Historik
Föregående · 228 · Nästa
Motor > Sv: Champ Car World Series 2005
Tyvärr verkade Björns bakdäck tagit slut då han sladdade runt under de sista varven. Gick ut som 4:a när vita flaggan (ett varv kvar) viftades och var 8:a när svart-vit-rutiga passerades. Surt men godkänt.
Motor > Sv: Champ Car World Series 2005
Tyvärr blev pressen lite för tuff i omstarten. Junquiera pressade hårt, Björn genar lite för mycket över några curbs och tappade i efterföljande sladd ner till 3:a. Men en 3:e plats i första racingbane-racet är inte illa alls.
Osså gulflagg igen. :-)
6 varv kvar.
Osså gulflagg igen. :-)
6 varv kvar.
Motor > Sv: Champ Car World Series 2005
Wirdheim gick INTE in i depå under gulflagg och med 10 varv kvar släpps fältet igen med Björn i ledning alltså.
Motor > Sv: Champ Car World Series 2005
Frisco: Men med 13 varv kvar leder faktiskt Wirdheim när det blir ännu en gulflagg. Vet inte depåstatus för Björn i skrivande stund tyvärr.
Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Klassiskt och rent som vanligt. Mycket trevligt Livealbum förresten. Väldigt tillfixat i studio iofs men bra.
Man för väl vänta på release innan man lyssnar ordentligt... :-)
Man för väl vänta på release innan man lyssnar ordentligt... :-)
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: När jag såg att du var bortåt järved så trodde jag man skulle få se Getinghov... Istället fick man se en ofärdig, odöpt arena. :-(
Fina bilder dock.
Fina bilder dock.
Café > Sv: Hitta bilden!
Poffa: Kan inte garantera att det är just den du skall åka med imorgon. Men det kanske bara är en extremtolkning av din önskan. :-)
[url=www.lindauer-fly.ch/fotogallerie_gross/Airliner%20Web/SAS%20Commuter/SAS%20Commuter%20Dash8-400Q%2001.jpg]Dashen[/url]
[url=www.lindauer-fly.ch/fotogallerie_gross/Airliner%20Web/SAS%20Commuter/SAS%20Commuter%20Dash8-400Q%2001.jpg]Dashen[/url]
Motor > Sv: Formula 1 Grand Prix de Monaco 2005
87bth01: "för att banan är sån"??? Nog kan jag hålla med om att Monaco inte är den roligaste banan men inte är det speciellt många omkörningar på den nya banorna heller.
"för att inte MS vann"??? Tilåt mig storle. Ferrari var lååångt efter idag. Skomakaren fightades med Coulthard & Liuzzi (som var tunga) under loppet innan båda tvingades bryta. Och MS kom, med största sannolikhet, förbi RB på en teamorder på sista varvet. Trots att RB hade problem hela helgen och var låångsam.
"för att inte MS vann"??? Tilåt mig storle. Ferrari var lååångt efter idag. Skomakaren fightades med Coulthard & Liuzzi (som var tunga) under loppet innan båda tvingades bryta. Och MS kom, med största sannolikhet, förbi RB på en teamorder på sista varvet. Trots att RB hade problem hela helgen och var låångsam.
Motor > Sv: Formula 1 Grand Prix de Monaco 2005
Paddan: Jag skakar på huvudet jag...
Fram till säkerhetsbilsvarven så var det, som vanligt iår, rätt händelsefattigt. Men efter densamma så hände det ju mycket. Depåstrategiskillnader och endäcksracet spelade ju för 1:a gången iår verkligen roll för slutresultatet. Alonsos fight att hålla först BMW-McLaren och sedan de övriga bakom sig varade ju fram till mållinjen bokstavligt talat.
Sen att det ALDRIG kommer att bli som MotoGP/roadracing måste vi tyvärr leva med.
Fram till säkerhetsbilsvarven så var det, som vanligt iår, rätt händelsefattigt. Men efter densamma så hände det ju mycket. Depåstrategiskillnader och endäcksracet spelade ju för 1:a gången iår verkligen roll för slutresultatet. Alonsos fight att hålla först BMW-McLaren och sedan de övriga bakom sig varade ju fram till mållinjen bokstavligt talat.
