Historik
Föregående · 242 · NästaFrisco: Du smalt (?) säkert in fint där med din fotbollsfrilla...
Jag vill se en ickeröd Ducati 851. Bonuspoäng för åkbild.
Frisco: ajdå... Men skam den som ger sig.
[url=ultimatepubguide.com/images/pubs/396_1.jpg] The Cockerel[/url]
Frisco: En pub på High Street var det. Tyvärr så har den lite taskiga öppettider numer.
[url=www.route79.com/assets/images/150504-4.jpg]Prince of Wales 612 High Road, N17 9TA [/url]
General_Moisio: Borde finnas på nån av dessa 2 i så fall...
[url=www.formula1.com/]http://www.formula1.com/[/url]
[url=f1.racing-live.com/en/index.html]http://f1.racing-live.com[/url]
General_Moisio: Det är en raceincident dvs ingen gör "fel" men en krasch är resultatet.
Schumacher kunde ha undvikit olyckan om han varit mer uppmärksam och/eller inte så jävla "jagärvärldsmästarehurmångagångersomhelstsåjagfårgörasomjagvill"-ig. Men det är bara min personliga åsikt.
Poffa: Hoppas en ftp-länkning funkar på samma sätt som en http-länkning annars får jag göra på annat sätt.
[url=ftp://217.215.223.40/Pics/Datorer/disksvin.jpg]Jag räknar till 22 st HDD. Nöjd?[/url]
Har inget som helst med "Hitta bilden!"-tråden men det är en så cool bild att jag inte kunde låta bli. Tyvärr är den lite för bred för att lägga in så jag måste länka den. ;-)
[url=antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/image/0207/everest_mackenzie.jpg]För er som glömde kameran hemma när ni besteg Mt Everest[/url]
General_Moisio: Så här såg jag det...
MS är på sitt utvarv efter att ha tankat upp. Nick Heidfeld kommer ikapp bakifrån in mot en höger/vänsterkombination.
Det ser ut som om MS försöker täcka upp samtidigt som han bromsar på sig och måste bryta in kraftigare än planerat. NH har redan bestämt sig för att försöka bromsa om på innern och har inget val än att vika in på gräset. Väl där så tappar han bromsförmågan och kör in i MS högersida.
Den enda som kunnat undvika krash var MS men han "valde" att vika in. En mycket konstig situatuon där MS är "vållande" i mina ögon
knaskamilla: Osså har Rönnmark betämt sig för att han inte vill se nåt nytt bråk efter matchen genom att plocka MoDo-spelare i parti och minut. För skit och ingenting kan man tillägga. Rönnmark hade skött sig fram till detta. Fast nu blir det nog en ny domare på tisdag.
6-2 nu i 5mot3.
FAAAAAANNNNNN. 3 mål på 1 minut typ. Jag sa "ta Time Out innan det blir en till" precis innan teckningen inför 4-2.
Tappade markeringar, dutt i mittzon och slarviga utvisningar. Brant uppförsbacke nu.
knaskamilla: 1-2 efter 1:a perioden. 0-1 Svarten, 1-1 Jenni och 1-2 Aucoin(pp).
Rätt mycket kamp, Rönnmark lite petig (rädd för att det spårar ur???) och inget egentligt övertag för nåt av lagen.
Bröllopsdagen var fastställd och tre av brudgummens vänner, en snickare, en elektriker och en tandläkare diskuterade vilka hyss de skulle hitta på
för brudparet i samband med bröllopsnatten.
Snickaren menade att om han sågade av sängbenen så fick de något att
skratta åt. Elektrikern bestämde sig for att koppla ström i sängen.
Tandläkaren ville inte säga vad han skulle göra, men lovade de andra
att hans hyss skulle bli ihågkommet för alltid.
Bröllopet och tillhörande festligheter gick som planerat och några
dagar senare fick alla brudgummens vänner följande brev:
"Bästa vänner!
Vi ber att få tacka för alla lyckönskningar med anledning av vårt
bröllop och alla ansträngningar att göra detsamma oförglömligt. Vi
hade inget emot att sängbenen var avsågade och rasade ihop då vi lade
oss, ganska kul faktiskt! Elektrostöten var först en chockartad
upplevelse, men som sen faktiskt visade sig ha en positiv effekt på
manligheten...
