Salle

14252 inlägg · 75280 besäkare

Historik

· 234 ·
Motor > Sv: Formula 1™ Gran Premio Foster's di San Marino 2005
Poffa: Kan ju inte sova nu (fast en timme til vore gött). Det är ju EHT final2 nu ju. Så över till SVT1 och Tre Kronor-boken.

Café > Sv: Hitta bilden!

NuMo: Snyggt jobbat . Nästan så att bonus skulle delas ut för historien och extrabilder.

Bilden från macken är jävligt snygg förresten.

Wish Away!


Motor > Sv: Formula 1™ Gran Premio Foster's di San Marino 2005

Frisco: Detta blev vä så bra som det kan bli...

Kimi 1:a - Soumi Soumi Soumi!!!
Alonso 2:a - kan Renaults launchsystem ge honom ledning in i 1:a sväng?
Button 3:a - Mycket snabbt varv men håller bilen racedistans?

Schumacher låååångt ner på sopiga kval-Bridgestone. Tihi Tihi


Café > Sv: Hitta bilden!
Helg Ernest: Då vill jag se en bild på förare och bil som var inblandade i en fatal frontalkrock med en 1950 Ford Custom Tudor Coupe på Highway 46 (16 junction?) i närheten av San Luis Obispo, Californien en fredag i slutet av september 1955.

Motor > Sv: Formula 1™ Gran Premio Foster's di San Marino 2005

Dream Team: Jag är lite inne på din linje. Har inget emot Ferrari (förutom att dom tycker det är orättvist när de andra teamen gör nåt medans dom får töja på reglerna lite som dom vill iland) skulle tex gärna se Rubens köra ifrån hela fältet, men tycker Skomakarn är en arrogant jävel.  Att få se fältet sakta men säkert köra om och ifrån MS så att han i förbistringen av att bli omkörd av Villenueve, eller dyl, göra ett förarmisstag som i Australien vore gött.

Håller med om två kval två olka dagar som nu är lite tråkigt.

Tippar imorrn när griden är klar.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Välkommen in i nutiden... Nu gäller det bara att defunktionalisera det snygga men ack så långsamma XP och få till alla andra funktioner som man vill ha dom.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga in denna "nyhet".


[url=slam.canoe.ca/Slam/Hockey/World/2005/04/22/1009079-cp.html]Snacka om att ha en dålig dag...[/url]


Motor > Sv: Formula 1™ Gran Premio Foster's di San Marino 2005

Poffa: Kvalet är ju (tyvärr) inte över då dom kvalar imorrn fm också. Och 3/1000-delar är ju inte speciellt mycket. 15cm om jag räknat rätt på hela varvet (och dess snitthastighet).


Motor > Sv: Formula 1™ Gran Premio Foster's di San Marino 2005
Poffa: Finlands sak är vår.

Motor > Formula 1™ Gran Premio Foster's di San Marino 2005

Nu drog kvalet igång på Imola.

BAR Honda & Button verkar ha hittat fart (igen). Men räcker det emot Renault & Alonso?


Café > Sv: Hitta bilden!

Helg Ernest: Här är en bild på Status Quo från 1968 som jag inte kunde låta bli att visa. Men du ville ju se en bild från det fina året 1970 så klicka på bilden för den.

[url=www.usuarios.iponet.es/asha/71a.jpg][bild]http://www.usuarios.iponet.es/asha/68A.jpg[/bild][/url]


MoDo Hockey > Sv: Sillysäsongsnacktråd
Poffa: Har du kavr kvittot. Kanske kan byta och få ett tillgodo åtminstone...

MoDo Hockey > Sv: Sillysäsongsnacktråd
Frisco: Bockar som tackor...


Café > Sv: Tidernas Bästa rocklåt?
LED ZEPPELIN BBC/BBC Paris Theatre 1971-04-01
Fredag 22 apr 2005 kl 21:03 P3

P3 Live sänder ikväll en konsert med hårdrockens giganter Led Zeppelin. Psykedelisk blues blandat med folkmusik och orientaliska tongångar och texter inspirerade av ockultism och keltisk mytologi. Deras influens på dagens hårdrock är odiskutabel.Konserten är inspelad 1971 på BBC's Paris Theatre och innehåller klassiker som Stairway to heaven och Whole lotta love.

