Historik
Föregående · 12 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ELFBIF: Appropå jobbigt. Kom på mig själv när den förstfödda var c:a 1 år med att tänka ”vad enkelt det är nu”.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: Grattis Gavve!!!!! Ingen brådska med statistiken. Vi kör på med känslor här på forumet så länge. Fakta kan vi krydda forumet med senare när du har landat 🙂
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Vann mot dom i semi förra året. Vunnit uppe i SKE i vintras och var tycker jag bättre än dom i sista matchen i Monitorn. Så känns inte hopplöst.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Läkerol: Clara har kontrakt med Anaheim Ducks. Vi bara lånar honom just nu,
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: alla spelare har olika budgetar, vissa lägger mycket på hus, andra på konsumtion.
Kan nog bara se dom i dator eller telefon
Sorry och godnatt 🙂
Kan nog bara se dom i dator eller telefon
Sorry och godnatt 🙂
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Och inget gnäll på domarna.
På papperet har vi ett bättre lag. Låt det tala.
På papperet har vi ett bättre lag. Låt det tala.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Bra om han kommer tillbaks tycker jag oavsett om nån berättat nåt.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Neophyt: Låter ju som dom flesta av oss.
Hmm… Nu har jag glömt bort vad du frågade om. 🙂
Hmm… Nu har jag glömt bort vad du frågade om. 🙂
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Håller faktiskt på Leksand ikväll - men jag kallar mig inte för ”Hela Hockeysverige”. 🙂
Lycka till
Lycka till
+ 13
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Farsang: Var ju nån som redovisade att Källgren hållt 94% dom senaste 10 matcherna eller nåt för några veckor sedan. Det är bra!!
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfver: Tror alla tre slår sig in i NHL men vilken nivå är oklart.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Kanske för att vi vann senaste matcherna både hemma och borta mot dom.
Och har ett lag som erfarit vad som krävs för att gå långt i ett slutspel.
Och har en bredare spets nu.
Men allt kan ju hända.
Och har ett lag som erfarit vad som krävs för att gå långt i ett slutspel.
Och har en bredare spets nu.
Men allt kan ju hända.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ELFBIF: Lyssnade på Sanny Svensson och de pratade om bra återvändare. ”På nåt sätt gör man plats, man ger inte bort den spelaren till en konkurrent”
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Var på dåvarande OLearys i Gamla stan för att se matchen.
Första jag såg var två tjejer i Brynäströjor fira med Champagne före matchen.
Kilström råkade slå en puck out. Sen var det kört.
Första jag såg var två tjejer i Brynäströjor fira med Champagne före matchen.
Kilström råkade slå en puck out. Sen var det kört.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäs har väl sagt att målet är att komma topp 6 varje säsong för då finns det rimlig chans att det blir guld då och då.
Rimlig målsättning enl mig. Den köper jag.
Rimlig målsättning enl mig. Den köper jag.
+ 11
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tycker bara att det har blivit tråkigt med Leksand. Tycker synd om supportrarna.
Hoppas Modo går upp istället nu.
Hoppas Modo går upp istället nu.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Är ju omöjligt för oss att veta. Varför anser Wikegård att LC är värd ett högt bud?
Vet Alcen nåt om LC och skaderisk så han vill inte gå alltför högt i risk/reward kalkylen?
Har LCs fruga plötsligt fått ett bra jobb i Stockholm?
Har det gått prestige i förhandlingarna - Alcen tycker att hemvändare ska ge rabatt?
Har Svedman bromsat?
Hänvisar till Lisa Ekdals största hit.
Vet Alcen nåt om LC och skaderisk så han vill inte gå alltför högt i risk/reward kalkylen?
Har LCs fruga plötsligt fått ett bra jobb i Stockholm?
Har det gått prestige i förhandlingarna - Alcen tycker att hemvändare ska ge rabatt?
Har Svedman bromsat?
Hänvisar till Lisa Ekdals största hit.
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Finns alltid felsatsningar. Är inte imponerad av Linköpings ledare. Inte heller FBKs senaste tiden. In med Jörgen Jönsson på långt kontrakt - ut direkt. Betala hög lön många år.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Dom inköp jag har ångrat mest i livet är när jag nästan har köpt det jag egentligen var ute efter men istället nöjt mig med något aningen billigare eller fel färg p g a det jag ville ha var lite dyrare eller hade lite längre leveranstid.
