Historik
Föregående · 247 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
AM: Fel ställe att sälja dom bara. För jag tror inte man får så mycket pengar till öl från försäljningen av MoDo-tröjorna nere i Gbg.
HEJA ANJA!!!
MoDo Hockey > Sv: Frölunda vs Modo
Frölunda HC - MODO Hockey
HD Ulrik Lindh, Ljungby
LM Joakim Karlsson, Axvall
LM Per Svensson, Mjölby
HD Ulrik Lindh, Ljungby
LM Joakim Karlsson, Axvall
LM Per Svensson, Mjölby
Café > Sv: Bästa Bannern
Paddan: Inte kan du väl blanda ihop Storpotäten och Ove Molin...
Porslin är väl mer lik den där som hade en massa hål i sin båt. Kork-nånting.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
El Maco: Bara ett par dagar kvar??? Superbowl är nästa söndag...
Håller med om att Patriots vinner och inga tummar kan rucka på det förutom Tom Bradys högertumme möjligtvis.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: lol
Synd att du inte hittade den tidigare idag. :-)
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. FBK 050127
Dawidovski: Men snälla rara Dawidovski. Detta ämnet har redan blivit bortmodererat till största delen och du fattade inte den subtila vinken då, så nu skriver jag det så enkelt jag kan.
SLUTA!!!
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. FBK 050127
Moderatorer: Såg inte att "alla" inläggen togs bort. Såg att Friscos var kvar men mitt försvann så jag blev lite undrande vad jag gjort...
Är det inte smart av er moderatoer att skriva ett inlägg om att & varför ni tar bort i ett sånt härna läge... För att liksom visa att nu är det nog.
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. FBK 050127
Frisco: Apropå görabortsiginlägg så skrev jag tydligen ett sånt...
Moderatorer: Varför modererades jag bort?
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. Lillebror
Mailade ÖA tidigare om problemen att se hockeyintervjuerna och har idag fått svar.
Hej Peter
Känner till problemet, vi ska från och med idag lägga in en länk direkt till klippet för de som har problem.
Mvh Johan Sandström
allehanda.se
Så då lär ju det problemet vara ur världen. Nu undrar jag bara hur kan ÖA veta vilka som har problem och därmed lägga in länken till just dessa... :-)
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. FBK 050127
Apropå backar och speltid. Nån som vet varför Timmy bänkades i 3:e? Jag såg han bara på isen efter full tid. Sämre har han ju varit och fått förtroende. Såg inte mycket av Viklund heller i sista.
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. FBK 050127
Frisco: Sicken skön seger. Den var kanske inte rättvis men vem f-n bryr sig.
Souray var en fet besvikelse. Trodde det var en "spelare" inte en feg krake, men kanske Nordström har smittat av sig...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Han nämner några andra spelartyper som också är tuffa att möta. Större spelare tex Zdeno Chara, rutinerade såsom Tommy Sjödin...
Frisco: Apropå artiklar...
I "månadsmagasinet" Örnsköldsviksguiden som damp ner genom brevinkastet idag kan man läsa en krönika av Svartvadet.
Den handlar i stora drag om tjuvnyp och psykningar inom Elitseriehockeyn och hur det hör till sporten. Han berömmer och respekterar dessa spelare,som är retstickor, Han skriver även om deras betydelse för laget samt hur besvärliga de är att möta.
Han nämner några andra spelartyper som också är tuffa att möta. Större spelare tex Zdeno Chara, rutinerade såsom Tommy Sjödin...
Men sedan kommer de två meningarna som förgyller hela krönikan.
"Vissa andra spelare är gnälliga och piper för minsta lilla, till exempel Ove Molin. En sån förtjänar däremot ingen respekt."
"Vissa andra spelare är gnälliga och piper för minsta lilla, till exempel Ove Molin. En sån förtjänar däremot ingen respekt."
Svartvadet visar än en gång sin storhet.
Café > Sv: Tidernas Bästa rocklåt?
