Historik
Föregående · 232 · Nästa
Café > Sv: Hitta bilden!
El Maco: Här är en bild från Montego Bay, Maan.
[bild]www.travelagencies.com/incimage/images/Jamaica%20Breezes%20Montego%20Bay.gif[/bild]
[bild]www.travelagencies.com/incimage/images/Jamaica%20Breezes%20Montego%20Bay.gif[/bild]
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Det må så vara men du har antingen en bättre kamera eller en "bättre" inställning när det gäller färg & ljus.
Poffas 27:e bild (pict0030) & din 8:e (pict5311) är ju samma motiv i samma vinkel bortsett från zoomning. Fasaden röda och kranens gula färg är mer levande på dina än Poffas. Hela kontrasten är bättre.
Samma på den liggande röd/gula kranbommen mm.
Har du "bara" fler megapixlar och därför får bättre bilder eller är det nån annan inställning. Ni borde kanske jämföra och se om det skiljer sig på nån punkt.
Poffas 27:e bild (pict0030) & din 8:e (pict5311) är ju samma motiv i samma vinkel bortsett från zoomning. Fasaden röda och kranens gula färg är mer levande på dina än Poffas. Hela kontrasten är bättre.
Samma på den liggande röd/gula kranbommen mm.
Har du "bara" fler megapixlar och därför får bättre bilder eller är det nån annan inställning. Ni borde kanske jämföra och se om det skiljer sig på nån punkt.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Jag måste hålla med dig. Frisco har ett öga för detaljerna.
Hur takstolarna lajnar upp sig på bild 6 & 7,sladdvindan i bild 5, den dramatiskt gråa himlen bakom den gråa betongen.
Sen verkar Friscos färger lite skarpare än Poffas trots nästan likadana kameror. Även ljusheten skiljer på "samma" bild från de två.
Hur takstolarna lajnar upp sig på bild 6 & 7,sladdvindan i bild 5, den dramatiskt gråa himlen bakom den gråa betongen.
Sen verkar Friscos färger lite skarpare än Poffas trots nästan likadana kameror. Även ljusheten skiljer på "samma" bild från de två.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Från vilken icke-arena är dom där bilderna ifrån?
Café > Sv: Hitta bilden!
Sannes: Japp, både hängsle & livrem. Det är grejer det.
Då vill jag se en bild på Erica Johansson och en kakadua.
Då vill jag se en bild på Erica Johansson och en kakadua.
Café > Sv: Hitta bilden!
miiike66: Okej då... Lite överseende med vissa gamla (läs senila) stötar här på HS får man väl ha. Men när dessa får såna som går med i deras villervalla så måste ju nån leda in de små på den rätta vägen igen.
Café > Sv: Hitta bilden!
miiike66: Enklaste regeln är väl ändå att bara önska när det är din tur.
nummer41: Det är inte din önskan. Fortfaranade är det Sannes princessbilder som gäller.
nummer41: Det är inte din önskan. Fortfaranade är det Sannes princessbilder som gäller.
Café > Sv: Hitta bilden!
nummer41: Håll dig till rätt önskning är du snäll. Det kan bli lätt rörigt annars.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Man kan ana en viss sarkasm i brevet, tycker du inte...
För ni (andra) som undrar hur en IKEA Expedit ser ut:
Grå(vit):
[bild]www.ikea.com/PIAimages/30353_PE103235_S3.jpg[/bild]
Och svart:
[bild]www.ikea.com/PIAimages/35486_PE126286_S3.jpg[/bild]
För ni (andra) som undrar hur en IKEA Expedit ser ut:
Grå(vit):
[bild]www.ikea.com/PIAimages/30353_PE103235_S3.jpg[/bild]
Och svart:
[bild]www.ikea.com/PIAimages/35486_PE126286_S3.jpg[/bild]
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Lite hungrig nu så jag skall ta en nattmacka och sedan ZZZ:a för man är ju inte ledig imorrn.
Apropå hungrig...
A guy sits down in a Cafe and asks for the hot chile.
The waitress says, "The guy next to you got the last bowl."
He looks over and sees that the guy's finished his meal, but the chili bowl is still full.
He says, "Are you going to eat that?"
The other guy says, "No. Help yourself."
He takes it and starts to eat it. When he gets about half way down, his fork hits something. He looks down sees a dead mouse in it, and he pukes the chili back into the bowl.
The other guy says, "That's about as far as I got, too."
Apropå hungrig...
A guy sits down in a Cafe and asks for the hot chile.
