Historik
Föregående · 246 · Nästa
Café > Sv: Hitta bilden!
Men jag följer trådstartarens önskan denna gång.
Jag vill se en vinterbild på Kiruna Kyrka.
Café > Sv: Hitta bilden!
Poffa: Det är lite tråkigt att bara vilja se en bild på *************.
Lite borde man väl få linda in det hela.
Café > Sv: Hitta bilden!
url=www.sylvester.se/images/dynamic/articles/gow_andreas_345411.jpg]Ville inte lägga upp bilden då den ev är för stor[/url]
Jag vill se en vinterbild på den kyrka som invigdes den 8:e december 1912.
Café > Sv: Hitta bilden!
Tallnäs: Din gissning har inte blivit konfirmerad som rätt men jag lägger ut en länk till din önskan ändå.
[url=www.sylvester.se/images/dynamic/articles/gow_andreas_345411.jpg]Ville inte lägga upp bilden då den ev är för stor[=url]
MoDo Hockey > Sv: Omröstningen
Varför syns inte det 5:e & klart roligaste alternativet i sammanställningen?
MoDo Hockey > Sv: BIF-MODO
Huge: Ja, gräva kan ni tydligen... Djupt ner UNDER kvalstrecket. Och djupare blir det. Så djupt att ni inte kommer upp igen måntro???
Café > Sv: Hitta bilden!
här kommer en rättelse till första meningen.
Per HApps: För en gammal musikhusare var det enkelt dessutom var min storebrorsa polare till några i bandet.
Café > Sv: Hitta bilden!
Per HApps: För en gammal musikhusare och dessutom var min brorsa polare några i bandet.
Har du singeln. Imponerande då den inte sålt i så många exemplar. Vet bara om 2st som har den utanför bandet och produktionsteamsdeltagarfamiljemedlemmar (puuuh).
Café > Sv: Hitta bilden!
Inte så konkret önskan denna gång. Visa er konstnärliga sida.
"En öde sommarkiosk"
Café > Sv: Hitta bilden!
Per HApps: För enkelt...
[url=www.musikhuset.org/Bilder/Rockforum/Tidigare/veda1.jpg]Rockforum vinnare 1982[/url]
Jag vill ha tag på Lucia Lucia som mp3 men har inte lyckats än..
Café > Sv: Hitta bilden!
Lumber Jack: Den var ju enkel... Länken innehåller även en bild på Steve Harris WestHam gitarr
Vi fortsätter musiktemat. Bild på ett Depeche Mode backstage pass.
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. Lulio 20050201
NuMo: Än roligare var ju att Bulan när han kommit till båset vänder sig om och skriker "domarjävel" och sedan snabbt som ögat sätter sig ner bakom ett flertal stående spelare...
Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Trots att du nöjer dig med Stigssons bild så kan jag inte låta bli...
Back to the 80´s för 2:a gången på denna eftermiddag.
Café > Sv: Hitta bilden!
Stigsson: Om inte kollektivet här kan hitta en bild så borde den som "frågade" senast, i detta fall Paddan, få nåt slags straff OM han inte kan visa upp en bild själv.
Café > Sv: Hitta bilden!
mok: Jag har mycket goda minnen från de 2 live- (läs:playback)konserter. En på Folkets Park och en på Kornsjö Strand. Dock är det inte det musikaliska minnen som jag i första hand tänker på.
Fast låtar som "Hoodoo Wanna Voodoo","Dont Say Go" och sist men inte minst "You´re Gonna Get It" är lite discoikoner från ens ungdom.
Café > Sv: Hitta bilden!
Stigsson: Back to the 80´s... För visst var det dessa "donnor" som doade bakom Ben Marlene i Trance Dance.
MoDo Hockey > Sv: Conny Strömberg
Paddan: Hellgrens studenttal är en höjdare så här efteråt.
Mitt bästa minne med honom var nere i gymmet då 66-årige Hellgren som rökte och hade benproblem mm svingar sig upp i en kort handstående på paralellbommarna. Bara för att visa oss glin vad riktig gymnastik är. Han hade överkroppstyrka gammgubben.
Skittukan är ju en annan Hellgren-klassiker som man inte minns med samma glädje.
