Historik
Föregående · 118 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Nu kom den. Gunler ersätter ND annars lika som sist.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
magr: Gissar att vi får laguppställningen via privatpartner om c:a 30 min. Expressen tror dock inte att The Big Bull spelar ikväll.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Intervju nu av Stisse med Bertil i GD som går att provläsa till 17.14
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: ”Play safe in The Leif” sa han tror jag😁.
Kinnarps arena heter väl egentligen Leif Arena efter legendaren Leif Honken Holmkvist som spelade för HV två säsonger på 70-talet. Hmm eller så har jag fel - goda öl de här i alla fall ... 🤡 Skål Brynäsbröder!
Kinnarps arena heter väl egentligen Leif Arena efter legendaren Leif Honken Holmkvist som spelade för HV två säsonger på 70-talet. Hmm eller så har jag fel - goda öl de här i alla fall ... 🤡 Skål Brynäsbröder!
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: David Puddy är väl lite av hur vi i brynäslägret ser på leksandssupportrarna... 😀
Underbart avsnitt med Devils vs Rangers
Underbart avsnitt med Devils vs Rangers
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
spolaisen: ” tittar man på seinfeldt, så har man minst en skruv lös..”
-> ”... not that its anything wrong with it”
(som de pliktskyldigt upprepade i ett Seinfeldt- avsnitt om sexuella preferenser... 🙂)
-> ”... not that its anything wrong with it”
(som de pliktskyldigt upprepade i ett Seinfeldt- avsnitt om sexuella preferenser... 🙂)
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Klas B: Säger absolut inte emot om/vad som skett men man kan väl vänta på fällande dom innan man hänger ut honom offentligt kan man tycka.
Djävligt tragiskt för tjejen och familjen oavsett.
Djävligt tragiskt för tjejen och familjen oavsett.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Costanza: ” Liemannen är på väg. Någon har sett honom vid Gävle Strand. På väg mot Länsstyrelsen och träbron över Gavleån. Sitter det fortfarande alkisar där under?”
Sitter några troll från Nolaskogen under bron som leker bockarna Bruse i brist på Ö-vikshockey på hemmaplan.
Sitter några troll från Nolaskogen under bron som leker bockarna Bruse i brist på Ö-vikshockey på hemmaplan.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Costanza: ” Nu är jag här, det kan bara betyda bra saker...”
Betyder väl sommarlov för MoDo... Bra eller dåligt?
Betyder väl sommarlov för MoDo... Bra eller dåligt?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Ah du korrigerade felstavningen nu 😀 Annars vore väl ”städbiljetter” lite kreativt.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Det är ju redan soprent på läktarna så några städbiljetter kan du nog inte köpa.
🙂
🙂
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7981}: Nån som funderar på att bara stänga av fullständigt i 2 veckor och sedan smyga fram slutresultatet?
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bifhjärta: Dags för öl... Vinner vi så kan det bli en uppgradering... 🙂
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Exakt så Peja. Och varför skvallra om detta JUST IDAG? Vad eller vem trodde du det skulle hjälpa? Och varför fokusera på skit om enbart Brynäs? Du kanske ska köra på med skit om HV eller om din arbetsgivare eller om dina grannar???
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mattson: Säger som Tommy Sandlin: Brynäs är mycket större än bara personerna i ledningen!
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Tror vissa faktiskt vill att det ska gå dåligt för Brynäs bara för att straffa Campese och ledningen. Det är därför man öser på med antydningar och skvaller exakt samma dag som vi ska spela kanske viktigaste matchen på 60 år.
(det är väl ungefär denna typ av personer man inte har någon större glädje av på jobbet heller)
(det är väl ungefär denna typ av personer man inte har någon större glädje av på jobbet heller)
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
magr: YES! Han kan ta befogad kritik med ledningen. Inte gå ut i pressen.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Wallenberg (nån av alla dem) brukade säga ”när spiltan är tom bits hästarna”. Exakt det ser vi nu hos folk i och runt Brynäs inkl hos ”hjälpsamma” supportrar.
