Salle

14252 inlägg · 75280 besäkare

Historik

· 242 ·
Café > Sv: Hitta bilden!

Sannes: Jorå det är det. Lite liten bild dock, men klart godkänd.
Vassego och önska.


Café > Sv: Hitta bilden!

Frisco: Du smalt (?) säkert in fint där med din fotbollsfrilla...

Jag vill se en ickeröd Ducati 851. Bonuspoäng för åkbild.


Café > Sv: Hitta bilden!

Frisco: ajdå... Men skam den som ger sig.

[url=ultimatepubguide.com/images/pubs/396_1.jpg] The Cockerel[/url]


Café > Sv: Hitta bilden!

Frisco: En pub på High Street var det. Tyvärr så har den lite taskiga öppettider numer.

[url=www.route79.com/assets/images/150504-4.jpg]Prince of Wales 612 High Road, N17 9TA [/url]


Motor > Sv: 2005 Australian Grand Prix

Motor > Sv: 2005 Australian Grand Prix

General_Moisio: Det är en raceincident dvs ingen gör "fel" men en krasch är resultatet.

Schumacher kunde ha undvikit olyckan om han varit mer uppmärksam och/eller inte så jävla "jagärvärldsmästarehurmångagångersomhelstsåjagfårgörasomjagvill"-ig. Men det är bara min personliga åsikt.


Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Snyggt jobbat, andra gången du får bonuspoäng av mig tror jag.

Café > Sv: Hitta bilden!
Salle: Det verkar funka så jag vill se en bild från Big Sur, Ca USA där man kan se både en bro och PCH. Lite stillahavsvatten dessutom ger bonuspoäng.

Café > Sv: Hitta bilden!

Poffa: Hoppas en ftp-länkning funkar på samma sätt som en http-länkning annars får jag göra på annat sätt.

[url=ftp://217.215.223.40/Pics/Datorer/disksvin.jpg]Jag räknar till 22 st HDD. Nöjd?[/url]


Café > Sv: Hitta bilden!

Har inget som helst med "Hitta bilden!"-tråden men det är en så cool bild att jag inte kunde låta bli. Tyvärr är den lite för bred för att lägga in så jag måste länka den. ;-)

[url=antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/image/0207/everest_mackenzie.jpg]För er som glömde kameran hemma när ni besteg Mt Everest[/url]



Motor > Sv: 2005 Australian Grand Prix

General_Moisio: Så här såg jag det...

MS är på sitt utvarv efter att ha tankat upp. Nick Heidfeld kommer ikapp bakifrån in mot en höger/vänsterkombination.
Det ser ut som om MS försöker täcka upp samtidigt som han bromsar på sig och måste bryta in kraftigare än planerat. NH har redan bestämt sig för att försöka bromsa om på innern och har inget val än att vika in på gräset. Väl där så tappar han bromsförmågan och kör in i MS högersida.

Den enda som kunnat undvika krash var MS men han "valde" att vika in. En mycket konstig situatuon där MS är "vållande" i mina ögon


MoDo Hockey > Sv: FBK vs MoDo del 2 av 7? (6/3-2005)

knaskamilla: Osså har Rönnmark betämt sig för att han inte vill se nåt nytt bråk efter matchen genom att plocka MoDo-spelare i parti och minut. För skit och ingenting kan man tillägga. Rönnmark hade skött sig fram till detta. Fast nu blir det nog en ny domare på tisdag.

6-2 nu i 5mot3.


MoDo Hockey > Sv: FBK vs MoDo del 2 av 7? (6/3-2005)

FAAAAAANNNNNN. 3 mål på 1 minut typ. Jag sa "ta Time Out innan det blir en till" precis innan teckningen inför 4-2.

Tappade markeringar, dutt i mittzon och slarviga utvisningar. Brant uppförsbacke nu.


MoDo Hockey > Sv: FBK vs MoDo del 2 av 7? (6/3-2005)

knaskamilla: 1-2 efter 1:a perioden. 0-1 Svarten, 1-1 Jenni och 1-2 Aucoin(pp).

Rätt mycket kamp, Rönnmark lite petig (rädd för att det spårar ur???) och inget egentligt övertag för nåt av lagen.


