Salle

14252 inlägg · 75280 besäkare

Historik

· 239 ·
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd

knaskamilla: Tack, men jag skulle behöva nåt mer motiverande...

[bild]www.ih.k12.oh.us/hsschroder/Psyc/ManCarrot.gif[/bild]


MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd

Dagvill är man och värre lär det väl bli när man tvingar upp kroppen före kl 07.00 på en lördag. Att man sedan har 2 dagar ledigt (åhh vad skönt det skall bli) lär ju ställa till det än mer.

ZZZ zzz ZZZ zzz ZZZ
[bild]www.labo.com/images/zzz.gif[/bild]


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

El Maco: Salsaklubb i Krakow... Trodde det var polska som gällde där.


MoDo Hockey > Sv: J-20
Frisco: Trådpoliserna Kling & Klang är på hugget ser jag. :-)

MoDo Hockey > Sv: J-20

Dawidovski: Har små förhoppningar om att du fattar detta men kan inte låta bli.

Klart att det inte var SSK som gnällde i denna match. Dom mötte ju FBK...

Klart att det var SSK som var rejäla och tuffa i närkamperna. Dom mötte ju FBK...


MoDo Hockey > Sv: J-20

ståpäls: Vill inte hjälpa Dream Team med förklaring med det finns ju en viss Steen som är i final iår, fast då skulle det väl stått vinnarcalle.

På tal om vinnare och Steen. Sicken myra rookie-Steen fick in idag. Att inte målisen lyckades Staña den är ju otroligt.


MoDo Hockey > Sv: J-20
Dream Team: Vill inte vara ett knas men jag kan inte låta bli att kommentera lite. Förklara ordet "vinnarkalle" för oss är du snäll.

Motor > Sv: MotoGP 2005
Paddan: Även Laguna Seca är ju en ny(gammal) tävlingsplats.

Motor > MotoGP 2005

Snart drar den riktiga (där det faktiskt sker omkörningar)
racingcirkusen igång. Här är racekalendern.

DATESCOUNTRIESCIRCUITS
10/04/2005 SPAINJEREZ
17/04/2005 PORTUGALESTORIL
01/05/2005 CHINASHANGHAI
15/05/2005 FRANCELE MANS
05/06/2005 ITALYMUGELLO
12/06/2005 CATALUNYABARCELONE
25/06/2005 NETHERLANDSASSEN
10/07/2005 UNITED STATESLAGUNA SECA
24/07/2005 GREAT-BRITAINDONINGTON
31/07/2005 GERMANYSACHSENRING
28/08/2005 CZEC REPUBLICBRNO
18/09/2005 JAPANMOTEGI
25/09/2005 MALAYSIASEPANG
01/10/2005 QATARLOSAIL
16/10/2005 AUSTRALIAPHILLIP ISLAND
23/10/2005 TURKEYISTANBUL
06/11/2005 VALENCIAVALENCIA

Café > Sv: Hitta bilden!

lex:

[bild]svt.se/content/1/c6/19/84/54/mora_elitklart290.jpg[/bild]

Då det sket sig förra gången så vill jag se en bild som visar hur starka olika Chilefrukter (i enheter) är.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Frisco: Han ser sugen ut på ES-spel igen Antos. Riktigt snyggt skott i krysset vid 4-0.

Brynäs ser sugna ut men det hjälpte ju föga (småflinar lite granna åt debaclet) MIF är nog så oklara för ES som dom kan bli i nuläget. Finns det hopp för dom i nåt playoff-playoff eller är det de 2 främsta som går upp direkt???


MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd

Sickna kompisar man har förresten. Börjar fråga mig om godis på de få timmar av vila från Påsk-eländet man har. Jesu vandring längs Golgata på långfredagen har jag upplevt i dagarna 3 och ännu en väntar imorrn. Så...

ZZZzzzZZZzzzZZZ

[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]



MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Frisco: 8 st (godis)sockerbitar (Cloetta) väger ca 36g och är drygt 4% av innehållet i en 820g låda.
Ingridienser:Stärkelsesirap, socker, gelatin, ytbehandlingsmedel (vegetabilisk olja, karnaubavax), arom.

Några svar, inte så lätt att svara när frågan är frågan.


Café > Sv: Hitta bilden!
Sannes: Ja jag skrev ju dit min önskning så skulle jag vara du så skulle jag önska.

Café > Sv: Hitta bilden!
Sannes: Oj vad konstigt det blev där... Samma bild men 13 minuter efter. Jag skyller på att det inte kom nån grön ruta i Café-boken medans jag la in länk mm

Café > Sv: Hitta bilden!