Erfarenhet från livet => det lönar sig ALLTID, ALLTID med kvalitet även om man får stretcha plånboken lite grann och/eller anstränga sig vid inköpet. BIF är rikare än DIF Hockey, LC nyligen köpt hus i Gävle. Lös det.
Erfarenhet från livet => det lönar sig ALLTID, ALLTID med kvalitet även om man får stretcha plånboken lite grann och/eller anstränga sig vid inköpet. BIF är rikare än DIF Hockey, LC nyligen köpt hus i Gävle. Lös det.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Satsa på att vinn hem kvalitetsspelare även om det kostar. Speciellt sådana som LC som är uppväxta i Gävle och Brynäs. Blivande toppspelare att bygga lag kring flera år. Kärnan i framtida Brynäs.
Spara för att fylla ut med kroppar? Nej, kroppar kan vi alltid hitta om det behövs utfyllnad.
Lite som att spela Risk. Man vinner genom att koncentrera resurserna till en kvalitativ dominant kärnstyrka - även om man tillfälligt måste ge upp bredden på andra områden initialt. Det löser man ändå senare.
Spara för att fylla ut med kroppar? Nej, kroppar kan vi alltid hitta om det behövs utfyllnad.
Lite som att spela Risk. Man vinner genom att koncentrera resurserna till en kvalitativ dominant kärnstyrka - även om man tillfälligt måste ge upp bredden på andra områden initialt. Det löser man ändå senare.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Berge: Undrar om Björck spelar? Förväntas gå tidigt i första rundan i sommar - förutsatt att han inte dragit på sig nån skada tills dess.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Det har varit en negativ utveckling över lag sedan 70-talet
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Här var det livat, här var det glatt!
Här var det blommor i morsans hatt!
Brynäs J20!
Brynäs J20!!
Bryyyynääääääs J200000!!!
Avgörande match 5 mot Luleå idag kl 12 i Monitorn
Upp och stöd ni som är i Gävle
Gratis
Här var det blommor i morsans hatt!
Brynäs J20!
Brynäs J20!!
Bryyyynääääääs J200000!!!
Avgörande match 5 mot Luleå idag kl 12 i Monitorn
Upp och stöd ni som är i Gävle
Gratis
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Köpte tydligen nyligen hus i Gävle så mysko utveckling.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Greatredwing : Har bara positiva minnen från mina 2 ”besök” i Hedemora.
Första gången (lääääänge sedan) tältade vi på nån parkering/äng och gick på Dala Rock på nån slags crossbana har jag för mig. Kul.
Andra gången hade jag varit på rejäl fest i dalarna och skulle åka tåg från Falun till Stockholm. Grymt bakis.
Klev på tåget. Spyfärdig vid Borlänge. Kom på att det var ju ändå lördageftermiddag. Besökte bistron för några bira, Vid Hedemora lekte livet igen och resten av tågresan var rolig.
Första gången (lääääänge sedan) tältade vi på nån parkering/äng och gick på Dala Rock på nån slags crossbana har jag för mig. Kul.
Andra gången hade jag varit på rejäl fest i dalarna och skulle åka tåg från Falun till Stockholm. Grymt bakis.
Klev på tåget. Spyfärdig vid Borlänge. Kom på att det var ju ändå lördageftermiddag. Besökte bistron för några bira, Vid Hedemora lekte livet igen och resten av tågresan var rolig.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Noterade att det är watch party på Gävletravet på torsdag. Brynäsmatchen på storskärm. Entre 50:-
Har för mig att detta var väldigt populärt förra säsongen.
Hade jag varit i Gävle hade jag gått dit.
Har för mig att detta var väldigt populärt förra säsongen.
Hade jag varit i Gävle hade jag gått dit.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DalaBIF: LC har gällande kontrakt just nu med San Jose Barracudas.
Vet inte om man kan skriva nytt kontrakt förrän det går ut.
Antar att om Alcen skulle få en Lidnersk knäpp skulle han fortfarande kunna justera sitt ev bud.
Vet inte om man kan skriva nytt kontrakt förrän det går ut.
