Historik
Föregående · 237 · NästaJag vill se en bild på en blygsam kvinna med magisk pedagogisk anknytning till Kung Arthurs hov.
Poffa: För att undvika ev Friscoistiska ordklyverier så är det väl bäst att lägga ut denna.
[url=www.lsh.se/skokloster/img/kvack.jpg]bild ritad av Lasse Åberg[/url]
Verkar tungt på skivomslagsfronten...
Jag kan ge denna ledtråd:
Låten på baksidan är en gammal cover (bla Rolling Stones) som handlar om en resa mellan Vindarnas Stad och Änglarnas Stad.
El Maco: Nu när de flesta gått och lagt sig så...
[bild]www.strangepersons.com/images/content/4641.jpg[/bild]
Hon skall vara fd Enronist enligt [url=www.strangepersons.com/content/item/4641.html]http://www.strangepersons.com[/url]
Om detta godkänns så vill jag se skivomslaget till den singel vars singel-baksida så snyggt flätades in i singel-framsidan på 2 globenkonserter i början av oktober 1990.
Paddan: Nix. Nobben. Nope. Näh. Allt detta skulle jag vilja säga om ditt bidrag men jag gjorde bort mig. Skulle skrivit nånting om post eller postutdelning i min önskan.
Önska får du men apselut inga bonuspoäng för då skulle det sett ut nåt så här... [url=www.angelfire.com/folk/tjorv/Sw/Index.html] Klicka på "I Arbete" till vänster [/url]
El Maco:Jag chansade fel. Ljubjana är ju ingen kuststad. Så här kommer en rättelse på din önskan.
[url=www.econ.muni.cz/~hlousek/slo_photos8/000041.jpg] St George-kyrkan i Piran [/url]
El Maco: En chansning...
[bild]www.europcar.si/images/ljubljana.jpg[/bild]
Kan det vara rätt kyrka man ser 2 kyrktorn av till vänster (närmast kullen) rent utav?
Kvinnohund: Det är inte så svårt att vinna egentligen. Det gäller bara att vara först med rätt bild. :-) Men om du vill så kan jag ge lite tips & trix. Det hjälpte Sannes som var lite uppbragt (ungefär som du nu) för några veckor sen.
Sen är det ju inte så många som "tävlar" ibland. Som jag och Paddan igår som i princip bytte bilder med varann.
Frisco: Rätt torn men fel namn. Vi skyller på den tyska dubbningen.
[url=www.aviewoncities.com/sf/coittower.htm]Coit Tower[/url] är dess rätta namn och tornets topp är utformat som munstyckena som användes på den tiden.
Varsågod att önska.
Frisco: Jag ursäktar mig för min framfusighet. :-)
Vi var ju i SF tidigare. Där finns en byggnad som är (delvis) tillägnad stadens brandmän. Det syns även i byggnadens utformning. Jag vill se den byggnaden.
Frisco:
[bild]www.dalhalla.se/bilder/2005/abba.jpg[/bild]
[url=www.dalhalla.se/svensk/2005/050730.shtml]ABBA - The Show[/url]
Vi var ju i SF tidigare. Där finns en byggnad som är (delvis) tillägnad stadens brandmän. Det syns även i byggnadens utformning. Jag vill se den byggnaden.
Paddan: Jag vet att det inte är "en bild på ett sjölejon" men kunde inte låta bli att minnas lite från San Fransisco.[url=www.qedata.se/bilder/gallerier/kalifornien/sjolejon.jpg] Denna bild skulle jag kunnat tagit själv[/url] fast jag skrattade som f-n så bilden hade nog inte blivit lika skarp. Dom låter förjävligare än dom luktar,
Frisco: Skall vi ge oss med F1 efter detta...
[bild]www.gpracing.net192.com/cars/images/1981-MON-Borgudd-ATS.jpg[/bild]
Men du nämnde ABBA. Jag vill se ABBA i "kattdräkterna".
Frisco: Önska på.
[bild]www.doowopcenter.com/doo-wop/images/gw-bonus.JPG[/bild]
I dagens Expressen finns en lista på de personer som betalar mest skatt i "din" kommun. På 34:e plats i Örnsköldsvik kommun dyker Dusan Milo upp med 735648kr betalade i skatt. Hans skatterådgivare borde nog göra ett karriärbyte.
NuMo: Tackar!
Med pågående evenemang i åtanke så vill jag se en JPS-Lotus. Bonuspoäng om två dylika finns på bilden.
NuMo: Håll till godo...
[bild]www.itv.se/amos/sibborat.jpg[/bild]
[url=www.itv.se/amos/]Amos Persson´s håmpäjdg[/url]
[url=www.itv.se/amos/amos1.ram] Skrubbleken (Real Audio)[/url]
http://www.itv.se/amos/
Frisco: Vit Fender Telecaster får mig osökt att tänka på...
[url=hendrix.free.fr/images/jimi151.jpg] Mr Hendrix i presume [/url]
Per HApps: Här är en bild på en gulmålad betongklump mitt i ett surträsk.
[url=hem.passagen.se/ml69/tbj/tbj_ml.jpg] Treriksröset [/url]
Jag vill se Deep Purple's andra "Lead Guitarist"
Paddan: Här är en stor bild på [url=photos.starjewel.org/albums/Eddie-Izzard/IMG_2376.jpg]Eddie Izzard[/url]
Jag vill se en bild på Legolas. Fast inte Tolkiens spetsörade hjälte.
Kvinnohund: Jag underkände ditt flygplan.
Paddan: Spruce Goose är korrekt.
[url=sres.anu.edu.au/associated/fpt/nwfp/goose/goose.html]The Spruce Goose is still the biggest plane ever built. The wingspan (320 feet), chord (51 feet), depth (11 feet), and area (11,430 square feet) remain unapproached to this day. To fully appreciate its size, consider that its wingspan is about half again that of a modern Boeing 747-400![7url]
Kvinnohund: An-225 är längre, starkare, snabbare och allt möjligt så du var inte fel ute. Jag borde nog vetat detta och borde nog ha preciserat mig mer.
Så rätt på ett sätt men fel på mitt sätt sett.
Kvinnohund: Hmmm!?!? Ditt förslag är längre än det plan jag tänkte på men har betydligt mindre vingbredd. Sen har ju Poffa önskat sig och fått se en AN-225 tidigare i denna tråd så jag underkänner den.
Ledtråd: The Aviator
Nu har dom hittat vatten på Mars. Bild visas på länken.
[url=antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/image/0504/WaterOnMars2_gcc_big.jpg]Water on Mars[/url]
knaskamilla: Duger denna?
[bild]www.webjet-design.de/britcar/img/vw_passat_alt_3.jpg[/bild]
Om så är fallet vill jag se världens största flygplan.
Paddan: Reklambilden i vänsterkanten var bättre tycker jag men OK då. Fast denna är snäpptre vassare...
[bild]a820.g.akamai.net/7/820/822/15d411659bda4f/www.esquire.com/women/gallery/img/990801_mww[/bild]
Visste du att hon varit med i Playboy: The Girls of Hawaiian Tropic - Naked in Paradise. Det visste jag... :-)
knaskamilla: Den var rätt tuff. Sökte man bara på James Woods så fick man bara kavajbilder från filmer, kostymbilder från awardshows och nån enstaka pokerbild där han var "civil". Så en lite extensivare sökning så fick man denna:
[bild]www.homepokergames.com/woods.jpg[/bild]
När berör ändå pokerämnet så vill jag självklart se en bild på WPT´s kvinnliga fägring & värd. Ju lättkläddare desto bättre men självklart SFW.
Föregående · 237 · Nästa