Salle

14252 inlägg · 75280 besäkare

Historik

· 229 ·
Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Veto, protest, I object, mm, mm.
 Önskan sa tydligt folk inte brynäsare. :-)

Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Nåt att impa Karin med som bonus.

[url=www.lillesand-sjomannsforening.no/sjohistorie/images/Frisco%20av%20Oslo%20N.jpg]s/s Frisco[/url]

Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Anything to drink with that.

[bild]www.koff.fi/stc/images/docs/frisco.jpg[/bild]




Café > Sv: Hitta bilden!
Sannes: Glömde att säga.  Önska dårå!

Café > Sv: Hitta bilden!
Sannes: Det verkar ju OK. Synd att det inte var mer lava och rök för sånt är ballt.

Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Jag vill se den aktiva vulkanen Kilauea som förorenar Hawaii-luften mer än alla fordon på ögruppen tillsammans. Skickar med nyhetslänk men det fanns ju ingen bild på den.


Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco:

[url=www.me.iastate.edu/asme/competitions/KC-135/KC135-S03/Push%20up%20ride.jpg]Min typ av armhävning[/url] OBS! Stoor bild.

Café > Sv: 8 Nya beck filmer kommer!
65selander: Tog inte Herr Hellberg det där med vedervärdig lite för bokstavligt för ett tag sen. Inte så mycket man över det tilltaget.

Övrig hockey > Sv: Vi har världens bästa domare!!!
Suffe: Att EN domare av de svenska är så bra att han får äran att döma en VM-final säger absolut ingenting om klassen på övriga domare här hemma. Linjemännen i Sverige tycker jag sköter sig så dom lämnar jag utanför det hela.

Sen är det ju så att ALLA kanadensiska & tjeckiska domare inte får döma denna final. Och de flesta NHL-domare (om inte alla) är bättre än Thomas Andersson.

Tre Kronor > Sv: Hockey-VM 2005 Sverige -Ryssland Bronsmatch
ståpäls: Nu får dom väl bara ha 2 ombytta målisar. Men tanken är god. Eller låt Affe stå så tabbar han inte sig i anfallszon och slipper missa fler passningar.

Tre Kronor > Hockey-VM 2005 Sverige -Ryssland Bronsmatch
Heja Sverige friskt humör.


Dags att vakna lite va...


Motor > Sv: Grand Prix Alice de France - Le Mans
Rossi är, tyvärr för mästerskapet, lite för stark. Men idag bjöd ju Sete upp till dans åtminstone. Men Gibernau MÅSTE komma före Vale annars är snart ytterligare en titel bärgad till Rossi och jubilerande Yamaha. De andra konkurrenterna (Melandri, Hayden & Biaggi) blandar och ger lite för mycket när Rossi är ren rama konstanten som alltid.


Results  France - Grand Prix MotoGP
     Time 
 
 1V. Rossi (ITA)Yamaha    0 
 2S. Gibernau (ESP)Honda    0.3 
 3C. Edwards (USA)Yamaha    05.7 
 4M. Melandri (ITA)Honda    07.2 
 5M. Biaggi (ITA)Honda    07.7 
 6N. Hayden (USA)Honda    21.7 
 7L. Capirossi (ITA)Ducati    24.6 
 8S. Nakano (JPN)Kawasaki    25.9 
 9A. Elias (ESP)Yamaha    36.0 
 10T. Bayliss (AUS)Honda    52.6 
 11O. Jacque (FRA)Kawasaki    53.2 
 12R. Xaus (ESP)Yamaha    60.3 
 13K. Roberts (USA)Suzuki    60.5 
 14J. Hopkins (USA)Suzuki    at 1 lap 
 14F. Battaini (ITA)Blata    at 1 lap 
 16J. Ellison (ENG)Blata    ret 
 16C. Checa (ESP)Ducati    ret 
 16S. Byrne (GBR)KTM    ret 
 16A. Barros (BRA)Honda    ret 


Motor > Sv: Grand Prix Alice de France - Le Mans
250-loppet var rena 125-racet. Tätgrupp med 5 förare som bjöd på underhållning av hög klass. Dovizoso ledde knappt under 1:a halvan av  loppet men såg sedan ut att tappa men ett hårdare backdäck belönade sig emot slutet med en 3:e plats.
Randy De Puniet var stark på hemmaplan under hela racet men ett lite misstag på sista varvet gjorde att Dani Pedrosa kunde smita innanför med bara sista dubbelhögern kvar. Freddy Watz bröt efter 4-5 varv troligtvis pga att smärtan var för stor. 

