Salle

14252 inlägg · 75280 besäkare

Historik

· 233 ·
Motor > Sv: TAOBAO.COM Grand Prix of China
Kvalresultat 250cc

Ordentligt snabbare än på blötan igår. Pedrosa hade kommandot både länge och väl men Casey Stoner lyckades i sista sekunden nypa Pole Position. Men Pedrosa lär vinna imorrn iallafall.

Svenske Fredrik Watz (wildcardförare) kör in på en 25:e plats 7 sek efter Stoner. Det låter mycket men är klart godkänt.


Motor > Sv: TAOBAO.COM Grand Prix of China
Kvalresultat 125cc

Kul att Kallio visade framhjulet igen. Och 3 KTM i top5 visar att dom trivs på denna bana. Så är det bara torrt så borde Mika kunnat vinna en andra gång i sin GP-karriär. Schysst topfart på Kallio förresten, 231km/t, och det utan slipstreaming.


Motor > Sv: TAOBAO.COM Grand Prix of China
Poffa: Konstigt kval... Duccarna med hög topfart (Checa 342.9km/t) hävdade sig bra och den lättkörda Honda verkar minst svårinställd och Yamaha tvärtom svårinställd. Sukan med Hopkins med bra medans Roberts nog hoppas på fukt. Kaworna funkade normalt med Nakano i täten.

Biaggi som är "kinkig" på inställningar hade stora problem medans de förare som gärna sladdar runt lite verkar klara sig lättare. Undantaget är Rossi som inte fick till det. 6:e platsen på kvaldäck är fortfarande 1 sek långsammare än Sete och det kommer att drabba honom i racet.
Duccarna kommer få problem med framdäcken till race. Movistar Honda som inte visat framfötterna före kvalet jobbade som team fram de "rätta" inställningarna.

Racetipset dårå.
1. Melandri
2. Gibernau
3. Hopkins
4. Hayden
5. Capirossi

Men om det blir fuktigt/blött så blir det annorlunda.
Då kan Checa och Nakano vara utmanare.

Café > Sv: Hitta bilden!
Vi som spenderat lite för mycket tid med GIS (Google Image Search) kan roa oss med ett spel där man gissar sökordet på ett antal bilder.

Lite underhållande men då bilder/ord kommer tillbaka redan 2:a gången man spelar det så skulle det nog behöva lite trimning. Men testa vetja.

[url=grant.robinson.name/projects/guess-the-google/]Guess The Google-Game[/url]


MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Poffa: Kval i Beijing??? Är det MotoGP du pratar så borde du sovit för länge sedan för det är i Shanghai...

Natti natti.

Café > Just nu på tv!
En riktig klassiker på Femman just nu.

[url=www.imdb.com/title/tt0077975/]Nationals Lampoons Animal House[/url] från 1978. What started it all- and still the best of Collegeflicks.


Motor > Sv: TAOBAO.COM Grand Prix of China
Ingen sovmorgon imorrn heller...

07:15   MOTORCYCLING
 
 
08:00   MOTORCYCLING
 
 
09:15   MOTORCYCLING
 


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack: Inse hur många såna härna tokar du mött på dina resor till och från kempis. *ryser vid tanken*

Motor > TAOBAO.COM Grand Prix of China
Då är det dags för den första tävlingen för GP i Kina. Det sker i Shanghai och så här ser banan ut.
[bild]www.eurosport.com/imgbk/rugby_/all/md-i173445.jpg[/bild]

Längd: 5.281km
Längsta rakan: 1202m (längst i mästerskapet)
Publik:200.000

Två snabba rakor (+320 km/t) och en hel del knixiga partier bla 2 högerböjar och att det är en ny bana för alla ger goda möjligheter för roliga race. Tänk slipstreamingståget på långa rakan och sedan inbromsningen in i den snäva svängen med 4-5 hojar i bredd i 125 . :-))

MoDo Hockey > Sv: Sillysäsongsnacktråd
Poffa: Den STORA mobilkranen som lastade av takstolarna från finnpråmen stod kvar på kajsidan igår åtminstone.

MoDo Hockey > Sv: Sillysäsongsnacktråd
Poffa:Det är lite lustigt ju... Tänk hur många som sagt typ "om bara Antos varit lite större/tyngre..." och nu när så är fallet så duger han inte.

Café > Sv: Hitta bilden!
Poffa: Så rätt så. Roll the dice...

Café > Sv: Hitta bilden!
Mats Edström:

[bild]www.skogsreflexen.net/tiedostot/dokumentit/8235/vitsippa.jpg[/bild]

Om detta duger så vill jag ha en bild på en gammal "dam" som heter Daisy och än i dag är minst lika vacker som den första dagens hon tog till väders.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nikki: Är det förkortningsdroppning som gäller så...

