Salle

14252 inlägg · 75280 besäkare

Historik

· 241 ·
Café > Sv: Roliga länkar
Salle: ooops. Ser att några av de länkade bilderna bara blir halva då de bestod av flera bilder. Kolla bara länken och skratta istället

Café > Sv: Roliga länkar

Är visserligen trött som få men en del bilder här är j-t roliga i sin makaberhet.

Några toppar så här långt:
[url=people.freenet.de/schnubelken/bunnys/0410ly.jpg]Bunny Suicide[/url]

[url=people.freenet.de/schnubelken/bunnys/0243nm.jpg]Bunny Suicide II[/url]

[url=people.freenet.de/schnubelken/bunnys/0175ep.jpg]Bunny Suicide III[/url]

[url=people.freenet.de/schnubelken/bunnys/077ir.jpg[Bunny Suicide IV[/url]

[url=people.freenet.de/schnubelken/bunnys/3_008.jpg]Bunny Suicide V[/url]

Över & Ut


Café > Sv: Hitta bilden!

NuMo: Så du menar att nedanstående CtrlC+CtrlV är en önskning...

"NuMo: Önskar mig en bild på en HS:are som är tagen utan personens vetskap?"

Är krumeluren i slutet på meningen ett önsketecken numer. Ja se den moderna svenskans utveckling.



MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
ria-ra: Sen tror jag faktiskt inte att Peter lyssnar så där jättemycket på pappa om han skulle vilja spela. Sen kan väl inte en tränare förbjuda spelare att ställa upp. Det finns väl nåt slags kontrakt med hockeyförbundet om sånt.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

ria-ra: Kent Forsberg visar känslor för sina spelare och lag. Synd att han inte började med det för en 50 omgångar sen.l Då kanske vi kunnat haft en lite annorlunda säsong.
Mest låter han dock som en bitter förälder som inte låter grannens ungar leka med hanses för att grannen har en finare bil typ.


MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd

Svanru: Jag har inget emot tufft spel. Men det skrev jag INGENTING om i mitt förra inlägg. Jag tog tex inte upp Johansson tackling på Enström då det var en tufft & schysst tackling med olycklig följd. Jag talar om FULT spel.
Är Charas knytnäve på Sedin efter 3-3 idag tufft? NEJ!
Är Cross-Checkingar i ryggen efter avblåsning (Souray match 3) tufft. NEJ!

"Stå upp som män" Såg du hur ont Foppa hade. Såg du hur Svarten ville spela men läkaren sa stopp. Såg du blodet på Sedins tröja.

Andersson var klockren idag. Han satte en (månhända) låg nivå men höll den hela matchen men vad avarterna av fult spel drabbar alltid ett lag hårdare. Ni blev av med Nordström i en match, Vi Foppa i X antal matcher. Vi tappade vår lagkapten i slutet av en viktig match (och ev nästa/fler). Ni (Berglund) tappade inte ens luften.

Tyvärr kommer det alltid att vara så inom ishockeyn att en "muskelknutte" kommer att kunna stoppa en lirare så länge domarna & regelboken tillåter detta. Och detta drabbar bara oss åskådare. Jag ser jättegärna en STOR spelare som Chara när han lirar hockey som han visat att han kan. Men jag vill aldrig se någon slå en annan på käften som Chara gjorde på Sedin idag. Inte ens om det är mina egna spelare.


MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd

Svanru: Skenheligheten lyser igenom.
Det är NI (FBK) som använder mer våld. Mer våld än vad nöden (spelet) kräver. Om vi bortser från "olyckshändelsen" så slår Chara Sedin på käften långt efter avblåsning. Berglund kastar hela sin kropp in i Svartvadet. Det var FBK som så gott som mangrant (Hento stod kvar) hoppade ur båset direkt efter slutsignalen i match 1. Nordström slog ut en (?) tand på en Sedinare med klubban. Skall jag fortsätta...

Ok att inte modoiterna är duvungar (ex Hinote) men ni har MÅNGA spelare som spelar ful hockey.


MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd

Poffa: Dett a säger jag.

Foppa har ju haft några hjärnskakningar förut så det är väldigt troligt att denna leder till låååång konvalescens. Det är orsaken till att Peter INTE spelar nån fler match denna säsong, varken i MoDo eller i Tre Kronor.


Café > Sv: Hitta bilden!

NuMo: 1:a och 3:e är godkända alternativ så önskan är din.

2:an är en schysst bild på en schystt brutta men 4:an är nog magstark och ucsh så äcklig.


MoDo Hockey > Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
ria-ra: snygg replik på snygg replik...

MoDo Hockey > Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
Poffa: Om så, så är det kul att se att FBK fått ut nånting av samarbetet med Bofors.

Café > Sv: Hitta bilden!