Helg Ernest: Norman Greenbaum gjorde "Spirit in the sky" 1970. Senare har Dr And The Medics gjort en cover nån gång tidigt 80-tal.
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. Lillebror
Dawidovski: Öhhhhh Vad menar du?!?! Om det är Steens "höjdare" jag nämnde tidigare så antar jag att du inte såg den live eller på sporten.
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. Lillebror
Poffa: Du får väl skumma igenom alla tikare-bilder för att se om du hittar honom. Om du abselut vill veta vill säga.
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. Lillebror
Poffa: Du åkte hem med mig och märkte inget förrän nu...
Jag menar Steens första såklart.
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. Lillebror
Paddan: Ja Aucoin är sevärd. Fast "matchens höjdare" dedikerar jag till Steen för 1-0 målet och den klockrena tacklingen på timråbacken OCH Kiprusoff i samma ögonblick.
MoDo Hockey > Sv: Kaberle- en glad nyhet
Paddan: En oviss Salle har #00 på sin tröja (replica skulle Frisco kommentera). Den visse Salle kan gärna få "ärva" det numret.
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. Lillebror
Poffa: Ja så är det ju förstås. Då skickade jag mail till fel ställe såklart. Nån som kan e-postadressen till Jämo?
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. Lillebror
Poffa: Nu har jag problem att se ÖA-intervjun igen. Den buffrar ca 50% men det blir bara några sekunder film. Har provat att öka buffertiden utan resultat. SUNK!!!
Har nu mailat ÖA om varför kan dom inte låta folk spara ner den som förut.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Frisco: Bilden visar ju ingen arena värd namnet men platsen är rätt. Dock är det ett år för tidigt för att Alltel Stadium skulle vara klar.
Ja, jag skulle inte neka mig hes för en Superbowl-biljett om man säger så. Kunde inte hitta något bra paketpris (allt var offertpriser) nu men för 7 år sedan så gick det på ca 20 000:- för tor resa San Diego, hotellrum 4nätter (halvpension), entre till NFL Experience osså matchen förstås.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Patriots var en för tuff nöt för rookie-QB:n "Big Ben" Roethlisberger. Vi lär med stor säkerhet få se honom leda Steelers till framgång i framtiden. Men 4 turnovers (2 Int) är för mycket för att man skall vinna en sån här match.
New England Patriots är för 3:e gången på 4 år (2 vinster) i Superbowl.
Tom Brady, ja hela Patriots klarar av att gör de stora spelen när möjligheterna dyker upp och det gör att det ser enkelt ut.
Så om två veckor möts Philadelphia Eagles och New England Patriots i Super Bowl XXXIX på ZTV (kl 00.00) på Alltel Stadium i Jacksonville, Florida.
Väl mött då.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Med lite mer än 2 minuter kvar och ställningen 27-10 så kan man konstatera att Donovan McNabb klarade äntligen av att leda Philadelphia Eagles till Superbowl på sitt 4:e försök. Eagles försvar har dock stor del i vinsten på det sätt dom stoppade Michael Vicks offensiv med 1 interception, 4 sacks, några blockade passningar och hela matchen haft Vick under stor press.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Ser knapp vad jag skriver för mina ögon är glansiga av tårar och ståpälsen på mina armar lär stå ett tag.
Orsaken var nationalsången inför Falcons-Eagles. En kille handikappad/utvecklingsstörd på 10-13 år sjöng inför 100 soldater och 2 lag av tuffa NFL-spelare (flera med glansiga ögon och tom tårar på kinderna) förutom hela stadion och TV-publiken.
Dom är duktiga på sånt här där borta.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Dags för Conference Finals och sista matchen innan Superbowl.
Först Atlanta Falcons som besöker Philadelphia Eagles på Lincoln Financial Filed. Kan McNabb för 4:e Konferensfinalen gillt lyckas ta Eagles till Superbowl?
Startar på Viasat Sport kl. 21.00
Kvällens nattens andra match är New England Patriots mot Pittsburgh Steelers på Heinz Field. Den stora frågan är om Steelers QB
"Big Ben" Roethlisberger kan rucka på mäktiga Patriots?
