Historik
Föregående · 17 · Nästa
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Jag tänkte skriva att det finns säkert fler Brynäsare från Gävle och söderut än vad det totalt finns innevånare i Norra Hälsingland, Jämtland och kanske till och med Medelpad. Men eftersom jag då säkert blir överöst av näthat så gör jag inte det :-) Inte alltid lätt att skilja på vad som är sagt med glimten i ögat från fullt allvar på nätet tyvärr. :-) :-) :-) :-)
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{8458}: Jag skulle vänta och se så länge slutspelet pågår för Brynäs del. Om någon som underpresterat under säsongen men lyfter sig rejält i slutspelet (så länge det nu blir) så tycker jag att vederbörande är "förlåten".
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
KulaShaker: Ja och inte minst kreativiteten. Trodde den var bortglömd den här säsongen.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Nu under slutspelet har jag nästan undrat om Brynäs mörkat sitt PP under grundserien för att inte blir sönderlästa. Nej, så är det väl inte men man börjar fundera. Vart har detta spel kommit ifrån?
+ 2
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Det som har sett bättre ut nu i slutet är definitivt PP. Inte riktigt så förutsägbart som tidigare och man lyckas dessutom hålla kvar pucken i zon på ett annat sätt än innan då det kändes som ett skott och sen börja om i egen zon. Kan man sen upprepa spelet från de första tio igår i fem mot fem, då man kände igen Brynäs från förra säsongen, då kan Växjö få en obehaglig överraskning. Men det hänger ju på Rautios form också förstås.
+ 13
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{8399}: Det är flickvännen man måste bearbeta för att få Scott till Brynäs.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: Ja, fd spelare i samma klubb är långt ifrån alltid ett bra recept. Min egen favorit som Brynäs-spelare genom alla tider är Stig Salming. När han var tränare var det väl dock ingen succé direkt.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Nån som vet vem som dömer idag? Är det Morgan och Wolmer i kombination så blir det boxplay 30% av tiden är jag rädd.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Skandal. Han är ju den bäste kommentatorn.
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/A2QgwM/westberg-far-inte-kommentera-sm-slutspelet
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/A2QgwM/westberg-far-inte-kommentera-sm-slutspelet
+ 12
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Känns väldigt avslaget att kolla på matcherna nu innan Play-in. Det är väl 50/50 att man går vidare från Play-in. Med det sagt så är jag evigt tacksam att det inte blev kvalspel. Det såg verkligen illa ut ett tag. Sjödin skall ha definitivt ha cred för detta. Om han är rätt man att på sikt utveckla laget, det är en helt annan fråga.
+ 15
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
mattiask: Vi var rätt nära ja. Med stabilare målvaktsspel (stundom var det lysande men verkligen inte hela tiden) kanske vi varit mer än nära.
Vi skall dessutom inte vara nära litet då och då utan nära hela tiden (vilket är föreningens uttalade mål) och vinna ganska ofta.
Tills vi är där kan jag tyvärr inte lova att sluta tjata om det :-)
Denna säsong är jag rätt glad att slippa kvalspel. Men till nästa...
Vi skall dessutom inte vara nära litet då och då utan nära hela tiden (vilket är föreningens uttalade mål) och vinna ganska ofta.
Tills vi är där kan jag tyvärr inte lova att sluta tjata om det :-)
Denna säsong är jag rätt glad att slippa kvalspel. Men till nästa...
+ 2
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
mattiask: Om man så investerat 30 år i Felix så är han inte en av de förutsättningar som krävs för att konkurrera om guldet. Se inte bakåt utan framåt. Brynäs skall ha bästa möjliga målvakt oaktat vart han är född, skolad eller vad som helst.
+ 4
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{5504}: Vem skulle man kunna sätta in för att försämra PP överhuvudtaget?
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Menar man allvar med att etablera sig som ett topplag så måste en helgjuten målvakt in. Svårt att ta på allvar annars. Brynäs herrar är ett proffslag och ingen talangfabrik åt andra ligor. Duktiga talanger kan utvecklas i juniorligorna eller hos någon samarbetspartner i AS.
+ 2
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
honken21: Är inte Brynäs PP överlag rätt stereotypt och därmed lättläst? Får dessutom känslan att man är svagare än många andra lag på att ta returer i PP. Ett missat skott och sen får man börja om i egen zon. Speciellt retsamt med puckar som slås i rundeln och ut. En del lag har alltid nån som vaktar blålinjen vid sargen känns det som. Kanske det där med grannens gräs osv men det är känslan jag får i alla fall.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Zappaholic: Nej det blir vinst ikväll. Säkert som pengar på banken. Är mer orolig för DIF x 2.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Rumpelstiltskin: Tror det varit bättre med NHL-dommare faktiskt. Visserligen är de flesta Amerikaner eller Kandicker, men de är 100% proffesionella.
