Svensson_62

6393 inlägg · 2219 besäkare

Historik

· 123 ·
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Magnus Svensson i Leksand t ex

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9179}: Tänkte på att han inte ens är uppsatt på bänken?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9179}: Ja vad fasiken hände med Sigge? Är han sjuk/skadad eller i onåd? På väg ut? Hmm..,

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Kom igen nu gubbar - fokus på matchen istället!!!
Ta interna gnäll utanför.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Molin i 4:e med Persson & Mannberg

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
#33: Privatpartnerutskick

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blir kul att kolla in Gunler. Går in i 3:e med Sall & Kvist.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Samt att han ringde PA dagen efter och delgav detta och att han förstod.

All in all olycksfall i arbetet

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Dallemas: Inte meningen att skada , sånt som händer 4 ggr per match, klumpigt av mig, skönt att han inte skadades

D v s inget som man själv inte kunnat gissat att han tyckt

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gävle har fostrat Monte Afzelius - end of case...
Där har du något att googla på. 😀

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hur funkar det egentligen? Tänker på det här Mikkelson-ärendet. Frågar difiplinnämnden den förmodat huvudtacklade om den verkligen tog i huvudet eller ej och om det senare via video inte ser ut som så var fallet, blir denne då straffad för ”falsk anklagelse/diving” om den kört martyrspåret?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Klar nu!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Nytt försök SM-guld is the shit

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:antal poäng är the shit

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kortat från Brynäs hemsida: ”Matchkommunikatör
Gillar du att se våra matcher och är bekväm med att skriva och uttrycka dig i matchreferat och sociala medier? Då är det dig vi söker!”

Munkas och Huge - kan inte ni gemensamt anmäla er till detta? Kör en kombinerad Piff och Puff approach och posta spretiga referat typ omaka par... Ni skulle tydligen få 500 kr per match.

Kunde allvarligt bli kul och bra!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tråkig kväll ikväll. Tjejerna förlorade och Sean Connery dog... Nåväl, nu kan det väl bara gå uppåt.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9179}: Körde en Nissan GTR för en tid sen. 0-100 på 2,8 s... Inte att leka med för en BMW😀

Nåväl, tjejerna vann igen!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Fler lag lär följa...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Rumpelstiltskin: Gynnar det intresset att se hockey att ta bort känsloyttringar? Hur tänkte man???

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7536}: Hur funkar det med sauna?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tjejerna vann till slut med 5-0. Dom maler på!!!✨
(Källa: svt text 390 appen)

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Enligt ”text tv 390 appen” är det just nu 3-0 till tjejerna. Målen hittills från 3M. 👍

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
majk: Som Henry Ford II brukade säga (gnälla) till sina underställda direktörer: ”never explain, never complain - what is the result?”
I det här fallet är resultatet horribelt.

Brynäs IF > Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Petrov: Om klubbarnas existens hänger på det så är det väl bara att hyra in bajamajor in absurdum ock att hyra bussar som glest befolkade kan sköta logistiken till och från arenan - där kan nog Huge bidra med tips på bra lösning. (ej ironi)

Brynäs IF > Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
{2064}: Kan ju tycka att då får trafiken sköta sin del av ansvaret för säkerheten...

Brynäs IF > Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
{8399}: Jisses - ringer fortfarande i öronen efter det där utbrottet...!!

(🙂)

Brynäs IF > Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Peja: Undrade alltså bara vilka större tuffingar Melart spöat för att få epitetet ”grym fighter”?

Ge sig på mindre personer kvalificerar inte någon som en ”grym fighter” enligt mig. Däremot kvalificerar det sig för avdelningen ”svårt att skryta om för sina barn och kompisar”.

Brynäs IF > Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Wilhelmsson: Liten reflektion på ”grym fighter”.
Antar alltså att Melart brukar vinna fighter mot killar som är större än honom själv? Ja isåfall kanske han är en ”grym fighter”. Vilka större killar än honom själv menade du att han spöat?

Om jag skulle hoppa på någon som är decimetern kortare än mig själv och vinna skulle jag definitivt inte känna att jag är en ”grym fighter”.
Tränade brottning en del i ungdomen och varken jag eller åskådarna skulle kalla mig för en ”grym fighter” om jag vann över någon som vägde t ex 4 kg mindre än mig...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
”Genom åren har det nog handlat om att åka av sig och ha lite skoj dagen efter match. Nu tränar vi och försöker bli bättre varje träning och det är man kanske inte riktigt van vid, att ha fokus på det mellan matcherna.”

Detta i en intervju med Ölund i GD efter att PA idag blåst av mitt i en övning, sagt att vi ses på rödlinjen och sedan gett laget en hårtork (PA tyckte bl a att ”det ser ut som ett korplag”).

Gillar verkligen att PA säger ifrån och ställer krav! Tror att det här kan bli riktigt bra på sikt.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nyberg tillbaka i svart tröja idag enl GD

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9179}: Får väl se hur kemin blir men det känns som att första kedjan skulle kunna gå in i vilken liga som helst och ”göra bra ifrån sig”👍

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Markan och Elias i samma klubb - lite Brynäs känsla numera i klubben.
I förrgår satt jag och drack öl i en hotellrelax i Karlstad där Loobs Calgarytröja hängde på väggen. Respekt i o f s för Loob och hans SC-seger. Får väl hoppas att vi snart kan slå det och få två Calgarytröjor i en Gävlerelax efter en SC-seger...

B t w, nån som hört rykten om Johan Larsson har någon NHL-klubb p g?