Café > Sv: Bästa vitsen

Bröllopsdagen var fastställd och tre av brudgummens vänner, en snickare, en elektriker och en tandläkare diskuterade vilka hyss de skulle hitta på
för brudparet i samband med bröllopsnatten.

Snickaren menade att om han sågade av sängbenen så fick de något att
skratta åt. Elektrikern bestämde sig for att koppla ström i sängen.
Tandläkaren ville inte säga vad han skulle göra, men lovade de andra
att hans hyss skulle bli ihågkommet för alltid.

Bröllopet och tillhörande festligheter gick som planerat och några
dagar senare fick alla brudgummens vänner följande brev:

"Bästa vänner!
Vi ber att få tacka för alla lyckönskningar med anledning av vårt
bröllop och alla ansträngningar att göra detsamma oförglömligt. Vi
hade inget emot att sängbenen var avsågade och rasade ihop då vi lade
oss, ganska kul faktiskt! Elektrostöten var först en chockartad
upplevelse, men som sen faktiskt visade sig ha en positiv effekt på
manligheten...

MEN - får jag fatt i den idiot som hade blandat lokalbedövning i
vaselinburken, DÅ JÄVLAR..."


Café > Sv: Bästa vitsen
scim: Tre män sitter i väntrummet på BB och väntar på sina fruar - en ¨norrlänning, en neger och en stockholmare. Så kommer barnmorskan ut och säger:
"Det har hänt ett missöde. Vi har blandat ihop barnen. Ni får själva
gå in och försöka reda ut saken". 
Norrlänningen går in först - och kommer ut med det lilla negerbarnet.
"Jamen, det kan väl ändå inte vara rätt?", utbrister barnmorskan.
"Nej", säger norrlänningen. "Men du tror väl inte att jag vill riskera
att komma hem med en stockholmare?

MoDo Hockey > Sv: FBK vs MoDo del 2 av 7? (6/3-2005)
Martin S: Artikeln om snorrarna i Expressen skrevs av Agnes Dunder på kvällsposten enligt pappersutgåvan.

MoDo Hockey > Sv: FBK vs MoDo del 2 av 7? (6/3-2005)

Poffa & Paddan: Ur led är tiden. Det var väl tom nån lördagsmatch under semi-serien som skulle börja 19.45.


Motor > Sv: 2005 Australian Grand Prix

Då var säsongspremiären avklarad. Det blev inte nån spänning emot slutet då fältet var för utspritt.
Alla på 2-stoppsstrategi samt att däcken verkar klara en tävlingshelg utan större problem gjorde självklart sitt till. Att dom sedan måste köra ett till race med samma motor (utom dom som bröt, vissa frivilligt, som får byta) i varma Malaysia om 14 dagar gjorde nog att man sparade lite på krutet.

Renault visade upp sig ordentligt med Fisichella 1:a & Alonso 3:a. (Grattis Karoliina fast du fegade och bara sa Renaultvinst ;-) ) Barrichello tog 2:a-platsen. Coulthard 4:a och Klien 7:a var nog den största överraskningen. Montoya 6:a och Kimi 8:a en liten besvikelse. Webber tog 5:e.

2005 Australian Grand Prix
Pos  No  Driver Team  Time/Retired
1  6  Giancarlo Fisichella Renault    Winner
2  2  Rubens Barrichello Ferrari    +5.5 secs
3  5  Fernando Alonso Renault    +6.7 secs
4  14  David Coulthard Red Bull Racing    +16.1 secs
5  7  Mark Webber Williams-BMW    +16.9 secs
6  10  Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes    +35.0 secs
7  15  Christian Klien Red Bull Racing    +38.9 secs
8  9  Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes    +39.6 secs
9  16  Jarno Trulli Toyota    +63.1 secs
10  12  Felipe Massa Sauber-Petronas    +64.3 secs
11  3  Jenson Button BAR-Honda    +1 Lap
12  17  Ralf Schumacher Toyota    +1 Lap
13  11  Jacques Villeneuve Sauber-Petronas    +1 Lap
14  4  Takuma Sato BAR-Honda    +2 Lap
15  19  Narain Karthikeyan Jordan-Toyota    +2 Lap
16  18  Tiago Monteiro Jordan-Toyota    +2 Lap
17  20  Patrick Friesacher  Minardi-Cosworth    +4 Lap
Ret  1  Michael Schumacher Ferrari    +15 Lap
Ret  8  Nick Heidfeld Williams-BMW    +15 Lap
Ret  21  Christijan Albers Minardi-Cosworth    +41 Laps

God Natt


Motor > Sv: 2005 Australian Grand Prix

Karoliina: Skomakarn klantar sig och tar med sig Heidfeld ut i sandfållan alltihop under (hela) presskårens jubel. Annars är det som vanligt ganska händelsefattigt.
Få se om sista 10 varven och däckslitaget kan alstra lite spänning.


