig.
Om man börjar med brynäs.
Brynäs:
Forwards
Tappat frammåt:
Brian Felsner f
Joachim Gellerstedt f
Daniel Widing f
Jonas Almtorp f
Värvat:
Mads Hansen f
Johannes Salmonsson f
Richard Gynge f
Sebastian Karlsson f
Jiri Bicek f
Martins Cipulis f
Min personliga känsla här är att ingen av de spelare som lämnat är något man skulle sörja över. Och även om det bara är Bicek som känns som en säker och bra värvning så borde de som kommer in utan problem kunna uträtta samma eller mer än vad de som lämnade gjorde.
Backar:
Martin Öhrstedt b
Sebastian Sulku b
Mikko Kuparinen b
Värvats:
Antti Hulkkonen b
Peter Nolander b
Linus Morin b
Daniel Ström b
Nicholas Angell b
Även här är det inga speciella namn som lämnat och de som tillkommit har nog inga problem att vara lika eller bättre än dem. Skall dessutom bli intressant att se om Angell kan uträtta något när han kommer till ES. Sen går det vissa rykten om att Hulkkonen skall vara en grym tacklare.
I målet då:
Lämnat:
Markus Korhonen mv
Johan Holmqvist mv
Kommit:
Daniel Sperrle mv Mora
Robert Kristan mv Acroni Jesenice
Här har nog däremot Brynäs förlorat en hel del i kunskap. Sperrle har aldrig varit en riktig förstemålis och har lagat 0.88 och 0.90 de 2 senaste säsongerna vilket inte är så imponerande. Sen har man då Kristan som verkar vara årets chansning. Ja den kan gå väl ut men det tror jag inte.
I stort sett bör laget vara bättre men är laget så mycket bättre så att den försämrade målvaktsposten inte märks?
Frågan är om man skall vara så säker på att det blir Enström som skickas då de förra säsongen tydligen trodde mest på honom innan start, men den känslan visade sig ju vara ganska felaktig då Nillson och alla andra som fick chansen visade mer än honom då han var helt osynlig och för svag för spelet i ES.
Är väl egentligen inte så knepigt att de tränar skriskoåkning, då den ändå är ganska viktig att få igång för att kunna genomföra uppspelsträningar, matchträning mm.
Hade helt klart varit trevligt med nummer på träningströjorna. Men efter någon träning borde det inte vara något problem med identifieringen hoppas jag.
Döme-Sundström-Salle
Horava-Svarten-Skröder
PÖ - Steen - Tummen
Gästrin - Hella - MickeP
Nu lär väl ändå andra träningen inte vara någon direkt indikation på hur laget kommer formeras. Men allt av intresse vill man ju höra.
Eller var det bara övningar och inge spel mot 2 mål?
Så vitt jag vet kallas det permis. Eller övervakad frigång kanske det heter. Måste få återkomma när jag snackat med chefen om vad det heter så jag inte ljuger för dig.
Nu var inte mitt inlägg ett försök att smutskasta förvärven utan mer ett svar på kerstin(?) Angående att söker man negativa vibbar så kan man nog finna det hos vilken spelare som hellst. Jag tror pärssinen kommer vara kung, men är tveksam till att hahl kommer högt i poängligan. Men vem vet spelar man med 2 som gör mycket p så lär det väl trilla in ett och annat till honom också.
Då kan man räkna med att pärssinen faktiskt har 2 halvdana säsonger bakom sig. Att han är 29år och spelat i flertalet länder vilket gör att han kanske inte direkt får en nytändning i Timrå.
04-05 HIFK 34 12 6 18
05-06 Zug 43 13 12 25
Men vill man ha det uppåt istället kan man väl säga att han faktiskt snittat 0,9p/match i SM-Ligan och 0.8p i AHL.
Ska man sedan hoppa på Hahl så kan man som negativ tanke då ta att han snittat 0.2p/match i SM-Ligan vilket inte är speciellt mycket och skall han komma upp i 30p så måste han fördubbla den mängden.
Men vill man se det på ett annat sätt så är han ju en defensiv spelare som inte skall göra speciellt mycket poäng utan istället se till att det andra laget inte gör några. Så +/- är det viktigaste där.
Ja jag menar vill man hitta illavarslande omen så går det och vill man hitta positiva så går även det.
Om man kollar på statistiken så har han legat runt 30p de säsonger han spelat i es förutom en på 18 i luleå. Vilket gör honom till en stadig poäng görare mer än en intern poängligevinnare.... om han inte spelar i modo då.
