Historik
Föregående · 125 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Bäst att förtydliga: Jag menade alltså *ödmjukt* att min åsikt som jag skrev i samma post var lekmannaåsikten (inte någon annans tidigare post)
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lekmannaåsikt av lägsta dignitet:
Tycker att nya dräkten i o m att man skippat revären tvärs över magen ger mer fokus på övre delen av överkroppen -> betonar ”bredaxlad”och tonar ned midjan... (ölmagen - hmm ... 🙂)
Om man möjligen möjligen skulle lägga till något så skulle det vara 60-tals sergeant-vinklarna kring armbågarna som ytterligare skulle addera till att betona storleken på armar/axlar vs övriga kroppen. Men inte lika cleant så kanske ändå inte.
Tigern införde ju svarta hemmadräkter för att se starkare ut än motståndarna och jag tycker dagens uppgradering ligger i linje med det.
Tycker att nya dräkten i o m att man skippat revären tvärs över magen ger mer fokus på övre delen av överkroppen -> betonar ”bredaxlad”och tonar ned midjan... (ölmagen - hmm ... 🙂)
Om man möjligen möjligen skulle lägga till något så skulle det vara 60-tals sergeant-vinklarna kring armbågarna som ytterligare skulle addera till att betona storleken på armar/axlar vs övriga kroppen. Men inte lika cleant så kanske ändå inte.
Tigern införde ju svarta hemmadräkter för att se starkare ut än motståndarna och jag tycker dagens uppgradering ligger i linje med det.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gillar att vi har en genomgående strategi för grafiken... Lägg till:
En bra start, den cleana dräkten, nya storsatsningen på tjejerna (och EG i sig själv), den enorma responsen på fansens värvning, superproffsiga framträdande av/via Kevin & Johan.
Visar att vi förflyttar oss till att ligga i framkanten på europeisk hockey.
En bra start, den cleana dräkten, nya storsatsningen på tjejerna (och EG i sig själv), den enorma responsen på fansens värvning, superproffsiga framträdande av/via Kevin & Johan.
Visar att vi förflyttar oss till att ligga i framkanten på europeisk hockey.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Var tillfälligt upp på Monitor-restaurangen (bor i Nacka) och kollade på träningen idag - kördes en hel del PP/BP övningar. En point centralt baktill - sedan långa snabba passningar från sida till sida med ”plötsliga avslut”. Såg ganska bra ut tycker jag. Får se ikväll hur den delen funkar. Har en SSK-kollega så jag kräver väldigt mycket ikväll.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davydov var väl inget fenomen utan puck om man säger så... Var dock en tid sedan.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skrubben: Håller med. Låter som att han har KOLL. Har fått stort förtroende för vår nye head coach.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9175}: och Björklöven...
Nåväl nu finns en intervju med proffsen som deltog i internmatchen på GD. Provläs till 16.35 tror jag der var.
Nåväl nu finns en intervju med proffsen som deltog i internmatchen på GD. Provläs till 16.35 tror jag der var.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Tanken är att den valfria texten skrivs in med riboflavin *för evigt* och sedan behöver man bara släcka hallbelysningen och lysa med en UV-lampa för att läsa budskapet...😀
Nej, allvarligt så tänkte jag väl kanske att texten/budskapet/namnet fick vara där 5-10 år som ett tecken på att man bidragit till att rädda verksamheten i svåra tider och därför fått möjlighet att skriva ett litet budskap på en plakett på stolen. Kunde sedan vara kul att gå runt och läsa budskapen & namnen...
Nej, allvarligt så tänkte jag väl kanske att texten/budskapet/namnet fick vara där 5-10 år som ett tecken på att man bidragit till att rädda verksamheten i svåra tider och därför fått möjlighet att skriva ett litet budskap på en plakett på stolen. Kunde sedan vara kul att gå runt och läsa budskapen & namnen...
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Kan släkv tänka mig att gå in och sponsra en plats där det bara står ”Mosa masen” på en liten plakett...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Kanske de som köper säsongsbiljett inför denna Covid-säsong (utan några garantier om närvaro) kunde få någon liten miniplakett typ 1 x 3 cm med deras namn uppsatt permanent på stolen de köpte just detta år som visar i framtiden att här var det en core-Brynässupporter som bidrog till att hjälpa klubben under en exceptionell säsong...