MoDo Hockey > Sv: Sillysäsongsnacktråd
Frisco: Samma fel finns på [url=www.modohockey.se/kalender_print.cfm?sasong=8]matchkalendern på åffisiella[/url] så sluta skyll på mig och mitt Ctrl-c & Ctrl-v... :-)

Café > Sv: Hitta bilden!
Helg Ernest: Kom igen och önska förresten...

Café > Sv: Hitta bilden!
Helg Ernest: Farsan hade en Breitling Navitimer. Den slutade fungera efter att (ofrivilligts) doppats i saltvatten. Brorsan tog med klockan när han jobbade i Geneve och jag och Farsan skulle semstra där. 
Uraffären (bara märkesklockor) var cool. Dom "buzzade" in oss via en luftsluss efter att vi uppgett orsak och kollat att klockan verkligen var inlämnad. Sen följde en klockdonna med oss i varenda steg men man fick prova guld-Cartierer mm utan att dom brydde sig. Dyraste jag hade rnt handleden var just en Cartier herrklocka för drygt 350.000kr. Fast den var inte ens snygg.

MoDo Hockey > Sv: Sillysäsongsnacktråd
knaskamilla: Skulle väl vara intressantare att se alternativen om Janne skulle sluta med hockeyn???

MoDo Hockey > Sv: Sillysäsongsnacktråd
Albert Hall: Om du vore blind hade du väl inte sett de 2 hemmamöten du såg så det utesluts härmed. Jag Ctrl-c & Ctrl-v:ade bara och sedan raderade arenanamnen (för att Frisco inte skulle klaga på för brett inlägg) så jag vet inte vad felet sitter i.

Tre Kronor > Euro Hockey Tour final1, Tre Kronor - Ryssland

Zäta förkyld och några ändringar i laget enligt Radiosportens 16-sändning.


MoDo Hockey > Sv: Sillysäsongsnacktråd

Nalle Sjuh: Usch vad jobbigt. Vore bättre om dom hette Andresson... Alternativnamn efterlyses. Mina förslag:

Krisarn - om det går dåligt åtminstone
Vladde - Kom inte på nånting på Tji Tjack-
Milo - Självskrivet eller?


