Historik
Föregående · 6 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Luddf: Hoppas det också men blir LP F6 ska vi nog vara nöjda - under förutsättning att F2 är en klockren toppförstecenter.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: B1 ska väl vara en ”spelande” försteback. F2 en förstecenter. Bägge från ”högsta hyllan” har jag förstått.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Joppe: Så här har GD ställt upp:
MV
M1: Erik Källgren
M2: Magnus Chrona (ej bekräftad)
Backar
B1: NY
B2: Johannes Kinnvall
B3: Simon Bertilsson
B4: Robert Hägg
B5: Axel Andersson
B6: Mattias Norlinder
B7: Victor Johansson (NY)
B8: Christian Djoos (rehab)
B9: Victor Raftheim
B10: Aron Dahlqvist
Forwards
F1: Jakob Silfverberg
F2: NY
F3: Kieffer Bellows
F4: Anton Rödin
F5: Nicklas Bäckström, eller NY
F6: NY
F7: Bobby Trivigno
F8: Johan Larsson
F9: Axel Jonsson Fjällby
F10: Oskar Lindblom
F11: Linus Ölund
F12: Gustav Hillström
F13: Charlie Forslund (NY)
F14: Leo Sundqvist
Så det är väl B1, F2 och F6 (ev F5) ovan som är intressanta för nån härinne att göra ett försök att gissa på. MYCKET viktigt att pricka rätt med speciellt B1 och F2!!!!! (sen kan ju ordningen kastas om såsmåningom)
MV
M1: Erik Källgren
M2: Magnus Chrona (ej bekräftad)
Backar
B1: NY
B2: Johannes Kinnvall
B3: Simon Bertilsson
B4: Robert Hägg
B5: Axel Andersson
B6: Mattias Norlinder
B7: Victor Johansson (NY)
B8: Christian Djoos (rehab)
B9: Victor Raftheim
B10: Aron Dahlqvist
Forwards
F1: Jakob Silfverberg
F2: NY
F3: Kieffer Bellows
F4: Anton Rödin
F5: Nicklas Bäckström, eller NY
F6: NY
F7: Bobby Trivigno
F8: Johan Larsson
F9: Axel Jonsson Fjällby
F10: Oskar Lindblom
F11: Linus Ölund
F12: Gustav Hillström
F13: Charlie Forslund (NY)
F14: Leo Sundqvist
Så det är väl B1, F2 och F6 (ev F5) ovan som är intressanta för nån härinne att göra ett försök att gissa på. MYCKET viktigt att pricka rätt med speciellt B1 och F2!!!!! (sen kan ju ordningen kastas om såsmåningom)
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Sägs att Quinn Hughes var mer eller mindre klar för Brynäs p g a Christian Djoos. Han fick för sig att dom var släkt p g a samma efternamn och begärde en omedelbar övergång från Canucks.
Men när han insåg att Christian stavar efternamnet olika och Christian därefter vägrade att ändra stavningen av sitt namn till Hughes föll affären - blev Wild istället och vi fick in Witkowski.
🙂
Men när han insåg att Christian stavar efternamnet olika och Christian därefter vägrade att ändra stavningen av sitt namn till Hughes föll affären - blev Wild istället och vi fick in Witkowski.
🙂
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Kanske börjar lossna nu; McDavid nyss utslagen med Oilers. 🙂
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
slöhög322: Som fd brottare i ungdomen tycker jag att den nya amerikanska proffscirkusen i fristilsbrottning ( = klassiska olympiska grenen - kanske världens älsta sport) och det spektakel det kommer att innebära blir intressant att följa inför kommande OS.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
moment22: Vet att det finns fullkontakt också. En av mina bästa kompisar har svart bälte (”and then some”) i karate. Jag refererade till Kata.
:-)
:-)
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
slöhög322: Bra om dom får lära sig karate. Slå men inte träffa. ”Luften är fri!!” Slipper utvisningar i gruff.
Kan vara användbart också framför motståndarens målvakt att hotfullt vfta och ha för sig med obligatoriska kampskrik - men utan kontakt.
Kan vara användbart också framför motståndarens målvakt att hotfullt vfta och ha för sig med obligatoriska kampskrik - men utan kontakt.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Erat: Har träffat på honom två ggr i USA i samband med match plus en gång i Sverige.