The waitress says, "The guy next to you got the last bowl."
He looks over and sees that the guy's finished his meal, but the chili bowl is still full.
He says, "Are you going to eat that?"
The other guy says, "No. Help yourself."
He takes it and starts to eat it. When he gets about half way down, his fork hits something. He looks down sees a dead mouse in it, and he pukes the chili back into the bowl.
The other guy says, "That's about as far as I got, too."
Tre Kronor > Sv: Hockey-VM 2005 Storebror - Lillebror (Sve-Fin)
5-1:at är ett faktum. Lite annorlunda men dock snyggt tackling/mål av Hedström.
MoDo Hockey > Sv: Arenan klar?
Paddan: Ja, äntligen vi ska få se på lite riktiga bilder. Inte nackvridande Poffa-konstigheter. :-)
MoDo Hockey > Sv: Arenan klar?
Frisco: Då borde vi nästan åkt/gått om varann. Jag gick ut från en Kebablunch kl 13.40 och åkte ner på udden mätt och belåten halvannan minut efteråt.
MoDo Hockey > Sv: Arenan klar?
Paddan: Jo så är det nog. Man ser ju faktiskt vart nästa pelare skall stå på
(o)livekameran.
Jag skrev nog det mest för att skryta att jag åkt förbi eller nåt...
(o)livekameran.
Jag skrev nog det mest för att skryta att jag åkt förbi eller nåt...
Tre Kronor > Hockey-VM 2005 Storebror - Lillebror (Sve-Fin)
4-1 och det ser säkert ut dessutom.
Fyra assist av MoDoiter (ja Pålsson är MoDoit trots VF-turen) om inte Samuel krediteras för 4an.
Fyra assist av MoDoiter (ja Pålsson är MoDoit trots VF-turen) om inte Samuel krediteras för 4an.
MoDo Hockey > Sv: Arenan klar?
Frisco: Misstänkte att nån skulle opponera sig. Jag tänkte skriva 3 par betongpelare/betongpelarpar men då skulle nån huggit och sagt att det fattas en ½ takstol. :-)
MoDo Hockey > Sv: Arenan klar?
Tog en lov förbi Arena 21 idag. Det var 5st takstolar kvar på kajkanten men bara 3st tomma betongpelare. Nån som räknat fel eller?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Så som han blåser så känner man igen Bulanov också.
Café > Sv: Hitta bilden!
muzze: Nog är det Delicate Arch så du får godkännt och önskan såklart. Fast de där "ringarna" var irriterande.
[url=images.google.com/images?q=Delicate%20Arch&hl=sv&lr=&c2coff=1&sa=N&tab=wi][Bild]http://starship.python.net/crew/marduk/images/mini/Delicate%20Arch,%20UT%201.jpg[/bild][/url]
Under bilden så finns Googles bildsvar på Delicate Arch. Många snygga bilder och inga bilar alls, Kamilla.
[url=images.google.com/images?q=Delicate%20Arch&hl=sv&lr=&c2coff=1&sa=N&tab=wi][Bild]http://starship.python.net/crew/marduk/images/mini/Delicate%20Arch,%20UT%201.jpg[/bild][/url]
Under bilden så finns Googles bildsvar på Delicate Arch. Många snygga bilder och inga bilar alls, Kamilla.
Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Då vill jag se ett foto på den klippa som man kan se avbildat på delstatens Utah's nummerplåtar. Bilder på nummerplåtar godkännes ICKE.
Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco:
[url=www.formula2.net/Anderstorp68.jpg]Nån procent saknas men...[/url]
[url=www.formula2.net/Anderstorp68.jpg]Nån procent saknas men...[/url]
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Bafatt (som Björn Borg sa) för det så... Matthew Stevens!!!
ZZZ zzz ZZZ zzz ZZZ
[bild]www.sportforum.se/images/perso ... r/frisco/28.gif[/bild]
ZZZ zzz ZZZ zzz ZZZ
[bild]www.sportforum.se/images/perso ... r/frisco/28.gif[/bild]
Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Kul att nån var med på KONSTgjort fast kvällen är sen...
Din önskan är vår sökmöda...
Din önskan är vår sökmöda...
Café > Sv: Hitta bilden!
Poffa:
[bild]wiredforbooks.org/images/RobertLudlumpage.jpg[/bild]
[bild]www.purplehousepress.com/sig/ludlum.jpg[/bild]
Vill se ett konstgjort äpple.