Tycho:

Här är det [url=www.airstream.net/rallies/03-RockyMtn/chili%20dump.jpg]Chili i stor kastrull[/url]

Apropå Chili så kommer jag osökt att tänka på Chilepeppar. Jag vill se en bild som visar hur starka olika Chile-frukter (i enheter) är.


MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd

Frisco: Lite Alias sedan ZZZ zzz ZZZ zzz ZZZ. Kommer troligtvis drömma mardrömmar om påskgodis och 2.90/hg-kuponger men jag behöver vilan.

[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]


Café > Sv: Hitta bilden!

Tycho:

[Bild]www.stud.kau.se/ture/bilder/nollning98/1.jpg[/bild]

Jag vill se en bild på Lapporten.


Café > Sv: Hitta bilden!
Metal Guru: Armhävningsdags tror jag minsann. Eller vad säger disciplinnämnden.

MoDo Hockey > Sv: J-20
Poffa: Heja åt mig också medans jag ligger i soffan och har ont i hals och rygg.

Café > Sv: Hitta bilden!
Metal Guru: Jag godkänner det. Men det är bara för att jag jobbat i 12timmar och är TRÖTT... Keep on önskning...

Café > Sv: Hitta bilden!

Sannes: Jag vet att det finns bilder där de bara är "slutspels-skäggiga" och en sån bild duger för det är inte "utmärkande" som de långskägg som dom oftast visar upp.

Kuriosa och Hockeyrelaterat fakta.
ZZ Top var både det första och sista bandet som spelade på McNichols Arena (bla Avalanches förra hemmaarena) som öppnade 1975 och stängdes 1999.


Café > Sv: Hitta bilden!
El Maco:
Då vill jag se om det går att uppbringa ett ZZ Top utan utmärkande skägg. OBS Inga bilder där Frank Beard inte är med och på så vis gör dom "skägglösa".

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: ...och Antos gör 4-0 (ass Wernblom)

Motor > Sv: 2005 FORMULA 1™ Petronas Malaysian Grand Prix
Frisco: Red Bull Racing som fick så mycket spott och spe ligger 3:a i konstruktörsmästerskapet. Både Couthard & Klien har poängat i bägge loppen. Ligger 1p efter Toyota, 1p före Ferrari & Williams och 2p före McLaren. Måste ligga nånting i "Ger dig vingar"-devisen.

Motor > Sv: 2005 FORMULA 1™ Petronas Malaysian Grand Prix

Karoliina: "Och Kimi strartar med 3 gamla däck i nästa lopp" Va!?!?!?

Det kan väl inte vara så? Det vore ju en värre KalleAnka-regel än hjälmregeln i ES.


Motor > Sv: 2005 FORMULA 1™ Petronas Malaysian Grand Prix

Salle: Renault i toppen igen, Alonsos tur denna gång. Dom ser ruggigt bra ut dom gul-blåa. Trulli tar Toyotan till 2:a och Heidfeld 3:e pallplatsen.
Kul för de båda som inte är bortskämda med placering. Ändå roligare blir det nog när resp team lyckas dessutom, när dom dissats (i brist på ord) inför säsongen.

Räikönnen 9:a efter en stark forcering efter en olycksalig punktering mitt i loppet. Vad månde ha blivit OM inte OM funnits.


Motor > Sv: 2005 FORMULA 1™ Petronas Malaysian Grand Prix

Salle: En Renault och en BMW ut när både Fisichella och Webber trodde att den andra skulle ge sig.

Trulle varvar Barrichello... Det italienska fullblodet ser mer & mer ut som  en nordsvensk.


Motor > Sv: 2005 FORMULA 1™ Petronas Malaysian Grand Prix

Frisco: Fast mest pratar han bara för att prata tycker jag. Han borde ta rollen som bisittare på mer allvar.

3-bilsracing när den 2:a leksaksbilen och 2 bumsar bestämde sig för att dom ville ha samma plats på banan samtidigt. Lattjo...


Motor > Sv: 2005 FORMULA 1™ Petronas Malaysian Grand Prix

Poffa: Ja synd om Iceman. Ser ut som läge för ännu en fransk dubbel. För Trulli i leksaksbilen kommer att tappa.

Visst blev det skönt när EJe tappade komunikationen med hemlandet.


MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Jag sover nog ända till starten jag. Väl mött då.

Café > Sv: Glimtar från förr

65selander: Då dyker självklart frågan upp.

