Svensson_62

6393 inlägg · 2218 besäkare

Historik

· 124 ·
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Tror dock att du inte gjorde något språkligt fel; som ditt inlägg nu ploppade upp i HS inleds ju faktiskt meningen med en stor bokstav -> alltså H i namnet Huge... (magistern själv kanske får en bakläxa denna gång) 😀

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svennehyde: Men duger Håkan Wickberg då?
🙂
Han var ur-Brynäsare, vann 7 SM-guld under 9 säsonger 64-72, gjorde 255 mål och 262 assists på 355 matcher (1,5 poäng i snitt per match över lång tid på den tiden när andra assist knappast fanns och det på den tiden NHL hade väldigt få lag/få platser så de bästa svenskarna spelade hemma), han spelade 7 VM samt inte minst att han hade en pappa som mer eller mindre skapade BIF som ett lag i högsta ligan. Det kallar jag STOR Brynäsare.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
lapad: Mannberg!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Ja skitkul att följa dem tycker jag!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Vi tror alltså olika.
Jag tror att det finns en större sannolikhet att en sport som väcker stort intresse här för herrsidans spel när den utövas i Sverige (och utomlands) har generellt större förutsättningar för att här skapa intresse även för damsidan vad gäller publik/media/ekonomiskt än en sport med litet intresse för herrsidan (i e viss korrelation).

D v s jag tror att eftersom herrhockeyn är väldigt populär häromkring finns det därmed stora möjligheter för damhockeyn att se till att bli populär.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Alltså om Hofors innebandydamer har 100 pers per match borde BIF damer kunna landa på >> 1000 om man sköter korten lika väl som Hofors. När man nu får ta in publik.
Motsv för TV

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Ja och givet samma förutsättningar (med hänsyn tagen till släkt och vänner och ev annat löst folk) borde då denna sport som är xxx ggr större tv/ekonomiskt/publikmässigt på herrsidan då även ha typ xxx ggr större potential även på damsidan. Plus att de har ett yyy ggr kändare varumärke och verkar i en mycket större stad. Finns mycket potential att växa är min slutsats.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Om dessa ”mindre” sporters damlag har dessa publiksiffror så måste det ju alltså finnas en potential för att öka damhockeyns siffror signifikant om man spelar korten väl.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{bradberry & Peja}: Håller med om att man fick uppmärksamhet/artikel i GD idag (mycket bra!).

Gällande kommentarer om publiksiffror/intresse och publicitet tror jag att det är lite ”hönan och ägget”. Man måste börja någonstans för att få en positiv spiral... Detta kräver dock att det finns något bra att odla och promota - och just det finns det nu i detta damlag som är fyllt av profiler. Tror som jag skrev tidigare att det skulle vara en win-win för alla stakeholders att öka fokusen på detta lag.

OBS! jag är en ”klassisk konservativ hockeygubbe” som följt Brynäs sedan slutet av 60-talet och inte förrän nu ens övervägt det minsta lilla att se damhockey - men det är tydligen aldrig försent att upptäcka nya världar... Och på samma sätt som det kan växa till ett stort intresse för kvinnliga friidrottare, skidåkare, skidskyttar o s v tror jag att damhockeyn kan växa mycket medialt samt publikmässigt och därmed finansiellt få nya förutsättningar. Fasiken det är ju ett smashläge åtminstone här lokalt i hockeyintresserade Gävle. Förstår verkligen att damlaget drar in sponsorer.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
”Imorrn jäklar är det fokus som krävs!!”
Yes! Gäller tjejerna också; tidig seriefinal mot Luleå imorrn.

Skulle önska ökad mediebevakning av detta sevärda BIF-lag. Tror det skulle vara en win-win för damhockeyn och media och publiken.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
puffe: Max 50 st på läktaren. Då kan man lika bra åka ut och missionera BIF-läran runt om i världen.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tjejerna vinner igen! 5-3

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vet någon vilken kanal kvällens match (SDHL) visas på?
Hittar den inte på C-more...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skagge: blandat ihop Danielsson med Zlatan??? 🤔

För övrigt, tror det var Gary Lineker som skämtsamt skev om Z: ”our thoughts are with the virus” 😂


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lindström: Tack för tipset - nu fick jag med min också 👍

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Morningstar: ”been there, done it, got the t-shirt”
klart!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mrassarson: Funkade för mig på andra försöket...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
För er som har tillgång till GD ”plustjänster”: tycker dagens video/tvpod var klart sevärd👍 Tycker Karin och Sasse sakta men säkert steppar upp i proffsighet - kul.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Missade citatet, men att ”Brynäs21” som var starkt ifrågasatt då skrev att PB var klar.
Och att PB sedan verkligen blev klar och att sedan
blev det nummer 21 för honom 🙂

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Inser nu också att PB fick just nummer 21. Hmm, ”hata slumpen” brukar väl GW Persson skriva...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nu har BIF (se hemsidan) ordnat den där månadssponsningen av fans som nämndes som förslag i detta forum i somras...
Har man sagt A så får man säga B - gick in och anmälde mig.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skrubben: Exakt