NuMo: I hitta bilden-racet så vill jag fortfarande se Allison "Allie" Jones.

Natalie Portman i Leon-grejen var bara en fortsättning/kommentar till din "kär i Jodie Foster"-utflikning.


MoDo Hockey > Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]

Poffa: Jag tror att Mr CIA-wannabe kommer att behöva bita sig hårt i tungan för att inte ge sig på Nordström i nästa match. Kent & Co måste nog tala allvar med honom att dom vill ha han kvar på isen.
Tyvärr lär det inte hjälpa då NHL-isarana har lärt sig "fel" från barnsben när det gäller sånt här. Tur i oturen för Notan att han fick matchstraff ikväll så kanske Hinote hunnit lugna ner sig en aning.


Café > Sv: Hitta bilden!
NuMo: Natalie Portman såklart...

MoDo Hockey > Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
knaskamilla: Då borde Kent ta ett sabbatsår och låna några Hej Matematik-böcker

MoDo Hockey > Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
knaskamilla: Fast där talar nog känslorna lite för snabbt. 3st hjärskakningar på 3 matcher (Enström i match 2, Foppa & Svarten ikväll match 4) skall det ju vara.

MoDo Hockey > Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
Lövva: Du har sett det vi sett.

MoDo Hockey > Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]

Paddan: TV4-sporten har en egen kamera i LLA men självklart lyckas en liling kom delvis i vägen för foppa-incidenten.


MoDo Hockey > Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]

Paddan: Jag tyckte rogga klarde sig hyffsat från att bli pro-FBK. Tom så att kommentatorerna hejade på MoDo efter Hasses 2 mål.

Bäst ikväll Salle, Hasse och Andersson.


MoDo Hockey > Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]

knaskamilla: MoDo och 4-4 spel är ingen kul ekvation. Denna period så lyckas Salle och Hasse göra match av detta men DUMMA & SLARVIGA utvisningar (6-man), Aucoin drar av hjälm (igen), och Sedin hakning) ger bort det igen.

Färjestad borde lämna in ett V75-system till på lördag för med det flyt dom har så vinner dom den jackpotten enkelt.


MoDo Hockey > Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
NuMo: Kent bekräftar hjärnskakning och slutspelat för #21...

MoDo Hockey > Sv: Ber om ursäkt
NuMo: I småskolan skrev jag ner svar...  :-)

MoDo Hockey > Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
Poffa:Crosscheckingen kan man ev urskilja. Men det såg ju ut som om Foppa tog sig åt armen när han åkte av plan.

MoDo Hockey > Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]

Det jävligaste med hela denna matchserie är ju att FBK inte ens är "bra". Utan det är MoDo som förlorar på eget grepp för att låna en brottningsterm.


MoDo Hockey > Sv: Ber om ursäkt
Svanru: Påhopp?!?! Vad såg du som inte vi såg... På de bilder jag har sett på TV:n så kunde foppa ha landat illa på isen och skadat sig. Jag försvarar inte Nordström utan vill veta vad som verkligen hände.

MoDo Hockey > Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]

Modoante: OSSÅ DETTA JÄVLA SLARV...

Denna gången Kaberle i pp tapppar (?) klubban och bjuder Jenni på en kontring och vips 3-1. Och det var mycket slarv i PP. Många (fjant)utvisningar  men Andersson har satt en låg nivå och håller den stenhårt. Då skall inte en så rutinerad spelare som Markus dra på sig en hakning i offensiv zon och förstöra powerplay-möjligheten.

Svårt att säga om Nordstöm/Foppa incidenten. Foppa tacklar notan och sen så följer kameramannen med pucken för första gången i matchen. :-)


MoDo Hockey > Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]

Emma no15: HEJA EMMA NO15!

:-)


MoDo Hockey > Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
Lumber Jack: Kommentatorn har nog också tullat lite på skogsstjärna-dunkarna som står i LLA's skrubbar. Johansson tål skiten så han verkar riktigt ykter i sammanhaget. Ni vet väl att Skogsstjärna, passande nog, är Värmlands landskapblomma.

MoDo Hockey > Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
Lumber Jack: Jag skulle vara nöjd om han bara zoomade ut en bit. Man har ju ingen överblick på situationen när kameran bara visar 6,25 kvadratmeter is eller så. Att han dessutom oftast inte har en aning om vart pucken är och visar allt annat än det slagsmål eller annan situation som pågår efter avblåsning skyller vi på Spritan...

MoDo Hockey > Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]

NuMo: Foppa spelade sporadiskt (mest i pp-lägen)

MoDo spelar hyffsat och borde nog ha haft ledning efter 1:a perioden.
Jenni's kvittering är ju maxflyt för FBK när pucken landar framför klubban på den liggande Jenni. Lite slarvigt av Aucoin som leder till kontringen.

