Historik
Föregående · 7 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Kan väl belysa naiva godhetsknarkandet ”att det är ju bra för svensk hockey” med ett exempel från verkligheten.
För c:a 20 år sedan var jag på vår globala koncerns möte med fabrikschefer och div andra chefer.
På mötet presenterade chefen för stor fransk fabrik att han tänkte på koncernens bästa och efter moget övervägande kommit på att hela hans tillverkning skulle flytta till Kina. Då skulle han ju få en billigare produktionskostnad.
Högre chefen från USA hyllade franske fabrikschefen som en hjälte, rörd och tårar från den högre chefen när han hyllade fransmannen som tänkte på koncernen framför sin egen verksamhet.
Ett år senare var samtliga hundratals arbetare och tjänstemän i Frankrike uppsagda.
Kinesiska fabriken sålde sedan alla fransmännens produkter direkt till övriga koncernen utan att ta omvägen via Frankrike => pengaflödet till Frankrike försvann helt.
Den hyllade hjältemodiga fabrikschefen - hjälten! - fick då också gå.
Alla koncernes fabrikschefer lärde sig blixtsnabbt att det gäller att vara om sig och kring sig. Alla höll i sina verksamheter stenhårt - hittade på allehanda svepskäl för att det inte går att flytta deras produktion.
Några år senare uppdagades det att fransmännens produkter även såldes direkt från Kinafabriken utan att överhuvudtaget gå via moderkoncernen och ge dem pengar. Kineserna hade helt enkelt lagt in ett extra skift i fabriken utanför koncernens verksamhet som enbart gynnade dem. Och koncernen hade svårt att få rätsida på detta efter som ”partiet” i Kina krånglade.
Lärt mig mycket av detta, Brukar träffa gamla kollegor ibland och vi brukar skrocka glatt åt hur naiv franske fabrikschefen var.
För c:a 20 år sedan var jag på vår globala koncerns möte med fabrikschefer och div andra chefer.
På mötet presenterade chefen för stor fransk fabrik att han tänkte på koncernens bästa och efter moget övervägande kommit på att hela hans tillverkning skulle flytta till Kina. Då skulle han ju få en billigare produktionskostnad.
Högre chefen från USA hyllade franske fabrikschefen som en hjälte, rörd och tårar från den högre chefen när han hyllade fransmannen som tänkte på koncernen framför sin egen verksamhet.
Ett år senare var samtliga hundratals arbetare och tjänstemän i Frankrike uppsagda.
Kinesiska fabriken sålde sedan alla fransmännens produkter direkt till övriga koncernen utan att ta omvägen via Frankrike => pengaflödet till Frankrike försvann helt.
Den hyllade hjältemodiga fabrikschefen - hjälten! - fick då också gå.
Alla koncernes fabrikschefer lärde sig blixtsnabbt att det gäller att vara om sig och kring sig. Alla höll i sina verksamheter stenhårt - hittade på allehanda svepskäl för att det inte går att flytta deras produktion.
Några år senare uppdagades det att fransmännens produkter även såldes direkt från Kinafabriken utan att överhuvudtaget gå via moderkoncernen och ge dem pengar. Kineserna hade helt enkelt lagt in ett extra skift i fabriken utanför koncernens verksamhet som enbart gynnade dem. Och koncernen hade svårt att få rätsida på detta efter som ”partiet” i Kina krånglade.
Lärt mig mycket av detta, Brukar träffa gamla kollegor ibland och vi brukar skrocka glatt åt hur naiv franske fabrikschefen var.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Exakt - aldrig heja på andra lag.
Jag är Brynässupporter punkt slut.
Ser bara hockeyvärlden från ett Brynäsperspektiv:
Bra eller dåligt för Brynäs avgör om jag är för eller emot händelser inom hockeyn.
Jag är Brynässupporter punkt slut.
Ser bara hockeyvärlden från ett Brynäsperspektiv:
Bra eller dåligt för Brynäs avgör om jag är för eller emot händelser inom hockeyn.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Avd ”be careful what you wish for - it may come through”:
*hoppas DIF går upp i SHL”
- stora pengar finns, LC bara början, kommer att etablera sig som topplag
”hoppas Löven går upp i SHL”
- större stad än Gävle, stort hockeyintresse, sponsorer som väntat på att få ösa in pengar
Nån förvånad om de båda går om oss i näringskedjan inom 1-2 år?
”jamen det är ju kul med DIF och Löven ändå, vi kan väl nöja oss med att bli ett lag längre ned, åker vi ur nån gång så är det ju ändå en tröst att DIF och Löven är kvar i SHL! får väl heja lite på dem då istället - bra för svensk hockey, jättebra också blev ju alla reportrar i kvällstidningarna så glada att dom gick upp - det är ju viktigt”
MVH
Cynisk Brynässupporter som lärt av historien
*hoppas DIF går upp i SHL”
- stora pengar finns, LC bara början, kommer att etablera sig som topplag
”hoppas Löven går upp i SHL”
- större stad än Gävle, stort hockeyintresse, sponsorer som väntat på att få ösa in pengar
Nån förvånad om de båda går om oss i näringskedjan inom 1-2 år?
