Historik
1 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
BurkLeffe: Hinken har garanterat spelarna klara. Han väntar in deadline för alla jävla konstiga hittte på datum för övergångar. Nä nu så, är inte vår käre George här inne och sköter sig så får jag vara stand in, soligt och gött i Småland, skål på er
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Silly: Nu har väl inte shl lagen rätt att sno spelare från allsvenskan ( rätta mig om jag har fel). Det borde innebära att det kommer presenteras ngt snart
Många som är negativa här inne, får mycket skit, jag har väl också varit kritisk mot honom. Men nu är det ett nytt bygge som ser bättre ut, från ledarstab ( tack för det) målvaktspar och försvar. Framåt hittills är väl ok, vi väntar på de sista pusselbitarna. Många av er lever fortfarande kvar i att gör ett jävla dåligt jobb. Vänta med den kritiken tills pusslet är komplett. Återigen var mera positiv, jag är det för nu snart är klockan 12 och dax för helgens första GT
Trevlig helg på er
Många som är negativa här inne, får mycket skit, jag har väl också varit kritisk mot honom. Men nu är det ett nytt bygge som ser bättre ut, från ledarstab ( tack för det) målvaktspar och försvar. Framåt hittills är väl ok, vi väntar på de sista pusselbitarna. Många av er lever fortfarande kvar i att gör ett jävla dåligt jobb. Vänta med den kritiken tills pusslet är komplett. Återigen var mera positiv, jag är det för nu snart är klockan 12 och dax för helgens första GT
Trevlig helg på er
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Kapten Långnäsa: Min känsla är att det här är ett bättre sammansatt lag i alla lagdelar så håller med dig. Förra säsongens lag var förvisso bättre på papperet men att ha så många alfahannar i samma grupp kan vara problematiskt. Det är väl idag som det är sista dagen som shl klubbar kan stjäla spelare från allsvenskan, så imorgon om har något klart bör det väl presenteras något.
Tänk positivt, det här blir bra
Tänk positivt, det här blir bra
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JonteD: Du behöver inte komma in i våran bok och vara dumdryg. Men, trevlig midsommar på dig
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: Följer silly här och det är lika upphetsande som att se färg torka. Det ältas om samma sak hela tiden 🪣.
Från början var min tanke att 🪣håller på springa runt på översta hyllan och leta eftersom ingenting presenteras. De tilltänkta spelar fortfarande och kan därav inga presentationer. Men va fan, vilka organisationer spelar fortfarande!? Wernblom tapp, inget beslut med Fitz mm. Alla lag presenterar det ena efter det andra, men va fan(åter igen en svordom, ber om ursäkt) här händer nada. Antingen så har alla som ältar 🪣 helt rätt i sina kommentarer om hans kvaliteter eller så kommer vi supporters bli så jäkla blåsta av 🪣 när han presenterar första kedjan att vi står med byxorna nere. Det är väl isåfall första gången jag skulle kunna acceptera det.
Från början var min tanke att 🪣håller på springa runt på översta hyllan och leta eftersom ingenting presenteras. De tilltänkta spelar fortfarande och kan därav inga presentationer. Men va fan, vilka organisationer spelar fortfarande!? Wernblom tapp, inget beslut med Fitz mm. Alla lag presenterar det ena efter det andra, men va fan(åter igen en svordom, ber om ursäkt) här händer nada. Antingen så har alla som ältar 🪣 helt rätt i sina kommentarer om hans kvaliteter eller så kommer vi supporters bli så jäkla blåsta av 🪣 när han presenterar första kedjan att vi står med byxorna nere. Det är väl isåfall första gången jag skulle kunna acceptera det.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Kunglouie: Vill minnas att det har diskuterats en hel del om just den fysiska träningen i Modo. Isåfall är det väl en bekräftelse på detta.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Znark: Nördade ned mig på HC wirre ett tag. Ägde alldeles för många fat där. Rökigt eller orökt är efter dagsformen. Pratar vi svensk whisky har oberoende buteljeraren Selected Malts bra skit. Annars är väl jag som många en sherryhora, dvs gillar sherrylagringar. Kan rekommendera Glendronach
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Här är ni och pratar öl en lördagskväll, någon av er som nördat ned er på whisky
+ 1
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Bad_Brett: Du äger inte en katt, katten äger dig.
Vi har tre katter och en hund, 40 ha mark runt gården. Det är tre stycken ” bonnakatter” där ena hannen är en riktig klump på 8,5 kg. De lever ett fint kattliv.