Efter en unik pandemisäsong där ekonomiska kapitalet raderats ska vi möta HV71 i kval nu. Fatta hur mycket som står på spel!. Lägg för fan ned allt gnäll om sms hit och dit och sluta sprid tragiska rykten dan före kvalet börjar.
(har jobbat i ett amerikanskt företag och vår division som hade högsta lönsamheten lades överaskande ned bara vips sådär - fick veta det omvägen på ett mycket konstigt sätt - men inget djävla buhu och gråta ut i pressen bara för det. Fick en årslön och skaffade nytt jobb omgående. PA och VS får väl 2 årslöner - > less på känsliga SNÖFLINGOR som visste exakt vad de gav sig in på)
PA har dock inte gnällt tror jag
Efter en unik pandemisäsong där ekonomiska kapitalet raderats ska vi möta HV71 i kval nu. Fatta hur mycket som står på spel!. Lägg för fan ned allt gnäll om sms hit och dit och sluta sprid tragiska rykten dan före kvalet börjar.
(har jobbat i ett amerikanskt företag och vår division som hade högsta lönsamheten lades överaskande ned bara vips sådär - fick veta det omvägen på ett mycket konstigt sätt - men inget djävla buhu och gråta ut i pressen bara för det. Fick en årslön och skaffade nytt jobb omgående. PA och VS får väl 2 årslöner - > less på känsliga SNÖFLINGOR som visste exakt vad de gav sig in på)
PA har dock inte gnällt tror jag
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hank81: Det som ställde till det var ju att någon läckte till pressen. Troligen innan man dels snackat ihop sig inbördes i ledningen om ett budskap ( antar att det var därför ingen svarade -” vad f-n kan jag säga i detta läge?”) men framför allt innan man formellt kontaktat PA och VS själva (på söndagen var det tydligen planerat att ske). Tror dock att PA och VS redan hade detta på känn efter totala bristen på resultat.
Det var ju MS som själv sa att ”nu finns det inga ursäkter” så han får tagga ned lite nu när vi hamnat i kvalet. PA och VS har förmodligen skapliga fallskärmar så det kommer inte att gå någon nöd på dem inom överskådlig tid trots att de misslyckats.
Dock väldigt illa ”kommunikationsprocess” till dem.
Det var ju MS som själv sa att ”nu finns det inga ursäkter” så han får tagga ned lite nu när vi hamnat i kvalet. PA och VS har förmodligen skapliga fallskärmar så det kommer inte att gå någon nöd på dem inom överskådlig tid trots att de misslyckats.
Dock väldigt illa ”kommunikationsprocess” till dem.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nibbe: Tårtan tränar väl Columbus - kanske kan vara mentor åt Josef... 😀
Då får Sasse och Karin tänka sig för innan de ställer frågor 😁
Då får Sasse och Karin tänka sig för innan de ställer frågor 😁
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mer än 1,000,000 i fansens värvning i januari -> Men men... Vi saknade förmågan att hitta något att förstärka med.
Och nu kvalspel. FULLLSTÄNDIGT misslyckande för ledningen.
Kanske skulle ha använt pengarna till att ta in en mentor åt ledningen.
Fy fn vad dåligt...
Ps hur ska dessa pengar användas nu?
Och nu kvalspel. FULLLSTÄNDIGT misslyckande för ledningen.
Kanske skulle ha använt pengarna till att ta in en mentor åt ledningen.
Fy fn vad dåligt...
Ps hur ska dessa pengar användas nu?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Om man låtsas att det inte är på riktigt utan att detta är en Netflix-serie om ett fantasilag så kan man ju som engagerad tittare se fram emot ett väldigt spännande slut på denna säsong.
