Historik
Föregående · 230 · Nästa
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2005 Sverige-Tjeckien
Jagr fick ett slagskott på käken. Bår in men han tog sig för egen maskin till båset men han verkar ha lite ont. Aldrig kul när nån blir skadad men det var "rätt" spelare som träffades om man säger så.
Tre Kronor > Sv: Hockey-VM 2005 Ryssland - Kanada
65selander: Det bidde inga fler mål. Fast en mycket underhållande period där Ryssland satsade allt offensivt och Kanada bara ställde upp och försvarade sig med den äran.
Ungdomskedjan i Ryssland men lillebror Fedorov, Malkin och Oveckin. Mycket fart, hög teknisk förmåga och ett jävla go. Vad månde bliva.
Ungdomskedjan i Ryssland men lillebror Fedorov, Malkin och Oveckin. Mycket fart, hög teknisk förmåga och ett jävla go. Vad månde bliva.
MoDo Hockey > Sv: Tröjauktion
Nalle Sjuh: Förstår inte din aversion till svart. Du sa nåt tidigare som jag tolkade som otradionella färg för MoDo men det är ju inte korrekt.
[url=www.frisco.se/jerseys/paddan21b.jpg]Denna tröja[/url] som syns på bilden har ju svarta detaljer och nog ser byxorna mörka ut åtminstone.
[url=www.frisco.se/jerseys/paddan21b.jpg]Denna tröja[/url] som syns på bilden har ju svarta detaljer och nog ser byxorna mörka ut åtminstone.
Tre Kronor > Sv: Hockey-VM 2005 Ryssland - Kanada
Beckisch: Hannu Henriksson är FINSK. Thomas Andersson är den svenska domaren i VM-turneringen.
Tre Kronor > Hockey-VM 2005 Ryssland - Kanada
Vad synd att domaren Hannu Henriksson förstör matchen med sin petiga nivå. Speciellt gentemot Ryssland. Sen är ryssarna lite griniga dessutom men det skulle jag blivit också efter den behandlingen.
Kanada grymt effektiva som vanligt.
Kanada grymt effektiva som vanligt.
Motor > Sv: Grand Prix Alice de France - Le Mans
Han är lite osannolik den därna Valentino Rossi. Visar ingenting på hela träningen, på med kvaldäck osså lägger han 2 snabba (nästan identiska) varv och tar Pole. Men blir det torrt imorgon så tror jag inte han kommer att dominera. Även Colin Edwards överraskar med en 2:a plats. Däremot såg Melandri (3:a) stark ut hela träningen och var även bra igår på blött.
Ganska svårtippat faktiskt. Vågar inte sticka ut hakan förrän efter Warm-upen imorrn då man ser vad det blir för väder.
Ganska svårtippat faktiskt. Vågar inte sticka ut hakan förrän efter Warm-upen imorrn då man ser vad det blir för väder.
Motor > Sv: Grand Prix Alice de France - Le Mans
Det som visats fram till nu har mest varit den regnstörda gårdagen. Men en del "live"-bilder har visat uptorkande.
Lite lustigt med vattenplaningarna dom visade i 250. Då krävs det vatten vill jag lova.
Lite lustigt med vattenplaningarna dom visade i 250. Då krävs det vatten vill jag lova.
Motor > Sv: Grand Prix Alice de France - Le Mans
Det ser dock upptorkande ut på TV-bilderna så man kan ju hoppas på bra förutsättningar. Igår var det visst väldigt konstiga förhållanden. Bara 5st i 250cc klarade 107%-gränsen till exempel.
Motor > Grand Prix Alice de France - Le Mans
Blött igår på båda Free Practice-sessionerna och på 125 imorse men MotoGP- & 250- klassen hade mixat underlag då. Och meteorologerna har varnat för regn under hela helgen. Om så så är det det 3:a loppet irad under "wet conditions" efter droppandet i Estoril och monsunen i Shanghai.
TV-tider:
Lördag:
12.45 Introduktion
13.15 Kvalificering 125cc
14.00 Kvalificering MotoGP
250cc-kvalet får vi inte se denna helg.
Söndag
09.45 Uppvärmning
10.15 Introduktion
10.45 Race 125cc
12.00 Race 250cc
13.30 Race MotoGP
TV-tider:
Lördag:
12.45 Introduktion
13.15 Kvalificering 125cc
14.00 Kvalificering MotoGP
250cc-kvalet får vi inte se denna helg.
Söndag
09.45 Uppvärmning
10.15 Introduktion
10.45 Race 125cc
12.00 Race 250cc
13.30 Race MotoGP
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
så tycker Gay-Spiderman att de nya tröjorna är snygga. Fast han ville helst sett nåt i rött & blått...
[bild]img19.echo.cx/img19/8089/gayspiderman4wh.gif[/bild]
[bild]img19.echo.cx/img19/8089/gayspiderman4wh.gif[/bild]
MoDo Hockey > Sv: Tröjauktion
Poffa: Hur som haver är tröjan riktigt snygg i designen. Nu fattas bara spelare att stoppa i tröjorna.