Väntar på SA själv.

Support > Sv: Design
knaskamilla: Jag sa ju det redan från första början så jag håller med.

Bort bort bort...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nalle Sjuh: Detta är gamla nyheter. När jag studerarde så sa en hög chef på ett av dom stora medicinföretagen samma sak på en middagssittning.

En Stockholmare eller skåning har inte en chans att lyckas som säljare i Norrland då dessa anses dryga och förmer än andra medans en norrlänning klarar sig lysande i hela landet (spec Sto och Skåne) då "vi" anses lite dumma och inte skulle kunna lura sörlänningarna.

MoDo Hockey > Sv: Conny Strömberg
 och (gravid) flickvän syntes idag i Kempistrakten. Nog för att truppen ser lite tunn i nuläget men, NÄÄÄÄ.


Café > Sv: Hitta bilden!

Måste lägga in en bonusbild utom tävlan.

[url=www.airliners.net/open.file/825947/L/]Airbus 380's jungfruflygning skedde idag.[/url]


Café > Sv: Hitta bilden!
Chief:

[bild]www.aftonbladet.se/sport/0101/06/fokin.jpg[/bild]


Jag vill se en sån därna stor plastboll man kan krypa in i för att, oskadd men antagligen ganska spysjuk, rulla utför en backe eller liknande med.

Café > Sv: Hitta bilden!
Poffa:


[bild]home.c2i.net/w-225465/Saltaag/images/gallerist_stoop.jpg[/bild]

Duger denna så vill jag se Kroppkakor...


Café > Sv: Hitta bilden!
Poffa: Ja va f-n... The ball's in your court.

Café > Sv: Hitta bilden!
El Maco: Då vill jag se det fordon som Ezra Lee framförde, med blandad framgång, för första gången i historien.

Café > Sv: Hitta bilden!
El Maco: Hoppas detta är rätt...

[bild]sportserver.nandomedia.com/ips_rich_content/401-unit.jpg[/bild]

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: beroende av alkohol...
Sicket prat. Min morfar drack sprit varje dag på ålderns höst och inte var han beroende. Vad härnäst... Tobak är farligt eller vadå.

MoDo Hockey > Sv: Arenan klar?
Så här skulle det se ut.

Modoante:  Idag så var det "bara" en stor mobilkran där och har för mig att det stod nåt om 2st för montering. Men det är nog inte långt borta. För visst är det väl en ouppbyggd kran som finns på innerplan på livebilden just nu.

Café > Sv: Hitta bilden!

Batman: Godkännes inte då det inte fanns personer som höll i flaggan så man såg hur FETSTOR den är.

Lägger ut en korrekt bild då jag kommer att vara frånvarande en sväng.
[url=www.jimcline.com/colonialmex/flag%20ceremony,%20zocalo001_std.jpg]Så här hade jag tänkt att det skulle se ut.[/url]

Överlåter till tävlingsledningen att fortsätta tråden.


Café > Sv: Hitta bilden!

Bergius: Jag måste nog underkänna denna med. Orsaken är det jag skrev i tidigare inlägg...

"Salle: Orsaken till kompletteringen är denna "Flagga".

Denna används ju bara som "patriotisk dekoration" och aldrig kommer att hänga på en flaggstång."

Jag kan som ledtråd säga att det finns en fetstor flagga på stång på vad som anses vara världens största torg.


Café > Sv: Hitta bilden!

Poffa: Som sagt. "Med risk för att Poffa rättar mig..."

Visst kan man väl (om man vill) spela in i "lägre kvalitet" på HDD:n som man kan på alla andra hårddiskvideos???


Café > Sv: Hitta bilden!

Dream Team: Du kan kolla in priserna själv här men nog verkar den schysst OM du har parabol och några du kan cardshara med för codecs-delen är visst tuff nu med hårda krypteringar på Canal Digitals utbud.

[url=www.dreambox-sweden.com/]http://www.dreambox-sweden.com/[/url]


Café > Sv: Hitta bilden!

Dream Team: Med risk för att Poffa rättar mig...

Dreambox är en Multimedia-enhet som kan funka som bla (hårddisk-)video, satellit-dekoder, TV-tuner.
Den klarar att (pirat-)dekoda av de flesta/alla möjliga kanaler antingen med inbyggda codecs eller via delade äkta abbonemangskort via Cardsharing över internet.
Om utrustad med hårddisk (500S som bilden visade har inte HDD) så kan man spela in från DVD-kvalitet ner till sunkig video. Den finns med DVD-brännare för direkt kopiering från TV/SAT till DVD. Den finns med nätverksanslutning för att skicka/ta emot video från dator och hämta codecs eller cardsharingdata.