Antar att om Alcen skulle få en Lidnersk knäpp skulle han fortfarande kunna justera sitt ev bud.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Erat: Är född och uppvuxen i Gävle. Älskar Gävle men det finns en attityd som förklarar dumsnålheten, låga utbildningsnivån och ovänligheten mot företagande i trakten:
”Emil från Sätra tog examen som civilingenjör med skitbra betyg!” => ”ja, ja men klarar han att gå upp 4.30 och jobba på ett bygge? Och kan han ta ut den skållheta matlådan ur värmeskåpet utan att använda handskar?”
”LC flyttar hem från AHL” ”Han ska vara jäkligt tacksam att vi fortfarande vill ha honom, vill han inte spela med 25% rabatt jämfört med vad konkurrenterna bjuder så kan han fara år h-vete”
Älskar Gävle men attityden mot folk som gjort något bra kan vara sådär.
”Emil från Sätra tog examen som civilingenjör med skitbra betyg!” => ”ja, ja men klarar han att gå upp 4.30 och jobba på ett bygge? Och kan han ta ut den skållheta matlådan ur värmeskåpet utan att använda handskar?”
”LC flyttar hem från AHL” ”Han ska vara jäkligt tacksam att vi fortfarande vill ha honom, vill han inte spela med 25% rabatt jämfört med vad konkurrenterna bjuder så kan han fara år h-vete”
Älskar Gävle men attityden mot folk som gjort något bra kan vara sådär.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: Chuck Norris var en ledgendar bland mig och kompisarna innan man ens sett sin första film med honom. Bruce Lee måste också nämnas här. ”Som Chucknorris” är ju ett etablerat uttryck för kraft och snabbhet. Respekt.
RIP
RIP
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Brynäs var naiva/snåla efter 2012 och 2017. Säger som i Pretty Woman: ”Big mistake! Huge!”
Hade dessutom inte Sundlöf i princip gjort klart med en ung nykomling Broc Little. Men fick avbryta för det skulle ju snålas.
Blir lite som nu när omsorgsanställda inte får fritt kaffe på jobbet. Dumsnålt
Hade dessutom inte Sundlöf i princip gjort klart med en ung nykomling Broc Little. Men fick avbryta för det skulle ju snålas.
Blir lite som nu när omsorgsanställda inte får fritt kaffe på jobbet. Dumsnålt
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Och sedan om Axel skulle lämna för NHL i augusti.
Och sedan anta att det inte kommer några skador/avstängningar/sjukdomar nästa säsong
Litar i grunden på Alcen men börjar bli orolig.
Kan den gamla dumsnålhetsförbannelsen på Sätraåsen slutligen drabbat honom.(= spara sig ned i träsket, sämre lag, sämre prestation, färre publik, färre sponsorer, slut på pengar, kval)
Och sedan anta att det inte kommer några skador/avstängningar/sjukdomar nästa säsong
Litar i grunden på Alcen men börjar bli orolig.
Kan den gamla dumsnålhetsförbannelsen på Sätraåsen slutligen drabbat honom.(= spara sig ned i träsket, sämre lag, sämre prestation, färre publik, färre sponsorer, slut på pengar, kval)
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Knallhatten: Vill ha minimum av situationsrum. Inför Coaches Challenge istället.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Islanders har beslutat att flytta sitt AHL-lag med Adam Boqvist från Bridgeport i Connecticut (nära NYC) till Hamilton i Kanada.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Får väl motvilligt harkla mig och försvara Huge lite grann så här generellt. Så farlig är han väl inte. Mothugg kan väl man ta. Behöver inte vara så mycket pjåskande. Kul med olika åsikter och nån som utmanar dom utan att gå på tå.
(utom när det blir evighetsdebatter - dom kan vara sega)
(utom när det blir evighetsdebatter - dom kan vara sega)
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nufcbifcaps: Eller så spelar han i klubben som skänkt honom hans utbildning med rabatt under året han anpassar sig. Och får högre lön år 2 och framåt när han lärt sig SHL.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
pjåtor: DIFs ungdomar försvinner väl stor del västerut nästa säsong. Frondell, Eklund kanske till och med Viggo om han går riktigt, riktigt högt.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
pjåtor: Skillnad på att släppa upp exceptionellt bra spelare som går i första rundan jmfrt med t ex tredje rundare som kanske kan kämpa sig till en plats i HA vid en utlåning.
+ 2
Föregående · 12 · Nästa