Sen att det ALDRIG kommer att bli som MotoGP/roadracing måste vi tyvärr leva med.
Motor > Sv: Formula 1 Grand Prix de Monaco 2005
Joshua_Tree: Den enda som förlorade på själva kraschen var Coulthard. De övriga andra tappade ju "bara" tid men det kompenserade ju Safety Car-varven. Sen att andra schablade bort sig med depåstrategierna pga av kraschen hör inte hit.
Iår var ju mångt bättre än många andra år.
Iår var ju mångt bättre än många andra år.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Usch vad sugen jag blev på att önska en vinnarbild i Cafe-gb som payback för Portugals MotoGP som Barros vann.
Men det är ju inte min önskning... ;-)
Men det är ju inte min önskning... ;-)
Motor > Sv: Formula 1 Grand Prix de Monaco 2005
Salle: Usch vad tungt Alonso hade emot slutet. Men han lyckades hålla 4:e platsen. Bröderna Schumacher jämsides om 5 & 6 och Barrichello 7:a (vart släppte RB förbi MS nånstans).
Heidfeld & Webber genomför ett mycket lyckat race både race- och strategimässigt och tar podiumplatserna bakom den TOTALT ÖVERLÄGSNA Kimi "Iceman" Räikkonen.
Heidfeld & Webber genomför ett mycket lyckat race både race- och strategimässigt och tar podiumplatserna bakom den TOTALT ÖVERLÄGSNA Kimi "Iceman" Räikkonen.
Motor > Sv: Formula 1 Grand Prix de Monaco 2005
Joshua_Tree: Skomakarn tjäna på kraschen.... Njeee, skulle inte tro det va. Han är väl fortfarnade rätt långt bak och ett varv bakom täten. Att han låg 2:a bakom safetycaren var ju bara en slump.
Motor > Sv: Formula 1 Grand Prix de Monaco 2005
Joshua_Tree: Stora omkastningar efter en incident på Monacos trånga gator gör det lite spännande i alla fall.
Men vad gör Schumacher... Ok att hans framvinge var borta men nog f-n skall väl V10:an bakom lyckas få bilen att röra sig framåt och ur vägen om man bara använder högerfoten lite.
Synd om Coulthard som troligen var på en enstoppare (läs halvstoppare/splash 'n' dash). Liuzzi är på samma strategi troligtvis.
Men vad gör Schumacher... Ok att hans framvinge var borta men nog f-n skall väl V10:an bakom lyckas få bilen att röra sig framåt och ur vägen om man bara använder högerfoten lite.
Synd om Coulthard som troligen var på en enstoppare (läs halvstoppare/splash 'n' dash). Liuzzi är på samma strategi troligtvis.
Motor > Sv: Indy 500
Paddan: Japp det verkar som så. Dock så får han inte starta i Pole trots snabbaste snitthastigheten (det är racing när man kvalar på snitthastighet som enhet).
[url=www.indy500.com/news/story.php?story_id=4632]"Brack recorded a four-lap average speed of 227.598 mph, which was faster than the pole-winning speed of Tony Kanaan (227.566). But Brack, because of the qualifying procedure, will start 23rd."[/url]
[url=www.indy500.com/news/story.php?story_id=4632]"Brack recorded a four-lap average speed of 227.598 mph, which was faster than the pole-winning speed of Tony Kanaan (227.566). But Brack, because of the qualifying procedure, will start 23rd."[/url]
Motor > Sv: Formula 1 Grand Prix de Monaco 2005
Joshua_Tree: Alonso startar från den skitiga högra sidan av startrakan så Kimi tar starten OM inte han tabbar sig.
Motor > Sv: Formula 1 Grand Prix de Monaco 2005
Frisco: Imponerande varv av Alonso men Kimi körde tillräckligt snabbt för att klara Pole. Annars rätt tråkigt kval då det var alltför få som såg ut att våga attackera.
Tippning:
1. Iceman
2. Alonso
3. Fisichella
Tippning:
1. Iceman
2. Alonso
3. Fisichella
Café > Sv: Hitta bilden!
