Historik
Föregående · 30 · Nästa
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Erol Ateceae: Exakt, DHL har samlat breven på hög. Det blir ketchupeffekt och all leverans kommer i 3:e! 😎
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Sputnik: Vad gäller Dahlén så är det lite nonchalant som nån skrev, men det syns också på honom att han vill extremt mycket och håller kanske i pucken nån sekund för mycket.
Jag är rätt säker på att det är premiärnerver och att det kommer släppa. Han är ju rätt upphausad också, det vet han om själv.
Jag är rätt säker på att det är premiärnerver och att det kommer släppa. Han är ju rätt upphausad också, det vet han om själv.
+ 6
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
roger_sundsvall: Jag är inte förvånad i allafall.
3-0 i första. Inte en chans att vi skulle haft det tempot hela matchen utan att ett guldtippat Frölunda börjat sätta emot litegrann. Mycket nerver med också.
Nu ökar vi igen i 3:e och stänger butiken och börjar säsongen på bästa sätt!
3-0 i första. Inte en chans att vi skulle haft det tempot hela matchen utan att ett guldtippat Frölunda börjat sätta emot litegrann. Mycket nerver med också.
Nu ökar vi igen i 3:e och stänger butiken och börjar säsongen på bästa sätt!
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Kulltorp: Det kommer lossna. Man vill mycket och är rätt uppsnackade på förhand.
2:a perioden är ju inte vår erkänt bästa period heller.
Känslan är att denna period blir mer av en transportsträcka.
Sen med röda väggen i ryggen flyger vi fram i 3:e igen!
2:a perioden är ju inte vår erkänt bästa period heller.
Känslan är att denna period blir mer av en transportsträcka.
Sen med röda väggen i ryggen flyger vi fram i 3:e igen!
+ 4
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
{297}: Dock måste ju Erixon ta bort händerna i ryggen på Friberg. Tror det är det som gör att det blir utvisning.
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
{10299}: Haha nej nej nej. 1 period spelad av hela säsongen. Man får vara ödmjuk inför framtiden. Men visst ser det bra ut!
3 mål kan rinna iväg rätt snabbt med.
Det jag älskar mest med denna period är att vi ÄNTLIGEN ser ut att ha ett hemmaspel som kommer kunna locka soffpotatisarna till arenan framöver!
3 mål kan rinna iväg rätt snabbt med.
Det jag älskar mest med denna period är att vi ÄNTLIGEN ser ut att ha ett hemmaspel som kommer kunna locka soffpotatisarna till arenan framöver!
+ 10
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
{9037}: 2:a linans lirare fixar biffen idag. Vi sparar 1:a kedjan till framtida matcher. 😎
+ 4
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
{9233}: Herregud vad fin Pääjärvi ser ut. Som pånyttfödd!
+ 7
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
innekillenskomp: Klumpigt Erixon. Träna BP mu då!
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9839}: Samma här, har svårt att placera honom. Jag reagerade dock på efternamnet och helt riktigt är det faktiskt Hasse backes son.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9908}: Jag har faktiskt diggat Karlin sen tiden i Västervik. Jag kan unna Modo att hamna på plats 13 istället för 14:e plats. 😉
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Erol Ateceae: Man får inte glömma att det finns en människa bakom.
+ 11
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9908}: Hahajaha, detta är inte en buskis. Bara en helt SERIÖS Växjösupporter. Jag tror jag smäller av. 😂😂😂
+ 17
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9315}: Haha, vilket sömnpiller. 🙈
Eran match är ju mer intressant också i så fall.
Eran match är ju mer intressant också i så fall.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9908}: Sen kan man tagga ner lite. Premiären har inte varit än och folk är ju som sagt historiskt sega på att beställa biljetter i god tid innan. Förutom mot Modo där man vet att man måste vara ute i god tid.
Vi får göra en bedömning efter matchen mot Frölunda. Tyvärr är det ju inte så att de som klagar kommer krypa till korset heller. Saknas det 300 från fullsatt så var det väl dessutom fortfarande vara den dåliga marknadsföringen..
Vi får göra en bedömning efter matchen mot Frölunda. Tyvärr är det ju inte så att de som klagar kommer krypa till korset heller. Saknas det 300 från fullsatt så var det väl dessutom fortfarande vara den dåliga marknadsföringen..
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JonteD: Jag tycker Frölunda är en rätt perfekt premiär. 2 offensiva lag där det lär spraka på isen och vilket lag som helst kan gå vinnande ur den striden.