I USA-matchen tex så var blev det som i SHL eller NHL normalt skulle varit en hakningsutvisning till en holding the stick för den spelaren som blev hakad. Om dommarna går på sånt så är det ju bara att haka första bästa och sen släppa klubban så har man en utvisning med sig.
I USA-matchen tex så var blev det som i SHL eller NHL normalt skulle varit en hakningsutvisning till en holding the stick för den spelaren som blev hakad. Om dommarna går på sånt så är det ju bara att haka första bästa och sen släppa klubban så har man en utvisning med sig.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: "Gunderson kommer ju inte att spela för Brynäs i OS så frågan är enkel."
Kan så vara och nu är det väl inga av de största hatobjekten med i tre kronor i OS. Men tänk dig ett skräckexempel P** Le**n, Ant** He***n och And**** Jä***n i tre kronor. Då dämpas nog patriotismen en del :-)
(Hoppas jag inte näthatade nu)
Kan så vara och nu är det väl inga av de största hatobjekten med i tre kronor i OS. Men tänk dig ett skräckexempel P** Le**n, Ant** He***n och And**** Jä***n i tre kronor. Då dämpas nog patriotismen en del :-)
(Hoppas jag inte näthatade nu)
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Tänk då om både Anrell och Wikegård skulle tippa Brynäs sist. Då måste ju SM-guldet vara kassaskåpssäkert.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Bratwursten : Usch, nu känns det som att sanningens ögonblick närmar sig.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Att spela utan oken är ett elände. Det visar även historien. Vem minns inte 80 talets fula tröjor utan ok vilket var en lång ökenvandring utan SM-guld. -80 hade man oken och tog SM-guld. -93 var de tillbaka (om än med röda tröjor) och då kom ett nytt SM-guld
+ 12
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{6984}: In med vem som helst utom Jensen. Undrar vad det är med karln? Han har ju inte varit sig lik sedan grundserien förra säsongen då han var lysande.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stängd liga med följande lag:
Björklöven (Norrlands största stad. klassiskt lag)
Brynäs (Klassiskt lag, många fans runt om i Sverige, hockeykultur)
Leksand (se Brynäs)
AIK (Stockholm har det överlägset största publikunderlaget, hockeykultur)
Djurgården (se AIK)
Färjestad (Med viss tvekan...)
Frölunda (Stort publikunderlag, hockeykultur)
Malmö (Publikunderlag, Stort hockeyintresse i Skåne)
Björklöven (Norrlands största stad. klassiskt lag)
Brynäs (Klassiskt lag, många fans runt om i Sverige, hockeykultur)
Leksand (se Brynäs)
AIK (Stockholm har det överlägset största publikunderlaget, hockeykultur)
Djurgården (se AIK)
Färjestad (Med viss tvekan...)
Frölunda (Stort publikunderlag, hockeykultur)
Malmö (Publikunderlag, Stort hockeyintresse i Skåne)
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
ellis: "Till sist. Hur mycket får det kosta för att få en målvaktstalang att blomma ut så att han skall kunna LÄMNA laget för en karriär i NHL? Är det DET Brynäs versamhet går ut på? Att få vpra talanger att göra en lysande karriär EFTER de lämnat Brynäs. Eller är det att skapa förutsättningar att bli ett konstant topplag i SHL? "
Kan bara hålla med. Titta på HV71. Det är verkligen ingen talangfabrik till NHL på samma sätt som Brynäs men över tid betydligt mer etablerat som topplag i SHL.
Kan bara hålla med. Titta på HV71. Det är verkligen ingen talangfabrik till NHL på samma sätt som Brynäs men över tid betydligt mer etablerat som topplag i SHL.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
honken21: "Men som laget spelar nu blir det svårt för vilken målvakt vi än tar in."
Omvänt spelar det ingen roll hur laget spelar om målvakten släpper långskott mellan benen. Man gjorde faktiskt fyra mål men förlorar ändå. Måste kännas som att kånka vatten i en läckande hink. Fullständigt tröstlöst.
Omvänt spelar det ingen roll hur laget spelar om målvakten släpper långskott mellan benen. Man gjorde faktiskt fyra mål men förlorar ändå. Måste kännas som att kånka vatten i en läckande hink. Fullständigt tröstlöst.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: Det är ett gott tecken. När Wikegård tror på Brynäs brukar det gå åt helvete.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{2064}: Hårt drivande ledare som Bulan, eller Boorken för den delen, behövs i tider av förändring. När man sedan skall förvalta den åstadkomna förändringen är det inte alltid säkert att det är samma ledarskap som behövs. Förmodligen är det därför inte helt fel att Bulan lämnar. Vi är honom stort tack skyldiga för det han gjort.
+ 3
Föregående · 17 · Nästa