Han var supertrevlig (är dock Leksing och Bragefan - drar ju ned lite) så därför jag känner ett behov av att försvara honom lite för ”a clerical error” i livebloggen. :-)
Han var supertrevlig (är dock Leksing och Bragefan - drar ju ned lite) så därför jag känner ett behov av att försvara honom lite för ”a clerical error” i livebloggen. :-)
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Hmm… Enligt EP så har Bjurman ju stavat korrekt ändå (du kanske syftade på nån annan av de han räknade upp?).
Nåväl Chucky hade 0.41 ppg som back i sin rookie säsong. Ojojoj!! 👍
Nåväl Chucky hade 0.41 ppg som back i sin rookie säsong. Ojojoj!! 👍
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Är från en liveblogg så inte konsigt att Chuckys namn blir felstavat dock.
Men vilken säsong Chucky haft ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Men vilken säsong Chucky haft ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kul utdrag från Aftonbladets bevakning i natt av matchen mellan Tampa och Montreal, avd vilka som steppar upp i en game 7:
”Ja, nej, det är inte skrämda stjärnor som Kuch och Point Bolts får förlita sig på nu när the going gets really tough.
Det är Dominic James, Gage Concalves och Charle-Edouard D’Astous.
Game 7, man…”
”Ja, nej, det är inte skrämda stjärnor som Kuch och Point Bolts får förlita sig på nu när the going gets really tough.
Det är Dominic James, Gage Concalves och Charle-Edouard D’Astous.
Game 7, man…”
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Håller helt med och även jag har bidragit till ältandet. Dags att släppa honom. Titta framåt istället.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Finns ju biten med prestationsbonusar - individuella och för laget - som tillkommer redan nu även för juniorer.
Egentligen vore det ju grymt smart av en junior att lassa på relativt mycket i pensionssparande i spridda aktiefonder som del av lönen. Kapitalet har ju grymt många år på sig att växa. Ränta på ränta effekt. Kan bli riktigt bra i 50-60 års åldern. Gå i pension när du känner för det typ. Fast låter väl avlägset och tråkigt för en 18-åring.
Råd jag kommer att ge mina barn när dom börjar jobba. Månadsspara lite redan från första jobbet.
Egentligen vore det ju grymt smart av en junior att lassa på relativt mycket i pensionssparande i spridda aktiefonder som del av lönen. Kapitalet har ju grymt många år på sig att växa. Ränta på ränta effekt. Kan bli riktigt bra i 50-60 års åldern. Gå i pension när du känner för det typ. Fast låter väl avlägset och tråkigt för en 18-åring.
Råd jag kommer att ge mina barn när dom börjar jobba. Månadsspara lite redan från första jobbet.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Ang Gentlemens agreement om löner:
”kartellbildning gällande löner är som huvudregel olagligt enligt konkurrenslagen”
fick jag upp vid en googling.
Retas lite med dig ang om det kommer att ske nu - men intressant är att det går att bjuda valfri topplön för andra lags juniorer - och att kartellbildning för att hindra det är olagligt :-)
Så förr eller senare kommer det att ske i större skala, blir väl nån Percy Nilsson- figur som gör ett klipp på en draftetta i annan klubb och sen är vallen bruten.
Är bara en fråga om när det sker - inte om det sker.
”kartellbildning gällande löner är som huvudregel olagligt enligt konkurrenslagen”
fick jag upp vid en googling.
Retas lite med dig ang om det kommer att ske nu - men intressant är att det går att bjuda valfri topplön för andra lags juniorer - och att kartellbildning för att hindra det är olagligt :-)
Så förr eller senare kommer det att ske i större skala, blir väl nån Percy Nilsson- figur som gör ett klipp på en draftetta i annan klubb och sen är vallen bruten.
Är bara en fråga om när det sker - inte om det sker.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Varför skulle inte dom också få marknadsmässiga löner? Som tack för utbildningen och gratis istid?
Stoppade ju inte DIF-LC affären.
Finns ju massor av sporter och yrken där tonåringar blir rika.
Är bara att ge marknadsmässiga bud till duktiga spelare oavsett ålder. Kan ju inte diskriminera nån p g a ålder. Eller hur tänkte du? :-)
Stoppade ju inte DIF-LC affären.
Finns ju massor av sporter och yrken där tonåringar blir rika.
Är bara att ge marknadsmässiga bud till duktiga spelare oavsett ålder. Kan ju inte diskriminera nån p g a ålder. Eller hur tänkte du? :-)
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Neophyt: I vilken civilisation eller samhälle någonsin har ”makt/status - ära/berömmelse - rikedom/materialism som vi alla mer eller mindre är en del av…” inte varit en viktig del av kulturen i samhället?