MEN - får jag fatt i den idiot som hade blandat lokalbedövning i
vaselinburken, DÅ JÄVLAR..."
"Det har hänt ett missöde. Vi har blandat ihop barnen. Ni får själva
gå in och försöka reda ut saken".
Norrlänningen går in först - och kommer ut med det lilla negerbarnet.
"Jamen, det kan väl ändå inte vara rätt?", utbrister barnmorskan.
"Nej", säger norrlänningen. "Men du tror väl inte att jag vill riskera
att komma hem med en stockholmare?
Poffa & Paddan: Ur led är tiden. Det var väl tom nån lördagsmatch under semi-serien som skulle börja 19.45.
Då var säsongspremiären avklarad. Det blev inte nån spänning emot slutet då fältet var för utspritt.
Alla på 2-stoppsstrategi samt att däcken verkar klara en tävlingshelg utan större problem gjorde självklart sitt till. Att dom sedan måste köra ett till race med samma motor (utom dom som bröt, vissa frivilligt, som får byta) i varma Malaysia om 14 dagar gjorde nog att man sparade lite på krutet.
Renault visade upp sig ordentligt med Fisichella 1:a & Alonso 3:a. (Grattis Karoliina fast du fegade och bara sa Renaultvinst ;-) ) Barrichello tog 2:a-platsen. Coulthard 4:a och Klien 7:a var nog den största överraskningen. Montoya 6:a och Kimi 8:a en liten besvikelse. Webber tog 5:e.
2005 Australian Grand Prix
Pos No Driver Team Time/Retired
1 6 Giancarlo Fisichella Renault Winner
2 2 Rubens Barrichello Ferrari +5.5 secs
3 5 Fernando Alonso Renault +6.7 secs
4 14 David Coulthard Red Bull Racing +16.1 secs
5 7 Mark Webber Williams-BMW +16.9 secs
6 10 Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes +35.0 secs
7 15 Christian Klien Red Bull Racing +38.9 secs
8 9 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes +39.6 secs
9 16 Jarno Trulli Toyota +63.1 secs
10 12 Felipe Massa Sauber-Petronas +64.3 secs
11 3 Jenson Button BAR-Honda +1 Lap
12 17 Ralf Schumacher Toyota +1 Lap
13 11 Jacques Villeneuve Sauber-Petronas +1 Lap
14 4 Takuma Sato BAR-Honda +2 Lap
15 19 Narain Karthikeyan Jordan-Toyota +2 Lap
16 18 Tiago Monteiro Jordan-Toyota +2 Lap
17 20 Patrick Friesacher Minardi-Cosworth +4 Lap
Ret 1 Michael Schumacher Ferrari +15 Lap
Ret 8 Nick Heidfeld Williams-BMW +15 Lap
Ret 21 Christijan Albers Minardi-Cosworth +41 Laps
God Natt
Karoliina: Skomakarn klantar sig och tar med sig Heidfeld ut i sandfållan alltihop under (hela) presskårens jubel. Annars är det som vanligt ganska händelsefattigt.
Få se om sista 10 varven och däckslitaget kan alstra lite spänning.
Drygt 2½ timme till, säsongens första, race i Melbourne.
Här är ,den ganska otippade, startgriden...
2005 Australian Grand Prix
Pos No Driver Team Time
1 6 Giancarlo Fisichella Renault 3:01.460
2 16 Jarno Trulli Toyota 3:04.429
3 7 Mark Webber Williams-BMW 3:04.996
4 11 Jacques Villeneuve Sauber-Petronas 3:06.846
5 14 David Coulthard Red Bull Racing 3:07.212
6 15 Christian Klien Red Bull Racing 3:07.477
7 8 Nick Heidfeld Williams-BMW 3:09.130
8 3 Jenson Button BAR-Honda 3:12.128
9 10 Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes 3:14.645
10 9 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 3:15.558
11 2 Rubens Barrichello Ferrari 3:16.822
12 19 Narain Karthikeyan Jordan-Toyota 3:17.092
13 5 Fernando Alonso Renault 3:17.466
14 18 Tiago Monteiro Jordan-Toyota 3:20.329
15 17 Ralf Schumacher Toyota 3:22.717
16 20 Patrick Friesacher Minardi-Cosworth 3:28.363
17 21 Christijan Albers Minardi-Cosworth 1:49.230
18 1 Michael Schumacher Ferrari 1:57.931
19 4 Takuma Sato BAR-Honda
20 12 Felipe Massa Sauber-Petronas
Väl mött till race 04.00 (TV4+)
Frisco: Domartrion fortsätter ytterligare en match. Man hoppas på samma kompetenta nivå som senast.
