Historik
Föregående · 241 · NästaÄr visserligen trött som få men en del bilder här är j-t roliga i sin makaberhet.
Några toppar så här långt:
[url=people.freenet.de/schnubelken/bunnys/0410ly.jpg]Bunny Suicide[/url]
[url=people.freenet.de/schnubelken/bunnys/0243nm.jpg]Bunny Suicide II[/url]
[url=people.freenet.de/schnubelken/bunnys/0175ep.jpg]Bunny Suicide III[/url]
[url=people.freenet.de/schnubelken/bunnys/077ir.jpg[Bunny Suicide IV[/url]
[url=people.freenet.de/schnubelken/bunnys/3_008.jpg]Bunny Suicide V[/url]
Över & Ut
NuMo: Så du menar att nedanstående CtrlC+CtrlV är en önskning...
"NuMo: Önskar mig en bild på en HS:are som är tagen utan personens vetskap?"
Är krumeluren i slutet på meningen ett önsketecken numer. Ja se den moderna svenskans utveckling.
ria-ra: Kent Forsberg visar känslor för sina spelare och lag. Synd att han inte började med det för en 50 omgångar sen.l Då kanske vi kunnat haft en lite annorlunda säsong.
Mest låter han dock som en bitter förälder som inte låter grannens ungar leka med hanses för att grannen har en finare bil typ.
Svanru: Jag har inget emot tufft spel. Men det skrev jag INGENTING om i mitt förra inlägg. Jag tog tex inte upp Johansson tackling på Enström då det var en tufft & schysst tackling med olycklig följd. Jag talar om FULT spel.
Är Charas knytnäve på Sedin efter 3-3 idag tufft? NEJ!
Är Cross-Checkingar i ryggen efter avblåsning (Souray match 3) tufft. NEJ!
"Stå upp som män" Såg du hur ont Foppa hade. Såg du hur Svarten ville spela men läkaren sa stopp. Såg du blodet på Sedins tröja.
Andersson var klockren idag. Han satte en (månhända) låg nivå men höll den hela matchen men vad avarterna av fult spel drabbar alltid ett lag hårdare. Ni blev av med Nordström i en match, Vi Foppa i X antal matcher. Vi tappade vår lagkapten i slutet av en viktig match (och ev nästa/fler). Ni (Berglund) tappade inte ens luften.
Tyvärr kommer det alltid att vara så inom ishockeyn att en "muskelknutte" kommer att kunna stoppa en lirare så länge domarna & regelboken tillåter detta. Och detta drabbar bara oss åskådare. Jag ser jättegärna en STOR spelare som Chara när han lirar hockey som han visat att han kan. Men jag vill aldrig se någon slå en annan på käften som Chara gjorde på Sedin idag. Inte ens om det är mina egna spelare.
Svanru: Skenheligheten lyser igenom.
Det är NI (FBK) som använder mer våld. Mer våld än vad nöden (spelet) kräver. Om vi bortser från "olyckshändelsen" så slår Chara Sedin på käften långt efter avblåsning. Berglund kastar hela sin kropp in i Svartvadet. Det var FBK som så gott som mangrant (Hento stod kvar) hoppade ur båset direkt efter slutsignalen i match 1. Nordström slog ut en (?) tand på en Sedinare med klubban. Skall jag fortsätta...
Ok att inte modoiterna är duvungar (ex Hinote) men ni har MÅNGA spelare som spelar ful hockey.
Poffa: Dett a säger jag.
Foppa har ju haft några hjärnskakningar förut så det är väldigt troligt att denna leder till låååång konvalescens. Det är orsaken till att Peter INTE spelar nån fler match denna säsong, varken i MoDo eller i Tre Kronor.
NuMo: 1:a och 3:e är godkända alternativ så önskan är din.
2:an är en schysst bild på en schystt brutta men 4:an är nog magstark och ucsh så äcklig.
NuMo: I hitta bilden-racet så vill jag fortfarande se Allison "Allie" Jones.
Natalie Portman i Leon-grejen var bara en fortsättning/kommentar till din "kär i Jodie Foster"-utflikning.
Poffa: Jag tror att Mr CIA-wannabe kommer att behöva bita sig hårt i tungan för att inte ge sig på Nordström i nästa match. Kent & Co måste nog tala allvar med honom att dom vill ha han kvar på isen.
Tyvärr lär det inte hjälpa då NHL-isarana har lärt sig "fel" från barnsben när det gäller sånt här. Tur i oturen för Notan att han fick matchstraff ikväll så kanske Hinote hunnit lugna ner sig en aning.
Paddan: TV4-sporten har en egen kamera i LLA men självklart lyckas en liling kom delvis i vägen för foppa-incidenten.
Paddan: Jag tyckte rogga klarde sig hyffsat från att bli pro-FBK. Tom så att kommentatorerna hejade på MoDo efter Hasses 2 mål.