MoDo Hockey > Sv: Hemmapremiär

Matchkalender säsongen 2005/2006


VeckodagDatumTid Hemmalag Bortalag

 September
Tisdag
2005-09-27
19:00
 MODO Hockey
 Frölunda
 
Torsdag
2005-09-29
19:00
 Brynäs
 MODO Hockey
 
 Oktober
Lördag
2005-10-01
15:00
 MODO Hockey
 Linköping
 
Tisdag
2005-10-04
19:00
 HV 71
 MODO Hockey
 
Torsdag
2005-10-06
19:00
 Linköping
 MODO Hockey
 
Lördag
2005-10-08
15:00
 MODO Hockey
 Södertälje
 
Måndag
2005-10-10
19:00
 Mora
 MODO Hockey
 
Torsdag
2005-10-13
19:00
 MODO Hockey
 Leksand
 
Söndag
2005-10-16
16:00
 Djurgården
 MODO Hockey
 
Tisdag
2005-10-18
19:00
 MODO Hockey
 Timrå
 
Torsdag
2005-10-20
19:00
 MODO Hockey
 Färjestad
 
Lördag
2005-10-22
15:00
 Leksand
 MODO Hockey
 
Måndag
2005-10-24
19:00
 MODO Hockey
 HV 71
 
Torsdag
2005-10-27
19:00
 Luleå
 MODO Hockey
 
Lördag
2005-10-29
15:00
 Färjestad
 MODO Hockey
 
 November
Tisdag
2005-11-01
19:00
 MODO Hockey
 Mora
 
Torsdag
2005-11-03
19:00
 MODO Hockey
 Djurgården
 
Lördag
2005-11-05
15:00
 Södertälje
 MODO Hockey
 
Tisdag
2005-11-15
19:00
 Frölunda
 MODO Hockey
 
Torsdag
2005-11-17
19:00
 MODO Hockey
 Luleå
 
Lördag
2005-11-19
15:00
 Brynäs
 MODO Hockey
 
Tisdag
2005-11-22
19:00
 MODO Hockey
 Timrå
 
Torsdag
2005-11-24
19:00
 Timrå
 MODO Hockey
 
Lördag
2005-11-26
15:00
 MODO Hockey
 Brynäs
 
Tisdag
2005-11-29
19:00
 Luleå
 MODO Hockey
 
 December
Torsdag
2005-12-01
19:00
 MODO Hockey
 Leksand
 
Lördag
2005-12-03
15:00
 MODO Hockey
 Frölunda
 
Tisdag
2005-12-06
19:00
 Linköping
 MODO Hockey
 
Torsdag
2005-12-08
19:00
 HV 71
 MODO Hockey
 
Lördag
2005-12-10
15:00
 MODO Hockey
 Södertälje
 
Onsdag
2005-12-28
19:00
 Mora
 MODO Hockey
 
Fredag
2005-12-30
19:00
 MODO Hockey
 Färjestad
 
 Januari
Torsdag
2006-01-05
19:00
 MODO Hockey
 Luleå
 
Lördag
2006-01-07
15:00
 Timrå
 MODO Hockey
 
Måndag
2006-01-09
19:00
 MODO Hockey
 Brynäs
 
Torsdag
2006-01-12
19:00
 Djurgården
 MODO Hockey
 
Måndag
2006-01-16
19:00
 MODO Hockey
 Mora
 
Torsdag
2006-01-19
19:00
 Färjestad
 MODO Hockey
 
Lördag
2006-01-21
15:00
 MODO Hockey
 HV 71
 
Tisdag
2006-01-24
19:00
 Södertälje
 MODO Hockey
 
Torsdag
2006-01-26
19:00
 Frölunda
 MODO Hockey
 
Lördag
2006-01-28
15:00
 MODO Hockey
 Linköping
 
Måndag
2006-01-30
19:00
 MODO Hockey
 Timrå
 
 Februari
Torsdag
2006-02-02
19:00
 Luleå
 MODO Hockey
 
Lördag
2006-02-04
15:00
 Brynäs
 MODO Hockey
 
Tisdag
2006-02-07
19:00
 MODO Hockey
 Djurgården
 
Tisdag
2006-02-28
19:00
 Leksand
 MODO Hockey
 
 Mars
Torsdag
2006-03-02
19:00
 Timrå
 MODO Hockey
 
Lördag
2006-03-04
15:00
 MODO Hockey
 Brynäs
 
Tisdag
2006-03-07
19:00
 MODO Hockey
 Djurgården
 


MoDo Hockey > Sv: Sillysäsongsnacktråd
knaskamilla: Jag såg back-Jansson på stan. Utan motionscykel!!! Han såg inte tjock ut, så han blir nog kvar i MoDo. :-(

Café > Sv: Hitta bilden!

NuMo: Inte rätt.

Helg Ernest: En godkänd bild men ingen bonuspoäng till min stora besvikelse.
1:a klockan är Aerospace Jaguar men det är ingen uppvisningsgrupp utan en "företagsklocka".
Men den andra är Italienska Flygvapnets Frecce Tricolori (Trefärgade pilen) som dessutom var med och designade Breitling Chronomat-klockan och därför fick sin logga på urtavlan. Sen gjorde Breitling en serie klockor med olika uppvisningsgrupper på. Brittiska Red Arrow, svenska Team 60, franska Patrouille de France var några av dom.


Café > Sv: Hitta bilden!
Friman SR: Jag önskar att få se en Breitling med en flyguppvisningsgrupps logga på urtavlan. Många bonuspoäng om det är den med Team 60 (den svenska gruppen) på för den har jag ej sett hur den ser ut.

Motor > Sv: betandwin.com Grande Premio Portugal
Karoliina: KTM var väl inte speciellt dåliga ifjol. Flera pallplatser, en vinst (Casey Stoner på Assen), några polepositions och flertalet frontrow-kvalifikationer. Sen hade dom lite problem med hållbarhet men det tog dom nog på nybörjarkontot.
Du får tro mig när jag säger att Vesa trots en position i ett toppstall (125 el 250) inte vunnit en enda GP-seger och troligen inte ens nåt pallen. Han har inte talangen helt enkelt.
Se på Stiggy, som är en bättre förare än Vesa, som inte lyckades heller.