Och en intressant fortsättning med höstens säsong 2122 där man omöjligt kan förutse vad som ska hända i tv-serien. Nån som kan länka till trailers...??
Och en intressant fortsättning med höstens säsong 2122 där man omöjligt kan förutse vad som ska hända i tv-serien. Nån som kan länka till trailers...??
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Vi behöver bara göra mål var 5:e minut from nu och hålla tätt så är vi hemma!!!!!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
sansib: Tror det krävs ett bättre lag för att bärga 12- 13:e platsen i SHL än första - andra platsen i HA. Det är ju en annan klass på motståndet.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lite som nån annan skrev: Brynäs ligger nu nere i kvalserien - men har 3 matcher att kämpa till sig en säker SHL-plats plus till och med chans att kämpa till sig en slutspelsplats. Vi är redan nere - se möjligheterna uppåt nu!!!
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Chanzone: Tror Sverige har 113 spelare i NHL. Tillkommer massvis i AHL, KHL, alperna m m. I princip kan man säga att hela Sveriges första liga spelar utomlands och SHL består endast av b-lagen. Kvaliteten blir ju därefter.
Och vad har SHL förhandlat fram för ersättning till svenska lagen för att släppa spelarna: småpengar!
SHL har blivit FULLSTÄNDIGT uppkörda på läktaren av streetsmarta nordamerkanska förhandlare...!! Det gäller att få in folk som är mer om sig och kring sig och rävar bakom öronen i förhandlingarna. Inte mjäkigt folk som är nöjda att vara till lags med motparten.
Och vad har SHL förhandlat fram för ersättning till svenska lagen för att släppa spelarna: småpengar!
SHL har blivit FULLSTÄNDIGT uppkörda på läktaren av streetsmarta nordamerkanska förhandlare...!! Det gäller att få in folk som är mer om sig och kring sig och rävar bakom öronen i förhandlingarna. Inte mjäkigt folk som är nöjda att vara till lags med motparten.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:
Från Dum dummare:
”What are my chances?
-One in a million.
- So you say there is a chance - YEAH!!! 😁👍...”
Från Dum dummare:
”What are my chances?
-One in a million.
- So you say there is a chance - YEAH!!! 😁👍...”
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kollar just nu på Colorado - Vegas. Har ni möjlighet så kolla. Detta är ishockey på hög nivå!
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Charliejfz: och 5 myror är fler än 4 elefanter... 🙂
(nu har vi istället fullt fokus på vår BIF-kris...)
(nu har vi istället fullt fokus på vår BIF-kris...)
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: vilken J...Ä...V...L...A skitsäsong detta varit hittills för SHL. Rörigaste och ryckigaste spelschemat någonsin - med fullständigt olika förutsättningar för lagen. Det handlar inte om rättvisa sportsliga förutsättningar denna Kalle Anka-säsong. Covid uppehåll utan träning, sedan superintensivt matchande (även då med minimalt med träning), nytt coviduppehåll, ny intensiv spelperiod o s v... Vissa lag drabbade hårt p g a globala pandemin, andra mindre hårt.
Alla lag gör dock ekonomiska megaförluster p g a 0 publikintäkter, spelare och omgivning riskerar hälsan men ”man” har bestämt att ett lag måste bort till varje pris (inte ens kvalchans mot HA). Laget som åker ut kommer alltså att gå i KK och åka ned i ettan eftersom publik inte tillåtits och egna kapitalet fullständigt raderats av pandemin. Bara att kolla bokföringen så begriper man. ALL verksamhet kommer att raderas ut för SHL-laget som åker ur och man får börja om på Strömsbronivå.
Kul för journalisterna dock - blir många krisartiklar...
Alla lag gör dock ekonomiska megaförluster p g a 0 publikintäkter, spelare och omgivning riskerar hälsan men ”man” har bestämt att ett lag måste bort till varje pris (inte ens kvalchans mot HA). Laget som åker ut kommer alltså att gå i KK och åka ned i ettan eftersom publik inte tillåtits och egna kapitalet fullständigt raderats av pandemin. Bara att kolla bokföringen så begriper man. ALL verksamhet kommer att raderas ut för SHL-laget som åker ur och man får börja om på Strömsbronivå.