Startar på Viasat Sport kl. 00.30
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
Såg precis TV-sporten och OJ vad snyggt 2-4 var. Ni som missade kan se matchreportaget på [url=svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=19691&a=320993]Länken till målen finns under Video[/url]
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
33-15 i skott till HV71 och ändå gör vi 5 mål. Effektivt så det förslår.
#13 2+1
#19 2+1
#39 0+2
Dags för Lumberjack att uppsöka Telia för nummerbyte om denna 1:a kine fortsätter så här.
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
Ett enda litet misstag av Zakke och det blev spännande på slutet men MoDo redde upp det och hade gjort 4-6 i öppen om klockan haft en sekund till att visa.
Gött med vinst.
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
AM: Jag är inte hundra hur det gick till men kommentatorerna sa att dom gjorde ett felaktigt (för långsamt) byte i slutet av 2:a.
På Swehockeys onlinetjänst så står det
| 39.47 | 2 min | MODO | T. Team MODO | DELAY |
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
Osså har båset gjort det 2ggr denna match. Först en utvisning för felaktigt byte och nu sex man på banan. I PP dessutom. Så j-a onödigt.
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
Paddan: Jo det är ju strid på kniven mellan Hinote och Muir... NOT!!!
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
Vi har ju berömmt webkommentatorerna tidigare men här kommer lite ris...
Först Bon Jovis "Livin´ On A Prayer" och nu Twisted Sisters "Were not gonna take it" i Eurotechno-versioner. Hata Tyskland och alla dess anhängare för denna avart inom musiken.
Precis när jag skrivit detta så kommer väl ändå droppen. AC/DCs Thunderstruck i dylik tappning. Som tur var tonade dom ut den snabbt.
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
Paddan: Hinote gjorde sitt 2:a träningspass den 3/1 så det borde väl fortfarande vara så att han "försöker" slå sig in i laget.
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
Dan Hinote returnerar in 5-3 för MoDo efter egen styrning. Blev det en hionnör emot Sydarna tro?
JA JA JA JA JA
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
Paddan: Prosit så hade Atchoo lurat zakke till 3-4. MoDo spelade säkert och bevakade och det bet dom i arschlet igen. Varför kan vi inte förvalta ledningar bättre.
Ante vs Wennerberg i fight.
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
Paddan: Ja mycket buffer bliré.
Sen håller jag nog med Emma. Sluta kladda med Mika!
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
Lumber Jack: Blandar man skit och skit så förväntar man sig inte att få nått annat heller.
Dags för den så, för MoDo i alla fall, förrädiska 2:e perioden. Hoppas dom insett att HV kommer att försöka bättra på sitt spel i denna period och är förberredda på det.
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
7 skott och 4 mål. :-) Vi har ju klagat på att MoDo skjute för lite men det kanske bara har varit effektiviteten som felat för fortsätter dom så här och skjuter de normala 30 skotten per match så kan vi ju "passiva in" en 4-5 puckar bakom Zakke med och ändå vinna.
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
Och vips så har vi 4-2... Svarten till Macke till Weinis. JA JA JA JA
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
Ett passivt MoDo-försvar gör 1-0 till HV.
Zakke jätteparadar men MoDo spelarna står bara och tittar när Huusko slår in returen. Känner vi igen det scenariot. FAN
2-0 nu dessutom i då Malhotra PP-målar när Hasse sitter av en hakning. Enström missar att täcka Malhotra framför stackars Zakke säger dom. FAN FAN
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
Lumber Jack: Hoppas att MoDo bjuder upp till eminent show också, med klasskillnad mellan dom och HV71.
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
Paddan: Ja man har väntat på att få Steen upp till rätt nivå. Man kan väl säga att det har gått Gruus i maskineriet.
Viklund skulle nog vara nöjd om han kunde få nån framör mål att assistera när han bryter fram på Hedin-vis.
Föregående · 247 · Nästa