[bild]wiredforbooks.org/images/RobertLudlumpage.jpg[/bild]
[bild]www.purplehousepress.com/sig/ludlum.jpg[/bild]
Vill se ett konstgjort äpple.
Café > Sv: Hitta bilden!
El Maco: Hur visste du det där med fjädern... Spooky
Håller på för fullt med att prova ut den som kittlar bäst.
[url=www.klockaretorpet.com/pics/big/fan8.jpg]Den här ser både ergonomisk och välkittlande ut...[/url]
Mera bildönskningar till folket...
Håller på för fullt med att prova ut den som kittlar bäst.
[url=www.klockaretorpet.com/pics/big/fan8.jpg]Den här ser både ergonomisk och välkittlande ut...[/url]
Mera bildönskningar till folket...
Café > Sv: Roliga länkar
Ibland låter svenskan dummare än man tror...
[url=home.student.uu.se/kani8611/mastering_swedish.mp3]Får får får? Nej får får lamm mm[/url]
[url=home.student.uu.se/kani8611/mastering_swedish.mp3]Får får får? Nej får får lamm mm[/url]
Tre Kronor > Sv: Hockey VM
Leksand4Life: Det hade nog kunnat bli om Sindler kunnat döma enligt regelboken. Kan inte han göra en Frisk och avgå för han var B-drövlig igår.
MoDo Hockey > Sv: Arenan klar?
Kan berätta att jag såg när dom satte dit 1:a takstolen vid 13.30-tiden idag. Tyvärr syns bara bautakranen som lyfter dit den på webkameran. Men dem har inte fått mer än den ända hitills. Dom höll på med nån inpassning av nåt från bortre (i webcamen) gaveln till denna första takstolen mha en mobilkran när jag åkte förbi nyss.
Apropå webkameran så är det fortfanade Valborgsmässoafton och soligt väder enligt den.
Apropå webkameran så är det fortfanade Valborgsmässoafton och soligt väder enligt den.
Tre Kronor > Sv: Hockey VM
Kan inte alla HS-are mailbomba TV3 för att få ner antalet jippon/tävlingar/dum frågor/osv i vart och varannant spelavbrott. Det är ju mycket mycket mindre av detta tjafs på Viasat Sports sändningar och lite mer repriser och (iofs ofta fjantiga) matchanalyser.
Tre Kronor > Hockey-VM 2005 Ukraina - Sverige
Man har hört talas om ryggsäckshockey men man måste nog komma på nåt nytt om Ukrainas sätt att olira hockey.
2 snygga mål hittills av Kahnberg & K Jönsson och det lär bli mer...
2 snygga mål hittills av Kahnberg & K Jönsson och det lär bli mer...
Motor > Sv: TAOBAO.COM Grand Prix of China
Resultat MotoGP
| Results China - Grand Prix | |||||||||
| Time | |||||||||
| 1 | V. Rossi (ITA) | Yamaha | |||||||
| 2 | O. Jacque (FRA) | Kawasaki | |||||||
| 3 | M. Melandri (ITA) | Honda | |||||||
| 4 | S. Gibernau (ESP) | Honda | |||||||
| 5 | M. Biaggi (ITA) | Honda | |||||||
| 6 | J. VD Goorbergh (NED) | Honda | |||||||
| 7 | J. Hopkins (USA) | Suzuki | |||||||
| 8 | C. Edwards (USA) | Yamaha | |||||||
| 9 | N. Hayden (USA) | Honda | |||||||
| 10 | R. Xaus (ESP) | Yamaha | |||||||
| 11 | A. Barros (BRA) | Honda | |||||||
| 12 | L. Capirossi (ITA) | Ducati | |||||||
| 13 | J. Ellison (ENG) | Blata | |||||||
| 14 | T. Ukawa (JPN) | Honda | |||||||
| 15 | R. Rolfo (ITA) | Ducati | |||||||
Bridgestone Dunlop Michelin | |||||||||
Motor > Sv: TAOBAO.COM Grand Prix of China
| Resultat 250cc Results China - Grand Prix | |||||||||
| Time | |||||||||
| 1 | C. Stoner (AUS) | Aprilia | 48:07.205 | ||||||
| 2 | A. Dovizioso (ITA) | Honda | 48:07.454 | ||||||