Motor > Sv: 2005 Australian Grand Prix
Karoliina: Hjärtat tippar Kimi "Iceman" Räikkönen men hjärnan säger Jean-Pablo Montoya.

Motor > 2005 Australian Grand Prix

Drygt 2½ timme till, säsongens första, race i Melbourne.

Här är ,den ganska otippade, startgriden...

2005 Australian Grand Prix   
Pos  No  Driver Team  Time
1  6  Giancarlo Fisichella Renault    3:01.460
2  16  Jarno Trulli Toyota    3:04.429
3  7  Mark Webber Williams-BMW    3:04.996
4  11  Jacques Villeneuve Sauber-Petronas    3:06.846   
5  14  David Coulthard Red Bull Racing    3:07.212
6  15  Christian Klien Red Bull Racing    3:07.477
7  8  Nick Heidfeld Williams-BMW    3:09.130
8  3  Jenson Button BAR-Honda    3:12.128
9  10  Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes    3:14.645
10  9  Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes    3:15.558
11  2  Rubens Barrichello Ferrari    3:16.822
12  19  Narain Karthikeyan Jordan-Toyota    3:17.092
13  5  Fernando Alonso Renault    3:17.466
14  18  Tiago Monteiro Jordan-Toyota    3:20.329
15  17  Ralf Schumacher Toyota    3:22.717
16  20  Patrick Friesacher  Minardi-Cosworth    3:28.363
17  21  Christijan Albers Minardi-Cosworth    1:49.230
18  1  Michael Schumacher Ferrari    1:57.931
19  4  Takuma Sato BAR-Honda
20  12  Felipe Massa Sauber-Petronas

Väl mött till race 04.00 (TV4+)


MoDo Hockey > Sv: FBK vs MoDo del 2 av 7? (6/3-2005)

Frisco: Domartrion fortsätter ytterligare en match. Man hoppas på samma kompetenta nivå som senast.

Färjestads BK - MODO Hockey
HD Ulf Rönnmark, Stockholm
LM Leo Takula, Hofors
LM Anders Karlberg, Gävle


MoDo Hockey > Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
Frisco: Många fina bilder här och där. Men inget på stor-tifot nånstans. Skulle vara kul att veta hur det såg ut vad det stor. Stod i ovankant och kunde inte utyda nånting. Var snäll och upplys mig någon?

MoDo Hockey > Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

Paddan: Rönnmark agerade med auktoritet idag. Han varnade spelare tidigt, pratade med båsen och höll en nivå igenom hela matchen. Han skötte sig som man önskar att domarna alltid gjorde. Sen att FBK gnällde i varje speluppehåll är man ju van vid numer.

Vänta bara till lill-Åke kommer tillbaka (om dom får ha "hemmalinjemän" i slutspelet) då skall du se på annat.


MoDo Hockey > Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

Rooster23: Från FBKs gb

Sv: Färjestad-MoDo
 
 pan: glömde en grej ! bättre att domarn tror att han är lirare än att en ´´lirare´´ tror att han är domarn vilket eran nr 21 verkar tro
Db_04 @ Dalarna Idag kl. 22:04


MoDo Hockey > Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

Mot Templet och en hemmavinst. Försten till bordet tar ett till.


MoDo Hockey > Sv: Kontraktera mera, tack!
Nalle Sjuh: Nån av kvällsblaskorna hade en artikel för nån vecka sen om den stora oron inför nästa säsong. Där fanns det listor på spelare utan kontrakt nästa säsong för alla lag.

Café > Sv: Hitta bilden!

mangan: Vill inte gnugga salt i såren men jag hittade en annan kul länk. Om vi fortsätter tanken på att kikaren i Key West var 10m över havet så kan du faktiskt se en eventuell del av Kuba som vid kusten är över 1381m.