Borde inte denna nyhet blivit ärad en ny tråd, förresten.
Borde inte denna nyhet blivit ärad en ny tråd, förresten.
Café > Sv: Hitta bilden!
muzze: Helt riktigt. Synd att man inte kan höra "growlet" från V4:an bara.
Wish Away.
Wish Away.
Café > Sv: Hitta bilden!
The Fat Bastard: Jag vill se ett Staintune avgassytem till Honda VFR800. Men det skall vara det med dubbla burkar...
Tre Kronor > Sv: Ryssland - Finland
Poffa: Tyvärr förlorar Sverige i denna final och Tjeckien tar bronsmedaljen tilläger jag.
Tre Kronor > Sv: Hockey-VM 2005 Sverige - Helvetia
Frella: Thomas "Burken" (?) Andersson var inte så lyckad i em-matchen för den delen. Trots att han skall vara Sveriges "bästa" domare...
Tre Kronor > Sv: Hockey-VM 2005 Sverige - Helvetia
Poffa: Hållet med. Om Matchen, domaren och Affe...
Idag var Axelsson mer synlig i den kedjan men det är ju Samme som är den dominerande där. Triss i S-kedjan bäst ikväll igen. Z´s kedja finns inte heller där man väntade sig trots att man provat med olika medspelare bredvid honom. FBK-kedjan var som vanligt bra defensivt och Höglund brände en del möjligheter. Kunde inte ens filma till sig en straff.
Idag var Axelsson mer synlig i den kedjan men det är ju Samme som är den dominerande där. Triss i S-kedjan bäst ikväll igen. Z´s kedja finns inte heller där man väntade sig trots att man provat med olika medspelare bredvid honom. FBK-kedjan var som vanligt bra defensivt och Höglund brände en del möjligheter. Kunde inte ens filma till sig en straff.
Tre Kronor > Hockey-VM 2005 Sverige - Helvetia
Mindre bra start. Kronwall utvisad och Martin Pluus styr in ett skott bakom lagkamraten Lundqvist.
Café > Sv: Just nu på tv!
Vill inte gärna erkänna det men TV3 är på och jag småsneglade på FAB5. Där visade dom en Kegerator. Ett kylskåp med en öl-tunna i och kopplat till en pump.
[url=www.brw.net/gallery/albums/kegerator/aae.jpg]Så här fast inte hemmabyggt. COOLT!!![/url]
[url=www.brw.net/gallery/albums/kegerator/aae.jpg]Så här fast inte hemmabyggt. COOLT!!![/url]
Tre Kronor > Sv: Hockey-VM 2005 Tjeckien-USA
Straffarna avgör till Tjeckiens fördel...
Vokoun storspelar och USA straffar bort sig.
Vokoun storspelar och USA straffar bort sig.
Tre Kronor > Sv: Hockey-VM 2005 Kanada - Slovakien
Chara är i farten igen... Det ser ut som pucken från Joe Thornton tar på Zdenos klubba och ställer Lasak...
5-4 och 4 min kvar.
5-4 och 4 min kvar.
Tre Kronor > Sv: Hockey-VM 2005 Kanada - Slovakien
Frisco: Skottet blev snyggare pga Chara ja. Men Nash assist var delikat. Ser Gagne, vänder ryggen till och passar sedan.
Tre Kronor > Sv: Hockey-VM 2005 Kanada - Slovakien
Underhållande match...
4-4 nu. Gagne mitt i slottet träffar krysset bakom Hlasak. Snygg bakom-ryggen-pass från bakom mål gav assist.
4-4 nu. Gagne mitt i slottet träffar krysset bakom Hlasak. Snygg bakom-ryggen-pass från bakom mål gav assist.
Tre Kronor > Sv: Hockey-VM 2005 Kanada - Slovakien
Frisco: Slovakien komer i ett 3mot1 läge i numerärt underläge!!! Och Demitra hänger dit den. Can - Slo 3-4.
Tre Kronor > Sv: Hockey-VM 2005 Tjeckien-USA
Stigsson: USA verkar grymt taktiska & disciplinerade. Att det sen dräller av NHL-stjärnor som verkligen kan hänga en puck gör att dom ser grymt farliga ut.
Tre Kronor > Sv: Hockey-VM 2005 Kanada - Slovakien
Thomas Andersson dömer en helt riktig straff för Slovakien.
Palffy drar Brodeur helt men Brodeur lyckas sträcka ut plocken och ta pucken.
"Someone call the Police cause that guy just got robbed..."
Palffy drar Brodeur helt men Brodeur lyckas sträcka ut plocken och ta pucken.
"Someone call the Police cause that guy just got robbed..."
Tre Kronor > Sv: Hockey-VM 2005 Kanada - Slovakien
Modoante: 3-3 i 5mot3-spel för slovakien. Det tog tid men dom klarade det innan 1:a utv var över så dom har 43sek kvar i 5mot4.
Café > Sv: Hitta bilden!