MoDo Hockey > Sv: Conny Strömberg
Petey21: Och detta var under murens tid så det var bara Västtysklands stater. Pilzen ligger i Tjeckien ju...
MoDo Hockey > Sv: Conny Strömberg
Petey21: När vi gick så blev kursen i just utrikiska borttagen pga för få sökande. Så Tage lärde sin klass Västtysklands alla delstater från norr till söder med en liten ramsa/visa som han kompade med sin gitarr.
Schleswig-Holstein, Niedersachsen, Hessen, Nordrhein, Westfalen.
Saarland, Rheinland-Pfalz und Bayern. Baden-Würtenberg.
När jag "sjöng" den en gång på studentkåren i Karlstad helt apropå så började 3 förvånande Halläningar sjunga med. Det visade sig att Tages alla ramsor för ackusativ- och dativstyrning mm användes även där. Jävlar vad vi garvade åt detta just då.
MoDo Hockey > Sv: Conny Strömberg
Paddan: Det var iofs länge sedan Tage Wahlstedts klasser men jag ser inte nåt om öl i den texten. Så jag fattar inte varför han måste/vill ifrån Österrike... :-)
MoDo Hockey > Sv: Conny Strömberg
Martin S: Var det inte Arboga som nästan sparkade honom för några år sedan. Efter nån(?) pubrunda för mycket.
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. Lulio 20050201
knaskamilla: Jo det blev det. Även en blyg Franta fick en minut.
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. Lulio 20050201
Frisco:Ja Näslunds lurabackochmålisuppåläktarenförenkorvochkaffe-fint var värd inträdet bara den. Mer sånt tack för annars var Macke ganska blek. Spec i 5-3-läget.
Men varför kan dom inte spela ordentligt i 60minuter. 1:a perioden var bedrövlig. 1:a 15 i 2:a underbar, sista 5 i 2:a slarviga. 3:e avvaktande och kontrollerande.
Synd att Auoin gjorde sitt 1:a ES-mål men ändå inte.
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. Lulio 20050201
Poffa: Mot templet -> Mot en Troca och Delicatoboll i 1:a paus -> Mot 1:a storsegern av 3 denna vecka
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. Lillebror
Poffa: Nybörjartur! Efter 7 försök och 8 bedrövelser så laddade jag hem det med Flash Get. Downloadkurvan såg ut som en Manhattan-skyline. Men man fick hem den.
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. Lillebror
Trots att ÖA nu har lagt en direktlänk till matchintervjun så kan jag inte se mer än 20-30 sek av Steen och Eklund...
Inte ens högerklick och spara som ger mer än halvannan minut av de 1.55 som denhela skall vara.
ÖA:s server verkar inte så säker som man skulle kunna önska.
MoDo Hockey > Sv: Omröstningen
Poffa: Sorry... Efter en andra lyssning med radion nervolymad så hör man att han faktiskt säger hockeygame.
MoDo Hockey > Sv: Omröstningen
scim & knaskamilla: Sen att dom tror att det är Hockey-VM du åker på stup i kvarten gör ju att man undrar lite om dagens ungdomar...
Kul ide dock. Kommer det att funka för vita bilar också?
MoDo Hockey > Sv: Omröstningen
Frågan om Wernbloms platsande eller inte besvarades när han gick in till Styrelsen och begärde en löneökning då de tydligt uttalat att dom skulle tvingas sänka spelarlönerna. Då visade Werner sitt MoDo-hjärta eller bristen på detsamma. Åtminstone i mina ögon. Att dessutom begära en löneökning efter en "dålig" säsong och sedan beklaga sig i tidningarna efteråt spädde bara på det hela.
Werner har om jag fattat det spelat i 2:a & 3:e kedjor i SAIK och dessutom varit lite småskadad under säsongen. Han skulle haft stora problem att platsa i dagens MoDo och att harva i en hårdcheckande 4:e kedja såsom 2*Öberg, Wennerberg & Green hade nog inte gjort saken bättre för "gamlingen" varken skade- eller spelmässigt.