Results  France - Grand Prix 250cc
     Time 
 
 1D. Pedrosa (ESP)Honda      
 2R. De Puniet (FRA)Aprilia    00.2 
 3A. Dovizioso (ITA)Honda    01.5 
 4C. Stoner (AUS)Aprilia    04.2 
 5J. Lorenzo (ESP)Honda    05.0 
 6H. Aoyama (JPN)Honda    23.8 
 7H. Barberá (ESP)Honda    30.6 
 8A. Debon (ESP)Honda    32.0 
 9S. Guintoli (FRA)Aprilia    32.4 
 10Y. Takahashi (JPN)Honda    37.7 
 11S. Corsi (ITA)Aprilia    43.2 
 12C. Davies (ENG)Aprilia    43.5 
 13A. Baldolini (ITA)Aprilia    43.6 
 14R. Locatelli (ITA)Aprilia    43.7 
 15A. Ballerini (ITA)Aprilia    43.9 


Motor > Sv: Grand Prix Alice de France - Le Mans
Resultat 125cc

Schweizaren Thomas Luhti tog ledningen tidigt och drog ifrån. Ledde med över 8sek ett tag och vann "enkelt", efter ett sista touringvarv, med 3sek.

Striden om övriga podiumplatser var tuffare. 5 förare slogs inbördes igenom nästan hela loppet. Kallio & Gadea drog ifrån lite på sista varven och bytte positioner några gånger med Gadeo drog längsta strået.

Results  France - Grand Prix 125cc
     Time 
 
 1T. Luthi (SUI)Honda    41:52.772 
 2S. Gadea (ESP)Aprilia    41:55.852 
 3M. Kallio (FIN)KTM    41:56.035 
 4M. Di Meglio (FRA)Honda    41:57.009 
 5M. Simoncelli (ITA)Aprilia    41:57.083 
 6G. Talmacsi (HUN)KTM    41:57.654 
 7P. Nieto (ESP)Derbi     42:18.595 
 8J. Simon (ESP)KTM    42:19.121 
 9I. Toth (HUN)Aprilia    42:24.383 
 10M. Poggiali (SMR)Gilera     42:25.625 
 11L. Zanetti (ITA)Aprilia    42:26.042 
 12A. Espargaro (ESP)Honda    42:33.392 
 13D. Giuseppetti (GER)Aprilia    42:36.249 
 14M. Hernandez (ESP)Aprilia    42:38.162 
 15S. Cortese (GER)Honda    42:46.696 


Motor > Sv: Grand Prix Alice de France - Le Mans
Sete nära men... Tror nog att Rossi (& Melandri 4:a) med sina hårda bakdäck gjorde rätt val. Sete (& Biaggi 5:a) hade inte samma drag i accelerationen emot slutet av loppet. Samt att Setes upphämtning och höga tempo i mitten av loppet käkade lite mera däck. Edwards bevakade nog bara 3:e då Rossi & Gibernau gick om. Men starkt av "The Texan Tornado". Mycket stark av Biaggi att orka med så pass trots blåslagen rygg efter vurpan på warmupen. Man såg han slå av direkt efter målgång och vika ihop sig för att släppa belastning på ryggen.

1. Rossi
2. Sete
3. Edwards


Café > Sv: Hitta bilden!
muzze: Snyggt jobb. Se filmen om ni har chans. Ryktas även om en remake på den.

Önska på!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Är det progg- & arbetarrock-tema iår? Förutom Fälldin så är ju fredagen rena rama 1maj uppställningen.

Motor > Sv: Grand Prix Alice de France - Le Mans
Sannes: När det gäller MotoGP och "kärringar" så brukar det inte gå så bra för dom, tyvärr. Men det finns några svenskor som faktiskt är uppe och slåss om de finare placeringarna här på hemmaplan.

Motor > Sv: Grand Prix Alice de France - Le Mans
Dags att våga tippa MotoGP.

1. Marco Melandri
2. Valentino Rossi
3. Nicky Hayden


Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: All 70-talsnostalgi här gör att jag vill se en bild på Sylvester Stallones värste och mest maskerade kombatant från filmen Death Race 2000. Filmen totalförbjöds i Sverige pga allt onödigt våld den innehöll. Såg den för nån månad sen på DVD. Som vi garvade...


