Salle

14252 inlägg · 75280 besäkare

Historik

· 231 ·
Café > Sv: Hitta bilden!
Pappin27: Hittar ingen som är så cool att han gör det under match.

[url=the.honoluluadvertiser.com/dailypix/2004/Nov/30/il05a_b.jpg]Men denna kanske duger[/url]

Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco:Tackar. Vassego!

MoDo Hockey > Sv: Cykel
Frisco: Varför är inte denna tråd i Övrig sport-gästboken egentligen???

Inte bara för att jag inte tycker den hör hemma här i MoDo-gb utan också för att det säkert finns cykelintresserade som inte hittar hit i andra g-b:s...

Café > Sv: Hitta bilden!
Pappin27: Sport & Sport...Man kan åtminstone vinna en pokal för det man gör med bumerangen. Gissar att det finns flera discipliner i denna "sport" men jag vill bara se en buckla...

Café > Sv: Hitta bilden!
Poffa: Jag vet att det finns/fanns en skitcool bild här på nätet som visar din önskan men hittar den inte. Där träffade klubban precis bollen och bollen var helt platt, inte riktigt halvmåne men nästan, på träffsidan.
Samma sida hade bilder där gevärskulor träffade frukter, en glödlampa som sprängdes med glödtråden fortfarande hel och glödande mm.

Har sökt hela lunchen nu men hittar bara denna:
[url=www.worldofstock.com/slides/PRE1701.jpg]Precis innan träff[/url]


Om denna godkännes vill jag se en pokal man kan vinna i bumerang-sport.

Café > Sv: Hitta bilden!
knaskamilla: Vajert. Det planet har den största toalett jag sett ombord på ett flygplan. Allt för att kungafamiljens damer skulle kunna komma in där med kjol/klänning med så lite problem som möjligt.

Önska på...

Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Jag vill se TP100 aka Swedish Air Force One.


Tre Kronor > Sv: Hockey VM
Modoante: 5-0 nu. Man kan ju säga att USA är effektiva. Sickna skott.

Café > Sv: Hitta bilden!
Hälge: Skulle prexis lägga in denna när det blev grönt i kanten...

[bild]freepages.history.rootsweb.com/~cchouk/oregon_trail/crossing/optimist.jpg[/bild]

Tre Kronor > Sv: Hockey VM
Pappin27: Alla spelarna är ju hjältar efter finn- & kanadamatcherna. Klart dom inte behöver gå in på mål då. På samma sätt som dom kan slarva i anfallszon gång på gång utan att det får konsekvenser. Heja Sverige!!!

Tre Kronor > Sv: Hockey VM
Salle: Det fattas ett "för den delen" i sista parentesen.

Tre Kronor > Sv: Hockey VM
NuMo: Jag är med på ditt tåg. Men det gäller unga (växande) män som inte tränat så mycket (inget alls) styrka tidigare. Jag gick nog upp 5kg i muskler i 2:a ring då vi var några som började styrketräna på en dubbelhåltimma innan gympalektionen och jag har inte tagit något otillåtna (inte sån därna tillåtna) tillsatser.

Tre Kronor > Sv: Hockey VM
RavenLord: Visst har det spekulerats om HUR Foppa & Macke kunde gå från taniga till biffiga på en "sommar" utan att ha dopat sig. Ingen utom dom 2 kan svara på den frågan 100%-igt.

Men de tränade OFANTLIGT mycket och hårt under denna period. Så hårt att dom blev utestängda från 2st gym i Ö-vik då dom på fm var på ena stället och em på andra trots att dom bara fick köra ett styrkepass om dagen för MoDo. Båda dessa gym hade HAFT problem med doping och var väldigt vaksamma & misstänksamma på detta och larmade MoDo.
Dessutom åt dom 2-3 ordentliga mål mat om dagen på restaurang.

Café > Sv: Hitta bilden!
Poffa: Japp.
[url=www.astro.umd.edu/~gomez/basura/asterix.gif]Här är  en stor en...[/bild]

Önska

Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Inte ens nära snarare jättelångt ifrån.
Det där ser ut som en Storstads-engelsman i mina ögon.
Jag vill ha en liten (men stark) kille från en nordfransk by där man hatar Italienare. Sen skall ha göra en grimas....

Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Då vill jag se en nordfransk kille som räcker ut tungan (åt Italienare troligen) och gör elefantöron med händerna.

Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Usch vad enkelt... Finns ju i mitt filarkiv.

[url=www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=modo_smguld.jpg&user_id=19]Nubben höjer bucklan -79[/url]

Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Det är OK för mig men jag tvivlar på att du skulle klara av det. Vi köpte EN sån här påse under vår 2-veckors resa i Californien mm. Det var kvar en 1/4 påse när vi flög hem. Dom är skitgoda inget tvivel men så starka att man tar 2-3 chips sen dricker man en bärs sen tar man 3-4 till osså en bärs... Ni fattar.

Försökte faktiskt beställa hem en kartong med 12påsar men hittade ingen firma som kunde fixa over-sea delivery.


Just ja. Wish Away!

Café > Sv: Hitta bilden!
Bergius: Då vill jag se en rödvitrandig påse med Hot Jalapeño Potato Chips.

Motor > Sv: Formula 1™ Gran Premio de Espana 2005.
Poffa: Trodde att Ralf skulle lyckas köra om sin teampolare Trulli men där sprack min tippning.

Men 2 av 3 och den 3:e 4:a är inte så illa...


Motor > Sv: Formula 1™ Gran Premio de Espana 2005.
Poffa: Bridgestone ImPotenza borde dom väl heta.

Motor > Sv: Formula 1™ Gran Premio de Espana 2005.
Poffa::Och Bridgestones braiga däck sa liksom POFF... Och inga tårar rinner i mina ögon.

Motor > Sv: Suberbike & Supersport 2005
Helgens SuperSport600 race på Monza framkallade en sån här
[bild]reloaded.iuk.hdm-stuttgart.de/gfx/big_smiley.gif[/bild]
i mitt ansikte. Tät racing (6 tätombyten på sista 2 varven), fetsladdar ur Parabolica, ormsladdsbromsningar in i kurvorna, korta Wheelies mellan Lesmo 1 & 2 Charpentier och 3/100-delar mellan 1:an Fujiwara & 2:an som är teamkollegor i Ten Kate Honda. Inga teamorder kan man lugnt säga.

Stiggy 16:e i Monza-debuten.




Övrig hockey > Sv: Ishallboom i Norge
Marcus: För några år sedan jobbade samjobbade jag med en norsk firma och tog då med dom på en MoDo-match.

Då snackade vid lite om just detta. Då var skyttishallen nu i Övik och jag tror att MoDo-hallen var under konstruktion/planering. Men det var hur som helst 5st hallar (och 2st till på gång) i Öviks kommun. Det var 1 el 2 fler än vad som fanns i Stor-Oslo med kranskommuner (som vi beräknade hade 6 ggr inv.antalet emot Ö-vik)

Motor > Sv: Formula 1™ Gran Premio de Espana 2005.
Jesper Jonsson: Nej jag blandar inte ihop Jerez och Catalunya. Men MotoGP-vinklarna är ofta lite "tidigare" då hojarnas bromspunkter skiljer emot F1. Sen brukar det kunna vara nån till kamera i en kurva då F1 klarar att täcka med en.


Kimi överdrev lite igår när han sa att missen i 1:a böj kostade ½sek. Men 2 tiondelar var det nog om man ser på dagens tid. Nu är väl frågan om Mercedes fått en motor/drivlina som håller hela racet. Hela Finland hoppas på det åtminstone.

Tippning
1:a Kimi
2:a Alonzo
3:a Schumacher

Tre Kronor > Hockey-VM 2005 Kanada - Sverige
Skall vi återigen vinna en "oviktig" match emot Kanada för att sen när det gäller medaljer förlora...


Café > Sv: Just nu på tv!
Ibland undrar man...

Nyss på TV4:s Alla Mot En så kom frågan. Ämnet Andra Världskriget och det valdes den lätta frågan "Över vilken Japansk stad fällde USA den första atombomben under andra världskriget?" Svarsalterntiven var: a: Hiroshima, b: Tokyo, c: Osaka.

En tjej i 20-årsåldern svarade faktiskt fel på den.


Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Har hittat länken till din friärkesbild tror jag. Men Postens hemsida är nere pga driftunderhåll. Hur surt är inte det.

Café > Sv: Hitta bilden!
Dream Team: Tredje (och sista) gången gillt dårå... Inte så mycket till gata men en fin bild.

[bild]www.ringlinien.org/7.jpg[/bild]

Café > Sv: Hitta bilden!
Dream Team: Samma vagn & annan gata.

[bild]www.ringlinien.org/liseberg/133_gx_1.jpg[/bild]

Café > Sv: Hitta bilden!
Dream Team: Spårvagnen är väl rätt och Liseberglinjen likaså. Men Gbg:s geografi är jag dålig på men jag chansar...

[bild]www.ringlinien.org/liseberg/133_c_2.jpg[/bild]

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Allvarligt talat så hade aldrig Kåren i Karlstad nån WT-tävling under min tid där. Däremot så fanns det ju andra uteställen där...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Varje steg uppåt är ett steg uppåt.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Jag var ung en gång för längesen...

Sen erkände jag bara att jag var på kåren. Inte att jag såg på evenemanget. :-)

Café > Sv: Hitta bilden!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Blöta fotbollstjejer i sportbehå och fotbollströja kan inte jämföras med tunna vita bomulls-tshirts när det gäller genomskinlighet i kontakt med vatten. Men gå du om det är DET du vill se. Jag stannar hemma med min moral i behåll... ;-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: På Kåren.

Café > Sv: Hitta bilden!
Dream Team: Den där andra udden långt borta i horisonten kan mycket väl vara rätt men nog kan ni väl hitta en bättre bild. Visa en bild med fyrhuset på så godkänner jag utan tvekan...

Motor > Sv: Formula 1™ Gran Premio de Espana 2005.
Resultat 1:a kvalificeringen.

2005 Spanish Grand Prix   

1   16  Jarno Trulli Toyota    1:14.795
2   5    Fernando Alonso Renault    1:14.811
3   9    Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes    1:14.819
4   17  Ralf Schumacher Toyota    1:14.870   
5   8    Nick Heidfeld Williams-BMW    1:15.038   
6   7    Mark Webber Williams-BMW    1:15.042
7   1    Michael Schumacher Ferrari    1:15.398
8   6    Giancarlo Fisichella Renault    1:15.601
9   2    Rubens Barrichello Ferrari    1:15.746
10  14  David Coulthard Red Bull Racing    1:15.795
11  12  Felipe Massa Sauber-Petronas    1:15.863
12  10  Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes    1:15.902   
13  15  Vitantonio Liuzzi Red Bull Racing    1:16.288
14  11  Jacques Villeneuve Sauber-Petronas    1:16.794
15  19  Narain Karthikeyan Jordan-Toyota    1:18.557
16  18  Tiago Monteiro Jordan-Toyota    1:19.040
17  21  Christijan Albers Minardi-Cosworth    1:19.563
18  20  Patrick Friesacher  Minardi-Cosworth    1:20.306


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Roligare att titta på då det INTE regnar ute menar du väl...

Motor > Formula 1™ Gran Premio de Espana 2005.
Noterade att kameravinklarna är helt annorlunda här i F1 än i MotoGP på Catalunya. Det har nog alltid varit så på de (få) banor där båda disciplinerna kör men har inte lagt märke till det förrän idag.


MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
knaskamilla: Visst var det kul att komma tvåa, men kuligare var det att komma etta. 2ggr dessutom...

Café > Sv: Hitta bilden!
Dream Team: Du har rätt om Cabo de São Vicente men fel när det gäller bilden. Din bild är tagen FRÅN Cabo de São Vicente och visar vyn norrut.

Kan jag inte godkänna då jag ville se just platsen.

Café > Sv: Hitta bilden!
El Maco: Jag vill se fastland-Europas sydvästligaste plats.

Café > Sv: Hitta bilden!
El Maco:

[url=cagle.slate.msn.com/working/040219/olle.jpg]Jag slänger mer George W som bonus...[/url]

Café > Sv: Hitta bilden!
Mats Edström: Jag ville ju se en Marschallstack egentligen men jag kom ju upp i morse så JBL får väl duga. Önska...

· 231 ·
Om Salle
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Örnsköldsvik