Historik
Föregående · 234 · NästaNuMo: Snyggt jobbat . Nästan så att bonus skulle delas ut för historien och extrabilder.
Bilden från macken är jävligt snygg förresten.
Wish Away!
Frisco: Detta blev vä så bra som det kan bli...
Kimi 1:a - Soumi Soumi Soumi!!!
Alonso 2:a - kan Renaults launchsystem ge honom ledning in i 1:a sväng?
Button 3:a - Mycket snabbt varv men håller bilen racedistans?
Schumacher låååångt ner på sopiga kval-Bridgestone. Tihi Tihi
Dream Team: Jag är lite inne på din linje. Har inget emot Ferrari (förutom att dom tycker det är orättvist när de andra teamen gör nåt medans dom får töja på reglerna lite som dom vill iland) skulle tex gärna se Rubens köra ifrån hela fältet, men tycker Skomakarn är en arrogant jävel. Att få se fältet sakta men säkert köra om och ifrån MS så att han i förbistringen av att bli omkörd av Villenueve, eller dyl, göra ett förarmisstag som i Australien vore gött.
Håller med om två kval två olka dagar som nu är lite tråkigt.
Tippar imorrn när griden är klar.
Visste inte riktigt vart jag skulle lägga in denna "nyhet".
[url=slam.canoe.ca/Slam/Hockey/World/2005/04/22/1009079-cp.html]Snacka om att ha en dålig dag...[/url]
Poffa: Kvalet är ju (tyvärr) inte över då dom kvalar imorrn fm också. Och 3/1000-delar är ju inte speciellt mycket. 15cm om jag räknat rätt på hela varvet (och dess snitthastighet).
Nu drog kvalet igång på Imola.
BAR Honda & Button verkar ha hittat fart (igen). Men räcker det emot Renault & Alonso?
Helg Ernest: Här är en bild på Status Quo från 1968 som jag inte kunde låta bli att visa. Men du ville ju se en bild från det fina året 1970 så klicka på bilden för den.
[url=www.usuarios.iponet.es/asha/71a.jpg][bild]http://www.usuarios.iponet.es/asha/68A.jpg[/bild][/url]
P3 Live sänder ikväll en konsert med hårdrockens giganter Led Zeppelin. Psykedelisk blues blandat med folkmusik och orientaliska tongångar och texter inspirerade av ockultism och keltisk mytologi. Deras influens på dagens hårdrock är odiskutabel.Konserten är inspelad 1971 på BBC's Paris Theatre och innehåller klassiker som Stairway to heaven och Whole lotta love.
http://www.sr.se/p3/live/
Uraffären (bara märkesklockor) var cool. Dom "buzzade" in oss via en luftsluss efter att vi uppgett orsak och kollat att klockan verkligen var inlämnad. Sen följde en klockdonna med oss i varenda steg men man fick prova guld-Cartierer mm utan att dom brydde sig. Dyraste jag hade rnt handleden var just en Cartier herrklocka för drygt 350.000kr. Fast den var inte ens snygg.
Zäta förkyld och några ändringar i laget enligt Radiosportens 16-sändning.
Nalle Sjuh: Usch vad jobbigt. Vore bättre om dom hette Andresson... Alternativnamn efterlyses. Mina förslag:
Krisarn - om det går dåligt åtminstone
Vladde - Kom inte på nånting på Tji Tjack-
Milo - Självskrivet eller?
