Salle

14252 inlägg · 75280 besäkare

Historik

· 238 ·
Café > Sv: Hitta bilden!
knaskamilla: Snälla unga fröken Knas, ÖNSKA!

Café > Sv: Hitta bilden!
knaskamilla: Your wish is our GIS-string...

Café > Sv: Hitta bilden!
Helg Ernest: Jag vill se Lapplands landskapsblomma.

Café > Sv: Aprilskämt.
Frisco: Att dom inte skäms. Skämta om spårbunden trafik så där.


MoDo Hockey > Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5

Frisco: Borde inte denna vara i aprilskämts-tråden i Cafe-boken. :-)


Café > Sv: Se sörlänningar och snö...
65selander: Nykter eller inte så är det stressande som f-n att ha en pistmaskin liggande så nära bakom. Att dom inte kan lära sig att hålla avstånd.

Café > Sv: Hitta bilden!

Metal Guru: Om jag översätter rätt så har denna Superdator hela 29.7kB minne...

(3600 words á 64+2bits var= 237600bits ger 29700 bytes)


Café > Sv: Hitta bilden!

Här finns en bild med förklaringar som säger lite om dess kapacitet mm.

[url=www.columbia.edu/acis/history/norc-labeled.jpg] IBM NORC [/url]


Café > Sv: Hitta bilden!
Helg Ernest: Här finns det bilder på [url=www.columbia.edu/acis/history/norc.html]The IBM Naval Ordnance Research Calculator[/url] som anses vara den första superdatorn och den kraftfullaste datorn från 1954 till 1963. Inte en stordator men en stor dator.

Café > Sv: Hitta bilden!
Helg Ernest: Det är lugnt. Villa bara ge dig en helgbonusbild utanför tävlan då du lät så ledsen när det inte var en hel hoj på Mats Edströms bild.

Café > Sv: Hitta bilden!

Helg Ernest: Bara för att det är helg så...

[bild]www.guzzi4ever.de/guzzi/Grenze%20%20Frankreich%20Spanienneu1.jpg[/bild]


Café > Sv: Aprilskämt.

Poffa: Ny Teknik brukar ha bra aprilisar och fortsätter den traditionen med:

Gammal pc blir ett träd som käkar kol
Datortillverkaren Nec inleder i morgon sin kampanj för att skona miljön genom att återköpa datorer, renovera dem och sälja dem. Och för varje dator planterar man ett träd.
Kampanjen ska pågå i fyra månader. Under den tiden köper Nec tillbaka gamla datorer, renoverar och rengör dem och säljer dem igen. För varje dator man köper in planterar företaget ett akacia- eller eukalyptusträd på Kangaroo Island i södra Australien.
 
Genom att renovera en dator i stället för att tillverka en ny sparas 100 kg koldioxid. Genom att plantera ett träd per dator sparas ytterligare 20 kg koldioxid som trädet absorberar per år och dator.
 
Nec kalkylerar med att kampanjen ska spara mellan 10000 och 15000 ton koldioxidutsläpp mätt över en 20-årsperiod. Det är en av de åtgärder företaget vidtar för att leva upp till Kyotoprotokollets krav på minskade utsläpp av växthusgaser


Café > Sv: Aprilskämt.
Poffa: ÖA kan skicka ett 1:a April telegram till Aftonbladet. För Aftonbladets [url=www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,625408,00.html]Så blåstes du imorse[/url] innehåller denna:
Örnsköldsviks Allehanda:
  Örnsköldsvik får en 510 meter lång korgliftbana från centrum till toppen av Varvsberget.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Alla: Bara så ni tänker på det.  April, April!


Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Bristol är väl rätt OK för att vara en brittisk stad och ballongen är ju en höjdare (Converse är urcoolt) så, vassego.

MoDo Hockey > Sv: Sillysäsongsnacktråd
Modoante: Stefan Öhman har skrivit på för 2 år till så han kommer inte hem till MoDo än.

Café > Sv: Hitta bilden!

Paddan: Godkännes ICKE. Inte varmluftsballong.