Motor > Sv: betandwin.com Grande Premio Portugal
Karoliina: Tyvärr så var det nog inte bara pengar som fattades Vesa för att få köra. Han lyckades ju inte så värst bra trots hyffsat material.


Support > Sv: Design

Den nya funktionen "färga inlägg när man för musen över densamma" är väl niftigt och snygg men vad är det för mening med den egentligen?

Jag blir mest irriterad över allt blinkande när min parkinsson fladdrar musen över sidan. Risk för epilepsi vetja.


Café > Sv: Hitta bilden!

NuMo: Här kommer en däckad NuMo. Då alla motorfordon i Sverige måste vara trafikförsäkrade så antar jag att den är "tecknad och klar" för att köras.

[url=www.ibike.com.hk/08_fun/04_intermot/honda/numo.jpg][bild]http://www.jacaremoto.com.br/motos/fotos/numo.jpg[/bild][/url]
Större bild med annan kulör finns i länk under bilden.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Fredag vet jag ingenting om men... Lördag blir en salig blandning på amatörer och proffs men förhoppningsvis så blir det jävligt kul för oss alla (som är där vill säga).

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Vad var det där ikväll? Och när du har vanan inne skall du väl med dit på Lördag eller?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: DELL är väl hyffsat skit... Lite dyra kanske. Ta med reklamen till microshop och jämför vetja. Dell kan dessutom vara lite problematiska om man vill byta/uppgradera komponenter.

MoDo Hockey > Sv: Tröjauktion

Paddan: Nej! Inte köpa dator från PåAv... [*ryser vid tanken*]

När det blir problem så får du hjälp från... Långtbortistan. Och det tar några sekel innan du får tillbaka grejerna och då kan du ha sån tur grejerna funkar igen.


MoDo Hockey > Sv: Tröjauktion

Paddan: Om du inte vill ha kapacitet för att lira de nyaste spelen så kommer du undan med 5-6000 för en mycket kompetent dator som sedan kan byggas ut om behov finnes. Har du kunskapen (eller om den finns i din närhet) så skulle jag råda dig att bygga den själv enligt vad dina behov kräver. Kolla på [url=www.komplett.se/k/k.asp]www.komplett.se[/url] eller [url=www.microshop.se]www.microshop.se[/url] för prisvärda alternativ.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Bygg själv från lösa delar (låt poffa bygga ihop vill säga) eller köp ett färdigt paket från Komplett.se eller Microshop. Har du bra skärm (fast det har du ju inte), låda mm så är ju lösa delar oftast bra.

MoDo Hockey > Sv: Tröjauktion
Paddan: Ny dator... Kors i taket. blir det en 486:a nu eller?

MoDo Hockey > Sv: Tröjauktion
knaskamilla: Det är nog en korrekt iaktagelse.

MoDo Hockey > Sv: Tröjauktion
Poffa: Det är inte Janssons. Den har nog nån köpt för ceremoniell bränning om du frågar mig. Jag trodde det var Murarns tröja men det verkar som Paddan har fått en till tröja till sin samling eller en copycat.

MoDo Hockey > Sv: Prishöjningar

knaskamilla: Kanske dags för MoDo att nämna prisklasser för de olika sektionerna i nya arenan. Ett ca.pris borde väl tom dom kunna fixa i nuläget.


Tre Kronor > Sv: Sverige Tar Guld i VM!!
Vf chefen: Stefan Liv var inne på båda. :-)

Motor > Sv: betandwin.com Grande Premio Portugal

Sist och minst 125cc där det var torrt hela racet. Dock så var det nästan lite tårar för vårt broderfolks (Finlands sak är vår) stora triumf. Inte nog med att Mika Kallio hade Pole utan vann sin första GP-seger med 8/1000-delar av en sekund (ca en decimeter). Hoppas att han fortsätter då den 1:a vinsten alltid är den svåraste enligt sägnen.

Results  Portugal - Grand Prix
     Time 
 
 1M. KallioKTM    0.000 
 2H. FaubelAprilia    0.008 
 3T. LuthiHonda    02.5 
 4F. LaiHonda    02.9 
 5M. PoggialiGilera     11.2 
 6T. KoyamaHonda    13.5 
 7A. BautistaHonda    13.6 
 8M. PasiniAprilia    14.4 
 9J. SimonKTM    14.7 
 10M. SimoncelliAprilia    15.1 
 11M. Di MeglioHonda    15.2 


Motor > Sv: betandwin.com Grande Premio Portugal

MotoGP: Även här var det blötan som spelade sin roll i resultatlistan.