| 3 | H. Aoyama (JPN) | Honda | 48:28.639 | ||||||
| 4 | A. De Angelis (SMR) | Aprilia | 48:35.794 | ||||||
| 5 | S. Porto (ARG) | Aprilia | 48:39.084 | ||||||
| 6 | D. Pedrosa (ESP) | Honda | 48:47.725 | ||||||
| 7 | H. Barberá (ESP) | Honda | 48:53.537 | ||||||
| 8 | S. Corsi (ITA) | Aprilia | 49:08.820 | ||||||
| 9 | J. Lorenzo (ESP) | Honda | 49:11.466 | ||||||
| 10 | Y. Takahashi (JPN) | Honda | 49:13.028 | ||||||
| 11 | A. Debon (ESP) | Honda | 49:15.350 | ||||||
| 12 | S. Guintoli (FRA) | Aprilia | 49:16.858 | ||||||
| 13 | A. Baldolini (ITA) | Aprilia | 50:08.321 | ||||||
| 14 | J. Smrz (CZE) | Honda | 50:08.572 | ||||||
| 15 | D. Heidolf (GER) | Honda | 50:09.098 | ||||||
| 16 | R. Locatelli (ITA) | Aprilia | 50:12.502 | ||||||
| 17 | F. Watz (SWE) | Wildcard | 50:14.566 | ||||||
| 18 | R. De Puniet (FRA) | Aprilia | 50:20.660 | ||||||
| 19 | G. Rizmayer (HUN) | Wildcard | 50:33.404 | ||||||
Bridgestone Dunlop Michelin | |||||||||
Motor > Sv: TAOBAO.COM Grand Prix of China
Resultat 125cc
| Results China - Grand Prix | |||||||||
| 1 | M. Pasini (ITA) | Aprilia | |||||||
| 2 | F. Lai (ITA) | Honda | |||||||
| 3 | G. Talmacsi (HUN) | KTM | |||||||
| 4 | T. Luthi (SUI) | Honda | |||||||
| 5 | T. Koyama (JPN) | Honda | |||||||
| 6 | M. Simoncelli (ITA) | Aprilia | |||||||
| 7 | A. Espargaro (ESP) | Honda | |||||||
| 8 | P. Nieto (ESP) | Derbi | |||||||
| 9 | L. Pesek (CZE) | Derbi | |||||||
| 10 | J. Simon (ESP) | KTM | |||||||
Motor > Sv: TAOBAO.COM Grand Prix of China
Mäktigt kört av Olivier Jacque. Imponerande av Rossi också.
Mest putt är ju Sete som INTE hade tempot i hojen & kroppen. Medans Melandri som inte brukar trivas i regn visar att hans självförtroende är på topp.
Tror att det skiljt lite i däcksval emellan hårdheterna på regndäcken. Annars skull inte Rossi kunnat dra ifrån så där. Bridgestone visar återigen att dom kan göra regndäck.
Mest putt är ju Sete som INTE hade tempot i hojen & kroppen. Medans Melandri som inte brukar trivas i regn visar att hans självförtroende är på topp.
Tror att det skiljt lite i däcksval emellan hårdheterna på regndäcken. Annars skull inte Rossi kunnat dra ifrån så där. Bridgestone visar återigen att dom kan göra regndäck.
Motor > Sv: TAOBAO.COM Grand Prix of China
Då är det dags för MotoGP-start och återigen regn i starten så inga stora däcksproblem.
Varning för Hopper och Jürgen vd Goorbergh (Tamadas Minolta Honda) som båda är duktiga på blött. Nakano var dålig på blöta warm-upen men kan köra.
Ny tippning:
1. Gibernau
2. Hopkins
3. Barros
4. Rossi
5. Goorbergh
Varning för Hopper och Jürgen vd Goorbergh (Tamadas Minolta Honda) som båda är duktiga på blött. Nakano var dålig på blöta warm-upen men kan köra.
Ny tippning:
1. Gibernau
2. Hopkins
3. Barros
4. Rossi
5. Goorbergh
Motor > Sv: TAOBAO.COM Grand Prix of China
Dovizioso kunde inte rå på Casey Stoner som därmed tar sin andra raka (pole &) seger. Aoyama 3:a och slår teamkompisen och regerande mästaren Pedrosa med 7 platser.
Fredrik Watz kom på 17:e men var med i fajt om poäng. Dessutom slog han sin teampolare Gabor Rizmayer ordentligt. Kul!
Fredrik Watz kom på 17:e men var med i fajt om poäng. Dessutom slog han sin teampolare Gabor Rizmayer ordentligt. Kul!
