Salle

14252 inlägg · 75280 besäkare

Historik

· 237 ·
Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Ambitiöst men icke. Tona ner Kung Arthurfieringen några snäpp, för kvinnan jag vill se är nutida.

Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Tyvärr är du ute och cyklar. Inte ens i närheten.

Café > Sv: Hitta bilden!
Poffa:
Jag vill se en bild på en blygsam kvinna med magisk pedagogisk anknytning till Kung Arthurs hov.

Café > Sv: Hitta bilden!

Poffa: För att undvika ev Friscoistiska ordklyverier så är det väl bäst att lägga ut denna.

[url=www.lsh.se/skokloster/img/kvack.jpg]bild ritad av Lasse Åberg[/url]


Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Såja. Vassego!

Café > Sv: Hitta bilden!

Verkar tungt på skivomslagsfronten...

Jag kan ge denna ledtråd:
Låten på baksidan är en gammal cover (bla Rolling Stones) som handlar om en resa mellan Vindarnas Stad och Änglarnas Stad.



MoDo Hockey > Sv: Tröjauktion
knaskamilla: Berätta det inte för nån men jag har gått ifrån 2ggr redan. Och slagit på TV:n dessutom. :-)

MoDo Hockey > Sv: Tröjauktion
Frisco: Nu har jag gjort som du sa. Har mailat mina åsikter och förslag till förbättringar. Får jag gå och se på TV nu? :-)

MoDo Hockey > Sv: Tröjauktion
Poffa: Damer har väl inga bollar vet du väl...

MoDo Hockey > Sv: Tröjauktion
Frisco: Vad överskådligt det är med tröjauktionen på www.sportauktion.se. Kunde dom inte lagt alla MoDo-tröjor på en särskild sida. Eller är det bara för oreggade som det är en j-a röra på alltihopa. Lyckos den som får hem en HIF-hanbollströja när han lyckats trycka på fel auktion.

Café > Sv: Hitta bilden!

El Maco: Nu när de flesta gått och lagt sig så...

[bild]www.strangepersons.com/images/content/4641.jpg[/bild]
Hon skall vara fd Enronist enligt [url=www.strangepersons.com/content/item/4641.html]http://www.strangepersons.com[/url]

Om detta godkänns så vill jag se skivomslaget till den singel vars singel-baksida så snyggt flätades in i singel-framsidan på 2 globenkonserter i början av oktober 1990.


Café > Sv: Hitta bilden!

Paddan: Nix. Nobben. Nope. Näh. Allt detta skulle jag vilja säga om ditt bidrag men jag gjorde bort mig. Skulle skrivit nånting om post eller postutdelning i min önskan.

Önska får du men apselut inga bonuspoäng för då skulle det sett ut nåt så här... [url=www.angelfire.com/folk/tjorv/Sw/Index.html] Klicka på "I Arbete" till vänster [/url]


Café > Sv: Hitta bilden!
El Maco: Jag vill se en Kalmarbyggd bil i dess normala(ste) arbetsmiljö. Bonuspoäng om Roland Rosenberg är chaufför och yrkesutövare.

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Då kan jag ta det hoppet ifrån dig. Det var en Sven-Erik Strandberg. Första dam kom 3:a och hette Ragnvi Lisbet Solveig Vikman som iofs låter som en äldre dam.

Café > Sv: Hitta bilden!

El Maco:Jag chansade fel. Ljubjana är ju ingen kuststad. Så här kommer en rättelse på din önskan.

[url=www.econ.muni.cz/~hlousek/slo_photos8/000041.jpg] St George-kyrkan i Piran [/url]


Café > Sv: Hitta bilden!

El Maco: En chansning...

[bild]www.europcar.si/images/ljubljana.jpg[/bild]

Kan det vara rätt kyrka man ser 2 kyrktorn av till vänster (närmast kullen) rent utav?


Café > Sv: Hitta bilden!

Kvinnohund: Det är inte så svårt att vinna egentligen. Det gäller bara att vara först med rätt bild. :-) Men om du vill så kan jag ge lite tips & trix. Det hjälpte Sannes som var lite uppbragt (ungefär som du nu) för några veckor sen.

Sen är det ju inte så många som "tävlar" ibland. Som jag och Paddan igår som i princip bytte bilder med varann.


Café > Sv: Hitta bilden!