Om några år kunde man känna historiens vingar när man hade förmånen att sitta på ”Pejaplatsen”, ”Munkasplatsen” eller ”Hugeplatsen” o s v. Tanken svindlar...
Allvarligt, skulle kanske locka många att köpa en plats i år om ”krediten/äran” lever kvar.
Om några år kunde man känna historiens vingar när man hade förmånen att sitta på ”Pejaplatsen”, ”Munkasplatsen” eller ”Hugeplatsen” o s v. Tanken svindlar...
Allvarligt, skulle kanske locka många att köpa en plats i år om ”krediten/äran” lever kvar.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Konfunderad över att du sätter ett ”?” efter ordet ”man” om Campese. Tror dock att det är ganska säkert att han är en ”man”. Inte för att det spelar nån roll, men det är kul att du tycker att han är ”härlig”...
(sorry, sorry kunde inte låta bli att dryga mig lite när det dök upp ett smashläge 🙂)
(sorry, sorry kunde inte låta bli att dryga mig lite när det dök upp ett smashläge 🙂)
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hank81: Om man ska dra upp ett exempel på en klubb som skötts dåligt kanske inte FBK är det första man tänker på...
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Ökar då TV-tittandet och blir TV-intäkterna större isåfall?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: Sundlöf får väl först kolla och bedöma de gryniga och skakiga VHS:arna som Dacke och Inge klipper ihop på prospekten. Sedan kan han fokusera på att kolla upp endast de allra mest lovande prospekten IRL. Isåfall tror jag det blir bra...
Tror inte han signar någon med mindre än det.🙂
Tror inte han signar någon med mindre än det.🙂
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skrubben: ??? Det är väl numera Sundlöv som har övergripande ansvar och sista ordet?
Tror inte att Dacke och Inge signar någon som Sundlöv inte vill ha...
Tror inte att Dacke och Inge signar någon som Sundlöv inte vill ha...
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{2064}: Brynäs vann ju SM-guld i fotboll 1925. Tycker att vi borde hänga upp en extra vepa i taket för det. Det är ju fel sport o s v men det vore en fin markering!
Egentligen kunde GGIK få ha en vepa för sitt hockeyguld också även om de spelade på Nynäs eftersom BIFs första guld också togs på Nynäs men veporna sitter ändå i Monitorn.
Egentligen kunde GGIK få ha en vepa för sitt hockeyguld också även om de spelade på Nynäs eftersom BIFs första guld också togs på Nynäs men veporna sitter ändå i Monitorn.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Kan tillägga att jag träffade Virus då och då under en vecka i Toronto (World Cup) samt flög hem med samma plan - MYCKET trevlig och kunnig hockeyperson - den mannen har klass⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Får väl också replikera mig själv lite grann.
För c:a 10 dar sedan kändes det frustrerande och jag skrev här att vi behöver få in en till spetsspelare till andra kedjan och i korta ”just do it!”. I och med dessa värvningar har det överträffats med MEGA-råge! Mycket bra jobbat BIF (och fansens/ftgs bidrag inte minst).
(dessa värvningar var påbörjade långt tidigare av MS & co så jag menar inte att det skedde p g a mig)
För c:a 10 dar sedan kändes det frustrerande och jag skrev här att vi behöver få in en till spetsspelare till andra kedjan och i korta ”just do it!”. I och med dessa värvningar har det överträffats med MEGA-råge! Mycket bra jobbat BIF (och fansens/ftgs bidrag inte minst).
(dessa värvningar var påbörjade långt tidigare av MS & co så jag menar inte att det skedde p g a mig)
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vi får väl passa på att erkänna att Brynäs21 hade helt rätt gällande PB i BIF 👍
+ 11
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Eller helt enkelt baxa dit guldtackorna med en hyrskåpbil från OK...🙂
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Du la in en 1 år gammal twitter...?? Skräm inte upp dina Brynäsvänner i onödan.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Kan tänka mig att många på kansliet har semester nu så ledningen får det lite hektiskt.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Som mina barn brukar säga till mig: ”chilla Gunilla”...
Litar på MS tidigare uttalande.