Hade lungt haft han i modo, då jag gillar en som alltid gör helt ok med poäng men som även tillför något som så ofta saknas i svenska spelares spelstil.
Satt och funderade på samma sak, men kom underfund med att sova nog är trevligare än att se andra träningen. Får se till att man är vaken tidigt när de går in på vecka 2.
95-96 7matcher 0p
96-97 12matcher 2p
97-98 30matcher 10p
98-99 36matcher 43p
Efter den sista säsongen har han hunnit med att spela för Luleå, Djurgården och Timrå i en serie högre än den Skellefteå spelade i vilket borde gjort att han fått en del känslor även för dessa klubbar.
Om man däremot enbart tittar till kultstatus eller talang man skapat i som kommer från klubben så kanske Jonte och Foppa kan jämföras, då Skellefteå inte direkt sprutar ut spelare som lirat i NHL. Men Jonte lär väl vara bygdens stora son inom hockey på senare tid likasom foppa i modo.
Men hade peter spelat i 3 andra klubbar i sverige så hade jag inte dömt han lika mycket som om han nu skulle gå till en rivaliserande klubb när han vänder hem.
Om man avslutar det hela på detta sätt då. Jag förstår att de över allt annat ville ha hem sin stora son till byn. Vilket inte är så knepigt. Men det säger inte att man får glömma bort att han varit borta från klubben och representerat andra elitserielag längre än han spelade i skellefteå i divisionen där under.
Men hur som hellst så får man väl säga grattis till en spelare med krut och energi som räcker och blir över.
Äh nu har jag svamlat tillräckligt mycket så nu förstår jag inte ens vad jag försöker få fram.
Vem var det?
Nu är väl inte jag något fenomen på att tippa så vem vet, kanske får du rätt. Vi får se. Här kommer i alla fall hur jag tror att det kommer att sluta.
1.Linköping
2.Färjestad
3.HV71
4.Luleå
5.Modo
6.Frölunda
7.Timrå
8.Mora
----------
9.Malmö
10.Brynäs
-----------
11.Djurgården
12.Skellefteå
Men jag skulle inte klaga om han var en som fick kliva av och ge chans åt ungdomarna.
Skall bli intressant att se hur det kommer se ut den 10e i Kramfors. Tyvärr får man ju inte se de som är på gotland då.
Dahlberg kanske även får lite problem, då det troligast inte är lika lätt för honom att köra sin stil i ES som det är i Junislaget.
Det som känns lite lurt är att modo har minst träningsmatcher av alla lag om jag förstått det hela rätt. Man verkar välja den vägen då det lagts till 5 matcher under serien. Kommer man då finna de formationer som man är nöjda med.
Sedan kunde man ju läsa i Öa att det kommer försvinna ett par forwards fram till premiären i september. Och att de hoppades se vilka småttingar som sticker ut och rör om lite. Visst är det 14st forwards som man brukar ha i truppen? Vilket i så fall betyder att 2st skall bort, om inte skador sker.
Jag tror att Enström är en utav dem, sen vill jag inte skicka någon till.
Nilsson och Molinder får ju dessutom inte direkt så mycket tid på sig att bevisa något då de nu är borta fram till 18Aug.
Jo det var dem jag
Tänkte på, men med wap har man bara ett specifikt antal tecken man får skriva så förkortade lite halvdant. Men de blir ju borta riktigt länge och missar mycket hopspel med laget. Förstår varför bäckström och brynäs sa nej. Kanske lite viktigare spelare för laget dock. Men nog vill man se några Småttingar i laget i år. Men chanserna lär väl komma.
Var en riktig snygg fint han gjorde. Något som jag fann intressant var att de körde susse som center och alltid med salle, ett blivande radarpar? Sen märkte man lite av att de stora spelarna hade lite tyngre med åkningen. Men det brukar ta lite längre för dem att komma igång med den. Nu har man fått mersmak och 10aug så måste man nog ner till kramfors. Nog för att första träningsmatchen inte brukar vara så bra, men man kanske kan få en glimt av hur harald tänkt sig formationerna. Hur länge är n och m borta?
www.andornot.com/about/developerblog/uploaded_images/DSCN2257-749114.JPG
Men nu förstog han att det bara var maskinen på väg hem till sina nya adoptivföräldrar.
Var det garpenlöv hmmmm
Föregående · 147 · Nästa
Petey21: Dessa var ganska otrevliga att gå i. Tyckte inte om konstruktionen då man såg hela vägen ner. Men skulle tro att de kommer att öppnas så som nödutgångarna öppnades i kempis efter match. Fanns väl en sådan på sidan mot vattnet också?