Vilken SVT-glimt vill ni helst se?

Jag vill se namnsdagsserien och "G som i Gemutredningen (eller en dag i Ivar Lo Denisovitj liv)".


Café > Sv: Hitta bilden!

El Maco: Är det denna du fiskar efter... Annars är jag rökt (fisk).

[bild]www.thn.com/upload/image/photo/1029.jpg[/bild]


MoDo Hockey > Sv: Faktiskt så jag tror att dom har rätt
knaskamilla: Vad skriver du?

Café > Sv: Hitta bilden!

El Maco: Ingen bonus till dig förutom att du får önska.

[url=medlem.spray.se/nostalgiccorner/hpbimg/1138_file2419_3.jpg]Så här kunde det sett ut strax innan din bild.[/url]

[bild]medlem.spray.se/nostalgiccorner/hpbimg/dadhemsidalogo.gif[/bild]


Café > Sv: Hitta bilden!

lex:

[bild]www.bartender.com/4alcohol/learn2serve/baruniversity1.GIF[/bild]

Jag vill se Stig "Stigge" Pedersen och hans 2-strängade bas. Bonuspoäng för fyrverkeri-hjälmen i aktion.


Café > Sv: Hitta bilden!

NuMo: Om jag finge bestämma så skulle denna inte godkännas.
Orsak till detta är att det inte är under match som Frisco önskar.


Café > Sv: Hitta bilden!

Frisco: Jag hade ju hoppats få se en Indigo av Jösse Car men Ginettan gjorde dom ju också så rätt till dig.

Önsk away...


Café > Sv: Hitta bilden!

El Maco: [url=www.hudsonhotel.com/hudson_hotel_library.html]Här är baren officiella site & bilder.[/url]

Och här kommer en bild...

[bild]www.forbes.com/images/2001/05/30/hudsonbar_245_300.jpg[/bild]

Hmmmm vad vill man se bild på dårå?!?!?!

Jo! Jag vill se bil tillverkad i Arvika.


MoDo Hockey > Sv: Sillysäsongsnacktråd
Poffa: Jag anser ju att MoDo skall satsa på Zakke iår så då får 2:a målisen gärna bli ett lågbudgetalternativ med rutin. Leinonen är ju 28 och skulle nog gärna ta chansen i ett ES-lag.


MoDo Hockey > Sv: Sillysäsongsnacktråd
Poffa: Jag tycker att Daniel Broberg & Timo Leinonen i ett gemensamt flyttlass vore tänkbart. Tänk vad pengar dom skulle spara.

MoDo Hockey > Sv: Sillysäsongsnacktråd
ria-ra: Synd på Salo, men det som oroar är ju Salomonsson. Salomonsson har ju visat sitt missnöje emot klubbledningar förut så man kan ju hoppas att detta bara är ett finger i varningens tecken från honom. Man kan ju hoppas att Styrelsen och Bengt är på tårna ifrån start och redan har mycket "klart". Sen hoppas man ju att dom går ut med klara besked så fort dom har nåt konkrtet för att inte späda på ryktena som flyger omkring. Om inte annat för att dämpa ryktesfloran.

MoDo Hockey > Sv: Sillysäsongsnacktråd
Poffa: "men i MODO passar han i dagsläget inte in" ang Jocke. Men "imorrn" när/om rätt tränare dyker upp och NHL drar igång så kan han ju hipp-happ blomma ut. Han måste få speltid och en tränare som kan dra ur junis-misstagen ur honom så kan han ta en plats för talang har ju killen.

Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Devo i högform... Jävligt snyggt. Önska vetja.

Café > Sv: Hitta bilden!
nummer41: Rätt band men vart är Energy Dome-arna...

Café > Sv: Hitta bilden!

Salle: Sorry, fel bild... Det där är Hakon Hotell & Konferens.

[bild]www.acc.se/img/superimage_2.jpg[/bild]


Café > Sv: Hitta bilden!

Stigsson:

[bild]www.acc.se/img/superimage_3.jpg[/bild]

Apropå ingenting så vill jag fortfarande se fem Energy Dome's med tillhörande bandmedlemmar.


Café > Sv: Hitta bilden!

NuMo: Vore det inte lättare att säga en bild på [url=www.the-monks.com/album/bmtrecording_roger.htm]Roger Johnston från The Monks[/url]. Tyvärr har han inte bandets säregna frisyr på denna bilden.

Apropå säregna och band så vill jag se fem Energy Dome's med tillhörande bandmedlemmar.


· 239 ·
Om Salle
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Örnsköldsvik