Frisco: Rätt torn men fel namn. Vi skyller på den tyska dubbningen.

[url=www.aviewoncities.com/sf/coittower.htm]Coit Tower[/url] är dess rätta namn och tornets topp är utformat som munstyckena som användes på den tiden.

Varsågod att önska.


Café > Sv: Hitta bilden!

Frisco: Jag ursäktar mig för min framfusighet. :-)

Vi var ju i SF tidigare. Där finns en byggnad som är (delvis) tillägnad stadens brandmän. Det syns även i byggnadens utformning. Jag vill se den byggnaden.


Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Harryson brukade ju släppa igenom det mesta så jag trodde att detta skulle gå bra. Fast jag glömde kanske säga vilka 2 bilder jag menade innan jag "sjöng ut". :-)

Café > Sv: Hitta bilden!

Frisco:

[bild]www.dalhalla.se/bilder/2005/abba.jpg[/bild]
[url=www.dalhalla.se/svensk/2005/050730.shtml]ABBA - The Show[/url]

Vi var ju i SF tidigare. Där finns en byggnad som är (delvis) tillägnad stadens brandmän. Det syns även i byggnadens utformning. Jag vill se den byggnaden.


Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Snäll eller inte så är den godkänd.

Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Jag vill se ABBA i "kattdräkterna".

Café > Sv: Hitta bilden!

Paddan: Jag vet att det inte är "en bild på ett sjölejon" men kunde inte låta bli att minnas lite från San Fransisco.[url=www.qedata.se/bilder/gallerier/kalifornien/sjolejon.jpg] Denna bild skulle jag kunnat tagit själv[/url] fast jag skrattade som f-n så bilden hade nog inte blivit lika skarp. Dom låter förjävligare än dom luktar,


Café > Sv: Hitta bilden!

Frisco: Skall vi ge oss med F1 efter detta...

[bild]www.gpracing.net192.com/cars/images/1981-MON-Borgudd-ATS.jpg[/bild]

Men du nämnde ABBA. Jag vill se ABBA i "kattdräkterna".



MoDo Hockey > Sv: Dusan Milo

I dagens Expressen finns en lista på de personer som betalar mest skatt i "din" kommun. På 34:e plats i Örnsköldsvik kommun dyker Dusan Milo upp med 735648kr betalade i skatt. Hans skatterådgivare borde nog göra ett karriärbyte.


Café > Sv: Hitta bilden!

NuMo: Tackar!

Med pågående evenemang i åtanke så vill jag se en JPS-Lotus. Bonuspoäng om två dylika finns på bilden.


Motor > Sv: 2005 FORMULA 1™ Gulf Air Bahrain Grand Prix
Karoliina: Nog verkar det som om Ferrari stressat fram 05:an litegranna. Med Barrikällarns växellådsproblem under träning och MS brist på nedväxling/motorbroms (egen spekulation) så lär nog de som bestämmer gräma sig ordentligt. Speciellt när dom måste använda samma konstallation i nästa race på tuffa Imola.

Café > Sv: Hitta bilden!

NuMo: Håll till godo...

[bild]www.itv.se/amos/sibborat.jpg[/bild]

[url=www.itv.se/amos/]Amos Persson´s håmpäjdg[/url]

[url=www.itv.se/amos/amos1.ram] Skrubbleken (Real Audio)[/url]


Café > Sv: Hitta bilden!

Frisco: Vit Fender Telecaster får mig osökt att tänka på...

[url=hendrix.free.fr/images/jimi151.jpg] Mr Hendrix i presume [/url]


Café > Sv: Hitta bilden!

Frisco: Liten bild men nog ser det ut som Tommy Bolin.

Hit It, Man...


Café > Sv: Påven är död
Poffa: Visst är det synd att den påven har avlidit. Men han var i mina ögon en andlig ledare för en bakåtsträvande, dubbelmoraliserande och döende religion. Man kan ju hoppas att det nu koras en reformerande Påve som kan tillåta preventivmedel mm och därmed leda katolisismen in i 2000-talet.

Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Det svåra med en bild FRÅN treriksröset är att den bara är en massa myrmark som kan vara vart som helst i norra Sverige, Finland eller Norge.

Café > Sv: Hitta bilden!

Per HApps: Här är en bild på en gulmålad betongklump mitt i ett surträsk.