Och skäms på dig, Paddan. Du om någon borde väl inte uppmuntra lek med smådjur. För att inte tala om din lärarroll...


Café > Sv: Hitta bilden!

knaskamilla: Ja, Brynäsare och elitism går ju inte ihop.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Bara så du vet så har polisen viftat mig rakt fram (över brux) vid 2 tillfällen då kön varit lång & långsam.

Café > Sv: Hitta bilden!

Poffa: Det räcker att du håller med om att detta är den nuvarande önskningen.

Jag skulle vilja se varmluftsbalong i oortodox form sväva över en fin miljö.


Café > Sv: Hitta bilden!
Metal Guru: max 5 minuter?!?!? Nej jag menade typ 2 minuter max med "snabbt som attan". 5 minuter är ju mer osnabbt som attan. :-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Frisco: Nähä... Är det är skillnad på bergbana,linbana och skidlift? :-)

Men visst skulle du vilja ha spårbunden kommunikation istället för för nån j-a lift.


Café > Sv: Hitta bilden!
Metal Guru: Håller med om att önskat inlägg är givet. OM man inte snabbt som attan lägger ut en komplettering till den.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Säg som det är. Du vill ha en bergbana upp på berget egentligen.

Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Din bild skulle ha vunnit i så fall om det är nån tröst. ;-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

knaskamilla: Annan intressant länk ställer dessa frågor:

Vart var Nisse Ekman?
Hur mycket är 2<\!q>000 kronor?
Nyhetstorka på ÖA då en månadsgammal stöld tas upp idag?


Café > Sv: Hitta bilden!

Frisco: Då jag låg på soffan slötittande på video & eftermiddagslurade lite medans ni jagade videobilder (bildbilder tihi tihi) så kunde jag ju inte godkänna DrOctagons riktiga länk.

När Paddan sedan 20 minuter efter doktorns inlägg for till Portugal och tog dig med sig och att Metal Guru som vanligt tog en chans när han ser en så spårade spårvagnen ur.
Att Poffa ingrep är fullt förståeligt även om jag tror att Poffa njuter av tävlingsledningsmakten litegranna.


Café > Sv: Hitta bilden!

Ojjj! Så där stor var inte bilden på [url=www.hotellet.has.it]http://www.hotellet.has.it[/url] där jag "tog" den ifrån.


Café > Sv: Hitta bilden!

DrOctagon:

[bild]www.quasimondo.com/archives/wallboy.jpg[/bild]

[url=www.quasimondo.com/bragolincryingboy.php]Här är en sida med massa tåriga ungar[/url] spana speciellt in den längst ner på sidan. Kitsch will make you happy...

Jag vill se en riktigt gammal och STOR video. Ju äldre, större, fler LED-displayer och uddare videosystem desto bättre.


Café > Sv: Musik
Paddan: Glömde tydligen ett "r" i bådskan. Tankar hem skivan i skrivande stund. En kille på DC hade den. Typiskt nog så var han från Ö-vik också.

Café > Sv: Musik
Sannes: På en skiva som heter "Pärlor ur Örnsköldsviks skattkista" så finns den visan. Kolla efter den.

Café > Sv: Hitta bilden!

El Maco: På hennes hemsida så fanns hela serien (7bilder).

Bäst är nr 4/7 Williamsburg NY vs Morgongåva Uppland. Tyvärr kan man inte klistra in bilden pga copyrights.

[url=www.linaphoto.com]Klicka på "theme", "williamsburg vs sweden"[/url]


Motor > Sv: Stackars Schumi.

En till det (inte) är synd om är Bernie...

Blir av med 2(?) hjul på sin sprojlarns nya AMG CLS55 (V8)

[url=in.rediff.com/sports/2005/mar/28f1.htm] Här är artikeln på engelska [/url]


Café > Sv: Hitta bilden!

Paddan: Den godkänns.

Antar att önskan om den rosa elefanten är den som gäller nu då.


Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Första kan jag inte godkänna på nån punkt. Den andra skulle jag kunna godkänt på kämpa med vilt djur men det är ju fel "person" som gör det. Du är på rätt väg men du får nog läsa min önskan lite noggrannare.

