Salle

14252 inlägg · 75280 besäkare

Historik

· 240 ·
MoDo Hockey > Sv: Poängjakt Hockeysnackare
knaskamilla: Jocke nobbade den första tjejen som bjöd upp men den andra som kom fram, var väl sötare eller nåt, dansade han med. Sen såg jag han ute på golvet under en lugn herrarnas.

MoDo Hockey > Sv: Poängjakt Hockeysnackare
knaskamilla: Nu dansade varken du eller jag med Jocke men jag såg han röra sig (någorlunda) rytmiskt till musik och är inte det en definition av dans?
Hans danspartner såg då ut att njuta av stunden. Sen om det var danskunnigheten, hans charm eller bara hockeyidolism vet jag inget om.

MoDo Hockey > Sv: Sillysäsongsnacktråd

Poffa: Daniel Broberg har tyvärr ett år kvar på kontraktet med Oskarshamn och inte vill vi ha en nödlösning igen över nästa säsong.


MoDo Hockey > Sv: Poängjakt Hockeysnackare
Nenne: Kamilla skulle inte våga bjuda upp Janne. Hon vågade ju inte bjuda upp Jocke Lindström iallafall.

MoDo Hockey > Sv: Sillysäsongsnacktråd
NuMo: Harald låter väl OK. Men jag skulle vilja se ett helt nytt tränarnamn. Lite som när MIF tog hem okände Björn Kinding eller när Brynäs tog Roger Melin.

MoDo Hockey > Sv: Sillysäsongsnacktråd

Dessa vill jag absolut se vara kvar i MoDo-dressen nästa säsong oavsett nuvarande kontraktsläge.
Här finns inga av lockout-spelarna med, inte heller en del juniorer som besökt A-laget under säsongen.

Målvakter:
Zajkowski, Michael

Backar:
Timander, Mattias
Jonsson, Hans
Enström, Tobias
Damgaard, Jesper
Hedman, Oscar
Viklund, Tobias

Forwards:
Salomonsson, Andreas
Warg, Fredrik
Forsberg, Peter
Wennerberg, Mattias
Steen, Alexander
Svartvadet, Per
Gästrin, Magnus


MoDo Hockey > Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI

Det var det det. Nu är det dags för Bengt Hedin och styrelsen att agera.

Nu vill vi snabbt se en ny tränare och några spelarkontrakt. Annars försvinner nog våra klubbtrogna hockeyarbetare tyvärr. Skit i NHL-stjärnorna om dom inte skriver helårskontrakt. Fast vissa (läs Näslund) borde INTE få kontraktsförslag alls ens om dom skriver på för hela säsongen om du frågar mig.


MoDo Hockey > Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI

NuMo: Foppa spelar INTE enl initerade källor.
Hur är det med Svarten?


Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Vajert! Vassego!

Café > Sv: Hitta bilden!
miiike66: Kunde ha varit då vi varit där men... Jag hade min LEGO®-indianpannband med fjäder på mig hela besöket. Sen var vi både lite äldre än killarna på bilden.

Café > Sv: Hitta bilden!

Poffa:Tackar!

Jag vill se den klassiska teknik-LEGO® Helikoptern. Var väl första teknik-LEGO® byggsatsen som kom tror jag. Brorsan fick den en jul och jag fick ett oljeborrtorn.



Café > Sv: Hitta bilden!

knaskamilla: Skoter, herrelös, fastnat är med. Uppförsbacken är lite men ändock uppför. Dessutom är den ganask rolig.

[url=www.nyxsecurity.se/img/imagebank/SKOTER-031123-034.jpg]Heter det inte SNÖskoter...[/url]


Café > Sv: Hitta bilden!

knaskamilla: Bilden är godkänd. Men ingen bonus för det där är inte ett möte... De vänstra är ju parkerade.

Your wish is our demand...


Café > Sv: Hitta bilden!
NuMo: Det är inte vad jag frågade efter. Kanske din tur att tänka till lite. :-)

MoDo Hockey > Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5

Dawidovski: Snälla du ta inte mitt inlägg som ett skämt. Allvarligare än så här blir jag bara på begravning.
Snälla sluta dra i långbänk sa jag. Med det menade jag att inte skriva 10 rader text för att försöka få till en punkt, punkt.


MoDo Hockey > Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5

Dawidovski: Detta kanske inte hör hemma här utan i ett privat brev, men jag vill göra det offentligt.