Brynäs IF > Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Svensson_62: Om man ska vinna inom elitidrott måste man skapa en (tyvärr kanske) psykopatisk inställining i laget gentemot motståndarna. Finns inget som helst läge att mjukna gentemot motståndaren vare sig på eller utanför isen.
Det är ett axiom - så är det bara.
Tittar man på atleter som lyckats i fotboll (Zlatan), F1 (Senna och Schumacher), basket (Jordan) m m så verkar egenskapen att vara ”stenhård” extremt viktig. Vet inte riktigt än vad PA står för men hoppas han kan bygga upp en ”hårdhet” inom BIF. (typ Tigern). Det betyder naturligtvis inte att man diskriminerar grupper eller mobbar men att man är EXTREMT tydlig med vart man ämnar att ta vägen och ger sig fan på att ta sig dit.

Brynäs IF > Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Mike.F: Få spelarna att träna HÅRDARE

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: DIF-spelarna går dock inte ner i baslön. De avstår från en EVENTUELL resultatbonus som de ändå kanske inte fått. Men håller med om att det är en fin symbolisk handling.

Sedan hyllades det av Expressen att: ”Exempelvis så fick man välja mellan Dick Axelsson och Patrik Berglund, då endast en av spelarna rymdes inom den ekonomiska verklighet som klubben lever i år 2020.” och att man fick nöja sig med endast en av dem. Det fick ju vi också - vi fick också nöja oss med endast en av dem 😉 (vi fick en vinstlott där tycker jag)

Men framförallt är det ju generellt enklare för klubbar som storsatsat något år tidigare och hamnade i topp senaste säsongen att låta bli att satsa inför denna säsong än för de som sladdat efter. Klart som fan att toppklubbarna vill behålla status quo!!! De andra klubbarna måste ju undvika HA. Eller försöka komma ifatt. Dock verkar ju man inte heller anammat ideen att tillåta spelare som Boken, Söderström m fl att spela billigt i SHL... Kunde varit en billig boost för klubbarna de spelat för tidigare.

Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Svensson_62: Blev en konstig syftning: menade lika mycket var per klubb.,,

Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Peja: De får väl göra som med barnbidraget och ge klubbarna i SHL lika mycket... Sen får klubbarna ta ansvar själva ifall de satsat för mycket eller inte kört besparingsprogram.

Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
munkas: Ryktet säger att Karin och Sasse bevakade varsin security check på Arlanda terminal 5 i respektive ände av hallen - dock missade man tydiligen att kolla kryphålet ”Fast Track” check in för guldkort och businesspassagerare, så han kan ha smitit ut obemärkt... 😎

Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Berge: Precis, bra att stöka undan bortamatcher när läktarna ändå är tomma samt att det är bra att det nu är med glest mellan matcherna när vi väntar på att Scott ska komma igång igen samt inte minst för att ge extra tid för PA att sätta det nya spelsättet hos laget. Tråkigt men egentligen väldigt bra för oss tror jag.

Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Helkopterperspektiv:
NHL m fl har långt uppehåll. Läget uppstår då att spelare söker sig hemåt till Sverige för spel tills ligorna sätter igång.

Av någon anledning kan de inte spela i ligan de senast spelade i (SHL) men på något mysko sätt samlas de i andraligan (HA)? Verkligen ”?????”
Varför har inte SHL samma regler som HA i detta fall? Varför skulle det funka bättre för Bokvist och Söderström m fl att gå till allsvenskan än till t ex Brynäs?? EGENTLIGEN???

Lite som senaste lockout-tramset (känslan var att vissa klubbar trodde de skulle missgynnas av att de klubbar som fostrat många NHL-talanger skulle gynnas för mycket).

Som det är nu kan man inte sedan sitta i Sverige och klaga på att talangerna sticker över tidigt och inte ger återbetalning... Man sätter upp regler.

Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Lesky: ENORMT bra av tjejerna! Sen att herrarna lyckades vinna trots allt!
Rödin och Bulan räddade kvällen åt de som sponsrat Brynäs med dyra restaurangbiljetter - de fick fin utdelning och arenans bästa utsikt mot avgörandet 👍
Lördagsmatcher is the shit!!!!!


Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
xxx BIF xxx: Vore kul om Frölunda Indians nu bytte till en logga med Mahatma Ghandi på istället och fortsatte att kalla sig Frölunda Indians - lite Göteborgshumor... 😁

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: Köpte nyss stödbiljett. Lite lustig formulering man får på bekräftelsen:
”Tack för att du har valt att uppleva Brynäs IF - Skellefteå AIK - COR på plats i Monitor ERP Arena!”
🙂

Brynäs IF > Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Zappaholic: Försöker impa på magistern 😄

Brynäs IF > Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Peja: Precis 5 + 1 = 6 + 0

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7536}: Kanske ett lag från Silvias hemtrakter??? 😀

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
majk: Knugen äger väl hela Djurgården så för att inte nagga på ”tomtens” varumärke så kanske ni kan föreslå att han tankar över lite av apanaget och räddar DIF om det behövs framöver... 😜

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: Tydligen har Scott och Danielsson börjat köra i B-hallen denna vecka.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Enligt Expressen och AB börjar man snacka inom HA om att stänga ligan denna säsong - nedåt bara förstås 😎...

” Vi tillsammans med ett par andra klubbar diskuterar att stänga serien nedåt, av både ekonomiska och sportsliga orsaker. Vi tror att det skulle göra oss gott att inte kapprusta mot varandra om att eventuellt slippa ett negativt kval.”.

Förstår dem men om SHL också skulle föra motsvarande resonemang och stänga ligan denna säsong samt hänvisa till dessa skäl blev det nog annat ljud i skällan...

· 123 ·
Om Svensson_62
Hejar på: 0x20-bif1bif.svg Brynäs IF

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Har inga vänner :(