Café > Sv: Hitta bilden!
65selander: Nostalgi... Min brorsa hade 4st (alla?) planscher som var döcoola. Tror inte jag smakat dom dock då det var lite för vuxen smak för en 4-8-åring.
Däremot minns jag en annan läsk med "vuxensmak" som kom nån gång 83/84. Den hette College (Exotic Blend) av Wårby bryggerier och såldes bara av "koopra". En sån  skulle jag (utom tävlan) vilja se en bild på.

Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Jo det visste jag. Men jag tror aldrig jag smakat den, inte minns jag att man smakat päron & banan heller.

Wish Away!

Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Klassisk förpackning och lika klassiska ord.

Då vill jag se drycken som beskrevs med orden "Försvinnande god".

Café > Sv: Hitta bilden!
knaskamilla: Jag hittade Sannes sida. Det kommer en svart "menybar" uppe på sidan efter en viss laddtid. Under Program där så finns Orrparken och hela veckans program.

Prova denna direktlänk annars.
[url=www.dansbandsveckan.nu/program/orrskogen.asp]http://www.dansbandsveckan.nu/program/orrskogen.asp[/url]

Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco:

[bild]images.tradera.com/891/14047891_1.jpg[/bild]
"-Du, Perikles, hvornaar smager en Tuborg bedst? -Hvergang."

Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Finns väl inte i SAOL precis men det skiter jag i.

Snygg bild. "Vi möts vid Elefantporten" stod det på bakettiketten på Carlsberg (Guld) starköl förut. Varsågod att önska.

Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2005 Sverige-Tjeckien
Jävla Claes Bytt-efternamn-till-nåt-man-inte-kommer-ihåg.....

Börjar på en gång försöka hitta fel. På coachandet, Höglunds ickespelande mm.

Vi förlorade mot ett lite bättre lag helt sonika.


Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2005 Sverige-Tjeckien
Salle:  FAAAN!

Vi dominerar suddenspelet men ett grymt (på många vis) skott punkterar gulddrömmarna för Tre Kronor.


Café > Sv: Hitta bilden!
Sannes: Jag ville se en bild på Carlsbergs klassiska entre, som även namngett ett av märkets nåkaste öl.


Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2005 Sverige-Tjeckien
Sannes: JAAA!!!

Sedinarna & Samuelsson visar att dom förtjänar förtroendet av Bengan.

2-2 av Daniel och mindre än 8 minuter kvar.

Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2005 Sverige-Tjeckien
Salle:

1-2 nu. 5.16 in i 3:e. Ett riktigt tillfällighetsmål som Jonas sa. Inte bra alls.

Café > Sv: Hitta bilden!
65selander: Jaså det säger du. Förklara detta då. :-)

[bild]www.avigsidan.com/avigsidan/cpict/iron_maiden.jpg[/bild]

Café > Sv: Hitta bilden!
Sannes: Ulf "härnta" Härnström (en ungdomskamrat till mig faktiskt) i full action. Du får lov att önska, Sannes.

Café > Sv: Hitta bilden!
nummer41: Godkänner jag inte. Visst är keyboardisten med på bilden men vem av dom är det.

Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Jag vill se keyboardisten i det dansband som spelar just nu på Molidens folkpark.

Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2005 Sverige-Tjeckien
1-1 15.03 efter ett lite slarv i mittzon.


Café > Sv: Hitta bilden!

Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2005 Sverige-Tjeckien
JAAAA!!!!

1-0 i pp Jonas Höglund 11.44 i 2:a perioden. Viktigt som f-n.



Motor > Sv: Grand Prix Alice de France - Le Mans
Resultat kval MotoGP

 
 1V. Rossi (ITA)Yamaha    1:33.226  
 2C. Edwards (USA)Yamaha    1:33.449  
 3M. Melandri (ITA)Honda    1:33.465  
 4S. Gibernau (ESP)Honda    1:33.467  
 5N. Hayden (USA)Honda    1:33.514  
 6S. Nakano (JPN)Kawasaki    1:33.536  
 7J. Hopkins (USA)Suzuki    1:33.594  
 8M. Biaggi (ITA)Honda    1:33.699  
 9C. Checa (ESP)Ducati    1:33.727  
 10L. Capirossi (ITA)Ducati    1:33.773  
 11A. Barros (BRA)Honda    1:33.876  
 12A. Elias (ESP)Yamaha    1:33.991  
 13O. Jacque (FRA)Kawasaki    1:34.403  
 14K. Roberts (USA)Suzuki    1:35.068  
 15T. Bayliss (AUS)Honda    1:35.231  
 16R. Xaus (ESP)Yamaha    1:35.772  
 17S. Byrne (GBR)KTM    1:36.249  
 18R. Rolfo (ITA)Ducati    1:36.319  
 19J. van den Goorbergh (NED)Honda     1:36.595  
 20J. Ellison (ENG)Blata    1:37.265  
 21F. Battaini (ITA)Blata    1:37.341  