Matchkalender säsongen 2005/2006
| Veckodag | Datum | Tid | Hemmalag | Bortalag | ||
| September | ||||||
| Tisdag | 2005-09-27 | 19:00 | MODO Hockey | Frölunda | ||
| Torsdag | 2005-09-29 | 19:00 | Brynäs | MODO Hockey | ||
| Oktober | ||||||
| Lördag | 2005-10-01 | 15:00 | MODO Hockey | Linköping | | |
| Tisdag | 2005-10-04 | 19:00 | HV 71 | MODO Hockey | | |
| Torsdag | 2005-10-06 | 19:00 | Linköping | MODO Hockey | | |
| Lördag | 2005-10-08 | 15:00 | MODO Hockey | Södertälje | ||
| Måndag | 2005-10-10 | 19:00 | Mora | MODO Hockey | | |
| Torsdag | 2005-10-13 | 19:00 | MODO Hockey | Leksand | ||
| Söndag | 2005-10-16 | 16:00 | Djurgården | MODO Hockey | ||
| Tisdag | 2005-10-18 | 19:00 | MODO Hockey | Timrå | | |
| Torsdag | 2005-10-20 | 19:00 | MODO Hockey | Färjestad | | |
| Lördag | 2005-10-22 | 15:00 | Leksand | MODO Hockey | | |
| Måndag | 2005-10-24 | 19:00 | MODO Hockey | HV 71 | | |
| Torsdag | 2005-10-27 | 19:00 | Luleå | MODO Hockey | | |
| Lördag | 2005-10-29 | 15:00 | Färjestad | MODO Hockey | | |
| November | ||||||
| Tisdag | 2005-11-01 | 19:00 | MODO Hockey | Mora | ||
| Torsdag | 2005-11-03 | 19:00 | MODO Hockey | Djurgården | | |
| Lördag | 2005-11-05 | 15:00 | Södertälje | MODO Hockey | ||
| Tisdag | 2005-11-15 | 19:00 | Frölunda | MODO Hockey | | |
| Torsdag | 2005-11-17 | 19:00 | MODO Hockey | Luleå | | |
| Lördag | 2005-11-19 | 15:00 | Brynäs | MODO Hockey | | |
| Tisdag | 2005-11-22 | 19:00 | MODO Hockey | Timrå | | |
| Torsdag | 2005-11-24 | 19:00 | Timrå | MODO Hockey | ||
| Lördag | 2005-11-26 | 15:00 | MODO Hockey | Brynäs | ||
| Tisdag | 2005-11-29 | 19:00 | Luleå | MODO Hockey | ||
| December | ||||||
| Torsdag | 2005-12-01 | 19:00 | MODO Hockey | Leksand | ||
| Lördag | 2005-12-03 | 15:00 | MODO Hockey | Frölunda | ||
| Tisdag | 2005-12-06 | 19:00 | Linköping | MODO Hockey | ||
| Torsdag | 2005-12-08 | 19:00 | HV 71 | MODO Hockey | ||
| Lördag | 2005-12-10 | 15:00 | MODO Hockey | Södertälje | ||
| Onsdag | 2005-12-28 | 19:00 | Mora | MODO Hockey | | |
| Fredag | 2005-12-30 | 19:00 | MODO Hockey | Färjestad | ||
| Januari | ||||||
| Torsdag | 2006-01-05 | 19:00 | MODO Hockey | Luleå | ||
| Lördag | 2006-01-07 | 15:00 | Timrå | MODO Hockey | ||
| Måndag | 2006-01-09 | 19:00 | MODO Hockey | Brynäs | ||
| Torsdag | 2006-01-12 | 19:00 | Djurgården | MODO Hockey | ||
| Måndag | 2006-01-16 | 19:00 | MODO Hockey | Mora | ||
| Torsdag | 2006-01-19 | 19:00 | Färjestad | MODO Hockey | ||
| Lördag | 2006-01-21 | 15:00 | MODO Hockey | HV 71 | ||
| Tisdag | 2006-01-24 | 19:00 | Södertälje | MODO Hockey | ||
| Torsdag | 2006-01-26 | 19:00 | Frölunda | MODO Hockey | ||
| Lördag | 2006-01-28 | 15:00 | MODO Hockey | Linköping | ||
| Måndag | 2006-01-30 | 19:00 | MODO Hockey | Timrå | ||
| Februari | ||||||
| Torsdag | 2006-02-02 | 19:00 | Luleå | MODO Hockey | ||
| Lördag | 2006-02-04 | 15:00 | Brynäs | MODO Hockey | ||
| Tisdag | 2006-02-07 | 19:00 | MODO Hockey | Djurgården | | |
| Tisdag | 2006-02-28 | 19:00 | Leksand | MODO Hockey | | |
| Mars | ||||||
| Torsdag | 2006-03-02 | 19:00 | Timrå | MODO Hockey | ||
| Lördag | 2006-03-04 | 15:00 | MODO Hockey | Brynäs | | |
| Tisdag | 2006-03-07 | 19:00 | MODO Hockey | Djurgården | ||
NuMo: Inte rätt.