Färjestads BK - MODO Hockey
HD Ulf Rönnmark, Stockholm
LM Leo Takula, Hofors
LM Anders Karlberg, Gävle
Paddan: Rönnmark agerade med auktoritet idag. Han varnade spelare tidigt, pratade med båsen och höll en nivå igenom hela matchen. Han skötte sig som man önskar att domarna alltid gjorde. Sen att FBK gnällde i varje speluppehåll är man ju van vid numer.
Vänta bara till lill-Åke kommer tillbaka (om dom får ha "hemmalinjemän" i slutspelet) då skall du se på annat.
Rooster23: Från FBKs gb
Sv: Färjestad-MoDo
pan: glömde en grej ! bättre att domarn tror att han är lirare än att en ´´lirare´´ tror att han är domarn vilket eran nr 21 verkar tro
Db_04 @ Dalarna Idag kl. 22:04
Mot Templet och en hemmavinst. Försten till bordet tar ett till.
mangan: Vill inte gnugga salt i såren men jag hittade en annan kul länk. Om vi fortsätter tanken på att kikaren i Key West var 10m över havet så kan du faktiskt se en eventuell del av Kuba som vid kusten är över 1381m.
Hela huvudsidan innehåller en massa rolig grejor.[url=hem.ektv.nu/~ekt000851/snuttar.html]Program till nytta och nöje[/url]
mangan: Nog för att jänkarna är duktiga på teknik men dom har inga kikare som kan se bortom jordens krökning. Om vi antar att dessa kikare stod 10m över vattennivån så ser du 11294.38m dvs 11.3km och Kuba ligger 80miles (=144km) bort. Så även om Kuba är kuperat så såg du inte Kuba.
Kolla länken nedan om du inte tror mig.
mangan: Så du menar att du såg de dryga 14 milen till Kuba när du stod där. Då är du riktigt lång... s=3,6*kvadratroten på h är en tumregel för hur långt man kan se. s=avstånd till horisonten i km och h är (ögon)höjden över vattenytan i m. Då innebär det att du är ca 1600 m hög...
Bättre att förekomma än att förekommas. Och dessutom vill jag inte ens komma i närheten av några armhävningar så...
[bild]pages.prodigy.net/bote/signs/images/us1mile0_2.jpg[/bild]
Får jag önska igen nu? Om så så vill jag se betongklumpen som finns vid kontinentala USA:s sydligaste punkt (som faktiskt är på en ö).
En rolig flash-film som alla HS-rookies borde få se innan de får tillåtelse att agera fritt på forumet. Är dock för ett annat forum men iden går nog fram hos de flesta. Annars kan kanske nån göra en HS-variant.
[url=home.comcast.net/~benbrausen/Funny/Posting.swf]"HOHOHO Jimmy! You aint ready to start a new thread yet"[/url]
Unknown: Andra straffen var för att en tikare blockerade pucken i målgården om jag fattade webradiokommentatorerna rätt.
Apropå webradiokommentatorerna så var det kul att höra TIKarens vördnad i rösten då Martin expertade sig titt som tätt. Fast lillebröder brukar ju se upp till sina storebröder.
Jaha då blir det Färjestad som vi skall slå ut först. Det känns rätt bra då jag tycker vi spelat rätt bra mot dom under säsongen. En bortavinst är vad som krävs för hemma i Kempis så tror jag FBK får det tungt.
Nu vill man att det snabbt skall bli fredag...
Salle: Det börjar bli svårare att hitta på nya önskningar än att hitta bilden...
Jag vill se en bild från nollpunkten på US Highway 1 (skyltbevis i bilden)
Frisco: Inte som man tänker sig en Trabi men ändå...
[url=pascalpierart.free.fr/photos/script/albums/userpics/10001/normal_TUNING%20Trabant%20601%20Combi.JPG]Trabant Kombi[/url]
Zakke tappar pucken och tik gör 3-1.
NuMo: Ofta saknar man inte Petters bakommålutflykter.
Föregående · 242 · Nästa
Sannes: Jorå det är det. Lite liten bild dock, men klart godkänd.
Vassego och önska.