Givetvis vill man ju vinna till 100 procent, men spelar vi jämnt och pressar dom rejält och visar upp ett spel som kuggar så får man ju ändå framtidstro! Speciellt om vi visar att vi fortsatt inte räds lag som Frölunda.
Det mest intressanta är ju hur vi kommer ta oss an lag som FBK, Växjö och Skellet kommande säsong.
Givetvis vill man ju vinna till 100 procent, men spelar vi jämnt och pressar dom rejält och visar upp ett spel som kuggar så får man ju ändå framtidstro! Speciellt om vi visar att vi fortsatt inte räds lag som Frölunda.
Det mest intressanta är ju hur vi kommer ta oss an lag som FBK, Växjö och Skellet kommande säsong.
+ 8
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9908}: Jo håller med. Marknadsföring i all ära, men hur dom än gör så kommer det alltid finnas folk som klagar.
En annan är väl lite skadad också som kan känna att folk inte måste tjatas till arenan när vi har sådana kulturbärare och ikoner på isen som borde vara dragplåster så det räcker!
En annan är väl lite skadad också som kan känna att folk inte måste tjatas till arenan när vi har sådana kulturbärare och ikoner på isen som borde vara dragplåster så det räcker!
+ 7
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Werner: Jo precis, men nu är det ju så att ni är rätt bra på att komma dragandes med just detta om kommunala bidrag, men är så blinda över att ni är av precis samma skrot och korn. kom ner på jorden litegrann. Hela hockeyvärlden kretsar inte kring eran fullkomlighet och välfyllda prisskåp.
+ 7
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
modomille: Vi har dock inte ekonomiska problem. Det KAN komma att bli tight om nått år. Vi har fortfarande allt i våra händer att se till att komma upp i rätt procent i omsättningen. Det kommer fler lag få också med detta kassa system de har nu ärligt talat.
+ 9
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: 22 miljoner har de väl gått ut med tror jag.
Utan att kunna allt för mycket kring det hela så har man ju läst på vissa håll att en del är "låst" i arenan men att man tillskriver det som kapital.
Jag tror nog rätt många föreningar kringgår saker på olika sätt för att kunna skriva upp sina kapital på pappret.
Utan att kunna allt för mycket kring det hela så har man ju läst på vissa håll att en del är "låst" i arenan men att man tillskriver det som kapital.
Jag tror nog rätt många föreningar kringgår saker på olika sätt för att kunna skriva upp sina kapital på pappret.
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Jag tror det finns en risk att spelarna i Leksand börjat tröttna lite på Hellqvist. Han känns rätt butter och fyrkantig. Det är alltid bra med ledare som också ställer krav, men jag tror att till slut slår spelarna dövörat till litegrann.
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Det är ju ändå rätt uppmuntrande att läsa att både skellefteå och Växjö med snarlik storlek på arena, etc kan var framgångsrika! Dags att våra marknadsansvariga steppar upp bara! Vi har ändå ett stort upptagningsområde med tillgång till sponsorer etc och har utvecklingsmöjligheter för att öka på intäkter så sett.
Sen kanske Skellefteå och Växjö har mer kommunalt ekonomsikt stöd, det har jag sämre koll på.
Sen kanske Skellefteå och Växjö har mer kommunalt ekonomsikt stöd, det har jag sämre koll på.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Hmm, spännande men han känns som den enda jag läst nånstans som snackar om rykte om back in?
Låter lite tveksamt i min bok. Även om man hoppas givetvis! Kan ju vara så att Weddas sjukskrivning öppnat upp lite cash att röra sig med!
Låter lite tveksamt i min bok. Även om man hoppas givetvis! Kan ju vara så att Weddas sjukskrivning öppnat upp lite cash att röra sig med!
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Precis, ibland skapas en del ickeproblem med kan jag känna, av ren lathet på ren Svenska! Jag förstår ju dem som av olika anledningar har svårt att gå längre sträckor, men de flesta klarar ju en promenad på 7 minuter utan problem!
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: På tal om Wedda. Från ST senast idag.
"– Allt har gått enligt plan, men från operationsdatum säger de att det kan ta allt mellan sex och nio månader. Till premiären har det gått sju månader. Det var lite för tidigt, men jag hoppas väl på åtta och en halv månad, säger "Wedda".
Det innebär i så fall en comeback på isen någonstans i månadsskiftet oktober/november. Att han skulle vara tillbaka till premiären var mer förhoppning än prognos, och det är inga bakslag som forwarden mött längs vägen."
"– Allt har gått enligt plan, men från operationsdatum säger de att det kan ta allt mellan sex och nio månader. Till premiären har det gått sju månader. Det var lite för tidigt, men jag hoppas väl på åtta och en halv månad, säger "Wedda".
