Salle

14252 inlägg · 75280 besäkare

Historik

· 243 ·
Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Nope.

MoDo Hockey > Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Salle: Aucoin gör 1-1 i pp. Målvaktstabbe tydligen.

MoDo Hockey > Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena

Tik målar genom Mats Hansson. MoDo hade ett pp innan.


Café > Sv: Hitta bilden!

Mats Edström:

[bild]www.aftonbladet.se/kultur/0401/08/KULTUR-08s04-asanisse-10.jpg[/bild]

En Coca-Cola-originalflaska är nästa på listan.


Café > Sv: Hitta bilden!

Tycho: Du kan få denna bilden av mig istället [url=www.early-birds.com/images/gallery/sandrobmapleont.jpg]för denna måste godkännas[/url].

Så kom med din önskning.


Café > Sv: Hitta bilden!

Salle: Varför skrev jag baksida när jag menade framsida.

[url=www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=magnus_och_brasse__varning_for_barnback.jpg&user_id=19]Så här ser baksidan ut[/url]


Café > Sv: Hitta bilden!

Mats Edström: Hittade bara pyttesmå bilder så jag la in denna i mitt filarkiv.

[url=www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=magnus_och_brasse__varning_for_barnfront.jpg&user_id=19]Varning för barn (baksida)[/url]

Jag vill se en hårig spindel.


Café > Sv: Hitta bilden!

Poffa: Bugar ödmjuk...

Då vill jag se en bild med "Il Buono, il brutto, il cattivo" som nämts i Clintantråden.


Café > Sv: Hitta bilden!

Stigsson: Med risk för att bli modererad så kommer Shrek & åsnan. Jag slänger även med fru Shrek som bonus.

[bild]www.karamellkungen.se/candyking/images.nsf/0/7DB403388D00D690C1256F0F0032299E/$file/shrek2banner.gif[/bild]


MoDo Hockey > Sv: J-20
ADHrian skryter att alla VFs (3) elitlag är klara för slutspel.
Hur är det med våra junislag? J-20 antar jag är klara men J-18?

MoDo Hockey > Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
AM: Jaja, Du behöver inte gnugga det i ansiktet på mig, jag brukar ju faktiskt vara härinne också. :-)
 
Jag har hört rykten om Salomonsson och en lunginflammation.

Café > Det var som f-n...
Travel Channel har utsett de 10 bästa snabbmatställena i världen.
 
På en hedervärd 4:e plats så har McDonalds i Piteå kommit.
 
[url=travel.discovery.com/fansites/worldsbest/fastfood/fastfood4.html]4. McDonald's Pitea, Sweden[/url]
Comes with a drive-thru that's for the dog sled.
 
 
Hela listan finns på länken nedan.
 
 

MoDo Hockey > Sv: Poängjakt SportSnackare!
Frisco: Jag tror att 300p blir lite tufft att ta in på den kvarvarande matchen. Speciellt när maxpoäng/omgång är 30p. Så grattis till ännu en replica.
 
Kan dock inte låta bli apropå 30p...
Resultat 26/02 15:00
49. MODO-HV 71 5-1
Plac.NamnPoäng
1.
Salle 30
10.Frisco 18

MoDo Hockey > Sv: J-20
Hälge: Ja när lilebröder inte kan hävda sig så kommer det antingen (ofta dåliga) bortförklaringar eller så springer dom till mamma... :-)

Motor > Inför F1-säsongen 2005

Snart är det bara en vecka kvar till F1-premiären som sedvanligt går av stapeln i Melbourne, Australien (Söndag 6 mars)
För första gången så känns F1 hetare och mer oförutsägbart än på flera år med bla nya däcksregler, "nya" förare i flera stall & fler (än ett) stall som kan vinna.

Törs Ferrari & Jean Todt låta Barrichello & Schumacher tävla på lika villkor? Är den uppdaterade fjolårsbilen gångbar fram till deras 2005 är klar?

Spännade att se om Montoya & Räikonnen kommer att kunna "hjälpa" varann till framgång trots, säkert, stor inbördes konkurrens i McLaren-Mercedes.

Kan fjolårets överraskningar Bar-Honda med Button & Sato lyckas lika bra i år?