Motor > Sv: TAOBAO.COM Grand Prix of China
Halva 250 kört och Stoner visar sin klass på blött underlag med 1-1.5sek/varv snabbare än alla andra förutom Andrea Dovizioso som, överraskande, hänger på. Efter dessa 2 är det en klunga om 6 som gör upp om sista pallplatsen. Fredrik Watz ligger i en klunga som fajtas om platserna 16-20.
Halva banan är blöt och resten fuktig men man kan börjar skönja ett torrspår på vissa sektioner. Skulle tro att det grubblas i MotoGP-boxarna...
Halva banan är blöt och resten fuktig men man kan börjar skönja ett torrspår på vissa sektioner. Skulle tro att det grubblas i MotoGP-boxarna...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Jag skriver för fullt om MotoGP i motor-gb och har inte lagt in bild sedan i fredagens banöversikt.
Motor > Sv: TAOBAO.COM Grand Prix of China
Nytt regn så det är regndäck som gäller för alla om inte nån tokchansar
Motor > Sv: TAOBAO.COM Grand Prix of China
Jämnt och tätt som vanligt i 125. Fabrizio Lai & Matteo Passini tampades, där Passini var snabbare men Lai hade grymma inbromsningar och släppte inte förbi Passini. Samma sak skedde varv på varv och så även på sista så efter långrakan när Lai ledde trodde alla att det var klart. Lai gör dock ett litet misstag i sista sväng där han missar utgången, tangerar vita (hala) linjen och måste slå av för ett ögonblick. Efter lite armbågande och dekalbyten så kan Lai inte stå emot Passini som vinner med en hojlängd. Talmasci på KTM:en 3:a. Kallio bara 11:a men leder VM med 1p fortfarande.
Nu är frågan om vilka däck man skall ha i 250cc. Det är fortfarande blött på banan men det har slutat regna och värmen (20°) torkar upp banan och 125:orna har ju gjort sitt till också. Det kan bli lite lotteri. Intermediates om det inte kommer mer ser det ut som i nuläget men mer nederbörd så är det regndäck som gäller.
Casey Stoner-varning utfärdas härmed! :-)
Nu är frågan om vilka däck man skall ha i 250cc. Det är fortfarande blött på banan men det har slutat regna och värmen (20°) torkar upp banan och 125:orna har ju gjort sitt till också. Det kan bli lite lotteri. Intermediates om det inte kommer mer ser det ut som i nuläget men mer nederbörd så är det regndäck som gäller.
Casey Stoner-varning utfärdas härmed! :-)
Motor > Sv: TAOBAO.COM Grand Prix of China
Då starten gick så var det uppehåll & upptorkande men det har fortsatt att nederbörda.
Kallio var snabbast på Varm-upen men då var det bara fuktigt och nu när det är BLÖTT så hänger han inte med trots att han tränat halka/sladda med Is-Roadracing (innoficiell FM-mästare tom) i vinter.
KTM håller flaggan högt ändå då både Talmacsi och Simone är med i den täta top5-klungan.
Kallio var snabbast på Varm-upen men då var det bara fuktigt och nu när det är BLÖTT så hänger han inte med trots att han tränat halka/sladda med Is-Roadracing (innoficiell FM-mästare tom) i vinter.
KTM håller flaggan högt ändå då både Talmacsi och Simone är med i den täta top5-klungan.
Motor > Sv: TAOBAO.COM Grand Prix of China
Wet Race kan man lugnt säga. På rakorna blir det en otrolig vattendimma efter 125-klungan.
Kallio vinner ändå.
Kallio vinner ändå.
Motor > Sv: TAOBAO.COM Grand Prix of China
Nya bud... Man skjuter på starten 30 minuter. Så vänd er om och sov en halvtimme till.
Man såg förresten en Padda hoppa över startgriden nyss. Han borde logga in och ge lite live-info tycker jag.
Man såg förresten en Padda hoppa över startgriden nyss. Han borde logga in och ge lite live-info tycker jag.
Motor > Sv: TAOBAO.COM Grand Prix of China
Regnet det bara öste ner... I Shanghai alltså. Dessutom så mycket att avrinningen på banan inte räcker till. Därför ryktas det om att, för första gången, skjuta på 125cc till efter de övriga racen.
Kan omkullkasta en del tippning om det fortsätter att vara blött.
Men de som ser får se.
Kan omkullkasta en del tippning om det fortsätter att vara blött.
Men de som ser får se.
Föregående · 232 · Nästa
Bridgestone
Dunlop
Michelin
Så en hög med högtalare av klassiskt märke alltså.
Dröm sött allahopa....