The Fat Bastard: Jag godkänner. Din önskan...
[[url=www.nydailynews.com/news/gossip/story/311555p-266587c.html]Här finns en massa racehjälmar att köpa[/url]
[[url=www.nydailynews.com/news/gossip/story/311555p-266587c.html]Här finns en massa racehjälmar att köpa[/url]
Café > Sv: Det stora Schlagerbräket
Nu gjorde jag ju allt för att inte se skiten men ändå sitter här och skriver om det *suck*.
Grekland vann om jag fattat allt rätt. Då är det ju bara att "ta hem" Elena igen och låta henne ta över så ror vi hem det enkelt nästa år.
Grekland vann om jag fattat allt rätt. Då är det ju bara att "ta hem" Elena igen och låta henne ta över så ror vi hem det enkelt nästa år.
Café > Sv: Det stora Schlagerbräket
The Fat Bastard: Låter som Tyskland enkel kontrar med originalet.
Scorpions med rockballadernas rockballad Winds of Change. Var inte den videon inspelad i moskva till och med.
Scorpions med rockballadernas rockballad Winds of Change. Var inte den videon inspelad i moskva till och med.
Café > Sv: Det stora Schlagerbräket
Paddan: Men då är det Kiedis som spelat (minst) en konsert strumplös dårå...
Café > Sv: Just nu på tv!
Så är reklamavbrottskillarna i högform... Saving Private Ryan visas och dom avbröt för reklam mitt i en mening mitt under en scen... *suck*
Fast dom avstod ju faktiskt från reklam under hela den inledande landstigningsdelen så nu måste dom väl kompensera sig.
Fast dom avstod ju faktiskt från reklam under hela den inledande landstigningsdelen så nu måste dom väl kompensera sig.
Café > Sv: Det stora Schlagerbräket
Sannes: Det är han som uppträde naken (förutom en tubsocka över det heliga) med sitt band Red Hot Chili Pepper.
Motor > Sv: Formula 1 Grand Prix de Monaco 2005
Imponerande 1:a kval av Alonso men MÄKTIGT av Iceman.
MoDo Hockey > Sv: Sillysäsongsnacktråd
Poffa: Men killen är ju inte draftad och därmed inte inne i systemet. Wikegård sa nåt om att dom inte får spela i NHL om dom ej draftats, detta angående nån VM-lirare som var duktig men odraftad.
Jag vet inte om det är sant dock. Men Wikegård brukar väl ha hyffsad koll på vad han säger.
Jag vet inte om det är sant dock. Men Wikegård brukar väl ha hyffsad koll på vad han säger.
MoDo Hockey > Sv: Sillysäsongsnacktråd
Vore väl lite kul att se denna i MoDo-dressen i vinter. Skulle nog dra lite transatlantisk press till Kempis iår igen.
[url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,648588,00.html]Sidney Crosby - den "nye" Gretzky???[/url]
[url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,648588,00.html]Sidney Crosby - den "nye" Gretzky???[/url]
Café > Sv: Hitta bilden!
mangan: Vi snackade ju om McLaren-förarnas diamantbeprydda hjälmar igår och det är kval till Monaco i skrivande stund.
Så jag vill se en signerad Lill-Lövis-hjälm.
Så jag vill se en signerad Lill-Lövis-hjälm.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Nån gång mellan -61 och -86 var det iallafall. Det är de åren som Draken fannas stationerad på F16.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Jag kan förstå att 35:an inte villa landa då Nyckelmuren då det skulle fattats 60 meter även med en perfekt landning och Bromsskärm. Fast hade han kommit ner så hade det blivit en hårig start med 30m tillgodo om allt funkat till 100%.
