Historik
Föregående · 5 · Nästa
Timrå IK > Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Nu är det inte jättekul att spela i blått.
Oskarshamn ser ut att trivas så som Malmö trivdes mot Brynäs och Timrå mot Djurgården.
Oskarshamn ser ut att trivas så som Malmö trivdes mot Brynäs och Timrå mot Djurgården.
Timrå IK > Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
HV71 borde tvångsdegraderas pga klapporna. Otyg och en skam för svensk ishockey. FYFAN!
+ 4
Timrå IK > Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Andersson: Nä, men Oskarshamn är den minsta klubben i SHL och sedan kommer väl Timrå. Hur förjävligt det än är så är det bättre ur vår synvinkel om stora "starka" håveblå ryker istället för lilla oskarshamn. Större chans att HV71 etablerar sig övertid i SHL än oskarshamn.
+ 1
Timrå IK > Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Andersson: Det bästa hade varit om HV71 åker ur enligt mig, bra att ha kvar oskarshamn av olika orsaker även fast jag helst ser dom i hockeyallsvenskan med.
+ 6
Timrå IK > Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Rico01: nej. Inte om du läser det jag skrev igen 😃
Timrå IK > Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Vad fan är detta? Börja borta? Denna matchserie skulle varit bäst av 5. Med 2 hemma sedan 2 borta sedan 1 hemma om det hade behövts. Det är HEMMAPLANSFÖRDEL. Inte så som det är nu. Eftersom vi spelar en borta och en hemma.
+ 1
Timrå IK > Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Timrå och Rögle har spelat jämnt inbördes under säsongen. Totalt sett har Timrå varit bättre i lika styrka och Rögle i special teams.
Ser man till trupperna och spelarnas game score under säsongen så är det klar fördel Timrå som har bra defensiva siffror på sina backar och en väldigt stark topp-6 bland forwards. I Rögle finns mer att önska från toppspelarna.
Ser man till trupperna och spelarnas game score under säsongen så är det klar fördel Timrå som har bra defensiva siffror på sina backar och en väldigt stark topp-6 bland forwards. I Rögle finns mer att önska från toppspelarna.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jag frågade Johan Svensson ang Hanzl på twitter förut. En till hade frågat typ samma sak. Nu har han svarat.
Att Hanzl blir kvar här är nog lika med noll
Att Hanzl blir kvar här är nog lika med noll
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Enligt uppgift så får SHL från 2024 omkring 850 miljoner kronor per säsong. Sedan ökar det till 2030 och landar då över 900 miljoner kronor per säsong. Totalt hamnar värdet på över fem miljarder kronor för sex nya år.
850 000 000 /14 = 60 714 285kr
900 000 000 /14 = 64 285 714kr
Det innebär för varje SHL-klubb att man går från runt 45 miljoner kronor per säsong upp till 60-65 miljoner kronor per säsong, om man tar bort de centrala kostnaderna.
850 000 000 /14 = 60 714 285kr
900 000 000 /14 = 64 285 714kr
Det innebär för varje SHL-klubb att man går från runt 45 miljoner kronor per säsong upp till 60-65 miljoner kronor per säsong, om man tar bort de centrala kostnaderna.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Silly: Mmm Hanzl kommer med största sannolikhet inte spela i Timrå nästa säsong.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
TD: hörde i dagens avsnitt av sanny&svensson podden att Västervik ligger pyrt till ekonomiskt. Tydligen att de tigger pengar för att täcka bortaresorna under kvalet. Så chansen är stor att Västervik blir degraderad pga ej beviljad elitlicens. Men det återstår att se vad som sker där. Isåfall får ju Östersund deras plats ifall dom skulle åka ur.
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
{469}: Enig. Men en kvart mot Frölunda hade smakat bättre än en åttondel mot sugrören. Men top6 tåget gick från perrongen nu ikväll.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Starostenko: Jag har hört raka motsatsen, att han inte blir kvar. Men ja jag vet inte. Jag ser helst att han försvinner, ja han är bra, men han börjar bli till åren och jag tror inte han kommer vara lika bra kommande säsonger. Kan han gå ner till typ halva lönen och acceptera ettårskontrakt (kommer aldrig att ske) så ser jag gärna att han stannar, annars inte.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Andersson: Exakt. Efter denna säsong är han så värd att få en match. Men ser man det så här också så kan detta sporra han ännu mer kommande säsong.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
De senaste säsongerna har kantats av skador.
Nu, efter säsongen, har Didrik Strömberg tvingats till ett nytt ingrepp.
– Han väntas vara fullt återställd tills dess att säsongen drar igång igen, säger lagläkaren Christian Johansson.
Nu, efter säsongen, har Didrik Strömberg tvingats till ett nytt ingrepp.
– Han väntas vara fullt återställd tills dess att säsongen drar igång igen, säger lagläkaren Christian Johansson.
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
Elliot12: Wallstedt som nätade i tom kasse i höstas också.👏🏼 bara hoppas att han slår till igen i VM 😅
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Grattis!👏🏼 Välkommen till SHL!