Litar på MS tidigare uttalande.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sportnisse: Jag är ju lekman (377coach o s v ) men kan tänka mig att bägge parter kommit överens om att inte gå ut i förväg och antyda ett ev påskrivet kontrakt som helt klart innan det officiellt ska ut.
Då ges det nog ambivalenta svar i intervjuer. Som här.
Då ges det nog ambivalenta svar i intervjuer. Som här.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Men här har vi ju en perfekt uppgift åt Dacke: utnyttja honom till att specialgnugga Desch i defensiven. Det var verkligen något Dacke behärskade.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Ja Napp och Nytt på 70-talet var ju en bibel när man växte upp. Jag, brorsan och en kusin kunde dem mer eller mindre dem utantill och hade frågesporter på smådetaljer i dem 🙂. Lyckostund var när vi en gång stannade till på Logården i Storvik och fann att de hade en hög med flera tidigare årgångar bara liggande som vi fick ta gratis... Några veckors lycka säkrad. Nåväl, får baxa mig själv back on (hockey) topic...
Vet någon om BIFs träningsmatcher sänds någonstans?
Vet någon om BIFs träningsmatcher sänds någonstans?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey85: Aha OK, kommer ju världskända fiskerullar m m därifrån också. Det är väl de jag främst tänker på vad gäller Blekinge och roliga aktiviteter... 🙂 Ishockeyn från Blekinge lite i skymundan (för mig alltså).
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tycker synd om KHK som blev lurade att bygga ut hallen men formuleringen/rubriken i AB ”Förbundet är ansvarigt för hockeyns död i Blekinge” känns lite som att chockrubriksätta att cricket-kulturen i Årsunda gått i stöpet...
Kanske en elak och okunnig kommentar men jag visste inte att det fanns en hockeykultur att ta död på i Blekinge.
Huge - help me out: var det i de trakterna ”Pollen Kungen” och Team Boro höll till på den tiden? Eller bildar de 3 trakterna någon slags hockey-Bermudatriangel om man plottar den på en karta?😃
Kanske en elak och okunnig kommentar men jag visste inte att det fanns en hockeykultur att ta död på i Blekinge.
Huge - help me out: var det i de trakterna ”Pollen Kungen” och Team Boro höll till på den tiden? Eller bildar de 3 trakterna någon slags hockey-Bermudatriangel om man plottar den på en karta?😃
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Ja så kan det förstås vara. Får för övrigt väldigt bra intryck av PA av denna intervju.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sitter och kör en pod med PA i repris just nu. Den där han talar sig varm över Söderström. De kom ju in på drömvärvningar och han drog då upp en spelande back typ VS. Verkade engagerad i ämnet. Sade att man kollar av marknaden efter den typen. Kanske är så att man inte har gett upp den trålningsaktiviteten ännu. Dock antar jag att det kräver att man kan bryta kontrakt med någon/några befintliga spelare.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kopenga Kickass: Ambivalent situation: ”Mini Me” vill ha en bekräftelse så fort som möjligt nu nu nu medan ”Street Smart Me” vill att BIF kör racet hela vägen till nästa måndag och optimerar mer långsiktigt för det vi alla vill bygga upp.. 🤷♂️
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skrubben: Om jag jobbade i Brynäs ledning skulle jag göra upp med bägge spelarna pronto/ASAP/typ igår och sedan råka ha lite (host harkel) fullbokat i veckan så att presentationen tog lite tid - av lätt insedda skäl...
Och om man tänker till lite så skulle det faktiskt vara en bra strategi framåt för alla oss som bryr sig om BIF även om det tär på tålamodet för oss fans.
Och om man tänker till lite så skulle det faktiskt vara en bra strategi framåt för alla oss som bryr sig om BIF även om det tär på tålamodet för oss fans.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Så här tror jag:
Finansieringen är helt 100% klar nu (om något lite ännu fattas så täcks det av Monitors förmodligen flexibla belopp - därav inget officiellt kommunicerat totalbelopp)
PB helt klar 100% - säger sig självt om man lyssnat på MS intervjuer m m
SB nog klar 95% - nja egentligen tror jag faktiskt 100% särskilt efter senaste intervjun med vår backkung - så jag räknar in honom i vår numera superintressanta trupp...