”jamen det är ju kul med DIF och Löven ändå, vi kan väl nöja oss med att bli ett lag längre ned, åker vi ur nån gång så är det ju ändå en tröst att DIF och Löven är kvar i SHL! får väl heja lite på dem då istället - bra för svensk hockey, jättebra också blev ju alla reportrar i kvällstidningarna så glada att dom gick upp - det är ju viktigt”
MVH
Cynisk Brynässupporter som lärt av historien
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Var ju nån tjomme härinne för några år sedan som typ fysiskt hotade en annan HS-medlem härinne med stryk om han kunde lista ut vem denne var. Finns labila personer som hatar dom som tycker olika. (har för mig att det var ”blöjbytarn” som det slog slint för)
Misstänker att sånt påverkar att inte så många skyltar med namn.
Misstänker att sånt påverkar att inte så många skyltar med namn.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: kl 18 ikväll är det digitalt privatpartnermöte med Alcen och Erika.
Då kan man göra sin röst hörd
:-)
Då kan man göra sin röst hörd
:-)
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: Pratade du inte om att man förädlas vs förmultnar i en klubb? Flyttades målet nu? Tidsintervall?
Vilka av dom du nämnde tycker du det vore rättvist att karaktärisera som att dom *förmultnat* när Brynäs plockat upp dem?
Bättre kan du Munkas. Besviken på ljumna avslagna svaret - du brukar ju kunna blixtra till ibland med nåt smart.
#ryggsim.se
Vilka av dom du nämnde tycker du det vore rättvist att karaktärisera som att dom *förmultnat* när Brynäs plockat upp dem?
Bättre kan du Munkas. Besviken på ljumna avslagna svaret - du brukar ju kunna blixtra till ibland med nåt smart.
#ryggsim.se
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: Chucky? Ludde? Soda? Bobby? Noel N? Lindstein? Axel A? Bellows? Silfver? LP? o s v
Har dom förmultnat i Brynäs efter vi plockat dom hit?
Snarare att det finns ”supportrar” härinne som visar tecken på förmultning.
🙂
Har dom förmultnat i Brynäs efter vi plockat dom hit?
Snarare att det finns ”supportrar” härinne som visar tecken på förmultning.
🙂
+ 24
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
TIK_TIK: Döp om ”Le Mat- pokalen” till ”Oscar”
Raoul Le Mat var ju faktiskt filmregissör så Luleå var nåt på spåren
🙂
Raoul Le Mat var ju faktiskt filmregissör så Luleå var nåt på spåren
🙂
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Såg att emovsteve nyligen lagt ut filmer på Brynäsarna när dom spelar i Gulls (och naturligtvis selfies iklädd Brynäs merch med dom i arenan)
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Om jag vore sportchef (i relativt rika) Brynäs skulle ett viktigt kriterie vara :
”Det lag vi ställer på isen till säsongen 26/27 - om vi haft det i våras - skulle ha gått längre i slutspelet än det som åkte ut med 1-4 mot Växjö - inget snack om saken.”
”Det lag vi ställer på isen till säsongen 26/27 - om vi haft det i våras - skulle ha gått längre i slutspelet än det som åkte ut med 1-4 mot Växjö - inget snack om saken.”
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{363}: Lycka till med operationen!
Bytte en hornhinnelins i ena ögat för nåt år sedan. Avböjde att bli nedsövd - var faktiskt inte särskilt obehagligt. Efteråt kändes det som att man gruvat sig i onödan.
Bytte en hornhinnelins i ena ögat för nåt år sedan. Avböjde att bli nedsövd - var faktiskt inte särskilt obehagligt. Efteråt kändes det som att man gruvat sig i onödan.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sportnisse: Var väl nån härinne för nån vecka sedan som skrev att Erika i intervju nämnt att budgeten för både herr- och damlaget kommer att höjas.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Med det sagt så finns det en koppling mellan Ockelbo och Formula 1-världens Jetset-partyn. 🙂
Oklart om Norinder hade enarmade banditer i herrgården. Alkohol fanns det iallfall gott om.
Oklart om Norinder hade enarmade banditer i herrgården. Alkohol fanns det iallfall gott om.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gusten: Ockelbo-Lundgren var en riktig legendar.
Racerförare först i egenbyggda skapelser som skrämde slag på fabriksteamen, dock sådan talang att han fick köra en Mercedes (högst rankade teamet då) i Kristanstads GP 1955. Ägde därför sedan en måsvinge Merca 300 SL. (skulle ha varit värd 10-20 MSEK nu)
Övertalade Ulf Norinder (rikemansson/playboy/ Fam Ahlgren, racerförare, sedemera på 70-talet ägare till Kilafors Herrgård där han hade legendariska partyn med F1-eliten!) att få låna hans nya Ferrari och gjuta av karossen för att görs en form för glasfiberkopior.