Har Renaults lyckats utveckla sin nya bil bara lite (mest i toppfart) mot i fjol så kan Alonso bli en tuff nöt att knäcka.

Har Williams ytterligare ett mellanår eller kan Webber & Heidfeld lyckas med det som R. Schumacher & Montoya inte klarade, att hålla sams och hjälpa varandra inom Teamet?

Har Toyota lyckats utveckla nånting bra för de miljoner som dom satsat på F1?


Många är frågetecknen som ni ser men snart börjar nog några av dessa rätas ut medans nya frågor dyker upp när det hela väl drar igång.


MoDo Hockey > Sv: J-20
Frisco: Är det nu man skall säga Lillebror?
 
Vad tror du om samma siffror på Tisdag. Borde ge bra odds på just oddset.

Brynäs IF > Sv: NYA TRÄNARE I BRYNÄS!!!
Bissett19: Förstår det där med polare i båset. Vi har ju en farsa där och det ger samma syndrom. Men att ha 2st leksingar i båset måste göra ont i Brynäshjärtat. Speciellt när ni dessutom kommer att möta Leksand i kvalet.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - H/Vätterstad 26/2 2005
Frisco: Tack för gästfriheten det var trevligt.
 
Trevligt var också MoDos spel. Nu spelade dom hela matchen och rätt bra dessutom. Alla jobbade och alla kedjor alstrade press och chanser.
Backskott i PP, skott istället för ett pass för mycket ja det var mycket som såg bra ut.
Gästrin gjorde en grym 1:a periodm, Warg visade klass och Salo såg alert ut. Synd att han inte fick hålla nollan men jag tror inte att rutinerade Salo bryr sig så mycket.
 
Alertast var dock Timmy när Liv skulle byta klubba. Ett redan klassiskt mål som vi kommer att skratta åt i många år.


Café > Sv: Fiskrecept
Frisco: Nej tack, men länken väckte en fråga. Hur många tekoppar kokta gäddsmulor får man ut av 12kg gammelgädda?

Café > Sv: Fiskrecept
Frisco: Jag älskar fisk. Mer än att fiska faktiskt som iofs är kul. Fast gäddan är inte kul på tallriken. Den är inte speciellt smakrik i sig och sen är det ju alla j-a gaffelben. Har ätit alla möjliga varianter men bäst är den att fiska. Tur att fasters katt älskar kokt gädda.

MoDo Hockey > Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Poffa: Då gör ju knas sin insats för laget i alla fall för vi kom väl fram till att det var/gick bra att Kamilla inte såg matcherna...

MoDo Hockey > Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim: Efter denna matchen är jag fullständigt övertygad på att hela grundserien är ett skådespel från MoDo.
Bästa biroll till Kent "Stoneface" Forsberg för sin förmåga att hålla tillbaka hånflinet när han vet vad som komma skall.
Bästa huvudroll går till självklart till Peter Forsberg för den fejkade båtbensskadan. Det var nära att Ann Sandén kom på hela komplotten när dom skulle filma Foppas sk iscomeback i måndags. Tur att dom lyckades få med Olle P och Albert Svanberg på tåget kvällen innan så Foppa hade en ursäkt och hann tillbaka in i omklädningsrummet och ta på "skenan".
Så förbered er på stående ovationer och droppade motståndarhakor när #21 äntrar isen lagom till lagpresentationen (värmt upp i MoDo-hallen) på 1:a kvartsfinalen.

MoDo Hockey > Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Paddan: MoDo visar små små bloss av spel men det falnar lika snabbt som en tändsticka på Titanic... Det som är illa är att det blossar om "fel" spelare. De man vet kan, bla 1:a linen, visar inkentinken.
Sen har man ju inte nåt flyt alls. Sedinarna är inte alls vän med pucken i de chanschanser dom fått av LHC.
PP med puckskckliga #13,#19,#39,#24 & #73 inne samtidigt men ingen tar ansvar i uppspelet och vips ger vi bort pucken till 4-0.
 
Stackars HV på lördag för då borde/måste MoDo vara helvelusiskt revanschlystna och taggade som en igelkott på PCP...
Men just ja... revansch och taggar är inte MoDos grej precis.
 
Bäst är fortfarande Brithén.
 