Peppar peppar o s v men det ser väldigt bra ut.
😀 MVG till Värvningsgruppen!
När släpps pucken?
Finansieringen är helt 100% klar nu (om något lite ännu fattas så täcks det av Monitors förmodligen flexibla belopp - därav inget officiellt kommunicerat totalbelopp)
PB helt klar 100% - säger sig självt om man lyssnat på MS intervjuer m m
SB nog klar 95% - nja egentligen tror jag faktiskt 100% särskilt efter senaste intervjun med vår backkung - så jag räknar in honom i vår numera superintressanta trupp...
Peppar peppar o s v men det ser väldigt bra ut.
😀 MVG till Värvningsgruppen!
När släpps pucken?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jacke08: Tolkar det som att det är inkluderat extersom det står plus Monitor längst ned.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Håller med. Skvallerbyttor och snackare har funnits i alla tider. Det är bara verktygen som vuxit out of control på senare tid...
Nåväl, ha en skön lördagskväll vare sig du sitter hemma eller rent av maskerar dig och går ut på krogen. Själv har jag semester och det är lördag så jag ska dra för gardinerna och ta en öl...😉
Påminner mig om när jag jobbade i strängt religösa Utah i kanske deras striktaste county: 95% av alla i den stora fabriken vi besökte tillhörde samma kyrka. Där blev vi hembjudna till en kollega som inte var med i lokala samfundet (betraktades som en djävul av de andra). Han drog pä fullt allvar för gardinerna när det var dags att dricka vin till middagen så inte grannarna skulle skvallra. Döremot hade flera av grannarna flera fruar och det ansågs OK... B t w fanns faktiskt en ölsort där som jag tror hette ”Provo Polygami” med en etikett som hade ett gäng kvinnor på bild samt undertexten: ”Why settle for one?”😄
Nåväl, ha en skön lördagskväll vare sig du sitter hemma eller rent av maskerar dig och går ut på krogen. Själv har jag semester och det är lördag så jag ska dra för gardinerna och ta en öl...😉
Påminner mig om när jag jobbade i strängt religösa Utah i kanske deras striktaste county: 95% av alla i den stora fabriken vi besökte tillhörde samma kyrka. Där blev vi hembjudna till en kollega som inte var med i lokala samfundet (betraktades som en djävul av de andra). Han drog pä fullt allvar för gardinerna när det var dags att dricka vin till middagen så inte grannarna skulle skvallra. Döremot hade flera av grannarna flera fruar och det ansågs OK... B t w fanns faktiskt en ölsort där som jag tror hette ”Provo Polygami” med en etikett som hade ett gäng kvinnor på bild samt undertexten: ”Why settle for one?”😄
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bradberry: Så PB var på en krog en fredagskväll MITT I SEMESTERN. Herregud!
Börje Salming skrev i sin bok att han bad Brynäsbussen släppa av honom vid Blå Grottan direkt efter en bortamatch mitt i säsongen...
Gick bra för honom i NHL efter det ändå. Fanns förstås inga *hjälpsamma* sociala medier då.
Känns som att folk inte var så enormt känsliga på den tiden dock.
Börje Salming skrev i sin bok att han bad Brynäsbussen släppa av honom vid Blå Grottan direkt efter en bortamatch mitt i säsongen...
Gick bra för honom i NHL efter det ändå. Fanns förstås inga *hjälpsamma* sociala medier då.
Känns som att folk inte var så enormt känsliga på den tiden dock.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Spajderman: Har suttit och swischat och njutit senaste veckan. Är inte detta den mest intressanta juli-sillyn i mannaminne? BIF, supportrarna och HS kokar av aktivitet - varje dag. På en enda vecka känns vår framtid plötsligt mycket ljusare!!!
+ 21
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Tror BIF pejlat lite med de större sponsorerna innan man startade detta utåt, Därav hur konkret det var med kontraktslängder m m.
Så om t ex Monitor inte visat stort intresse på det tidiga stadiet (kanske dock inga konkreta belopp redan då) så hade man nog inte försökt att få till detta.
Så om t ex Monitor inte visat stort intresse på det tidiga stadiet (kanske dock inga konkreta belopp redan då) så hade man nog inte försökt att få till detta.
+ 4
Föregående · 125 · Nästa