Vi har tre katter och en hund, 40 ha mark runt gården. Det är tre stycken ” bonnakatter” där ena hannen är en riktig klump på 8,5 kg. De lever ett fint kattliv.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Golden boy : Håller med om att mot BIK då var han osynlig och har sina brister. Men likt förbannat så gör han poäng och kan avgöra matcher
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Visst f..är det en parodi. Släpper en av ligans bästa snipers till kanske svåraste konkurrenten. Är väl en sak om han gick till en annan liga. Men, det kanske kittlade lite extra.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Bygget inför nästa säsong är sekundärt just nu. Försöker analysera, smälta eller ta in Jespers uttalande. Vilken motorsågning, käftsmäll eller vad vi nu ska kalla det. Det var väl det som vi anade att det är ngt fundamentalt fel i föreningen. Varför brandskattas damlaget? Ingen rök utan eld. Sen kan vi diskutera Jespers kroppsspråk under säsongen, det har ju inte lyst ngn gloria runt honom. Gå tillbaka till ruta ett, gör om gör rätt, städa undan all jävla skit, ta bort alla som inte vill vara här. Se till att få in rätt människor på rätt plats, för en gångs skull. Börja med Hinken
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey-BIK Karlskoga: Semifinal 2 i Nobelhallen 3 april
Bad_Brett: När en inbiten Modosupporter vänligt ställer en fråga om hur det går, finns det ingen som vill svara🤷♂️
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey-BIK Karlskoga: Semifinal 2 i Nobelhallen 3 april
Gavelo: Godkväll. Har tyvärr inte möjlighet att följa
p g a familje förpliktelser. Hur ser det ut😬
p g a familje förpliktelser. Hur ser det ut😬
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 6 på Hovet 2026-03-26
Bad_Brett: Det blev folieryck på en god wirre ikväll.
Hoppas att det blir fler folieryck🥃
Hoppas att det blir fler folieryck🥃
MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK Kvartsfinal 2 2026-03-18
Costanza: M a o var det kallt i dyngdiket. Se upp så du inte tar med dig något till Ö- vik som inte går att bota med penicillin
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK Kvartsfinal 2 2026-03-18
dempa: Nu har man gjort dagens goda gärning. Gjorde ett ärende i ” byn” och var inne på en affär som ska ha ett jippo. Dök på mig och frågade om jag har en DIF att låna ut, till vadå frågade jag. Det var något om rivaliteten mellan DIF och AIK. Gissa mitt svar. Så nu hänger det en Modo tröja för allmän beskådning🥳
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK Kvartsfinal 2 2026-03-18
dempa: Vad hände! Imponerande insats, allt (nästan) stämde. Ett PP som äntligen var grymt, kamp, vilja och ett jävlar anamma. Vem trodde detta för en vecka sedan
Ser ut som det kan bli en trevlig resa framöver
Ser ut som det kan bli en trevlig resa framöver
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Costanza: Costanza: Förlåt , men om du nu inte dricker Irländsk whiskey (eller Bourbon) så stavas det whisky 😉
Sla’inte🥃
Sla’inte🥃
+ 1
MoDo Hockey > Sv: AIK - MoDo Hockey : 2026-02-10
Costanza: Läste att du blev tafsad av 48-håriga damer,
men det blev fort men fel🤣
men det blev fort men fel🤣
+ 1
MoDo Hockey > Sv: AIK - MoDo Hockey : 2026-02-10
modomille: Kanske dax att ta upp stora lädret. Målsättningen var väl att gå upp. Bromsa eller gasa🤔
+ 3
MoDo Hockey > Sv: AIK - MoDo Hockey : 2026-02-10
Costanza: Ett långskott, ni får berg som sitter på bänken så får vi Swettis som snart sitter på bänken
+ 1
MoDo Hockey > Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2026-02-06
Robin Ztorken L: Har ställt frågan förut, hur kan det komma sig att det man har tränat på och lärts sig sen barnsben samt spelat hundratals kanske tusentals matcher bara försvinner. Som att varje gång jag ska cykla har jag glömt bort hur man hör, helt obegripligt. Inledningen i går gjorde att man kände att nu jävlars, men sen för att undvika att man får ta fram hjärtstartaren
så stänger man av tv. Ge fan i att spendera pengar på nyförvärv, denna säsong är körd så spara och satsa på nästa istället.
så stänger man av tv. Ge fan i att spendera pengar på nyförvärv, denna säsong är körd så spara och satsa på nästa istället.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Robin Ztorken L: Vafan, detta missade jag. Du hade fått min röst. Du är min 🥇
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Jag vet inte om Modo har någon s k enkronasmatch för företagare. Gratis inträde men företag betalar en krona/ besökare. Sådan ” sponsring ” har de flesta småföretagare råd med.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Har varit lite off senaste veckan, har varit besökt en jäkla massa goa ölstugor i Tyskland
Ser att det snackas om swishkampanj, jag har tydligen helt missat det. Är då måttligt road av sådant , men jag kan däremot köpa in några dunkar bränsle så kan väl Timander ta båten över pölen och hämta hem en ny Pikkarambo.