”Framåt! Uppåt!” är nog djupt inrotad i överlevnadsinsinkten för människosläktet. Vi får nog leva med dessa drivkrafter tills AI överträffar dessa drivkrafter med dess egna intern-algoritm-odlade AI drivkrafter. :-)
”Framåt! Uppåt!” är nog djupt inrotad i överlevnadsinsinkten för människosläktet. Vi får nog leva med dessa drivkrafter tills AI överträffar dessa drivkrafter med dess egna intern-algoritm-odlade AI drivkrafter. :-)
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Googlat lite:
”Frivillig högre lön: Klubbar kan välja att erbjuda en högre grundlön än vad rookieavtalet stipulerar.”
Så man kan alltså tokbjuda över och locka över junisstjärnor från andra klubbar med marknadsmässiga topplöner sett i förhållande till deras verkliga kapacitet! Tanken svindlar.
”Mamma Mia - Hundar börjar tala mat!”
Antar att man får del av NHL-pengarna sedan också som plåster på såren :-)
”Frivillig högre lön: Klubbar kan välja att erbjuda en högre grundlön än vad rookieavtalet stipulerar.”
Så man kan alltså tokbjuda över och locka över junisstjärnor från andra klubbar med marknadsmässiga topplöner sett i förhållande till deras verkliga kapacitet! Tanken svindlar.
”Mamma Mia - Hundar börjar tala mat!”
Antar att man får del av NHL-pengarna sedan också som plåster på såren :-)
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
slöhög322: Gidlöf?
Jmfrt med Erik hitills i BIF - dock tror jag han höjer sig nästa säsong om han är 100 i kroppen
Jmfrt med Erik hitills i BIF - dock tror jag han höjer sig nästa säsong om han är 100 i kroppen
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Vet inte om jag själv tycker att ett utköp vore bra men bara för att klargöra:
Antag
*Lönebudget nu 60
*Källgren nu kostar 4 per år, vid utköp kostar istället 2
*Ersättare kostar 4 som Källgren
(alla andra löner i laget oförändrade)
Alt 1 ej utköp => tot lönekostnad 60
Alt 2 utköp => tot lönekostnad 62 (alltså inte 66! som tidigare kan ha indikerats)
Antag
*Lönebudget nu 60
*Källgren nu kostar 4 per år, vid utköp kostar istället 2
*Ersättare kostar 4 som Källgren
(alla andra löner i laget oförändrade)
Alt 1 ej utköp => tot lönekostnad 60
Alt 2 utköp => tot lönekostnad 62 (alltså inte 66! som tidigare kan ha indikerats)
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: ”Det jag säger är att rekryteringsprocessen inte är proffesionellt skött”
Har inte hängt med. Kan du beskriva processen?
Har inte hängt med. Kan du beskriva processen?
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Rödin1912: Han kanske gör som en del motståndarspelare gjorde när det var dags att besöka Philly på 70-talet och besöka Broad Street Bullies: sjukskriver sig just den matchen.
Off topic: på mitt förra jobb lärde jag känna en herre från Philly. Han berättade att han gick på ”alla” matcher. i Philly på den gamla tuffa tiden. Kull att efter alla år som man läst om Phillys 70- tal sedan lära känna en kille väl som var med där och då.
Ja, jag tog med honom till Läkerol-arena under slutspelet 2012 - körde upp honom från Stockholm för matchen på vårt jobbs bekostnad. BIF vann mot Frölunda. 👍
Off topic: på mitt förra jobb lärde jag känna en herre från Philly. Han berättade att han gick på ”alla” matcher. i Philly på den gamla tuffa tiden. Kull att efter alla år som man läst om Phillys 70- tal sedan lära känna en kille väl som var med där och då.
Ja, jag tog med honom till Läkerol-arena under slutspelet 2012 - körde upp honom från Stockholm för matchen på vårt jobbs bekostnad. BIF vann mot Frölunda. 👍
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Boorken var väl ingen kompisvärvning dock?
Han kom väl in som en utomstående ”disrupter” av den.gamla ordningen.
Han kom väl in som en utomstående ”disrupter” av den.gamla ordningen.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Är väl bara att vi budar hem Erik Gustafsson och Viggo med sådana rejäla bud som tvingar Wiken att tömma kassan helt om han vill vinna dem kvar/dit. Då har vi iallafall mjölkat DIF på pengar om vi inte får dem.
Buda som f-n på Viggo. I bästa fall får vi honom. I sämsta fall får DIF hosta upp mer från sin lönebudget för att behålla honom (och har mindre råd att värva andra).