Tre Kronor > Klassiska Tre Kronor på SVT's Stopptid

Ni som inte såg stopptid nyss. Sätt videon på inspelning eller ställ alarmet för reprisen imorrn em. Klassika mål med klassiska spelare, Anders Hedberg, Lill-Strimma, Virus Lindberg, Uffe Sterner mfl med ett klassisk Tre Kronor i ett klassikt VM osv.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Ni som inte såg stopptid nyss. Sätt videon på inspelning eller ställ alarmet för reprisen imorrn em. Klassika mål med klassiska spelare, Anders Hedberg, Lill-Strimma, Virus Lindberg, Uffe Sterner mfl med ett klassisk Tre Kronor i ett klassikt VM osv.


Café > Sv: Hitta bilden!

Salle: Orsaken till kompletteringen är denna [url=www.comicsonduty.com/images/A-N_Game_Big_Flag.JPG]"Flagga"[/url].

Denna används ju bara som "patriotisk dekoration" och  aldrig kommer att hänga på en flaggstång.


Café > Sv: Hitta bilden!

Kompletterar med att Flaggan inte skall vara USA's.


Café > Sv: Hitta bilden!
Poffa: Jag vill se en FETSTOR nationsflagga. Det skall finnas folk som håller i den så man ser hur FETSTOR flaggan är. Jag betonar återigen FETSTOR. Ju större desto bättre.



Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Det där är fel. Det är väl den dom ansökte med. Jag vill se den åffisejella loggan. Den heter Illanaaq som är inuit för vän.

Café > Sv: Hitta bilden!
muzze: Jag vill se loggan till vinter-OS i Vancouver 2010, Illanaaq.

Motor > Sv: Formula 1™ Gran Premio Foster's di San Marino 2005
Poffa: Tredje raka för Alonso i en mycket rafflande avslutning. Ferrarin var vassare i kurvorna men Renaultens acc och speed avgjorde.

Café > Sv: Hitta bilden!

muzze: Honken - the original i London Lions färger.

[bild]www.angelfire.com/space/u_line/honken-splash.jpg[/bild]


Motor > Sv: Formula 1™ Gran Premio Foster's di San Marino 2005

Eje Elgh kunde inte hitta ord. Jag hittar ett som nog passar bra.

PERKELÄ!!!


Café > Sv: Hitta bilden!

muzze: Mycket bättre. Snygga "ufo"-ljus på "Encounter" dessutom.

Wish Away!


Café > Sv: Hitta bilden!

muzze: Nope ingen av bilderna duger. Första är i gryningsljus och andra i dagsljus.

Gör om, Gör rätt...


Café > Sv: Hitta bilden!

Salle: Om alla bilder är godkända (?) så är det väl jag som skall önska antar jag...

Bumbo-bilden var ju tagen ovanför Los Angeles Intl. Den flygplatsen har en lite frän byggnad som relaterar lite till andra flygande objekt än just flygplan. Den skulle jag vilja se i solnedgångsljus.


Café > Sv: Hitta bilden!

mangan: Om du läst texten under bilden så hade du sett (bla) detta: "It's a real air-to-air picture, no discussions please!" (ursäkta färgen).

Det är troligen taget från ett snabbt flygplan i brant sväng för att minimera passagetiden framför det startande planet. Men det är bara min gissning. Skulle dock vilja veta OM det var godkänt före annars skulle det nog bli lite rabalder från FAA.


Café > Sv: Hitta bilden!

mangan: Utan att ditt frimärke godkänts så kan jag inte låta bli att visa denna Jumbo-bild.

[url=www.airliners.net/open.file640853/L/]Hur f-n har dom fotat denna...[/url]]


Motor > Suberbike & Supersport 2005

Ni vet väl om att ni kan se Johan Stigefeldt försvara de svenska färgerna i Supersport 600. 5:a på griden. Eurosport kl 13.00.

Superbike heat 1 körs 12.00 och Heat 2 eftersänds kl 23.00 för den som vill.
OBS detta är inte "Ducati Cup" längre


Tre Kronor > Euro Hockey Tour final 2, Ryssland - Tre Kronor

Knastrig telefonlinje-kommentering och ett snabbt 0-1 genom Kronwall (Weinis ass)...

Det bådar gott. :-)


Motor > Sv: Formula 1™ Gran Premio Foster's di San Marino 2005

Frisco: Då tippar vi då:

1:a Kimi Räikkönen
2:a Fernando Alonso
3:a Jarno Trulli

Osså "knorrtipset": Schumi sista poängplats efter att Ferrari tvingat Rubens att släppa förbi tysken emot slutet...


· 233 ·
Om Salle
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Örnsköldsvik