Ser att det snackas om swishkampanj, jag har tydligen helt missat det. Är då måttligt road av sådant , men jag kan däremot köpa in några dunkar bränsle så kan väl Timander ta båten över pölen och hämta hem en ny Pikkarambo.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Vimmerby HC: 2026-01-30
Robin Ztorken L: Jävlars (ursäkta språket), nu händer det. Känns som flaskorna på översta hyllan öppnas ikväll.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2026-01-25
Bad_Brett: Efter varje match tror man att det går bara att inte att bli sämre. Hur fan är det möjligt att spela så
förbannat dåligt match efter match.
förbannat dåligt match efter match.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK: 2026-01-23
Gavelo: Har precis slängt kryckorna efter en höftledsoperation. Jag borde väl klara av att spela i någon av formationerna, för det är väl omöjligt att det kan bli dämre🤔
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Östersunds IK - MoDo Hockey 2026-01-21
Robin Ztorken L: Jaha, vad skyller vi på nu då🤔
MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Bad_Brett: Håller med dig att där behöver det också förstärkas. Men, vad händer i veckan, blir det något nytt in eller blir rubriken som vanligt ” ingen nytt från sportchefen”.
MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Robin Ztorken L: Jag följer och läser i stort sett allting här på forumet. Sällan jag numera gör något inlägg. Men igår så tyckte jag att det var dax att skriva av mig . Jag bara inte förstår hur detta lag match efter match tillåts uppträda så viljelöst som det åter igen var igår. Hoppas att spelare i laget är här och läser om hur frustrerade vi är som betalar era löner.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Gavelo: Finns säkert många Modosupporters här som jobbar med systemutveckling. Ska försöka göra en liknelse jmf mot hur det kan se ut i arbetslivet.
Du ska utveckla ett nytt stort system, inte fan är det samma person som sitter och gör alla delmomenten i detta projekt. Projektet är uppdelat till många personer som är duktiga på sitt. För att detta ska framskrida så måste det finnas en projektledare som håller i trådarna.
Om det nu skulle vara så att den eller de som ska utveckla mjukvaran visar sig vara helt odugliga, vad händer då? Här måste det fattas obekväma beslut för att ro detta projekt i land.
Hur ser det ut hos Modo? Har vi alla pusselbitarna på plats, är det någon enhet som inte uppfyller sin kravbild?
Om svaret är att det finns såna brister, vad ska då göras för att uppfylla målet ( målet var/ är väl att vi ska tillbaka i denna säsong)?
Du ska utveckla ett nytt stort system, inte fan är det samma person som sitter och gör alla delmomenten i detta projekt. Projektet är uppdelat till många personer som är duktiga på sitt. För att detta ska framskrida så måste det finnas en projektledare som håller i trådarna.
Om det nu skulle vara så att den eller de som ska utveckla mjukvaran visar sig vara helt odugliga, vad händer då? Här måste det fattas obekväma beslut för att ro detta projekt i land.
Hur ser det ut hos Modo? Har vi alla pusselbitarna på plats, är det någon enhet som inte uppfyller sin kravbild?
Om svaret är att det finns såna brister, vad ska då göras för att uppfylla målet ( målet var/ är väl att vi ska tillbaka i denna säsong)?
+ 1
MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Tuppen: Och spara in pengar till en back
MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Gavelo: Jag är även företagare, hade ”Hinken” varit min VD hade han fått sparken för lääänge sedan.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Gavelo: Tack 🙏
För att bli bra krävs smärta och uppoffring. För att bli ännu bättre krävs ännu mer. Att bli bäst då ger du livet till din sport. Så fanatisk har jag inte varit, har däremot en son som lever för sin sport. Jag vet vad han offrar i form av vänner, nöjen, familj och ekonomi ska vi inte prata om. Men så är han en av de bästa i världen i sin sport. Men så tränar han 5-6 timmar varje dag, 6 dagar i veckan.
Hockeyspelare är knektar som får betalt för att visa upp sig, då ska de fan i mig leverera också.
Som det har varit nu i några säsonger i Modo är ju ett skämt. Vad beror det på?! Vet inte, men från den erfarenhet jag har så ska det bli något måste det ställas krav och uppoffringar från spelare. Men, som jag sagt jag har ingen inblick i hockeyvärlden hur det fungerar bakom båset.