J35 Draken
[bild]hem.passagen.se/jim76/bilder/drakenlogo.gif[/bild]
Spännvidd: 9.42m
Längd: 15.34m
Höjd: 3.89m
Vingarea: 29m²
Tomvikt: 7400kg
Max startvikt: 12400kg
Maxlast: 2200kg
Motor: Rolls Royce Avon - RM6C
Dragkraft: 78.4kN
Maxfart: M2+
Landningssträcka: 880m
Startsträcka: 790m
Beväpning: 30mm ADEN automatkanon, RB27 Falcon, RB24 Sidewinder
J35 Draken
[bild]hem.passagen.se/jim76/bilder/drakenlogo.gif[/bild]
Spännvidd: 9.42m
Längd: 15.34m
Höjd: 3.89m
Vingarea: 29m²
Tomvikt: 7400kg
Max startvikt: 12400kg
Maxlast: 2200kg
Motor: Rolls Royce Avon - RM6C
Dragkraft: 78.4kN
Maxfart: M2+
Landningssträcka: 880m
Startsträcka: 790m
Beväpning: 30mm ADEN automatkanon, RB27 Falcon, RB24 Sidewinder
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Inte ens Ludvika skulle väl lyckas tysta Poffa såhär.
Motor > Sv: Formula 1 Grand Prix de Monaco 2005
Frisco: Det är ju du som är sifferisten när det gäller F1. Vi väntar tålmodigt men vågar inte säga nåt. :-)
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Kompenserar Poffa den höga ljudnivån med att vara helt tyst nu ett tag eller. Man skulle ju kunna tro att han blev kvar på ARN trots allt.
Motor > Sv: Formula 1 Grand Prix de Monaco 2005
Paddan: Nu var du duktig. Belöna dig själv med nåt gott att äta eller dricka vetja.
Motor > Sv: Formula 1 Grand Prix de Monaco 2005
Paddan: Jag hittade den länken också efter en googling.
Det står ju att båda bådas namn gjorts av diamanter. Men det är ju Kimis smeknamn som bevisligen satts ditt. Därför kvarstår frågan.
Det står ju att båda bådas namn gjorts av diamanter. Men det är ju Kimis smeknamn som bevisligen satts ditt. Därför kvarstår frågan.
Motor > Sv: Formula 1 Grand Prix de Monaco 2005
Paddan: Vad stod det på Montoyas måntro. Min gissning är JPM.
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Eller som Göran Z skulle ha sagt. Bangolf är svårt, det finns många sorters nålfiltmatta.
Dröm Sött
ZZZ zzz ZZZ
Dröm Sött
ZZZ zzz ZZZ
Café > Sv: Hitta bilden!
Under svår bild-/länkinklistringsabstinens så tyckte jag mig se [url=www.lyoba.ch/galeries/gruyere/images/010122800X600.jpg]en flygande ko.[/url]
Kan inte Helg Ernest önska snart innan det blir värre.
Kan inte Helg Ernest önska snart innan det blir värre.
Café > Sv: Hitta bilden!
Helg Ernest: mangan fick ju sin bild godkänd av muzze och du visade upp en Schabbilac åt mangan så jag antar att det är din önskning...
Café > Sv: Roliga länkar
JD: Apropå länkar och Star Wars.
[url=www.sithsense.com/flash.htm]Låt Lord Vader läsa dina tankar[/url]
[url=www.sithsense.com/flash.htm]Låt Lord Vader läsa dina tankar[/url]
MoDo Hockey > Sv: Arenan klar?
Paddan: Ja det är konstigt på nåt sätt. Men dom har säkert tänkt till ordentligt och kommit fram till att detta ger dubbla sponsorintäkter. Nästa steg är väl en symbol (typ Nikes "krok") som "namn" så kan dom dra in ännu mer.
MoDo Hockey > Sv: Arenan klar?
Då kan man/nån stryka ännu ett sponsornamn på Arenan
[url=www.hockeyligan.se/nyheter/index.phtml?nid=6327&focus=true]Scaniarinken blir AXA Sports Arena men ändå inte???[/url]
[url=www.hockeyligan.se/nyheter/index.phtml?nid=6327&focus=true]Scaniarinken blir AXA Sports Arena men ändå inte???[/url]
Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Pinsamt sa Bull. Till och med datorn rebootade pga av /-debaclet...
Jag vill se Chris Barrie framför nånting massive...
Jag vill se Chris Barrie framför nånting massive...
Föregående · 228 · Nästa
[url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,649317,00.html]http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,649317,00.html[/url]