Historik
Föregående · 238 · NästaFrisco: Borde inte denna vara i aprilskämts-tråden i Cafe-boken. :-)
Metal Guru: Om jag översätter rätt så har denna Superdator hela 29.7kB minne...
(3600 words á 64+2bits var= 237600bits ger 29700 bytes)
Här finns en bild med förklaringar som säger lite om dess kapacitet mm.
[url=www.columbia.edu/acis/history/norc-labeled.jpg] IBM NORC [/url]
Helg Ernest: Bara för att det är helg så...
[bild]www.guzzi4ever.de/guzzi/Grenze%20%20Frankreich%20Spanienneu1.jpg[/bild]
Poffa: Ny Teknik brukar ha bra aprilisar och fortsätter den traditionen med:
| Gammal pc blir ett träd som käkar kol |
| Datortillverkaren Nec inleder i morgon sin kampanj för att skona miljön genom att återköpa datorer, renovera dem och sälja dem. Och för varje dator planterar man ett träd. |
Kampanjen ska pågå i fyra månader. Under den tiden köper Nec tillbaka gamla datorer, renoverar och rengör dem och säljer dem igen. För varje dator man köper in planterar företaget ett akacia- eller eukalyptusträd på Kangaroo Island i södra Australien. Genom att renovera en dator i stället för att tillverka en ny sparas 100 kg koldioxid. Genom att plantera ett träd per dator sparas ytterligare 20 kg koldioxid som trädet absorberar per år och dator. Nec kalkylerar med att kampanjen ska spara mellan 10000 och 15000 ton koldioxidutsläpp mätt över en 20-årsperiod. Det är en av de åtgärder företaget vidtar för att leva upp till Kyotoprotokollets krav på minskade utsläpp av växthusgaser |
Örnsköldsviks Allehanda:
Örnsköldsvik får en 510 meter lång korgliftbana från centrum till toppen av Varvsberget.
Paddan: Godkännes ICKE. Inte varmluftsballong.
Och skäms på dig, Paddan. Du om någon borde väl inte uppmuntra lek med smådjur. För att inte tala om din lärarroll...
Poffa: Det räcker att du håller med om att detta är den nuvarande önskningen.
Jag skulle vilja se varmluftsbalong i oortodox form sväva över en fin miljö.
Frisco: Nähä... Är det är skillnad på bergbana,linbana och skidlift? :-)
Men visst skulle du vilja ha spårbunden kommunikation istället för för nån j-a lift.
knaskamilla: Annan intressant länk ställer dessa frågor:
Vart var Nisse Ekman?
Hur mycket är 2<\!q>000 kronor?
Nyhetstorka på ÖA då en månadsgammal stöld tas upp idag?
Frisco: Då jag låg på soffan slötittande på video & eftermiddagslurade lite medans ni jagade videobilder (bildbilder tihi tihi) så kunde jag ju inte godkänna DrOctagons riktiga länk.
När Paddan sedan 20 minuter efter doktorns inlägg for till Portugal och tog dig med sig och att Metal Guru som vanligt tog en chans när han ser en så spårade spårvagnen ur.
Att Poffa ingrep är fullt förståeligt även om jag tror att Poffa njuter av tävlingsledningsmakten litegranna.
Ojjj! Så där stor var inte bilden på [url=www.hotellet.has.it]http://www.hotellet.has.it[/url] där jag "tog" den ifrån.
DrOctagon:
[bild]www.quasimondo.com/archives/wallboy.jpg[/bild]
[url=www.quasimondo.com/bragolincryingboy.php]Här är en sida med massa tåriga ungar[/url] spana speciellt in den längst ner på sidan. Kitsch will make you happy...
Jag vill se en riktigt gammal och STOR video. Ju äldre, större, fler LED-displayer och uddare videosystem desto bättre.
El Maco: På hennes hemsida så fanns hela serien (7bilder).
Bäst är nr 4/7 Williamsburg NY vs Morgongåva Uppland. Tyvärr kan man inte klistra in bilden pga copyrights.
[url=www.linaphoto.com]Klicka på "theme", "williamsburg vs sweden"[/url]
En till det (inte) är synd om är Bernie...
Blir av med 2(?) hjul på sin sprojlarns nya AMG CLS55 (V8)
[url=in.rediff.com/sports/2005/mar/28f1.htm] Här är artikeln på engelska [/url]
Paddan: Den godkänns.
Antar att önskan om den rosa elefanten är den som gäller nu då.
Frisco:
[bild]www.friskaviljor.y.se/backe.gif[/bild]
Jag vill se en bild (foto finns nog inte) på John Paul Clayton i "bråk" med ett eller flera vilda djur precis som hans mer kände far brukade göra.
Dream Team: Jag och frisco har pratbubblat om detta ett tag nu. Det är INTE en BP då inte loggan stämmer. Gulf startade sälja bensin i Sverige 1937 och ESSO 1939 så dom kan det vara. Jag personligen tror att det är en Shell-mack (1912-) då bilden tas om det är nån av kedjorna.
[url=web.telia.com/~u47202555/bolag.html]Fakta om Sveriges Bensinförsäljare[/url]
Poffa: Det är ju bra att dom visar Foppas tröja (hemmaställ) när den inte är ute för auktion.
Paddan: Fler tröjor som fattas.
Bortaställ: Muir, Enström.
Hemmaställ: Hedlund, Kaberle och Jansson (garanterat minst nött).
Poffa: Men Ledin var ju Luleås bästa poängplockare fick ju jag itutat mig tidigare under säsongen så då platsar ju han in dårå.
Paddan: Chara värvades för att lära de andra spelare att slå folk i ansiktet/huvudet utan att åka ut. Tyvärr för Nordström så var det svårt att lära en gammal hund sitta.
Paddan: Blaha Blaha Blaha
[bild]www.suspo.it/img/aktuell/eishockey/blaha.jpg[/bild]
Jag vill se dagens vinnarlag i den klassiska duellen mellan Oxford och Cambridge.
Golgata: Vill inte vara en killjoy, jo förresten det vill jag. Din bild är inte på RareBear. Din bild visar en F-104 Starfighter. Även om det står "rarebear" i url-adressen så godtar jag den ICKE.
Poffa: Salle to the rescue(chopper)...
[url=www.canit.se/~griffon/aviation/img/ljungbyhed96/hkp10_puma.jpg]Ett stycke Hkp 10 SuperPuma[/url]
Jag vill se RareBear.
Direkt från ryktespressarna...
Hans Jonsson och Per Svartvadet har brutit deras nuvarande kontrakt på samma sätt som Salomonson tidigare gjort.
Niklas Nordgren hemkomst-rykten stärks ytterligare.
Källa: Stor karl som hörs på Ståplats och har gjort så i många år.
Föregående · 238 · Nästa