Historik
Föregående · 240 · NästaHans danspartner såg då ut att njuta av stunden. Sen om det var danskunnigheten, hans charm eller bara hockeyidolism vet jag inget om.
Poffa: Daniel Broberg har tyvärr ett år kvar på kontraktet med Oskarshamn och inte vill vi ha en nödlösning igen över nästa säsong.
Dessa vill jag absolut se vara kvar i MoDo-dressen nästa säsong oavsett nuvarande kontraktsläge.
Här finns inga av lockout-spelarna med, inte heller en del juniorer som besökt A-laget under säsongen.
Målvakter:
Zajkowski, Michael
Backar:
Timander, Mattias
Jonsson, Hans
Enström, Tobias
Damgaard, Jesper
Hedman, Oscar
Viklund, Tobias
Forwards:
Salomonsson, Andreas
Warg, Fredrik
Forsberg, Peter
Wennerberg, Mattias
Steen, Alexander
Svartvadet, Per
Gästrin, Magnus
Det var det det. Nu är det dags för Bengt Hedin och styrelsen att agera.
Nu vill vi snabbt se en ny tränare och några spelarkontrakt. Annars försvinner nog våra klubbtrogna hockeyarbetare tyvärr. Skit i NHL-stjärnorna om dom inte skriver helårskontrakt. Fast vissa (läs Näslund) borde INTE få kontraktsförslag alls ens om dom skriver på för hela säsongen om du frågar mig.
NuMo: Foppa spelar INTE enl initerade källor.
Hur är det med Svarten?
Poffa:Tackar!
Jag vill se den klassiska teknik-LEGO® Helikoptern. Var väl första teknik-LEGO® byggsatsen som kom tror jag. Brorsan fick den en jul och jag fick ett oljeborrtorn.
knaskamilla: Skoter, herrelös, fastnat är med. Uppförsbacken är lite men ändock uppför. Dessutom är den ganask rolig.
[url=www.nyxsecurity.se/img/imagebank/SKOTER-031123-034.jpg]Heter det inte SNÖskoter...[/url]
knaskamilla: Bilden är godkänd. Men ingen bonus för det där är inte ett möte... De vänstra är ju parkerade.
Your wish is our demand...
Dawidovski: Snälla du ta inte mitt inlägg som ett skämt. Allvarligare än så här blir jag bara på begravning.
Snälla sluta dra i långbänk sa jag. Med det menade jag att inte skriva 10 rader text för att försöka få till en punkt, punkt.
Dawidovski: Detta kanske inte hör hemma här utan i ett privat brev, men jag vill göra det offentligt.
Åh gud vad less jag är på dig och dina inlägg. Kan du aldrig sluta älta allt, och lite till, när det gäller denna matchserie. Fortsätt gärna kommentera och inlägga men dra inte allt i långbänk. Speciellt när du ofta hamnar i underläge och inte kan måla dig ur hörnet.
Att du sedan inte verkar förstå när dina antagonister ironiserar och driver med dig, ja inte ens det är kul längre.
För att undvika armhäveri så lägger jag ut en bild.
[bild]www.ericharshbarger.org/lego/images/choa/eiffel_25s.jpg[/bild]
Sen önskar jag mig en bild på ett Down-Underiskt Vägtåg. Bonus för en bild på ett möte mellan 2 sådana.
Det blev visst 3p skillnad nu helt plötsligt. Dom sa 1 poäng direkt efter tävlingen.
Äh då var det ju inte ens nära... ;-)
Sannes: Anja vinner totalcupen med 1 ynka poäng, efter en hel säsong över 4 discipliner, efter att ha nollat idag. Dock så kom Kostelic "bara" 8 så det gick bra.
Anja har några att tacka ikväll.
Poffa: Några sköna ord från Wennerholms krönika...
"Men känslan i maggropen säger att Modo redan har vänt den här matchserien mentalt."
"Chara vann inte på knock, men solklart på poäng.
Ändå var det Chara som blev knockad."
"...Chara, som enligt domaren Ulf Rådbjer startade det hela med att rycka av Hinote hjälmen"
Albert Hall: Flera rätta förlorare än felaktiga vinnare. Den rubriken vill jag se nångång.
Sannes: Eller som den finska pinnen Mark sa...
Smaken är som baken, vissa har så mycket mer än andra.
Modoante: Det var ju före dagens match.