Det enda livstidskontrakt MoDo bör ge Kent är valfri läktarplats i Frontnose Arena...

MoDo Hockey > Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Emma no15: It aint over 'til...
 
Denna matchen har ju ingen som helst betydelse så det är inget att dra en slipsten på... Det som är oroväckande är helt plötsligt en liten övertändning till skillnad från den lojhet som ofta funnits denna säsong. Kunde dom bara hållt sig från utv.båset så kunde det blivit match redan i 1:a. Nu gäller det att vinna närkamper, perioden mao alla matcher i matchen för att bygga självförtroende.

MoDo Hockey > Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Paddan: Ett frustrerat MoDo som tar mycket felbeslut.
Hinotes näve på Magnus Johansson, Sedins brottning efter Tomas Johansson slagit bort hans klubba och Aucoins konstiga handpassning bakom eget mål. Dessutom en olycklig start för Zacke.
 
Bäst hitills är dubbelförredettingen Brithén.

MoDo Hockey > Sv: Micke P
El Maco: Max bjuder på kaffe OM man handlar mat först. Dock så kan man (åtminstone i Övik) ta sig en (eller flera) kaffe i smyg om man är fräck. Det brukar en Romani-familj dra nytta av efter att ha handlat på Matex. Dom går helt sonika in, tar sig varsin mugg och går ut till (skrot)bilen och far hem. Detta skedde så gott som varje torsdagkväll under hösten...

Café > Sv: Roliga länkar
Coola bilder från [url=news.bbc.co.uk/sport2/hi/photo_galleries/4289977.stm]Helipad Open i Dubai[/url]
 
Tufft att vara bollkalle där...

MoDo Hockey > Sv: Micke P
El Maco & Poffa: Vilka restauranger bjuder på Pizza & Pasta??? Sen var det länge sedan jag var på Max men inte bjöd dom på nånting då. Man fick snällt ta fram plånboken.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
65selander: Nej det var inte nån variant på Stridfordon 90. Då hade jag ju sagt det för dom ser man ju varje dag när man åker förbi [url=www.haggve.se/default.asp](The firm previpusly known as) Hägglunds[/url].
De var mindre än Stf90, högre och obestyckade (åtminstone av större kaliber. Såg ut som nåt slags stabsfordon i typen.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Jag mötte den konvojen på väg hem från BäPa... Kommer precis ut på Åte-rakan när jag möter Föråkar-bilen och 12st tradare med varsin STOOOOR tanks, 2st tradare med 2st bandfordon vardera och en buss med sovande panserister. Tog upp hela j-a rakan ju.
Trodde vi inte hade nåt försvar längre...
 
Men det var nog mer på ingång för det stod en MP-buss vid rondellen och en kille utanför med radio och spaning uppåt city.

Café > Sv: Roliga länkar
Poffa: F´låt skulle väntat tills ikväll med att posta den. Fast då hade väl El Maco klagat på samma sak så skit detsamma...
 
 
Karoliina: Det var så lite så.


MoDo Hockey > Sv: Foppas och MoDos öde.
Olle Palmlöf var med på radio/tvprogrammet "Lantz i P3" och sa bla att han valde fel person (Foppa) ang NHL-strejkisar och dagräknande för att slippa 1.5%-skatten, valde fel reklam (MQ).
 
Efter Olle var radiosportens Annika Duncan där. Hon sa att Foppa var fel "heliga ko" (som var programtemat) att hoppa på när det gällde girighet då han ofta ställer upp på autografskrivning välgörenhet mm. Alfredsson hade varit en bättre måltavla och att även Sudden kunde nämnts.
Sen tyckte hon att det var lustigt hur välbetalda personer (sportstjärnor, direktörer mm) automatisk fick en girighetsstämpel bara för att vissa av deras likar missköter & roffar åt sig.


MoDo Hockey > Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Frisco: Sågar inga spelare osett/ohört...
 
 
Kan inte vänta på att se Kents kommentarer... Ähh dom har man ju sett och hört förr. Snacka om Ctrl+c - Ctrl+v.

MoDo Hockey > Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Lumber Jack: Dessa ord säger vad jag vill säga (igen).
 