Det innebär i så fall en comeback på isen någonstans i månadsskiftet oktober/november. Att han skulle vara tillbaka till premiären var mer förhoppning än prognos, och det är inga bakslag som forwarden mött längs vägen."
+ 7
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Erol Ateceae: Haha relax. Jag visste vad som gällde med ersättningen denna gång. Efter 3 månader inte Timrås problem(redan innan du skrev det)🥸👍.
Grejen är ju den att det blir lite komplicerat med Wedda. Är ju så mycket om och men kring honom i dagsläget. Är han fullt sjukskriven när han ändå är med och tränar, om än inte med kontakt förresten? Känner mig ju dock inte så säker på att han är tillbaks till November och är det så att han är sjukskriven på 100 procent så lägger jag hellre större delarna av pengen på en riktigt bra back.
Grejen är ju den att det blir lite komplicerat med Wedda. Är ju så mycket om och men kring honom i dagsläget. Är han fullt sjukskriven när han ändå är med och tränar, om än inte med kontakt förresten? Känner mig ju dock inte så säker på att han är tillbaks till November och är det så att han är sjukskriven på 100 procent så lägger jag hellre större delarna av pengen på en riktigt bra back.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Nu är det ju år och dar sen jag var på hemmamatch tyvärr. Men har inte alltid diskutionen varit flödet ut från arenan efter match? Kanske skulle det satsas på rondell/er eller likande för att få till bättre flöde där i så fall?
Nu är det ju snarare en fråga för kommunen, men jag tö
tänker att det berör dom med då de är ägare till arenan så att säga.
Nu är det ju snarare en fråga för kommunen, men jag tö
tänker att det berör dom med då de är ägare till arenan så att säga.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{7043}: Nej tyvärr ligger det väl lite i tiden att föreningar måste ha lite "event" kring matcher för att locka folk.
Själv är jag ruskigt allergiskt mot allt vad "event" heter. Hockey är gott nog!
Själv är jag ruskigt allergiskt mot allt vad "event" heter. Hockey är gott nog!
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9315}: Ja det är helt klart en aspekt, matchen är inte heller ansluten till löning. Men sen är folket i Timrå/Sundsvall erkänt sena ute med att köpa biljetter.
Det är väl inte ovanligt att det sista dygnet brukas säljas kring 1000 biljetter eller dylikt.
Ser man också att det finns mycket platser kvar så väntar man väl också med att köpa sent inpå ifall man blir sjuk och inte kan utnyttja biljetten till exempel.
Vi får summera det på torsdag efter matchen helt enkelt.
Det är väl inte ovanligt att det sista dygnet brukas säljas kring 1000 biljetter eller dylikt.
Ser man också att det finns mycket platser kvar så väntar man väl också med att köpa sent inpå ifall man blir sjuk och inte kan utnyttja biljetten till exempel.
Vi får summera det på torsdag efter matchen helt enkelt.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{297}: Precis! Givetvis lämnar marknadsavdelning mycket att önska, men kan inte en premiär mot Frölunda och med det lag vi har locka fullsatt, utan att man måste lockas till arenan med dylika "event". Ja då är det riktigt illa!!
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{7043}: Ja verkligen, sen kan man vända på det. Dags för våra supportrar att också vakna till liv lite och ta lite egna initiativ ibland och inte vara så bekväma!
Nu är ju det ekonomiska läget i samhället inte optimalt, men visst hade en bättre placerad arena förmodligen lockat mer bekvämt folk också. Gärna en som tar kring 7000 i kapacitet. SCA får öppna storbörsen och vara öed och bidra till att bygga en fet moderna arena, gärna fortsatt i plywood för riktig klassisk hockeykänsla! 😉
Hehe närå, betong duger väl också..
Nu är ju det ekonomiska läget i samhället inte optimalt, men visst hade en bättre placerad arena förmodligen lockat mer bekvämt folk också. Gärna en som tar kring 7000 i kapacitet. SCA får öppna storbörsen och vara öed och bidra till att bygga en fet moderna arena, gärna fortsatt i plywood för riktig klassisk hockeykänsla! 😉
Hehe närå, betong duger väl också..
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{7043}: blir säkert kring 5500. Folk köper biljetter sent som vanligt. Marknadsavdelningen skulle jobbat hårdare på att sälja biljetter dock, framförallt bygga känslan på att det är bra att köpa biljetter i tid om man vill ha en biljett..
+ 4
Föregående · 30 · Nästa