Bäst ikväll Salle, Hasse och Andersson.
knaskamilla: MoDo och 4-4 spel är ingen kul ekvation. Denna period så lyckas Salle och Hasse göra match av detta men DUMMA & SLARVIGA utvisningar (6-man), Aucoin drar av hjälm (igen), och Sedin hakning) ger bort det igen.
Färjestad borde lämna in ett V75-system till på lördag för med det flyt dom har så vinner dom den jackpotten enkelt.
Det jävligaste med hela denna matchserie är ju att FBK inte ens är "bra". Utan det är MoDo som förlorar på eget grepp för att låna en brottningsterm.
Modoante: OSSÅ DETTA JÄVLA SLARV...
Denna gången Kaberle i pp tapppar (?) klubban och bjuder Jenni på en kontring och vips 3-1. Och det var mycket slarv i PP. Många (fjant)utvisningar men Andersson har satt en låg nivå och håller den stenhårt. Då skall inte en så rutinerad spelare som Markus dra på sig en hakning i offensiv zon och förstöra powerplay-möjligheten.
Svårt att säga om Nordstöm/Foppa incidenten. Foppa tacklar notan och sen så följer kameramannen med pucken för första gången i matchen. :-)
Emma no15: HEJA EMMA NO15!
:-)
NuMo: Foppa spelade sporadiskt (mest i pp-lägen)
MoDo spelar hyffsat och borde nog ha haft ledning efter 1:a perioden.
Jenni's kvittering är ju maxflyt för FBK när pucken landar framför klubban på den liggande Jenni. Lite slarvigt av Aucoin som leder till kontringen.
Weinis hade maxoflyt med 10sek kvar när foppa spelar (skjut själv karl!!!) tvärsöver målgården och Weinis missar.
Gerber ser fortfarande ut att ha på sig lovikkavantarna och dräller lite puckar. Gäller att hugga på dom.
NuMo: 9år boende i Sollefteå och kär i en 14-åring från Hollywood i dubbel bemärkelse. Oddsen för den kan inte ens en Cray räkna ut tror jag.
Fast det är väl det som är charmen med film. Att man kan få fantisera sig bort. Ibland kan det dock nästan gå överstyr. Efter att vi kom ut från Leon på premiärkväll så säger en 22årig polare. "Jag är kär... I en 12-åring... Är det fel???"
NuMo:
[url=www.tcp.com/~mary/jf7st.jpg]Lallulah sexigt tillbakalutad[/url] på vad jag antar är Fat Sam's Grand Slam
Vi fortsätter på filmtemat. Jag vill se Allison "Allie" Jones.
[url=www.moviesounds.com/fmj/faithful.wav]Vapenromantik av den värsta graden[/url]
NuMo: Jag skulle tro att en viss Dan Hinote lär drabba den som går lite hårt åt #21.
Nalle Sjuh: Skena skyddar nog rätt bra och förmedlar trycket på stor yta. Sen har ju handsken lite extra skydd så det krävs nog ett rejält yxhugg för att åsamka skada. Då lär väl en hård tackling emot sarg vara mer riskabel.
Frisco: Håller med
[bild]www.british-energy.com/education/electricity/faraday/images/zzz.gif[/bild]
Metal Guru: Jag håller inte med din speedway och Friscos bild var tveksam men här har du [url=www.lotustrading.com/juliasdream.JPG]Julia's Dream[/url] så att vi kan gå vidare.
Sinuhe: Nu vet inte jag de akustiska premisserna på bortastå men om dom skrek rakt emot er så tror jag inte att ett rep eller annan avgränsningsanordning skulle hindrat det.
Gusse: Markus kan nog börja köpa böcker och prydnadsaker att ställa i bokhyllan bredvid sin Lester B Pearson-award för några fler pokaler lär han inte vinna om han fortsätter spela så här.
Spelarpresentationslåtval för Markus är i fortsättningen "En Vogue - You're Never Gonna Get It" om jag fick bestämma.
Poffa: Apropå Kent.
Fredde och Melinder gick runt & peppade grabbarna efter 1-3-målet. Kent stod med ett ben på bänken och såg lite ut som "tänkaren". Då går Fredde emot honom och säger (enligt mina läppläsar kunskaper) "Vi måste göra nånting för f-n". Kent reagerade knappt och fortsatte stå modell för Auguste Rodin...
Frisco: Oddsen på att #21 spelar i nästa match tror jag sjönk drastisk efter detta.
Markus Näslund måste skämmas när/om han tittar sina medspelare i ögonen efter denna match.
En till som borde skämmas är Kent (& Co) över hur man kan bänka såna som faktiskt vill spela (2*Öberg, Warg, Wennerberg mfl) över Markus som bara åker omkring. Ledartrion måste våga matcha (heta) spelare och vaska runt i kedjorna när nån spelare inte gör sitt JOBB.
Pierre som inte har matchtempo borde bänkats idag. Damgaard och Aucoin kunde dubblerat utan problem. Se på Chara som spelar minst varannat byte.
Wish away!
Föregående · 241 · Nästa