Vi ses till hösten👋🏼
Vi ses till hösten👋🏼
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Stämmer fint de, ja han hade jag velat se i Timrå. Även backen Hammarlund, minns ej förnamnet 😅👏🏼
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{297}: Timråpojken Andreas Öhgrens grabb Liam Öhgren avgör tror jag.
HAN SÄNKER MODO IKVÄLL
HAN SÄNKER MODO IKVÄLL
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: djurgården tar detta nu, vinner idag och på söndag. Och då får vi hälsa bernie varmt välkommen!
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Villervalla: ”huligan” är man det per automatik om man tänder pyroteknik?😅
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Någon som nämnt den här snubben här inne va?
Klar för Malmö nu.
Klar för Malmö nu.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
dr-nix: Verkar känna Juel rätt bra så jag tror inte han är aktuell för Timrå.
Finns det någon ledig målvaktstränare, alltså någon man eventuellt känner igen namnet på pga tidigare meriter?
Finns det någon ledig målvaktstränare, alltså någon man eventuellt känner igen namnet på pga tidigare meriter?
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9908}: The Wannadies sångare Pär Wiksten blev förvånad över Växjös låtval.
– Det är ganska ovärdigt. Det är ju lite gulligt om de måste värva en låt för att de inte har någon egen. Men om de gör det med flit är det ju ovärdigt, säger han.
– Jag tänkte att ”det kan ju inte vara sant, de kan ju inte spela ’My hometown’ de jävla dårarna”. Ganska typiskt Växjö plast. I segerns glitter ska det ändå vara att de måste göra så.
Förövrigt i omklädningsrummet körde dom allsång på RÖGLES HYMN. 😅👏🏼
– Det är ganska ovärdigt. Det är ju lite gulligt om de måste värva en låt för att de inte har någon egen. Men om de gör det med flit är det ju ovärdigt, säger han.
– Jag tänkte att ”det kan ju inte vara sant, de kan ju inte spela ’My hometown’ de jävla dårarna”. Ganska typiskt Växjö plast. I segerns glitter ska det ändå vara att de måste göra så.
Förövrigt i omklädningsrummet körde dom allsång på RÖGLES HYMN. 😅👏🏼
+ 9
Fotboll > Sv: Superettan
DJ Hemp: Ja det är helt sjukt faktist hur många (inte alla!) ordningsvakter beter sig. Finns rötägg överallt.
Tråkigt.
Tråkigt.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
Jag hörde idag att målvaktstränaren Zacke ska vara klar för Modo.
Vilka målvaktstränare är lediga nu ifall han drar norrut?
Vilka målvaktstränare är lediga nu ifall han drar norrut?
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Det där tror jag inte är helt korrekt. Nog för att Johan kan ha haft nubben som källa men han har ju även agentkontakter samt bra kontakt med spelarna själva.
Han reser ju över hela Sverige och kollar på sjukt många matcher och har således fin kontakt med rätt parter helt enkelt.
Ett exempel är det här med längden på Hållanders kontrakt. Det visste inte Sundsvalls tidning dom skrev bara långtidskontrakt men Johan skrev ut det (5år).
Ros däremot, han vet ingenting. Han skriver bara det alla andra tidningar redan hunnit skriva om. Den sista tidning jag skulle lita på är Aftonbladet och i synnerhet Ros.
Han reser ju över hela Sverige och kollar på sjukt många matcher och har således fin kontakt med rätt parter helt enkelt.
Ett exempel är det här med längden på Hållanders kontrakt. Det visste inte Sundsvalls tidning dom skrev bara långtidskontrakt men Johan skrev ut det (5år).
Ros däremot, han vet ingenting. Han skriver bara det alla andra tidningar redan hunnit skriva om. Den sista tidning jag skulle lita på är Aftonbladet och i synnerhet Ros.
+ 5
Fotboll > Sv: Premier League
mattias - 74: Jag hejar på Chelsea sedan 1997 då jag fick upp ögonen för engelsk fotboll, men det går inte så bra för oss nu 🤣
Fotboll > Sv: Superettan
DJ Hemp: Oj, får man fråga vad som hände? 😕
Har aldrig gillat Helsingborg som fotbollslag, men som stad gillar jag Helsingborg haha. 😅
Har aldrig gillat Helsingborg som fotbollslag, men som stad gillar jag Helsingborg haha. 😅
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Rytter: Ja Krüger spelar skadad. Tog en tekning i hela matchen, stor fördel för er att djurgårdens bästa spelare inte kan köra till 100%.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Andersson: Ja med tanke på att Krüger själv är skadad så kanske man inte ska vara ute efter att skada andra.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Synct: haha det var väl den där ” Dauber ” som skulle mörda modo?
Låter som han borde sitta inlåst på en rättspsykiatrisk avdelning, han kan inte må så bra.
Låter som han borde sitta inlåst på en rättspsykiatrisk avdelning, han kan inte må så bra.
+ 2
Föregående · 5 · Nästa




Michal Kovarcik
Drömnamn Expressen:
Lucas Carlsson
Ryktas klara:
Linus Nässén
Lukas Pilö
Anton Lundmark