Helg Ernest: En godkänd bild men ingen bonuspoäng till min stora besvikelse.
1:a klockan är Aerospace Jaguar men det är ingen uppvisningsgrupp utan en "företagsklocka".
Men den andra är Italienska Flygvapnets Frecce Tricolori (Trefärgade pilen) som dessutom var med och designade Breitling Chronomat-klockan och därför fick sin logga på urtavlan. Sen gjorde Breitling en serie klockor med olika uppvisningsgrupper på. Brittiska Red Arrow, svenska Team 60, franska Patrouille de France var några av dom.
Du får tro mig när jag säger att Vesa trots en position i ett toppstall (125 el 250) inte vunnit en enda GP-seger och troligen inte ens nåt pallen. Han har inte talangen helt enkelt.
Se på Stiggy, som är en bättre förare än Vesa, som inte lyckades heller.
NuMo: Här kommer en däckad NuMo. Då alla motorfordon i Sverige måste vara trafikförsäkrade så antar jag att den är "tecknad och klar" för att köras.
[url=www.ibike.com.hk/08_fun/04_intermot/honda/numo.jpg][bild]http://www.jacaremoto.com.br/motos/fotos/numo.jpg[/bild][/url]
Större bild med annan kulör finns i länk under bilden.
Paddan: Nej! Inte köpa dator från PåAv... [*ryser vid tanken*]
När det blir problem så får du hjälp från... Långtbortistan. Och det tar några sekel innan du får tillbaka grejerna och då kan du ha sån tur grejerna funkar igen.
Paddan: Om du inte vill ha kapacitet för att lira de nyaste spelen så kommer du undan med 5-6000 för en mycket kompetent dator som sedan kan byggas ut om behov finnes. Har du kunskapen (eller om den finns i din närhet) så skulle jag råda dig att bygga den själv enligt vad dina behov kräver. Kolla på [url=www.komplett.se/k/k.asp]www.komplett.se[/url] eller [url=www.microshop.se]www.microshop.se[/url] för prisvärda alternativ.
knaskamilla: Kanske dags för MoDo att nämna prisklasser för de olika sektionerna i nya arenan. Ett ca.pris borde väl tom dom kunna fixa i nuläget.
Sist och minst 125cc där det var torrt hela racet. Dock så var det nästan lite tårar för vårt broderfolks (Finlands sak är vår) stora triumf. Inte nog med att Mika Kallio hade Pole utan vann sin första GP-seger med 8/1000-delar av en sekund (ca en decimeter). Hoppas att han fortsätter då den 1:a vinsten alltid är den svåraste enligt sägnen.
| Results Portugal - Grand Prix | |||||||||
| Time | |||||||||
| 1 | M. Kallio | KTM | 0.000 | ||||||
| 2 | H. Faubel | Aprilia | 0.008 | ||||||
| 3 | T. Luthi | Honda | 02.5 | ||||||
| 4 | F. Lai | Honda | 02.9 | ||||||
| 5 | M. Poggiali | Gilera | 11.2 | ||||||
| 6 | T. Koyama | Honda | 13.5 | ||||||
| 7 | A. Bautista | Honda | 13.6 | ||||||
| 8 | M. Pasini | Aprilia | 14.4 | ||||||
| 9 | J. Simon | KTM | 14.7 | ||||||
| 10 | M. Simoncelli | Aprilia | 15.1 | ||||||
| 11 | M. Di Meglio | Honda | 15.2 | ||||||
MotoGP: Även här var det blötan som spelade sin roll i resultatlistan.
