Salle

14252 inlägg · 75280 besäkare

Historik

· 248 ·
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs Linköping 20:e jan.
Martin S: Man kan inte ersätta Foppa med någon annan Europe. Måste bli nån transatlant men det har vi ju 2 redan. Sakic, LeCavalier och några till finns som skulle duga.

MoDo Hockey > Sv: MoDo vs Linköping 20:e jan.
Dragan 2k: Om du läser såna grejor så måste du ju bifoga länken så man kan kolla själv ju... :-)

Café > Sv: Vilket är den bästa Tv serien??
Paddan: Det är mer än Lauren Graham som gör Gilmore Girls och om man skulle inlägga om alla serier man såg för att nån är läcker så skulle det bli en lång lista. :-)

MoDo Hockey > Sv: Kedjeformationer
Nu när Foppa är borta så får man formera om i laget (igen).
Vad sägs om...
Forwards:
1: Salle - Svarten - Weinis
Funkade bra när #21 var borta senast. Svarten får stort ansvar igen och trivs med det.
2: Sedin - Sedin - Hinote
Hinote borde funka bra som tanks och framför mål hos Twinsen.
Borde generera mer skott från Rallybröderna dessutom.
3: Macke - Gästrin - Steen
Steen & Macke borde funka ihop och dom behöver en tanks och defensivt arbetande center (Janne Öberg tänkbar också)
4: P.Öberg/Green - J.Öberg/Warg - Wennerberg
Checkingline som borde funka utan knussel.
 
Backar:
Aucoin - Enström
Hedman - Jonsson
Damgaard - Viklund
(Timander på bänken i nuläget & Muir på läktaren i väntan flyget hem)
Aucoin kan dessutom gärna dubblera (med Jonsson?).


MoDo Hockey > Sv: MoDo vs Linköping 20:e jan.
Dragan 2k: Om det är ett allvarligt brott på båtbenet så spelar inte Foppa nåt mer denna säsong.
Var det inte detta som Hållberg råkade ut för och han spelar först till hösten om jag fattat rätt.

MoDo Hockey > Sv: MoDo vs Linköping 20:e jan.
Boråsindian: Radiosporten, Mittnytt, TV-sporten & TV4 sporten säger allvarligt brott på båtbenet.

MoDo Hockey > Sv: MoDo vs Linköping 20:e jan.
bobbe: Ursäkta... Måste missat det inlägget totalt...
 
Väldigt olikt knas att skriva sånt dock om det är en ursäkt.

MoDo Hockey > Sv: MoDo vs Linköping 20:e jan.
bobbe: Även om du har skrivit ett ironiskt ;) efter ditt meddelande...
Vad fan är detta för kommentar. har nån sagt nåt annat än att detta var synd. INGEN har ens påpekat nåt om "jävla idiot" i detta forum.
 
Be en moderator att ta bort ditt inlägg innan fler pinsamheten. Det är min åsikt.

MoDo Hockey > Sv: MoDo vs Linköping 20:e jan.
knaskamilla: Gråt du om det lättar. Jävligt synd är det hursomhelst.
 
Lövva: Det kan aldrig "kännas skönare" om något sådant. Känns bara som maximal oflyt.

MoDo Hockey > Sv: MoDo vs Linköping 20:e jan.
Lövva: Nej inget oschysst utran bara oflyt...
 
Allvarlig båtbensskada enligt SVT. Operation imorgon om lång konvalecens... SATAN.

MoDo Hockey > Sv: MoDo vs Linköping 20:e jan.
Frisco: Jag såg bara Foppa kollidera med någon i mittzon, ta sig direkt för armen och åka mot båset. Är du säker på slashing där???
 
Om Aucoin är så här bra matchotränad så kommer man att kunna spela på 4-5 backar då han bör utnyttjas. Osså kan man bänka Timander som fortsätter att misstaga och krångla till sig. Undra om han inte var inne på alla 3 baklängesmålen idag.
 
Macke också klart godkänd.

Café > Sv: Drömbilen måste debatteras.
orion: Tysk skit emot Brittisk aluminium och Amerikanskt gjutjärn.
 
Inte ens i närheten av rätt orion... :-)
 
 

Café > Sv: Drömbilen måste debatteras.
Poffa: GT500:n är fin också fast lite tung i gumpen :-)
 
 
GT40 (både gamla och nya) är drömbilarnas drömbil. Såg (och hörde) du Top Gear i måndags där Clarkson (och the Stig) provkörde den. :-))

Café > Sv: Drömbilen måste debatteras.
Per HApps: Enkelt!
 
Shelby GT350 65-67 utan tvekan.
 

