Historik
Föregående · 19 · Nästa
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2026-02-19
Gathlopp: Vad är det med Högberg som jag förmodligen vet men missar här?
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2026-02-19
Woody Jokinen: 2-4 Frölunda.. ee du go eller?!
+ 1
Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
eltifoso: Helt otroligt dålig domarnivå. Det ska alltså vara de allra bästa domarna från NHL som är med och dömer? Liknar mer fyra blinda möss där INGEN ser ett skit!
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Charliejfz: Så borde tabellen se ut – utifrån siffrorna:
1. Frölunda
2. Luleå
3. Skellefteå
4. Rögle
5. Timrå
6. Växjö
7. Brynäs
8. Färjestad
9. Malmö
10. Linköping
11. Örebro
12. Djurgården
13. Leksand
14. HV71
"10. Timrå, 57p
Förväntad poäng: 69,2
Förväntad tabellplacering: 5
Timrå är ett av lagen som borde ha betydligt fler poäng än vad de har.
Över tolv fler, faktiskt.
Siffrorna tyder på ett lag som gör mycket rätt i spelet – men som inte alltid får utdelning. xG-diffen ligger nära noll, vilket pekar på många jämna matcher.
Problemet är snarare vad som händer i de avgörande lägena. Timrå har haft en tendens att förlora matcher där prestationerna egentligen räckt till poäng, vilket också speglas i den stora skillnaden mellan faktisk och förväntad poäng.
Sett till spelet är det här inget bottenlag, men de behöver bli effektivare.
Timrå lär inte blandas i kvalstriden på allvar – åtminstone inte om prestationerna fortsätter se ut så här."
1. Frölunda
2. Luleå
3. Skellefteå
4. Rögle
5. Timrå
6. Växjö
7. Brynäs
8. Färjestad
9. Malmö
10. Linköping
11. Örebro
12. Djurgården
13. Leksand
14. HV71
"10. Timrå, 57p
Förväntad poäng: 69,2
Förväntad tabellplacering: 5
Timrå är ett av lagen som borde ha betydligt fler poäng än vad de har.
Över tolv fler, faktiskt.
Siffrorna tyder på ett lag som gör mycket rätt i spelet – men som inte alltid får utdelning. xG-diffen ligger nära noll, vilket pekar på många jämna matcher.
Problemet är snarare vad som händer i de avgörande lägena. Timrå har haft en tendens att förlora matcher där prestationerna egentligen räckt till poäng, vilket också speglas i den stora skillnaden mellan faktisk och förväntad poäng.
Sett till spelet är det här inget bottenlag, men de behöver bli effektivare.
Timrå lär inte blandas i kvalstriden på allvar – åtminstone inte om prestationerna fortsätter se ut så här."
+ 2
Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
Herminator: Men jag tar mycket hellre Sveriges kvittering än ett osäkert pp som ändå bara eventuellt hade fört oss till samma övertid där vi befinner oss nu!
Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
Zource: Och där fick vi klargjort att USA och Kanada inte kan mötas före en ev. final.
+ 1
Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
Zource: Dessvärre. Själv kör jag Tommy Åström i par med Håkan Södergren på Eurosport 1. Allt för att rädda kvällen.
+ 2
Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
mattias - 74: Okej. Spännande att Kanada och USA inte kan mötas i finalen.
Att SVT skulle ha koll? Dream on..?? hahaa
Att SVT skulle ha koll? Dream on..?? hahaa
Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
mattias - 74: Men när Kanada är rankade etta och USA tvåa kan väl dessa lag omöjligt mötas före en eventuell final?
Men rankingen förändras väl iofs efter att kvarten är färdigspelad också? Eller hur jävla rörigt kan det bli?!
Men rankingen förändras väl iofs efter att kvarten är färdigspelad också? Eller hur jävla rörigt kan det bli?!
Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
mattias - 74: Men självmål av Schweiz då pucken går på en försvarande spelares klubba i mål.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Timrå4ever: Att laget som har dom bästa spelarna vinner på grund av att man visar en vilja att vinna mer än motståndarna menar du?
+ 1
Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
Gavelo: Men jag håller med helt att det blir riktigt plojaktigt att avgöra en slutspelsmatch i OS 3 mot 3.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Tänk om Kanada åker... skrällarnas skräll i så fall.
Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
mattias - 74: Tjeckerna har lyft sin defensiv och står upp bra just nu. Rolig match!
Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
mattias - 74: Tveksamt spel i egen zon av Kanada vilkert Tjeckien kan utnyttja. Snyggt!
Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
mattias - 74: 10 poäng på 3 matcher och knappt fem minuter för McDavid och att diskutera kvaliten på passningen är inte ens värdigt för oss utbölingar haha
Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
mattias - 74: Helvete vad Nylander lurar upp Merzlikins på läktaren ;)
Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
IronKrook: Lundqvist är den ende som håller någon nivå alls hos SVT.
Halvskarp assist av #65 Karlsson haha
Halvskarp assist av #65 Karlsson haha
+ 1
Föregående · 19 · Nästa