Åh gud vad less jag är på dig och dina inlägg. Kan du aldrig sluta älta allt, och lite till, när det gäller denna matchserie. Fortsätt gärna kommentera och inlägga men dra inte allt i långbänk. Speciellt när du ofta hamnar i underläge och inte kan måla dig ur hörnet.
Att du sedan inte verkar förstå när dina antagonister ironiserar och driver med dig, ja inte ens det är kul längre.


MoDo Hockey > Sv: Banner
ria-ra: "Shit, det var inte en av Sedinarna..."

Café > Sv: Hitta bilden!

För att undvika armhäveri så lägger jag ut en bild.

[bild]www.ericharshbarger.org/lego/images/choa/eiffel_25s.jpg[/bild]

Sen önskar jag mig en bild på ett Down-Underiskt Vägtåg. Bonus för en bild på ett möte mellan 2 sådana.


MoDo Hockey > Sv: Banner
"Vy jste pøes stupidní"

Skidsport > Sv: Alpina WC 2004/2005

Det blev visst 3p skillnad nu helt plötsligt. Dom sa 1 poäng direkt efter tävlingen.

Äh då var det ju inte ens nära... ;-)


Skidsport > Sv: Alpina WC 2004/2005

Sannes: Anja vinner totalcupen med 1 ynka poäng, efter en hel säsong över 4 discipliner, efter att ha nollat idag. Dock så kom Kostelic "bara" 8 så det gick bra.

Anja har några att tacka ikväll.


MoDo Hockey > Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5

Poffa: Några sköna ord från Wennerholms krönika...

"Men känslan i maggropen säger att Modo redan har vänt den här matchserien mentalt."

"Chara vann inte på knock, men solklart på poäng.
  Ändå var det Chara som blev knockad."

"...Chara, som enligt domaren Ulf Rådbjer startade det hela med att rycka av Hinote hjälmen"


MoDo Hockey > Sv: De avstängda - Hemvändarna, Del 6
Poffa: Jag kan inte annat än skylla ifrån mig på nånting.

Café > Sv: Melodifestivalen

Albert Hall: Flera rätta förlorare än felaktiga vinnare. Den rubriken vill jag se nångång.


Café > Sv: Melodifestivalen

Sannes: Eller som den finska pinnen Mark sa...

Smaken är som baken, vissa har så mycket mer än andra.


MoDo Hockey > Sv: De avstängda - Hemvändarna, Del 6

Modoante: Det var ju före dagens match.

Detta sa Kent till ÖA efter densamma:
Nästa match kommer att spelas i Kempehallen på måndag och Kent Forsberg ville inte avslöja om någon av hans skadade spelare med Peter Forsberg i spetsen kunde tänkas vara med då.
– Det får läkarna avgöra, var allt Forsberg sa innan han försvann in i omklädningsrummet för att gratulera spelarna till en mycket väl genomförd match.


MoDo Hockey > De avstängda - Hemvändarna, Del 6

Kändes som dags för ny tråd.

Chara & Nordström vs Hinote - känns som fördel MoDo.

Foppa & Svarten(?) vs Berglund tillbaka i spel - känns som fördel MoDo.

5000 enögingar vs 100(?) kafferepare  - känns som fördel MoDo.


MoDo Hockey > Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
knaskamilla: Jeppe blev det i MoDo-laget. Tror att Souray fick FBK´s

Café > Sv: Roliga länkar

[url=www.nyhs.org/pages/main/Far%20Side%20Gallery.htm]

The New York Herpetological Society's

Comic Gallery[/url]


MoDo Hockey > Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
ria-ra: exsqueeze me! Vilka/Vad???

MoDo Hockey > Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
ria-ra: Ser och ser... Lirar lite Texas Hold' EM (loosar mest ikväll) och slölyssnar. Fram till nu har man inte reagerat nämvärt. Fast Jills countrydänga slår alla bidrag utan problem.

Café > Sv: Hitta bilden!

Salle: Då NuMo vill göra det lite svårare så gör jag ett tillägg till min önskning.

Jag vill se ett känt byggnadsverk byggt av LEGO®. Fast bilden får inte vara tagen på ett Legoland®.


Café > Sv: Hitta bilden!