Café > Sv: Drömresemål?
Poffa: Jag vill åka till Lake Kissimmee, Florida. Har iofs redan varit på orten men missade att göra en "grej". Fast det lär ju kosta lite granna detta också om man säger så.
 
[url=www.stallion51.com/home.cfm]Ever dreamed of flying a Mustang[/url]
 
Man kan även besöka [url=www.fantasyofflight.com/]http://www.fantasyofflight.com/[/url] som bara ligger på andra sidan flygfältet.

Café > Sv: Tidernas sämsta film
Här finns några som kör 120.7mph (ca 193kmt) i en liknade film.

Café > Sv: Tidernas sämsta film
Helg Ernest: Den rörde ju på sig om man säger så... 240 blås om man tror på slutbilden.
 
Hade en filmsnutt när några studenter i USA slog nytt hastighetsrekord för radiostyrd båt. Dom gjorde det i en stadsparksdamm och en Polis kom och sa att dom inte fick hålla på då dom störde folk. Då drog dom på fullt och polisen bara gapade och lät dom köra. Dom körde i +250 blås om jag minns rätt...

Café > Sv: Vilket är den bästa Tv serien??
scim: Star-Trek spårat ur? Resistence Is Futile.
 
24: börjar bli uttjatat men är ett coolt format.
 
BP: det hände för mycket för mycket i den serien. Kommer den tillbaka överhuvudtaget.
 
West Wing är intressant och ger lite inblick hur saker går till.
 
Sci-Fi serien Taken var cool.
 
Third Watch är jävligt bra. Coolaste musiken i nån serie någonsin.
 
Sheild är en bra polisserie också.
 
Fast den bästa serien alla kategorier är ER. Finns inget som har bundit mig såpass under alla 10 (av 11) säsonger som hittills visats i svensk TV.

MoDo Hockey > Sv: MoDo vs Linköping 20:e jan.
knaskamilla: Om du vill stå med mig så är det bara att komma förbi. Det finns en LumberJack-lång person man bör undvika men annars skall du nog kunna se bra.

MoDo Hockey > Sv: MoDo vs Linköping 20:e jan.
Dragan 2k: Är det inte nog med skräp där...

MoDo Hockey > Sv: MoDo vs Linköping 20:e jan.
knaskamilla: Kan vem som helst låna honom? Räcker vanligt lånekort? Kan man nyttja honom till hushållsarbete?
 
Fast med tanke på hur dålig Muir är på att rensa i hörnorna så är det nog bättre att städa själv.

MoDo Hockey > Sv: MoDo vs Linköping 20:e jan.
Salle som trycker på skicka innan han skrivit klart:
 
Skulle inte tro att det blir han som tar den defensiva rollen precis.

MoDo Hockey > Sv: MoDo vs Linköping 20:e jan.
Paddan: Apropå Nordström så kan man ju undra lite på dessa kvällstidningskrönikörers kunskap.
 
Om Macke, Svarten & Steen i samma kedja skriver han:
"Enda frågetecknet här är om Steen klarar det defensiva jobbet"
 
 

MoDo Hockey > Sv: Näslund Auccion
Salle: Och det var inte dom fjunis-bilderna jag menade.
Dom visade Macke i den röda träningströjan och ett par NIKE-hockeybyxor som såg lite lustiga ut.

MoDo Hockey > Sv: Näslund Auccion
Paddan: Hade tänkt att åka dit efter jag var klar på Konsum Extra men jag blev aldrig klar. Hann inte ens börja pga sjukdom. :-(
 
Jag missade tydligen Näslund också om jag tolkade MittNytts trailer rätt.

Café > Sv: Tidernas bästa film?
Paddan: VA!!! Får inte skolungarna bara se "A Man Called Intrepid" längre... Skrämmande tanke.

Café > Sv: Tidernas bästa film?
scim: Nog har Jackson tagit sig lite konstnärliga friheter på vissa ställen men det kan jag, som lite Ringen-nörd, acceptera då helheten är SÅ JÄVLA BRA FILM. :-) Det jag saknar dock är mer om slaget vid Isengard och Enterna var lite för små i mina ögon. men det är bagateller.

MoDo Hockey > Sv: Näslund Auccion
knaskamilla: Muir var ju ombytt så det borde bara vara Aucoin som var bra.

MoDo Hockey > Sv: MODO-Malmö 17/1
Portello: Svår match för Zakke. Fick dessutom alldeles för lite hjälp när MoDo alltför ofta hönsgårdade omkring när MIF kom in MoDos zon.
 
Ändå var inte überhönan Muir inte inne i spel överhuvudtaget.