Detta sa Kent till ÖA efter densamma:
Nästa match kommer att spelas i Kempehallen på måndag och Kent Forsberg ville inte avslöja om någon av hans skadade spelare med Peter Forsberg i spetsen kunde tänkas vara med då.
– Det får läkarna avgöra, var allt Forsberg sa innan han försvann in i omklädningsrummet för att gratulera spelarna till en mycket väl genomförd match.
Kändes som dags för ny tråd.
Chara & Nordström vs Hinote - känns som fördel MoDo.
Foppa & Svarten(?) vs Berglund tillbaka i spel - känns som fördel MoDo.
5000 enögingar vs 100(?) kafferepare - känns som fördel MoDo.
[url=www.nyhs.org/pages/main/Far%20Side%20Gallery.htm]
The New York Herpetological Society's
Comic Gallery[/url]
Salle: Då NuMo vill göra det lite svårare så gör jag ett tillägg till min önskning.
Jag vill se ett känt byggnadsverk byggt av LEGO®. Fast bilden får inte vara tagen på ett Legoland®.
NuMo: Okrå... Hittade en förklaring (tyvärr på utrikiska)
Technically, the super-hero in the red outfit with the lightning bolt and the white cape is not SHAZAM. SHAZAM is the egyptian wizard who grants Billy Batson the ability to transform himself into Captain Marvel.
Part of the confusion regarding the name SHAZAM is that "SHAZAM" is a much more distinctive name than "Captain Marvel". Marvel Comics have had a number of characters of the name "Captain Marvel" and hold the current trademark on the name. Thus, "our" Captain Marvel comics are published under the title of SHAZAM.
[url=members.ozemail.com.au/~scunge/shazam/#whois]Who is Shazam?[/url]
Så då vill du se en bild på den Egyptiska trollkarlen. Kunde du inte ha skrivit det :-).
[bild]members.ozemail.com.au/~scunge/shazam/cover7.jpg[/bild]
Jag vill se ett känt byggnadsverk byggt av LEGO®
NuMo: Hmmm
Hur förklarar du denna dårå...
[url=members.ozemail.com.au/~scunge/shazam/SupvsCap.jpg]Superman vs. Shazam≠[/url]
NuMo: Det lustiga med hela fighten var hur lätt det var att få Chara att tända. Detta borde väl han och FBK varit beredda på och därmed försöka hålla sig kall i denna situation.
Dawidovski: Är du så glad över att Chara vann fighten så säger det rätt mycket om ditt hockeykunnade.
NuMo: Är detta rätt dårå???
[bild]www.kenpiercebooks.com/shazam.jpg[/bild]
Nog är Sannes bild bra lik...
Skönt att se ett slarvigt byte från FBK i samband med 0-1 målet och snygg avslutning av Jeppe.
Salle: Ordentliga omkastningar i laget enl swehockeys laguppställning...
1:st
| 3. TIMANDER, Mattias | 24. AUCOIN, Adrian |
| 19. NÄSLUND, Markus | 17. WARG, Fredrik | 27. STEEN, Alexander | |||||
2:nd
| 7. DAMGAARD, Jesper | 73. KABERLE, Frantisek |
| 12. SEDIN, Daniel | 20. SEDIN, Henrik | 15. SALOMONSSON, Andreas | |||||
3:rd
| 5. JONSSON, Hans | 33. HEDIN, Pierre |
| 26. WENNERBERG, Mattias | 40. GÄSTRIN, Magnus | 13. WEINHANDL, Mattias | |||||
4:th
| 29. GREEN, Morten | 8. HEDMAN, Oscar |
| 18. ÖBERG, Peter | 4. ÖBERG, Jan | 58. HINOTE, Dan | |||||
Aftonbladet lär ut hockey: Lektion ?? Domartecken.
[url=www.aftonbladet.se/atv/player.html?catID=26&clipID=196]Lite låtsasfighting och -dömning. Med skön slutkommentar.[/url]
NuMo: När man ser detta så vet man att det börjar dra ihop sig till match.
[bild]allehanda.se/artikelbilder/2005/10/a_050312144305_1.jpg[/bild]
Salle: ordblind i sitt CtrlC+CtrlV...
"inte har jag så dålig motorik, jag e bara lite dum i huvudet."
Frisco: Tôligt så de ble... Ja skulle jämt försvare Jönssons #21 i Tre Kronor.
Föregående · 240 · Nästa