Kul för journalisterna dock - blir många krisartiklar...
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mrassarson: Fast många lag brukar bryta negativa trender mot oss...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Semic: Börjar bli nästan komiskt hur allt går emot på samma gång. OIK och LHC leder, vi får covid igen samt då - förstås- 3 matcher på 4 dagars schema istället för det tidigare rimliga schemat inför viktigaste matcherna i mannaminne, Bouveng nu borta från finalen ikväll, turbulens i organisationen med Sundlöv. Har jag missat något? Finns det några positiva BIF-nyheter överhuvudtaget senaste tiden? Mvh Dysterkvist
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tycker Sasse uttryckte detta bra i dagens GD:
”Det är dags att Brynäs, som berör så många, gaskar upp sig. Bara det här att man accepterat att spela sina tre avslutande matcher, de viktigaste i klubben på 13 år, med ett schema hämtat direkt från helvetet.
Eeh, va? Ursäkta? Hur kunde man gå med på det?
Har Brynäs överhuvudtaget inget att säga till om längre? Eller är det ett straff och "skyll er själva" från övriga i SHL-organisationen, för att man inte lyckats skydda sig bättre mot att åter drabbas av coronasmitta i truppen?”
”Det är dags att Brynäs, som berör så många, gaskar upp sig. Bara det här att man accepterat att spela sina tre avslutande matcher, de viktigaste i klubben på 13 år, med ett schema hämtat direkt från helvetet.
Eeh, va? Ursäkta? Hur kunde man gå med på det?
Har Brynäs överhuvudtaget inget att säga till om längre? Eller är det ett straff och "skyll er själva" från övriga i SHL-organisationen, för att man inte lyckats skydda sig bättre mot att åter drabbas av coronasmitta i truppen?”
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Connor McDavid kom tvåa efter vår Super-Järnkrok... 🙂👍
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
AB idag:
”Calle Järnkrok blev utsedd till first star of the week i NHL förra veckan, det vill säga bästa spelare i hela ligan.”
Grymt!!!!!
”Calle Järnkrok blev utsedd till first star of the week i NHL förra veckan, det vill säga bästa spelare i hela ligan.”
Grymt!!!!!
+ 16
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Minns dock att vi satte 5 mål i 5 st olika PP under en enda match mot V-sjö i grundserien under guldsäsongen. På den tiden förväntade PP 1 själva att de skulle göra mål så fort de var på isen mot BP (Silver, Dacke, Järnkrok, Ekholm o s v). Det var bara att ställa upp och spela bort motståndarna...
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Enaranger. ”Hemma mot Växjö har vi inte tagit tre poäng sedan 21/12 2012.
Sedan dess har vi spelat 4 seriematcher mot dem hemma.
Och i 3 av dem har det blivit noll poäng.”
Jag betvivlar att vi bara spelat 4 hemmamatcher mot V-sjö sedan 2012...
Sedan dess har vi spelat 4 seriematcher mot dem hemma.
Och i 3 av dem har det blivit noll poäng.”
Jag betvivlar att vi bara spelat 4 hemmamatcher mot V-sjö sedan 2012...
+ 9
Brynäs IF > Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Klas B: Patrik är en skicklig spelare i Brynäs. Vet inte vilka du vänder dig till med ditt känslosamma utspel men vi Brynäsare stöttar lagmedlemmarna oavsett om vi vinner eller förlorar.
Är fortfarande glad att han skrev på för 2 år.
Är fortfarande glad att han skrev på för 2 år.
+ 3
Föregående · 118 · Nästa
Men varför tog vi med honom på resan isåfall om han inte har en framtid i vårt lag? Det fattar jag inte.