The Fat Bastard:
[bild]www.tekniskamuseet.se/arkivbilder/M/FCM50_09_M.jpg[/bild]
[bild]www.tekniskamuseet.se/arkivbilder/M/FCM50_09_M.jpg[/bild]
Tre Kronor > Sv: Hockey-VM 2005 Kanada - Slovakien
Chara och boxplay verkar vara det vinnande receptet för Kanada. Chara kliver på pucken och stuper som en fura bakom mål och då blir dte öppet framför mål och Smyth gör 2-2.
Thomas Andersson tog en löjlig utvisning på Satan och ger inget gott intryck.
Thomas Andersson tog en löjlig utvisning på Satan och ger inget gott intryck.
Tre Kronor > Sv: Hockey-VM 2005 Kanada - Slovakien
65selander: Då blir du glad nu då. Handszus gör ensam med Brodeur 2-1 till Slovakien när lönnlövsbackarna går bort sig vid rödlinjen. Broddan la sig tidigt och Hockeyfrillan Handszus lyfter upp gummit i krysset.
Kanadas backar får det tufft emot Slovakernas handbollskontringar.
Martin Brodeur har knappt rört pucken förutom de 2 gånger han rakat ut den ur målet.
Kanadas backar får det tufft emot Slovakernas handbollskontringar.
Martin Brodeur har knappt rört pucken förutom de 2 gånger han rakat ut den ur målet.
Tre Kronor > Sv: Hockey-VM 2005 Kanada - Slovakien
Chara visar sin storlek framför mål. Skymmer sin egen målvakt Lasak totalt när Heatley skjuter en handledare (via stolpen) in i mål. Detta var i pp för Kanada.
Tre Kronor > Hockey-VM 2005 Kanada - Slovakien
Slovakien får den "drömstart" dom behöver. Det hade väl gått en minut eller nåt när Gaborik sätter snyggt 0-1 efter att ha snublat/fällts på blå, undvikit en back som slänger sig och lyf en backhand över Brodeur.
MoDo Hockey > Sv: Nya souvenirer
Paddan & Poffa: Håller med... Det enda som är "fel" med 18 & 19 är att MoDo-loggan är för liten.
Café > Sv: Hitta bilden!
65selander:
[url=klas.homeip.net/anders/fotoalbum/tarna200409/slides/P9170092.JPG]Torkat renkött[/url]
[url=klas.homeip.net/anders/fotoalbum/tarna200409/slides/P9170092.JPG]Torkat renkött[/url]
MoDo Hockey > Sv: Nya souvenirer
Poffa: Om man var lite konspiratoriskt lagd så skulle man kunna tro att du gör det medvetet för att få upp statusen.
Tre Kronor > Sv: Hockey VM
Kronblom: Ungers värsta är väl harangen har kör när Sverige spelar boxplay. "Jönsson/Nordström/Pålsson/Axelsson som ALLTID spelar i boxplay" osså kommer bisattarkommentaren efteråt "dom är nog bland världens bästa i just detta"
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Äh, du skall då alltid hålla på att rätta folk som gör fel. ;-)
Dröm sött!
Dröm sött!
Café > Sv: Hitta bilden!
65selander: Du kan gärna få ge oss en ledtråd till "Birko".
Hittar bara en massa tofflor av märket Birkenstock och en j-a massa hundar som heter Birko.
Hittar bara en massa tofflor av märket Birkenstock och en j-a massa hundar som heter Birko.
MoDo Hockey > Sv: Stadium i fyraårigt sponsoravtal med Modo
Nalle Sjuh: Klart att "arena" skall vara med, för Stadium Arena är väl så klockrent det kan bli. :-) Eller är Stadium Stadium vassare?
Tycker fortfaranade att Arena 21 är det som ligger bäst i munnen.
Tycker fortfaranade att Arena 21 är det som ligger bäst i munnen.
Café > Sv: Hitta bilden!
Pappin27: Då vill jag se en punkare med "alla" attribut. Ju högre tuppkam, fler knappar osv desto bättre.
MoDo Hockey > Sv: Cykel
Frisco: Nej, då diskar jag nog hellre trots att Vacchi är "hörvärd" och att scenerierna ofta är vackra.
Övrig sport > Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
ståpäls: Kul att se nån det är ordning på... ;-)
MoDo Hockey > Sv: Cykel
Frisco:Vill inte vara en sändär i detta fall man jag förstår inte varför DU startade denna tråden i MoDo-boken i första läge istället för att använda Övrig Sport-gbn som väl är till för de övriga sporter som har en egen GB.
När NFL-slutspelet drog igång frågade jag Markus om en ny (temporär) GB men han hänvisade mig till Övrig Sport och lade ut en länk under AKTUELLT (till vänster). Kan inte NI pedafiler göra samma sak? Det är ju inte bara Girot nu... Det brukar ju vara rätt mycket Tour de France-snack när den drar igång.
När NFL-slutspelet drog igång frågade jag Markus om en ny (temporär) GB men han hänvisade mig till Övrig Sport och lade ut en länk under AKTUELLT (till vänster). Kan inte NI pedafiler göra samma sak? Det är ju inte bara Girot nu... Det brukar ju vara rätt mycket Tour de France-snack när den drar igång.
Föregående · 230 · Nästa