Motor > Sv: Grand Prix Alice de France - Le Mans
Resultat Kval 250cc

 
 1D. Pedrosa (ESP)Honda    1:37.391  
 2C. Stoner (AUS)Aprilia    1:37.880  
 3J. Lorenzo (ESP)Honda    1:37.882  
 4S. Porto (ARG)Aprilia    1:38.123  
 5A. Dovizioso (ITA)Honda    1:38.448  
 6R. De Puniet (FRA)Aprilia    1:38.554  
 7A. De Angelis (SMR)Aprilia    1:38.588  
 8S. Guintoli (FRA)Aprilia    1:38.641  
 9H. Barberá (ESP)Honda    1:38.707  
 10H. Aoyama (JPN)Honda    1:38.729  
 11C. Davies (ENG)Aprilia    1:39.447  
 12J. Smrz (CZE)Honda    1:39.516  
 13Y. Takahashi (JPN)Honda    1:39.528  
 14A. Ballerini (ITA)Aprilia    1:39.540  
 15A. Debon (ESP)Honda    1:39.599  
 16R. Locatelli (ITA)Aprilia    1:39.737  
 17S. Corsi (ITA)Aprilia    1:39.855  
 18M. Giansanti (ITA)Aprilia    1:40.239  
 19A. Baldolini (ITA)Aprilia    1:40.355  
 20S. Jenkner (GER)Aprilia    1:40.495  
 21E. Nigon (FRA)Wildcard    1:40.857  
 22G. Leblanc (FRA)Aprilia    1:41.420  
 23D. Heidolf (GER)Honda    1:41.444  
 24R. Rous (CZE)Honda    1:41.464  
 25A. West (AUS)Aprilia    1:42.339  
 26G. Rizmayer (HUN)Yamaha    1:42.540  
 27H. Marchand (FRA)Aprilia    1:42.700  
 28F. Watz (SWE)Yamaha    1:43.061  


Motor > Sv: Grand Prix Alice de France - Le Mans
Resultat kval 125cc

 
 1T. Luthi (SUI)Honda    1:43.405  
 2M. Kallio (FIN)KTM    1:43.688  
 3H. Faubel (ESP)Aprilia    1:43.939  
 4G. Talmacsi (HUN)KTM    1:43.940  
 5M. Simoncelli (ITA)Aprilia    1:44.005  
 6L. Pesek (CZE)Derbi    1:44.088  
 7F. Lai (ITA)Honda    1:44.201  
 8J. Simon (ESP)KTM    1:44.325  
 9M. Di Meglio (FRA)Honda    1:44.468  
 10S. Gadea (ESP)Aprilia    1:44.610  
 11A. Masbou (FRA)Honda    1:44.694  
 12P. Nieto (ESP)Derbi     1:44.770  
 13J. Olive (ESP)Aprilia    1:44.791  
 14T. Koyama (JPN)Honda    1:44.820  
 15M. Poggiali (SMR)Gilera     1:45.000  


Motor > Sv: Grand Prix Alice de France - Le Mans
Kommentarer till dagens kval.

Max Biaggi fick ett racedäck istället för ett kvaldäck i sista depåstoppet under dagens kval. Han fick en liten överraskning när han började ladda på och detta är nog orsaken till Max dåliga kvalposition, 8:a.



Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2005 Sverige-Tjeckien
PUH!!! 0-0 efter 1:a perioden och Henrik Lundqvist STOR-spelar. Tjeckerna har övertaget och svenska backarna ger bort lite för mycket puckar för min smak. Domaren mycket bra. Bla såg han en tjeckisk spark av pucken i mål i slutsekunderna.


Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2005 Sverige-Tjeckien
Tydligen tog det inte så illa för Jagr spelar igen emot slutet av 1:a perioden.



· 229 ·
Om Salle
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Örnsköldsvik