Weinis hade maxoflyt med 10sek kvar när foppa spelar (skjut själv karl!!!) tvärsöver målgården och Weinis missar.

Gerber ser fortfarande ut att ha på sig lovikkavantarna och dräller lite puckar. Gäller att hugga på dom.


Café > Sv: Hitta bilden!

NuMo: 9år boende i Sollefteå och kär i en 14-åring från Hollywood i dubbel bemärkelse. Oddsen för den kan inte ens en Cray räkna ut tror jag.

Fast det är väl det som är charmen med film. Att man kan få fantisera sig bort. Ibland kan det dock nästan gå överstyr. Efter att vi kom ut från Leon på premiärkväll så säger en 22årig polare. "Jag är kär... I en 12-åring... Är det fel???"


Café > Sv: Hitta bilden!

NuMo:

[url=www.tcp.com/~mary/jf7st.jpg]Lallulah sexigt tillbakalutad[/url] på vad jag antar är Fat Sam's Grand Slam

Vi fortsätter på filmtemat. Jag vill se Allison "Allie" Jones.


Café > Sv: Hitta bilden!
Attans... Som tröst så lägger jag ut denna.

[url=www.moviesounds.com/fmj/faithful.wav]Vapenromantik av den värsta graden[/url]


Café > Sv: Hitta bilden!

MoDo Hockey > Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]

NuMo: Jag skulle tro att en viss Dan Hinote lär drabba den som går lite hårt åt #21.

Nalle Sjuh: Skena skyddar nog rätt bra och förmedlar trycket på stor yta. Sen har ju handsken lite extra skydd så det krävs nog ett rejält yxhugg för att åsamka skada. Då lär väl en hård tackling emot sarg vara mer riskabel.



Café > Sv: Hitta bilden!

Metal Guru: Jag håller inte med din speedway och Friscos bild var tveksam men här har du [url=www.lotustrading.com/juliasdream.JPG]Julia's Dream[/url] så att vi kan gå vidare.


Café > Sv: Hitta bilden!
Poffa: Wish away, vetja.

Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Tibrosonen och sjufaldige världsmästaren Anders Eriksson. Ju skitigare desto bättre. PR-bilder där han är ren och snygg godtages ICKE.


MoDo Hockey > Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Sinuhe: Nu vet inte jag de akustiska premisserna på bortastå men om dom skrek rakt emot er så tror jag inte att ett rep eller annan avgränsningsanordning skulle hindrat det.


Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Nästan lite armhävningsvarning på din bild. "Jag önskar en bild på en Masarnaförare när densamma kör över mållinjen i ett heat." var önskningen och inte syns det nån mållinje på din bild...

MoDo Hockey > Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Gusse: Markus kan nog börja köpa böcker och prydnadsaker att ställa i bokhyllan bredvid sin Lester B Pearson-award för några fler pokaler lär han inte vinna om han fortsätter spela så här.

Spelarpresentationslåtval för Markus är i fortsättningen "En Vogue - You're Never Gonna Get It" om jag fick bestämma.


MoDo Hockey > Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Poffa: Apropå Kent.
Fredde och Melinder gick runt & peppade grabbarna efter 1-3-målet. Kent stod med ett ben på bänken och såg lite ut som "tänkaren". Då går Fredde emot honom och säger (enligt mina läppläsar kunskaper) "Vi måste göra nånting för f-n". Kent reagerade knappt och fortsatte stå modell för Auguste Rodin...


MoDo Hockey > Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Frisco: Oddsen på att #21 spelar i nästa match tror jag sjönk drastisk efter detta.

Markus Näslund måste skämmas när/om han tittar sina medspelare i ögonen efter denna match.
En till som borde skämmas är Kent (& Co) över hur man kan bänka såna som faktiskt vill spela (2*Öberg, Warg, Wennerberg mfl) över Markus som bara åker omkring. Ledartrion måste våga matcha (heta) spelare och vaska runt i kedjorna när nån spelare inte gör sitt JOBB.
Pierre som inte har matchtempo borde bänkats idag. Damgaard och Aucoin kunde dubblerat utan problem. Se på Chara som spelar minst varannat byte.


Café > Sv: Hitta bilden!
Poffa: Synd den sunkiga kvalittan. Önskade mig en stor, skarp och het bild på Salma och ormen men det var igår kväll. Idag duger detta. :-) 
Wish away!

Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Jag vill se dansaren Santanico och hennes långa danspartner.

Café > Sv: Hitta bilden!

Paddan: Ser ut som ett snobbställe du har där...

[bild]www.morgancreekgolf.com/images/restaurant.jpg[/bild]


Café > Sv: Hitta bilden!

Sannes: Så här såg Sannes bild ut när den växt till sig.

[bild]home.hetnet.nl/~alfaduc/DucPiet15x10.jpg[/bild]


· 241 ·
Om Salle
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Örnsköldsvik