NuMo: Okrå... Hittade en förklaring (tyvärr på utrikiska)

Technically, the super-hero in the red outfit with the lightning bolt and the white cape is not SHAZAM. SHAZAM is the egyptian wizard who grants Billy Batson the ability to transform himself into Captain Marvel.

Part of the confusion regarding the name SHAZAM is that "SHAZAM" is a much more distinctive name than "Captain Marvel". Marvel Comics have had a number of characters of the name "Captain Marvel" and hold the current trademark on the name. Thus, "our" Captain Marvel comics are published under the title of SHAZAM.
[url=members.ozemail.com.au/~scunge/shazam/#whois]Who is Shazam?[/url]

Så då vill du se en bild på den Egyptiska trollkarlen. Kunde du inte ha skrivit det :-).

[bild]members.ozemail.com.au/~scunge/shazam/cover7.jpg[/bild]

Jag vill se ett känt byggnadsverk byggt av LEGO®


Café > Sv: Hitta bilden!

NuMo: Hmmm

Hur förklarar du denna dårå...
[url=members.ozemail.com.au/~scunge/shazam/SupvsCap.jpg]Superman vs. Shazam≠[/url]


MoDo Hockey > Sv: Grattis Modo

NuMo: Det lustiga med hela fighten var hur lätt det var att få Chara att tända. Detta borde väl han och FBK varit beredda på och därmed försöka hålla sig kall i denna situation.

Dawidovski: Är du så glad över att Chara vann fighten så säger det rätt mycket om ditt hockeykunnade.


Café > Sv: Hitta bilden!

NuMo: Är detta rätt dårå???

[bild]www.kenpiercebooks.com/shazam.jpg[/bild]

Nog är Sannes bild bra lik...




MoDo Hockey > Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
Albert Hall: Väldigt avvaktande och lugnt på isen i 2:a. Inget gruff vid tekningar och efter avblåsningar. Mycket felpass och inte så många klara målchanser. Lite grundspelslunk förutom att båda lagen ser ut att tänka säkerhet framför allt.

MoDo Hockey > Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
Huge: Jobb som jobb. Man skall vara glad för det i såna här tider..

MoDo Hockey > Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
NuMo: Ja Hinote gjorde sitt jobb där.
Skönt att se ett slarvigt byte från FBK i samband med 0-1 målet och snygg avslutning av Jeppe.

MoDo Hockey > Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5

Salle: Ordentliga omkastningar i laget enl swehockeys laguppställning...

1:st

3. TIMANDER, Mattias24. AUCOIN, Adrian


19. NÄSLUND, Markus17. WARG, Fredrik27. STEEN, Alexander


2:nd

7. DAMGAARD, Jesper73. KABERLE, Frantisek

12. SEDIN, Daniel20. SEDIN, Henrik15. SALOMONSSON, Andreas


3:rd

5. JONSSON, Hans33. HEDIN, Pierre

26. WENNERBERG, Mattias40. GÄSTRIN, Magnus13. WEINHANDL, Mattias

4:th

29. GREEN, Morten8. HEDMAN, Oscar
18. ÖBERG, Peter4. ÖBERG, Jan58. HINOTE, Dan


MoDo Hockey > Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5

Aftonbladet lär ut hockey: Lektion ?? Domartecken.

[url=www.aftonbladet.se/atv/player.html?catID=26&clipID=196]Lite låtsasfighting och -dömning. Med skön slutkommentar.[/url]


MoDo Hockey > Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5

NuMo: När man ser detta så vet man att det börjar dra ihop sig till match.

[bild]allehanda.se/artikelbilder/2005/10/a_050312144305_1.jpg[/bild]


MoDo Hockey > Sv: Banner
Albert Hall: Grattis! Hur känns det? Förstår du vad du ställt till med hemma i stugorna? Hur rankar du detta gentemot dina andra segrar?

MoDo Hockey > Sv: Banner
"Jag finns numer på CIA's most wanted list."

MoDo Hockey > Sv: Banner

Salle: ordblind i sitt CtrlC+CtrlV...

"inte har jag så dålig motorik, jag e bara lite dum i huvudet."


MoDo Hockey > Sv: Banner

modo_foppa:

"inte jag har dålig motorik, jag e bara lite dum i huvudet."


MoDo Hockey > Sv: Banner

Frisco: Tôligt så de ble... Ja skulle jämt försvare Jönssons #21 i Tre Kronor.


· 240 ·
Om Salle
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Örnsköldsvik