 
Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Frisco:
"revanschsuget MODO Hockey"
"mentalt förberedda och tagga upp rejält"
bla bla bla bla
 
Jag är härmed förbered på ännu en plattmatch och tar allt annat som en positiv överraskning.
Salle @ ÖrnsköldsvikIgår kl. 17:47
Besvara 
Frisco:
"revanschsuget MODO Hockey"
"mentalt förberedda och tagga upp rejält"
bla bla bla bla
 
Jag är härmed förbered på ännu en plattmatch och tar allt annat som en positiv överraskning.
Salle @ ÖrnsköldsvikIgår kl. 17:47
Besvara 

MoDo Hockey > Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Lumber Jack: Det farliga med att kasta saker in i båsen i "the arena former known as Sydkraft Arena" är att grejerna man kastar uppnår terminalhastighet från 2:a stolsraden typ.

MoDo Hockey > Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Paddan: Skickade ett lätt uppbragt mail till dom och fick ett "Ditt svar är skickat. Tack för dina synpunkter"
Hur ironiskt tyckte inte jag att det var just då?

MoDo Hockey > Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Frisco: Jag är lite på slakthumör. På halvdanska wedradioister iallafall.
 
Skulle det bli pölsa eller pölse av resultatet måntro.

MoDo Hockey > Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Nu när 1:a perioden är över så hoppas man ju att dom inte tar en skånerast och en pölse utan försöker att fixa lite webradio.

MoDo Hockey > Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Paddan: Undra om någon har mailat in och fått svar på vad det sitter i. Skulle vara kul att veta om dom sänder för annars kan man ju göra nån nytta. Spela poker eller nåt.

MoDo Hockey > Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Paddan: Ën anekdot angående Timmy från i lördags. I mitten av 2:a perioden så vänder sig en i "mitt" gäng om och undrar var XXXXXXXX tagit vägen. Då får han syn på XXXXXXXX som har stått på sin vanliga plats hela tiden. Då säger han "Ja just ja Timmy spelade inte idag." Vi garvade gött då.
 
För de som brukar rösta på "Jag är en idiot"-alternativet så är förklaringen att XXXXXXXX har knappt gjort annat än att klaga på #3.

MoDo Hockey > Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Frisco: Nu måste ju hålla upp min image som sk backhatare så...
 
Risken för dåligt backspel ökade ju med några % iom att #3 går in i truppen igen.

MoDo Hockey > Sv: Foppas och MoDos öde.
JimmyH: Klart Olle P valde Peter, Markus & Alfredsson i sin krönika för att få genomslag och debatt (läs synas och få uppmärksamhet).
Hade han läst på så hade han ju vetat att Foppa betalar de 1,5% i förmögenhet som Olle nämde och vetat att MQ-reklamen med Foppa & Svarten (ev flera) gått till klubbarna.
 
OM han velat klanka ner på NHL-strejken och ev spelargirighet så borde han nämnt Modin (mfl) med sin arbritrering häromåret, Jagrs flytt till Washington och en hög med ryssar.
 

MoDo Hockey > Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Frisco:
"revanschsuget MODO Hockey"
"mentalt förberedda och tagga upp rejält"
bla bla bla bla
 
Jag är härmed förbered på ännu en plattmatch och tar allt annat som en positiv överraskning.

Café > Sv: Hitta bilden!
Mats Edström: Jag trodde det skulle bli en Hawker Tempest (WWII fighter) men jag lämnade lite konstnärlig frihet i min önskan.
Det hade ju inte varit fel med en spandex-Joey i nån konstig sele när man tänker efter...

MoDo Hockey > Sv: Foppas och MoDos öde.
Lumber Jack: Ja det gör ju inte ont att se. På tal om ont så skulle det inte vara fel att få ett utlåtnade från Peter och/eller läkare om statusen.

Café > Sv: Hitta bilden!
scim: Matchbild från Eurocity - Sandvikarna
 
 
Jag vill se en flygande Tempest.

Café > Sv: Hitta bilden!
Mats Edström:
 
[url=www.thehighwaystar.com]Deras eminenta hemsida[/url]
 
 
Vi såg en vacker dam tidigare så varför inte en till.
Jag vill se Heidi Klum (SFW förstås).

· 243 ·
Om Salle
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Örnsköldsvik