Buda som f-n på Viggo. I bästa fall får vi honom. I sämsta fall får DIF hosta upp mer från sin lönebudget för att behålla honom (och har mindre råd att värva andra).
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
#33: Precis som Ske brukar resonera med hemvändare - Not
Man ser till att lösa det med bra hemvändare i bra ålder. => bygga långsiktig stomme
Man ser till att lösa det med bra hemvändare i bra ålder. => bygga långsiktig stomme
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Alcen borde erbjuda Viggo Björk ett kontrakt på 200 kSEK eller mer för att röra till det.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ME88x: Långnäsa till oss som stöttat Brynäs och följt honom.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Greatredwing : Inget personligt mot dig! Uppskattar dina inlägg.
Men stör mig på supporterskaror där det förekommer folk med tatueringar i ansiktet (tårdroppe) som indikerar på att dom dödat en annan människa och ändå står i centrum på uppladdningarna vid matcher.
Men stör mig på supporterskaror där det förekommer folk med tatueringar i ansiktet (tårdroppe) som indikerar på att dom dödat en annan människa och ändå står i centrum på uppladdningarna vid matcher.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Tog med dottern på sin första SHL-match någonsin för drygt 10 år sedan i Gävle. Tänkte idiotiskt nog inte på att motståndarna var DIF. My mistake. Av nån anledning är det viktigt att hålla reda på att matchen ska ses (”upplevas”) av DIF-”supportrar”.
Hon tyckte allt var jättekul - tills DIF- ”supportrarna” (”supportrar”- joråsåatt) fick allt att urarta helt och matchen fick avbrytas. Var bara att åka hem.
Matchen mot ”tuffingarnas lag” återupptogs senare men det sket vi i.
Våldskultur. Fy f-n.
Hon tyckte allt var jättekul - tills DIF- ”supportrarna” (”supportrar”- joråsåatt) fick allt att urarta helt och matchen fick avbrytas. Var bara att åka hem.
Matchen mot ”tuffingarnas lag” återupptogs senare men det sket vi i.
Våldskultur. Fy f-n.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Greatredwing : Bra för Brynäs?
Bra för barnfamiljer som går på hockey?
Räcker väl mer än väl med ett lag i SHL som har supportrar som samlar ihop sig i en flock och hoppar på en ensam FBK-supporters huvud.
Att då också få tillbaka även det andra laget som (jag personligen upplevt*) har supprtrar som i flock (naturligtvis - i flock - vad annars?) attakerar ensamma motståndarsupportrar bara på kul inne på toa utan varning plötsligt bakifrån i huvudet - grattis Sverige!
Har du varit på samlingarna på pubar inför dessa lags matcher? Är ju våldsdyrkan och inbördes dyrkan av våldspersoner. Försöka vara/se tuff ut 😅
Tänk för f-n lite innan du önskar något!
Vill inte ha forbollsvåldets supportrar i Monitorn någonsin.
*där hade jag som f d tävlingsbrottare valet att slänga dom i pissrännan men avstod och gick bara ut i korridoren
Bra för barnfamiljer som går på hockey?
Räcker väl mer än väl med ett lag i SHL som har supportrar som samlar ihop sig i en flock och hoppar på en ensam FBK-supporters huvud.
Att då också få tillbaka även det andra laget som (jag personligen upplevt*) har supprtrar som i flock (naturligtvis - i flock - vad annars?) attakerar ensamma motståndarsupportrar bara på kul inne på toa utan varning plötsligt bakifrån i huvudet - grattis Sverige!
Har du varit på samlingarna på pubar inför dessa lags matcher? Är ju våldsdyrkan och inbördes dyrkan av våldspersoner. Försöka vara/se tuff ut 😅
Tänk för f-n lite innan du önskar något!
Vill inte ha forbollsvåldets supportrar i Monitorn någonsin.
*där hade jag som f d tävlingsbrottare valet att slänga dom i pissrännan men avstod och gick bara ut i korridoren
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Brukar heta så av klubben. Tills dom får backbrist nån gång 🙂
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Som back, center eller vinge?
Allvarligt önskar honom lycka till!
Allvarligt önskar honom lycka till!
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Greatredwing : Wikegård kanske bjöd över :-)
Allvarligt, har han inte skjutit ut sig från LHC?
Vad skulle fansen tycka om han spelar vidare som om ingenting hänt.
Allvarligt, har han inte skjutit ut sig från LHC?
Vad skulle fansen tycka om han spelar vidare som om ingenting hänt.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nils Norin1912: Nej, men om dessa försvinner ska 4 forwards in som jag förstår.