Om Kent (äntligen) skulle bestämma sig för att spela med en spelare framför mål i PP så visst skulle Werna peta in nån puck. Jag ser dock inte varför inte ex Wennerberg skulle lyckas med det också.
MoDo Hockey > Sv: Kaberle- en glad nyhet
Paddan: Hmmm! Dags att ta upp Line-Up-musiktråden nu igen???
Och Kedjeformationstråden är också aktuell igen.
MoDo Hockey > Sv: Kaberle- en glad nyhet
Nikki: Riktigt bra dag detta... Först bli av med Muir och sedan att Kaberle är tebax...
MoDo Hockey > Sv: Frölunda vs Modo
Poffa: Det är Svarten som gör det. Han får en vattenflaska av båset inför varje periodstart och "duschar" sig innan han tar på sig hjälmen.
MoDo Hockey > Sv: Frölunda vs Modo
Frisco: Är vinsten en "riktig" matchtröja eller är det en replica??? Tänk om DU skulle vinna en replica och bli som oss andra... Hemska tanke. :-)
MoDo Hockey > Sv: Frölunda vs Modo
I och med denna match så övertog Frisco ledningen i den prestigefyllda tips-tävlingen på [url=www.villakiosken.com]www.villakiosken.com[=url]
Go Frisco!!!
| Totalställning | ||||
| Plac. | Namn | Antal | Medelv. | Totalt |
| 1. | Frisco | 41 | 14.7 | 601 |
| 2. | AB Millan | 41 | 14.5 | 595 |
| 3. | Bella | 41 | 14.1 | 579 |
| 4. | Bandyboll | 41 | 13.4 | 550 |
| 5. | A*Roland | 41 | 13.3 | 546 |
Café > Sv: Det kompletta albumet?
Per HApps:
Klar 1:a är Deep Purple - Machine Head och lika klar 2:a är Clash - London Calling.
MoDo Hockey > Sv: Frölunda vs Modo
Poffa: På södervägen blev förslaget Gästrin och han fick total majoritet.
MoDo Hockey > Sv: Frölunda vs Modo
knaskamilla: Klart det skulle bli förlust då Du var på plats igen. Har du inte lärt dig nånting... :-)
MoDo Hockey > Sv: Frölunda vs Modo
NuMo: Det var det det. MoDo bleka idag. Blixtrar till i slutet av 2:a och nån minut i 3:e annars på tok för ovilliga att offra sig.
Timmander hade en sån där dag... Såg ni hur nära det var att han stoppat Sami Salos 3-0 skott med högergrillan.
Om Macke ser ut så här blek ut så måste dom hitta en ny 3:e länk till Svarten och Weinis. Kent måste börja coacha mao...
MoDo Hockey > Sv: Frölunda vs Modo
NuMo: Mycket dålig start av 2:a för MoDo men dom jobbade upp sig och var klart närmast en kvittering. 4:e kedjan jobbade till stor del in oss i matchen. Hoppas 1:a & 2:a kan ta vara på det. Macke ser dock hemskt blek ut. Våga coacha, Kent...
Rolig kommentar av Calle J vid Hasse Jonssons utvisning i slutminuten: Dessa spelare tränar styrka nästan varje dag men om dom får en klubba, som hålls med en hand, på sig så faller dom. Det måste vara nåt fel på den träningen om sånt sker...
MoDo Hockey > Sv: Frölunda vs Modo
Poffa: Inte så välspelad från MoDos sida än så länge. Mycket puck men lite skott som vanligt. Frölunda ligger på bra och MoDo måste ligga närmare (Timander främst) motståndarna.
J-t synd att Aucoin inte satte läget i 4mot5. Skulle kunna fått assist till sig själv om bakommålfinten funkat till 100%.
Dags för Hedman att visa upp sig då Enströms knä inte såg bra ut.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Anja MoDoit... Lysande. Då behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag skrev i fel gb.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
I ANJA TOG GULD!!!!!!!!!! yran glömde skriva att: Lättare då att prata direkt med tradarchaffisarna, speciellt de öst-utländska.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Så var det ja. Sen är det nog svårt att få tag på Öl (av starkare sort) på söndag även i Gbg och inne på tradarhak.
Anja medalj!!!
Föregående · 246 · Nästa