MoDo Hockey > Sv: MODO-Malmö 17/1
"Kent Forsberg: Nu är det revansch som gäller!"
 
"- Därför borde det inte bli svårt att motivera spelarna inför den här matchen, säger coachen Kent Forsberg. Det borde lysa revansch ut ögonen på dem."
 
"Till att börja med Malmö hemma, där tre poäng är det primära målet. Förhoppningsvis kan vi fortsätta göra Kempehallen till vår borg igen, där vi är närmast oslagbara. Det vore skönt."
Detta är utdrag från "Kent inför matchen"
Alla 3 platsar på min floskeltopp ikväll.
 
Sicken revansch. EN bra period...
 
Motivation? Alldeles för få spelare visar att dom har nån överhuvudtaget. Dessutom får de som visar att dom har den INTE spela mer utan det är alltid samma som det "toppas" med.
 
Primära målet tre poäng. Det måste man jobba sig till. I 60 minuter.
 
 
 



MoDo Hockey > Sv: MODO-Malmö 17/1
Frisco: Jo det skall dom ha heder för. Dom kanske kan lämna kvar lite till MoDo-spelarna för där är det stor brist på både kämpa & heder.
 
Hela Kempis måste vetat om att Malmö skulle komma in i 2:a och kriga, utom MoDo som trodde att dom skulle kunna lattja runt som i 1:a. Varför kan dom inte klara av att spela bra över en hel match.

MoDo Hockey > Sv: MODO-Malmö 17/1
Martin S: Då många här inte kommer att kunna lyssna på webradion och en eventuell intervju med Aucoin finns det möjlighet att du kan lägga ut den på officiella i efterhand?

Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Tji fick vi alla som trodde detta skulle bli en giganternas kamp.
Men med 20-3 och bara 2 minuter kvar är det (väl) bara att tacka för uppvisningen från Patriots.
 
Bill Belichicks defensiv har helt och hållet neutraliserat Peyton Mannings & Colts offensiv. Även Tom Brady och hans offensiv har jobbat med mycket springspel för att hålla klockan igång och därmed minimera Peytons tid på plan. Dessutom har dom visat att dom kan göra poäng mot vilket lag som helst. Mycket imponerande av New England Patriots som faktiskt var lite underdogs inför matchen.
 
 
Så på söndag 23/1 får vi se...
NFC Conference Finals: Atlanta Falcons @ Philadelphia Eagles 
AFC Conference Finals: New England Patriots @ Pittsburgh Steelers
 
Efter förra veckan trodde jag ju på Falcons-Colts till Superbowl XXXIX.
Falcons tror jag fortfarande på och Patriots blir deras motstånd.

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Dragan 2k: Vi skulle ju haft Vimmelborg i torsdags också men det var Rönnmark som kom hit så man kan ju hoppas att det blir ändrtat även denna gång.

Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Frisco: Skulle precis skriva nåt liknande :-)
 
El Maco: Köp en keps!!! ;-)

Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Frisco: Det har varit många sådana där man struntat i at skotta planen då det inte var nån ide utan man har bara sopat fram kant & yard-linjerna. Sen har det faktiskt varit en match då det var så kallt att plasten i hjälmarna blev sprött och flera stycken sprack vid tuffa tacklingar. Det är tuffa grabbar som lirar då.

Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Philadelphia Eagles vinner enkelt och avslappnat över Minnesota Vikings med 27-14 och tar därmed emot Atlanta Falcons i Conference-finalenom en vecka.
 
 
Nu väntar dagens om inte årets hetaste match inklusive Superbowl...
 
New England Patriots mot Indianapolis Colts och många säger att vinnaren här är den moraliska mästaren.
Vem som vinner här är svårtippat.
Colts spelade bra förra veckan medans Pats har vilat sig iform.
Peyton Manning vs Tom Brady. 2 MVP QBs i duell... Och Manning har revansch att utkräva sedan de förlorade just denna matchen ifjol.
 
Ser nu på TV att det snöar (sidledes dessutom) i Bostontrakten och det borde gynna hemmalaget Pats då Colts spelar sina hemmamatcher inomhus.
 
 
Högintressant minsann.
 
 

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Vadå orättvist?!?! Ni går ju alltid minst 2st samtidigt så ni behöver jag bara hälften så många toaletter.

Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Paddan: 7-0 efter 1:a kvarten och mer lär det bli såsom Eagles defensiv stressar Caulpepper och McNabb har full koll på Vikings
defence och sina recivers.
 
14-0 nu efter en knapp minuts spel i 2:a.

Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Atlanta Falcons vinner enkelt och sevärt över St Louis Rams med
47-17.
Falcons var bättre i alla lagdelar, alla gjorde dessutom poäng.
Michael Vick är så komplett att det är äckligt. Ruskigt snabb, bra passningsarm och spelförstående.
 
Marc Bulger kämpade tappert men Rams usla specialteams hjälpte inte till att ge honom de fieldpositions som behövdes, recievers tappade lite för många passningar och när orken började tryta mot ett piggt Falcons (som hade spelledigt förra veckan) så rann det iväg.
 
Nu vila inför söndagens matcher.
Vikings @ Eagles
Colts @ Patriots
 

Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Paddan: Här är texten. Lägg till lite dramatik från S.L.J, lite schyssta filmklipp, match- och fansfoton osså lite coola ljud- och musikeffekter.
 
 
 
Samuel L. Jackson Monday Night Football Monologue

Let me ask you something.
Do you know what it's like to really hate someone?
I mean, REALLY hate 'em?
With a PASSION, a FURY, a VENGANCE?
Well these guys do.
The Raiders and the Broncos.
They can't stand each other
Like good hate's evil, and evil hate's good.

They've shared players and coaches.
Now tell me that don't breed contempt.
What if you yard sale some old drawings to a neighbor up the street
and they turned out to be Da Vinci's?
You'd hate his guts! Right?
You're damn right you would.

And we're just talkin' about some ink on paper.
What if the stakes were playoffs, championships, respect?  Huh?
Now you don't just hate 'em.  You want to hit 'em.

You want to bury them in the turf.
You want them looking out their ear holes.
You want to say, "I like your teeth.  Especially the ones scattered
around the 20 yard line."
You want their mommas to say, "Oh no.  That's not my child!  My child
has a face!"

Well that's what is going on here tonight!

There are Raiders!
There are Broncos!
There's an enclosed space!
There's piles and piles of hate!
AND THERE'S YOU!

So I ask you.

Are you ready for some football?

Well, are you?  Punk?

Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Paddan: ändå har dom inte kört den ballaste... Samuel L Jackson inför en MNF-match mellan urfiendena Broncos-Raiders. Den är skitabäst.

Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Paddan: Japp $18000 för en vecka... Inte illa för en Rookie.
 
Två offensiv som inte riktigt kom upp till sin förmåga samt Jets defensiv och Specialteams gjorde detta till ännu en jämn match.
 
Apropå jämn match... Falcons-Rams som kommer upp nu snart blir nog en holmgång även det. Svårtippat men Falcons har en liten fördel med Michael Vicks rusher.

Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
El Maco: Det är originalkommentatorer så det är hur bra som helst.
 
Synd om Jets och speciellt Brien som säkert kommer komma ihåg kvällens missar mer än förra helgens segerkick...
 
 
 

Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
El Maco: Nästan så du skall köpa en ändå... Jets har snygga kepsar.

Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Paddan: 2 missade fieldgoals och Jets går till OT för 3:e matchen irad.
 
Skall "Big Ben" Roethlisberger fortsätta kasta bort bollen eller skall han i sista minuten slå till. Han har varit dariig hitills.

Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Paddan: Japp den var snygg... Synd på domaren bara :-)
 
Madden sa en rolig grej om KickOff/Puntrecievers för nåt år sedan.
Mamman till en WR som dubblerade i Specials Teams tyckte inte om när sonen skulle returnera för då var det 11 spelare, och vissa rätt stora, som inte ville annat än springa rakt in honom i full fart och trycka ner honom i marken. Det var mycket lugnare när han bara hade nån CB och ev en safety som ville stoppa honom. Samma oro borde gälla för QB:s mammor också trodde Madden då han i varje spel var utsatt, men hon borde samtidigt älska de "unloveable front row" som alltid ställer upp för sonen.
 
I nästan samma mening fortsatte Madden med en anekdot om Ooooooohhhh-tackles men den tar vi sen för nu drar 3rd quarter igång

Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
El Maco: Kommer man in i Red Zone (de sista 20 yardsen innan End Zone) så är man väldigt säker på att man åtminstone får 3p för ett FieldGoal. Har man den förmågan så är mycket av matchen vunnet.
 
Jets kommer inte att räcka till trots jämn statistik. Det enda som kan stjälpa Steelers är om Ben Roethlisberger får slutspelsnerver. Men då finns ju Jerome Bettis som kan springa med bollen så jag säger bara: "Get On The Bus!"

MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
knaskamilla: Inte så mycket på bredden som på höjden dock. Kanske vore nått för LJ att behöva stå bakom sig själv en gång och (inte) se.

· 248 ·
Om Salle
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Örnsköldsvik