Sete gav järnet från början och Barros hängde på. Rossi & Biaggi kunde inte hänga med alls. Sedan kom dropparna från skyn och vitflag viftades. Dock gick ingen in och bytte hoj/däck då det i princip bara var kurva 1 & 2 som var hala. Det märkte Sete tydligt då han gick i backen och tvingades bryta. Barros kunde då köra säkrare och vann komfortabelt trots att Rossi gasade lite extra emot slutet. Starkt av Edwards att efter krasch köra in värdefulla poäng med sin 6:e plats.

Results  Portugal - Grand Prix
     Time 
 
 1A. BarrosHonda    47:14.053 
 2V. RossiYamaha    02.7 
 3M. BiaggiHonda    06.0 
 4M. MelandriHonda    29.5 
 5C. ChecaDucati    29.7 
 6C. EdwardsYamaha    44.2 
 7N. HaydenHonda    57.1 
 8S. NakanoKawasaki    58.8 
 9L. CapirossiDucati    67.7 
 10R. XausYamaha    82.4 
 11T. BaylissHonda    93.5 
 12K. RobertsSuzuki    94.0 
 13R. RolfoDucati    95.9 
 14A. EliasYamaha    96.4 
 15J. EllisonBlata    at 2 laps 
 16S. GibernauHonda    out 
 16J. HopkinsSuzuki    out 


Motor > Sv: betandwin.com Grande Premio Portugal

Äntligen har man sett på helgens race och vilka race sedan. 3st mycket underhållande och tajta tävlingar.

250cc: Småblött och halt i början men upptorkande emot slutet. Porto på "fel" däck ryckte i början men tappade placeringar när hans intermediates tappade grepp. Casey Stoner visade ännu en gång att han är att räkna med på otorrt underlag trots ganska blek kvalinsats.

Results  Portugal - Grand Prix
     Time 
 
 1C. StonerAprilia    45.36:039 
 2A. DoviziosoHonda    45:36:413 
 3R. De PunietAprilia    45:36:440 
 4D. PedrosaHonda    45:38:018 
 5A. De AngelisAprilia    45:38:213 
 6H. AoyamaHonda    45:53:864 
 7Y. TakahashiHonda    45:53:923 
 8S. GuintoliAprilia    45:59:819 
 9S. PortoAprilia    46:02:416 
 10J. LorenzoHonda    46:21:930 
 11H. BarberáHonda    46:27:542 
 12J. SmrzHonda    46:32:929 
 13A. DebonHonda    46:40:112 
 14M. GiansantiAprilia    46:45:521 
 15M. CardenasAprilia    46:54:517 


Tre Kronor > Sv: Sverige - Slovakien 19/4-05

Frisco: Du bara snackar. Det är redan kvitterat och passerat.

Snygga mål av Weinis och Zeta.


Tre Kronor > Sverige - Slovakien 19/4-05

Hej vad det går. Åt pipsvängen... 0-2 än så länge.

Sverige har chanserna och ser offensivt starkt ut men bakåt är det lite rörigt och då trivs Slovakerna med snabba kontringar. Liv inte så övertygande i nåt at mållägena.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Lite snack om SAIK-pojkar nåt inlägg sen får mig otänkt att...

Såg en SAIK-märkt bil idag. I den satt Magnus Wernblom. Då insåg jag problemet till Wernas och SAIKs misslyckade säsong. Stora, tuffa hockeytanksen Wernblom i en VW Polo.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Inte visste jag att R:et stod för Retro...

Motor > Sv: betandwin.com Grande Premio Portugal

Poffa: Kul med tippning när du mycket väl kunnat invänta kvalificering. Fast du sticker ju inte ut hakan så långt precis. Det mest otippade vore väl Biaggis framskjutna pacering så långt fram i racet.

Tar över stafettpinnen delvis??? Klarar du bara halva sträckan eller vad menar du? :-)


· 234 ·
Om Salle
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Örnsköldsvik