Ta dock gärna en evighetsdebatt om förlängningar räknas som värvningar med Huge m fl :-)
Been there, done it, got the T-shirt.
Ta dock gärna en evighetsdebatt om förlängningar räknas som värvningar med Huge m fl :-)
Been there, done it, got the T-shirt.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
#33: U16, U18 och U20 vann alla sina serier.
Sedan inga guld för nån av dom men det pekar på grym kvalitet i juniorsatsningen. (dam U-19 vann serien likaså, Herrarna 6:a, Damerna guld)
Jmfr med HV: herrlaget, damlaget och U20 fick samtliga kvala. Nu snackar vi perspektiv.
Sträck på sig!
Sedan inga guld för nån av dom men det pekar på grym kvalitet i juniorsatsningen. (dam U-19 vann serien likaså, Herrarna 6:a, Damerna guld)
Jmfr med HV: herrlaget, damlaget och U20 fick samtliga kvala. Nu snackar vi perspektiv.
Sträck på sig!
+ 11
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Att man inte ska vara naiv. Börja med att se om sitt eget hus = lag. Innan man börjar hoppas på att något lag som har potential att bli bättre än sitt eget lag ska lyckas. Tänk tre steg framåt!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Hmm… varifrån kom mjukvaran till BYDs autonoma körning ifrån?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Menar du kineserna?
Ej skröna, jag följde allt nära. Skojar du? Kina sket fullständigt i sånt vi tar för givet. Det är en diktatur - respektera upphovsrätt och patent? 😂 Hohohohoho, hahaha… Sure.
Vi hade svenskdesignade produkter från svenska bolaget som plötsligt dök upp på suspekta asiatiska ”outlets”. Helt skamlöst hur dom betedde sig.
Wake up and smell the coffee!
(funderade vad f-n dom skulle kopiera dom för? Dom var ungefär som JAS - ”designat för att vara instabila” för att vara extremt agila - OM man har komplicerad mjukvara för att styra det hela funkar det bra dock.. Enkelt att kopiera mekanik/hårdvara - men i vårt fall mjukvaran not so much).
En till: Vi fick plötsligt nys om ett kinesiskt företag som ville köpa enorma mängder av våra produkter.
Sen framkom att en del av dessa skulle installeras i kärnkraftverk. Vi tvärstoppade och förklarade att produkten inte var certifierad för användning i radioaktiva miljöer. Då sa dom ”det är lugnt - vi trycker upp egna dekaler som säger att dom är godkända”
Och det var ett väldigt stort kinesiskt företag
😂
Ej skröna, jag följde allt nära. Skojar du? Kina sket fullständigt i sånt vi tar för givet. Det är en diktatur - respektera upphovsrätt och patent? 😂 Hohohohoho, hahaha… Sure.
Vi hade svenskdesignade produkter från svenska bolaget som plötsligt dök upp på suspekta asiatiska ”outlets”. Helt skamlöst hur dom betedde sig.
Wake up and smell the coffee!
(funderade vad f-n dom skulle kopiera dom för? Dom var ungefär som JAS - ”designat för att vara instabila” för att vara extremt agila - OM man har komplicerad mjukvara för att styra det hela funkar det bra dock.. Enkelt att kopiera mekanik/hårdvara - men i vårt fall mjukvaran not so much).
En till: Vi fick plötsligt nys om ett kinesiskt företag som ville köpa enorma mängder av våra produkter.
Sen framkom att en del av dessa skulle installeras i kärnkraftverk. Vi tvärstoppade och förklarade att produkten inte var certifierad för användning i radioaktiva miljöer. Då sa dom ”det är lugnt - vi trycker upp egna dekaler som säger att dom är godkända”
Och det var ett väldigt stort kinesiskt företag
😂
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: Kul att Huge fattade ett enhälligt beslut. Ingen schitzofreni där inte. :-)
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Snabb sammanfattning av sportchefsmötet som jag tolkade:
* 1 back högsta hyllan ska in
* minst 2 forwards också högsta hyllan ”fylla på uppifrån - definitivt ej bredda nedåt”
* Allt klart före juli - kan inte chansa/vänta längre
* Inga konkreta besked i övrigt om NB & LP
* 1 back högsta hyllan ska in
* minst 2 forwards också högsta hyllan ”fylla på uppifrån - definitivt ej bredda nedåt”
* Allt klart före juli - kan inte chansa/vänta längre
* Inga konkreta besked i övrigt om NB & LP
+ 28
Föregående · 6 · Nästa