[url=hem.passagen.se/ml69/tbj/tbj_ml.jpg] Treriksröset [/url]

Jag vill se Deep Purple's andra "Lead Guitarist"


Café > Sv: Aprilskämt.
knaskamilla: [url=susning.nu/Aprilsk%E4mt]www.susning.nu[/url] skriver detta "Enligt en tradition var Judas Iskariot född denna dag, som därför är "opålitlighetens dag", de falskas och svikarnas dag."

Café > Sv: Hitta bilden!
Per HApps: Då Friman SR länkar till bilder på sin egen dator (eller nåt) så måste jag godkänna dig fast du (ev) var tvåa.

Café > Sv: Hitta bilden!

Paddan: Här är en stor bild på [url=photos.starjewel.org/albums/Eddie-Izzard/IMG_2376.jpg]Eddie Izzard[/url]

Jag vill se en bild på Legolas. Fast inte Tolkiens spetsörade hjälte.


Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Ganz richtig!

Café > Sv: Hitta bilden!

Sannes:

[bild]web02.city-map.de/img/41710000501.jpg[/bild]

Jag vill se sångerskan i Eighth Wonder.


Café > Sv: Hitta bilden!

Kvinnohund: Jag underkände ditt flygplan.

Paddan: Spruce Goose är korrekt.
[url=sres.anu.edu.au/associated/fpt/nwfp/goose/goose.html]The Spruce Goose is still the biggest plane ever built. The wingspan (320 feet), chord (51 feet), depth (11 feet), and area (11,430 square feet) remain unapproached to this day. To fully appreciate its size, consider that its wingspan is about half again that of a modern Boeing 747-400![7url]


Café > Sv: Hitta bilden!

Kvinnohund: An-225 är längre, starkare, snabbare och allt möjligt så du var inte fel ute. Jag borde nog vetat detta och borde nog ha preciserat mig mer.

Så rätt på ett sätt men fel på mitt sätt sett.


Café > Sv: Hitta bilden!

Kvinnohund: Hmmm!?!? Ditt förslag är längre än det plan jag tänkte på men har betydligt mindre vingbredd. Sen har ju Poffa önskat sig och fått se en AN-225 tidigare i denna tråd så jag underkänner den.

Ledtråd: The Aviator


Café > Sv: Aprilskämt.

 Nu har dom hittat vatten på Mars. Bild visas på länken.

[url=antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/image/0504/WaterOnMars2_gcc_big.jpg]Water on Mars[/url]


Café > Sv: Hitta bilden!

knaskamilla: Duger denna?

[bild]www.webjet-design.de/britcar/img/vw_passat_alt_3.jpg[/bild]

Om så är fallet vill jag se världens största flygplan.


Café > Sv: Hitta bilden!
Salle: Den bilden var så het att den evaporerade innan den hann fram. Trots att den var SFW. :-(

Café > Sv: Hitta bilden!

Paddan: Reklambilden i vänsterkanten var bättre tycker jag men OK då. Fast denna är snäpptre vassare...

[bild]a820.g.akamai.net/7/820/822/15d411659bda4f/www.esquire.com/women/gallery/img/990801_mww[/bild]

Visste du att hon varit med i Playboy: The Girls of Hawaiian Tropic - Naked in Paradise. Det visste jag... :-)


Motor > Sv: 2005 FORMULA 1™ Gulf Air Bahrain Grand Prix
Karoliina: Ganska låga odds på att Alonso tar pålen... Sen tror jag inte att Trulli kan hålla ihop det ännu ett varv så håller bara MS 05:a så tar han 2:an och Heidfeld tar 3:an, Fisichella 4, Trullli 5, Webber 6, Kimi 7:a, Klien 8:a.

Café > Sv: Hitta bilden!

knaskamilla: Den var rätt tuff. Sökte man bara på James Woods så fick man bara kavajbilder från filmer, kostymbilder från awardshows och nån enstaka pokerbild där han var "civil". Så en lite extensivare sökning så fick man denna:

[bild]www.homepokergames.com/woods.jpg[/bild]

När berör ändå pokerämnet så vill jag självklart se en bild på WPT´s kvinnliga fägring & värd. Ju lättkläddare desto bättre men självklart SFW.


· 237 ·
Om Salle
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Örnsköldsvik