För att bli bra krävs smärta och uppoffring. För att bli ännu bättre krävs ännu mer. Att bli bäst då ger du livet till din sport. Så fanatisk har jag inte varit, har däremot en son som lever för sin sport. Jag vet vad han offrar i form av vänner, nöjen, familj och ekonomi ska vi inte prata om. Men så är han en av de bästa i världen i sin sport. Men så tränar han 5-6 timmar varje dag, 6 dagar i veckan.
Hockeyspelare är knektar som får betalt för att visa upp sig, då ska de fan i mig leverera också.
Som det har varit nu i några säsonger i Modo är ju ett skämt. Vad beror det på?! Vet inte, men från den erfarenhet jag har så ska det bli något måste det ställas krav och uppoffringar från spelare. Men, som jag sagt jag har ingen inblick i hockeyvärlden hur det fungerar bakom båset.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Gavelo: Nu måste någon förklara för en som inte begriper hockey, men som kan förklara hur det är i annan sport på hög nivå. Jag slutade spela hockey när jag var 18- år p g a studier. Men har däremot fortsatt med en annan sportgren som ligger mig också varmt om hjärtat. Framgångar där? Ja, hyfsat tycker jag. Dubbel europamästare ett antal svenska/ nordiska titlar bl a.
Varje gång jag stod där och skulle tävla så visste jag till 100% vad jag ska göra. Vilka mina motståndare var och taktiken var klar. Jag behövde inte någon halv säsong för att komma in i det. Det sitter i ryggmärgen, hur jag ska göra/ agera. Men, när det gäller hockeyspelare så är allt de har kunnat bortblåst inför varje säsong. Hur gör man ett uppspel, powerplay, boxplay, passningar mm mm mm mm. Det är som att lära en person som fått en kraftig stroke att kunna gå igen( förlåt för liknelsen). ALLT är borta. Hur är detta möjligt?!
OBS: Detta skrivs av en NYKTER inbiten Modosupporter som alltid försöker vara positiv, men nu fan tycker jag detta spektakel börjar närma sig kaklet.
Varje gång jag stod där och skulle tävla så visste jag till 100% vad jag ska göra. Vilka mina motståndare var och taktiken var klar. Jag behövde inte någon halv säsong för att komma in i det. Det sitter i ryggmärgen, hur jag ska göra/ agera. Men, när det gäller hockeyspelare så är allt de har kunnat bortblåst inför varje säsong. Hur gör man ett uppspel, powerplay, boxplay, passningar mm mm mm mm. Det är som att lära en person som fått en kraftig stroke att kunna gå igen( förlåt för liknelsen). ALLT är borta. Hur är detta möjligt?!
OBS: Detta skrivs av en NYKTER inbiten Modosupporter som alltid försöker vara positiv, men nu fan tycker jag detta spektakel börjar närma sig kaklet.
+ 8
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Costanza: Vi åker pratar med Wikegård, jag tar med mig några flaskor bra wirre och du fixar paprikachipsen. Sen är det klart med Berg, vad tror du om det🤔
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK 2026-01-14
Robin Ztorken L: Mycket fint av Modo med initiativet ”AjaBajaCancer”🫶
Snygga tröjor förresten
Nu åker vi🤞
Snygga tröjor förresten
Nu åker vi🤞
+ 3
MoDo Hockey > Sv: IK Oskarshamn - MoDo Hockey 2026-01-09 19:00
grimiss: Just det, du har rätt. Får skylla på åldern😉
+ 2
MoDo Hockey > Sv: IK Oskarshamn - MoDo Hockey 2026-01-09 19:00
Costanza: Tyckte mig se mer aktivitet i båset från spelarna igår, samt aldrig sett en Modotränare så förbannad som vid timeouten. Det tar jag med mig som ett litet ljus i tunneln ( hoppas bara det inte är loket). Sen är ett måste att skottbilden måste justeras, men det kan du fixa, för du vet ju vart kryllan är😉
+ 3
MoDo Hockey > Sv: IK Oskarshamn - MoDo Hockey 2026-01-09 19:00
Costanza: Vi måste bara se hockey tillsammans.
Du kan hockey och jag kan whisky
Du kan hockey och jag kan whisky
+ 1
MoDo Hockey > Sv: IK Oskarshamn - MoDo Hockey 2026-01-09 19:00
Costanza: Första gången sen Sundsvall brann jag ser en Modotränare så förbannad.Annars brukar minen vara som en tjurig femåring som inte fått lördagsgodis
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Nybro Vikings IF - MoDo Hockey 2025-12-29
grimiss: Så dålig match att klockan stannade i mancaven
1 · Nästa