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: De är inte nöjda med det sportsliga resultatet de senaste åren - men vem är väl det? Då går de alltså ändå in och stöttar BIF nu när vi är i en svacka samt därtill att det är osäkra Coronatider även för deras ekonomi. Tyder verkligen inte på något medgångsengagemang, snarare ett föredöme tycker jag.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Slutade 4-1 till BIF. Har inte sett damhockey tidigare säsonger men har fastnat för detta lag... Kommer att fortsätta att följa matcherna 🙂

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vuollerim: Ledning 3-1 efter 2 perioder 👍

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skrubben: Om nu Scott är långtidsskadad (?) så skulle ju detta jäv@a läge ändå kunna ge oss någon form av kompensation för löjlreglerna som SHL drev fram av de lag som inte hade några NHL-spelare att ta hem under senaste lockouten.

Nu har vi kanske äntligen ett läge att ta in någon av våra NHL-proffs på korttid. Smörj upp faxen Micke!!!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: kanske just det man nu håller på med innan man går ut med i annat fall 100% dåliga nyheter (så skulle i a f jag ha kommunicerat ut detta)

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skrubben: Vi har ju en skrälldus med spelare i nord amerika numera. Nån form av korttidslösning med någon som vill hålla igång med spel under hösten går det säkert att få till om man är lite kreativ.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
” Vi är i ett läge där samtliga inblandade sammanställer information för att skapa en fullständig bild av läget och sedan sätta en plan för hur vi tar oss vidare, meddelar Kevin Johansson.”
(GD)
Låter ju inte så bra heller.
Är det inget allvarligt sä behöver man ju inte sätta en plan för hur man tar sig vidare.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
GD nyss: ”
– Brynäs har på grund av sjukdomsfall i laget valt att lämna återbud till torsdagens match, säger klubbens general manager Stefan Bengtzén.”

Hmm. Nån som kan hitta något fel ovan? 😀

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Captain_fantastic: ”svullnader runt ögonen” enl AB. Blåtira...?? Låter som om han fått en smäll av någon?
Skitsamma, det är hans sak - tror inte på att moralisera o s v... bra dock att det inte är en allvarlig skada.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Abris på twitter:
”Får uppgifter om att det inte ska vara någon större fara med Brynäs målvakt Samuel Ersson. ”Ur spel någon vecka eller två. Ingen fara på torpet” säger en källa med insyn.”

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Makita: Skulle tycka vara väldigt kul att höra kommetatorn i C-more köra LIF-DIF på nästan obegriplig älvdalska - och samtidigt konstant uttrycka extremt partiska åsikter för sitt dalalag...
Skulle bli en folkstorm inom 08-området 😂

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bulan reducerar i pp

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Fortfarande 0-0 (antar att du missade min smiley...,
Uppladdat:

500x0-1ba20750-0b0c-44cb-8b5b-a0174ec19728.png


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Det var alltså ett skämtsamt inlägg...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Alfred : Inga mål hittills -> 0-0

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Fortfarande 0-0. Inte mycket att säga om det man sett hittills... Over and out från mig för ikväll dock.

Nu får gärna de strävsamma trätobröderna Huge och Munkas tillsammans rapportera resten av matchen så får du nog ackumulerat en rättvis analys... 🙂

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lesky: 👍

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Extra träningsmatch Örebro borta nästa torsdag enl GD liverapport

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Hade vi inte överraskande förlorat mot bottenlaget Västerås i SM-serien1969 & att Lillprostens mål inte dömts bort felaktigt i finalen 1975 & att Sundlöv varit kurant i finalen 1995 & att vi inte fått en olycklig puck out tidigt i final nr 6 2017 så att vi nog sluppit pressen att ta 4 guld på 9-10 säsonger nu... Då hade vi nog varit mesta mästarna redan 2017 😀👍 Och som grädde på moset hade Leksand och HV haft 2 färre guld vardera.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Kommer ihåg när Boork för nåt år sedan i Cmore använde klipp på Granis för att undervisa oss på läktarna om hur man kan dominera tekningssekvensen.
Saknar Granis enormt rent allmänt...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Charles: Hallå! Nu pratar vi om Bertilsson... Kan inte tänka mig honom som en som börjar slacka så fort han fått ett kontrakt.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Makita: Han har ju inte fyllt 30 ännu så det bör finnas många bra år kvar...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Funkar Minnesota Vikings?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
puffe: NJ Devils (förstås...)

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Läste nån gång att nazisterna ”forskat fram” att rött-vitt-svart gav det mest kraftfulla intrycket -> därav färgerna på hakkorssymbolen

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mike.F: Tyckte det var kul när MIF hade någon slags avloppsrekaterad reklam i arselet på byxorna häromåret

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Dessutom ska man inte förringa de psykologiska effekterna av att vårt lag ser mer ut som klassiska superhjältar och motståndarna mest liknar någon oönskad reklambroschyr Postnord just klämt in i brevlådan...

· 124 ·
Om Svensson_62
Hejar på: 0x20-bif1bif.svg Brynäs IF

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Har inga vänner :(