Hela huvudsidan innehåller en massa rolig grejor.[url=hem.ektv.nu/~ekt000851/snuttar.html]Program till nytta och nöje[/url]


Café > Sv: Hitta bilden!

mangan: Nog för att jänkarna är duktiga på teknik men dom har inga kikare som kan se bortom jordens krökning. Om vi antar att dessa kikare stod 10m över vattennivån så ser du 11294.38m dvs 11.3km och Kuba ligger 80miles (=144km) bort. Så även om Kuba är kuperat så såg du inte Kuba.

Kolla länken nedan om du inte tror mig.


Café > Sv: Hitta bilden!

mangan: Så du menar att du såg de dryga 14 milen till Kuba när du stod där. Då är du riktigt lång... s=3,6*kvadratroten på h är en tumregel för hur långt man kan se. s=avstånd till horisonten i km och h är (ögon)höjden över vattenytan i m. Då innebär det att du är ca 1600 m hög...


Café > Sv: Hitta bilden!

Bättre att förekomma än att förekommas. Och dessutom vill jag inte ens komma i närheten av några armhävningar så...

[bild]pages.prodigy.net/bote/signs/images/us1mile0_2.jpg[/bild]

Får jag önska igen nu? Om så så vill jag se betongklumpen som finns vid kontinentala USA:s sydligaste punkt (som faktiskt är på en ö).


MoDo Hockey > Sv: Vad händer modo?
Lumber Jack: Jansson lagd på is. inte en dag för sent.

Café > Sv: Roliga länkar

En rolig flash-film som alla HS-rookies borde få se innan de får tillåtelse att agera fritt på forumet. Är dock för ett annat forum men iden går nog fram hos de flesta. Annars kan kanske nån göra en HS-variant.

[url=home.comcast.net/~benbrausen/Funny/Posting.swf]"HOHOHO Jimmy! You aint ready to start a new thread yet"[/url]


MoDo Hockey > Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena

Unknown: Andra straffen var för att en tikare blockerade pucken i målgården om jag fattade webradiokommentatorerna rätt.

Apropå webradiokommentatorerna så var det kul att höra TIKarens vördnad i rösten då Martin expertade sig titt som tätt. Fast lillebröder brukar ju se upp till sina storebröder.


MoDo Hockey > Sv: Kvartsfinaltråd FBK-MoDo
Frisco: Skall tänka på det när jag startar semifinaltråden.

MoDo Hockey > Kvartsfinaltråd FBK-MoDo

Jaha då blir det Färjestad som vi skall slå ut först. Det känns rätt bra då jag tycker vi spelat rätt bra mot dom under säsongen. En bortavinst är vad som krävs för hemma i Kempis så tror jag FBK får det tungt.

Nu vill man att det snabbt skall bli fredag...


MoDo Hockey > Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Paddan: Du vet om att man kan lira system på bomben...

MoDo Hockey > Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Paddan: Nu förstörde väl Modin din rad ändå... 4-2 till tik

MoDo Hockey > Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
NuMo: Weinis straffar sig till 3-2.

Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Usch vad jag vill godkänna den men... icke. :-))

Café > Sv: Hitta bilden!

Salle: Det börjar bli svårare att hitta på nya önskningar än att hitta bilden...

Jag vill se en bild från nollpunkten på US Highway 1 (skyltbevis i bilden)


Café > Sv: Hitta bilden!

65selander: Hur enkelt som helst...

[bild]www2.herjedalen.se/forening/2103/Anja%201.jpg[/bild]


Café > Sv: Hitta bilden!
Salle: Jag vill se James Bonds (klassiska) pistol.

Café > Sv: Hitta bilden!

Frisco: Inte som man tänker sig en Trabi men ändå...

[url=pascalpierart.free.fr/photos/script/albums/userpics/10001/normal_TUNING%20Trabant%20601%20Combi.JPG]Trabant Kombi[/url]


MoDo Hockey > Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena

Zakke tappar pucken och tik gör 3-1.

NuMo: Ofta saknar man inte Petters bakommålutflykter.


MoDo Hockey > Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Rox: Det var som f-n... Det hade vi nog inte en aning om.

MoDo Hockey > Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
El Maco: Berg gör 2-1 till Tik.

Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Den godkänner jag.

· 242 ·
Om Salle
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Örnsköldsvik