Café > Sv: Hitta bilden!

Frisco:

[bild]www.friskaviljor.y.se/backe.gif[/bild]

Jag vill se en bild (foto finns nog inte) på John Paul Clayton i "bråk" med ett eller flera vilda djur precis som hans mer kände far brukade göra.


Café > Sv: Hitta bilden!

Dream Team: Jag och frisco har pratbubblat om detta ett tag nu. Det är INTE en BP då inte loggan stämmer. Gulf startade sälja bensin i Sverige 1937 och ESSO 1939 så dom kan det vara. Jag personligen tror att det är en Shell-mack (1912-) då bilden tas om det är nån av kedjorna.

[url=web.telia.com/~u47202555/bolag.html]Fakta om Sveriges Bensinförsäljare[/url]


MoDo Hockey > Sv: Matchtröjor
Frisco: Skall du vänta tills kortgolfbanan öppnar för säsongen så du slipper gå den långa vägen till Villakiosken i onödan.

MoDo Hockey > Sv: Matchtröjor

Poffa: Det är ju bra att dom visar Foppas tröja (hemmaställ) när den inte är ute för auktion.


MoDo Hockey > Sv: Matchtröjor

Paddan: Fler tröjor som fattas.

Bortaställ: Muir, Enström.

Hemmaställ: Hedlund, Kaberle och Jansson (garanterat minst nött).


MoDo Hockey > Sv: värvningar

Poffa: Men Ledin var ju Luleås bästa poängplockare fick ju jag itutat mig tidigare under säsongen så då platsar ju han in dårå.

Paddan: Chara värvades för att lära de andra spelare att slå folk i ansiktet/huvudet utan att åka ut. Tyvärr för Nordström så var det svårt att lära en gammal hund sitta.


MoDo Hockey > Sv: värvningar
ria-ra: Jag tror att Looben försöker kamouflera Strömberg bakom alla busar i laget. Snart fattas bara Odåga och Jämtin för att göra stian komplett.

Café > Sv: Hitta bilden!

El Maco: Går det lika bra med klänning?

[bild]www.rockmusica.net/palsa/photos/9302ucp.jpg[/bild]


Café > Sv: Hitta bilden!

Paddan: Blaha Blaha Blaha

[bild]www.suspo.it/img/aktuell/eishockey/blaha.jpg[/bild]

Jag vill se dagens vinnarlag i den klassiska duellen mellan Oxford och Cambridge.


Café > Sv: Hitta bilden!

Golgata: Vill inte vara en killjoy, jo förresten det vill jag. Din bild är inte på RareBear. Din bild visar en F-104 Starfighter. Även om det står "rarebear" i url-adressen så godtar jag den ICKE.


Café > Sv: Hitta bilden!

Poffa: Salle to the rescue(chopper)...

[url=www.canit.se/~griffon/aviation/img/ljungbyhed96/hkp10_puma.jpg]Ett stycke Hkp 10 SuperPuma[/url]

Jag vill se RareBear.


Café > Sv: Hitta bilden!
mangan: Då vann ju du men ändå ingen bildönskning???

MoDo Hockey > Sv: J-20
audiblegiraffe: så här skrev Martin S igår efter J-20-matchen.

"Denna förlust innebär också att Molinder, Nilsson, Dahlberg och Olsson får sätta sig på ett flyg imorgon för att flyga ner till Stockholm och spela semifinal två i J18SM.

Till sist, vad hände med Tommy Enström?
Martin S Igår kl. 20:44"

MoDo Hockey > Sv: Sillysäsongsnacktråd

Direkt från ryktespressarna...

Hans Jonsson och Per Svartvadet har brutit deras nuvarande kontrakt på samma sätt som Salomonson tidigare gjort.

Niklas Nordgren hemkomst-rykten stärks ytterligare.

Källa: Stor karl som hörs på Ståplats och har gjort så i många år.


· 238 ·
Om Salle
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Örnsköldsvik