Sete gav järnet från början och Barros hängde på. Rossi & Biaggi kunde inte hänga med alls. Sedan kom dropparna från skyn och vitflag viftades. Dock gick ingen in och bytte hoj/däck då det i princip bara var kurva 1 & 2 som var hala. Det märkte Sete tydligt då han gick i backen och tvingades bryta. Barros kunde då köra säkrare och vann komfortabelt trots att Rossi gasade lite extra emot slutet. Starkt av Edwards att efter krasch köra in värdefulla poäng med sin 6:e plats.
| Results Portugal - Grand Prix | |||||||||
| Time | |||||||||
| 1 | A. Barros | Honda | 47:14.053 | ||||||
| 2 | V. Rossi | Yamaha | 02.7 | ||||||
| 3 | M. Biaggi | Honda | 06.0 | ||||||
| 4 | M. Melandri | Honda | 29.5 | ||||||
| 5 | C. Checa | Ducati | 29.7 | ||||||
| 6 | C. Edwards | Yamaha | 44.2 | ||||||
| 7 | N. Hayden | Honda | 57.1 | ||||||
| 8 | S. Nakano | Kawasaki | 58.8 | ||||||
| 9 | L. Capirossi | Ducati | 67.7 | ||||||
| 10 | R. Xaus | Yamaha | 82.4 | ||||||
| 11 | T. Bayliss | Honda | 93.5 | ||||||
| 12 | K. Roberts | Suzuki | 94.0 | ||||||
| 13 | R. Rolfo | Ducati | 95.9 | ||||||
| 14 | A. Elias | Yamaha | 96.4 | ||||||
| 15 | J. Ellison | Blata | at 2 laps | ||||||
| 16 | S. Gibernau | Honda | out | ||||||
| 16 | J. Hopkins | Suzuki | out | ||||||
Äntligen har man sett på helgens race och vilka race sedan. 3st mycket underhållande och tajta tävlingar.
250cc: Småblött och halt i början men upptorkande emot slutet. Porto på "fel" däck ryckte i början men tappade placeringar när hans intermediates tappade grepp. Casey Stoner visade ännu en gång att han är att räkna med på otorrt underlag trots ganska blek kvalinsats.
| Results Portugal - Grand Prix | |||||||||
| Time | |||||||||
| 1 | C. Stoner | Aprilia | 45.36:039 | ||||||
| 2 | A. Dovizioso | Honda | 45:36:413 | ||||||
| 3 | R. De Puniet | Aprilia | 45:36:440 | ||||||
| 4 | D. Pedrosa | Honda | 45:38:018 | ||||||
| 5 | A. De Angelis | Aprilia | 45:38:213 | ||||||
| 6 | H. Aoyama | Honda | 45:53:864 | ||||||
| 7 | Y. Takahashi | Honda | 45:53:923 | ||||||
| 8 | S. Guintoli | Aprilia | 45:59:819 | ||||||
| 9 | S. Porto | Aprilia | 46:02:416 | ||||||
| 10 | J. Lorenzo | Honda | 46:21:930 | ||||||
| 11 | H. Barberá | Honda | 46:27:542 | ||||||
| 12 | J. Smrz | Honda | 46:32:929 | ||||||
| 13 | A. Debon | Honda | 46:40:112 | ||||||
| 14 | M. Giansanti | Aprilia | 46:45:521 | ||||||
| 15 | M. Cardenas | Aprilia | 46:54:517 | ||||||
Frisco: Du bara snackar. Det är redan kvitterat och passerat.
Snygga mål av Weinis och Zeta.
Hej vad det går. Åt pipsvängen... 0-2 än så länge.
Sverige har chanserna och ser offensivt starkt ut men bakåt är det lite rörigt och då trivs Slovakerna med snabba kontringar. Liv inte så övertygande i nåt at mållägena.
Lite snack om SAIK-pojkar nåt inlägg sen får mig otänkt att...
Såg en SAIK-märkt bil idag. I den satt Magnus Wernblom. Då insåg jag problemet till Wernas och SAIKs misslyckade säsong. Stora, tuffa hockeytanksen Wernblom i en VW Polo.
Poffa: Kul med tippning när du mycket väl kunnat invänta kvalificering. Fast du sticker ju inte ut hakan så långt precis. Det mest otippade vore väl Biaggis framskjutna pacering så långt fram i racet.
Tar över stafettpinnen delvis??? Klarar du bara halva sträckan eller vad menar du? :-)
Föregående · 234 · Nästa