Blev tvungen att lacka om Ferrarin… Men m h a formen gjöt man upp bortemot 30 kopior av karossen som användes på billigare chassin (typ Alfa Romeo).
P g a detta skapade Ockelbo båtföretaget.
Sedemera kom Ockelbo snöskotrar, Ockelbo Plast (grövre glasfiberkomponenter) och Formaplast (vacumgjutna tunnare plastpaneler typ för inredning i fordon). Allt detta skapade inte han men det är en del av hans arv efter fipplandet med plastkarosser på 50-talet så att säga.
Har aldrig bott i Ockelbo men snappat upp ovan under livets gång.
Racerförare först i egenbyggda skapelser som skrämde slag på fabriksteamen, dock sådan talang att han fick köra en Mercedes (högst rankade teamet då) i Kristanstads GP 1955. Ägde därför sedan en måsvinge Merca 300 SL. (skulle ha varit värd 10-20 MSEK nu)
Övertalade Ulf Norinder (rikemansson/playboy/ Fam Ahlgren, racerförare, sedemera på 70-talet ägare till Kilafors Herrgård där han hade legendariska partyn med F1-eliten!) att få låna hans nya Ferrari och gjuta av karossen för att görs en form för glasfiberkopior.
Blev tvungen att lacka om Ferrarin… Men m h a formen gjöt man upp bortemot 30 kopior av karossen som användes på billigare chassin (typ Alfa Romeo).
P g a detta skapade Ockelbo båtföretaget.
Sedemera kom Ockelbo snöskotrar, Ockelbo Plast (grövre glasfiberkomponenter) och Formaplast (vacumgjutna tunnare plastpaneler typ för inredning i fordon). Allt detta skapade inte han men det är en del av hans arv efter fipplandet med plastkarosser på 50-talet så att säga.
Har aldrig bott i Ockelbo men snappat upp ovan under livets gång.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
aplusb: Borde släppas lite före mötet - kan ju inte ha ett sportchefsmöte där JA inte har något bra nytt att komma med alls innan. Skulle vara ett väldigt jobbigt möte för JA, så några nyheter bör ju komma före - eller på mötet.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Ang GIF; Per Arne gick väl på Sörbyskolan nån klass över mig. Enda jag kommer ihåg är att han var alltid väldigt trevlig även mot oss yngre.
Kommer ihåg att det var disco på långrasterna nere på Gifflan på Sörby (Gifflan som i Gefle IF).
Pecka var DJ (sedemera körde han ismaskinen i Gavlerinken). Stor, krullhårigt mörkt hår, trevlig.
Dom hade t o m två skivspelare så han kunde mixa från slutet av en låt sömlöst in i början på nästa.
Nåväl tänkte efter vilka låtar jag kommer ihåg som spelades ofta på Gifflan på den tiden:
Mellow Yellow av Donovan
Black Betty av Ram Jam
Gimme that banana av ?
Plastic Bertrand med Ça plane pour moi
Boney M
Oftast fullt med tjejer på dansgolvet medan vi kollar tittade på.
Alltså varje långrast på eftermiddagen. Disco varje dag 👍
Kommer ihåg att det var disco på långrasterna nere på Gifflan på Sörby (Gifflan som i Gefle IF).
Pecka var DJ (sedemera körde han ismaskinen i Gavlerinken). Stor, krullhårigt mörkt hår, trevlig.
Dom hade t o m två skivspelare så han kunde mixa från slutet av en låt sömlöst in i början på nästa.
Nåväl tänkte efter vilka låtar jag kommer ihåg som spelades ofta på Gifflan på den tiden:
Mellow Yellow av Donovan
Black Betty av Ram Jam
Gimme that banana av ?
Plastic Bertrand med Ça plane pour moi
Boney M
Oftast fullt med tjejer på dansgolvet medan vi kollar tittade på.
Alltså varje långrast på eftermiddagen. Disco varje dag 👍
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Otroligt att det ska vara så svårt att fatta. Denna värvning är den utvecklingsbare backen (typ en LP fast back),
Nu ska Alcen in med en typ försteback från högsta hyllan. Bra så. Men extremt viktigt att han träffar rätt.
Edit/ Jugge hann skriva ung samma svar före mig
Nu ska Alcen in med en typ försteback från högsta hyllan. Bra så. Men extremt viktigt att han träffar rätt.
Edit/ Jugge hann skriva ung samma svar före mig
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
SaggeBoy: Inte säkert att Djoos kan spela så tror inte han blir utlånad
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ME88x: OBS!
” Johan Alcén berättade i vår stora intervju med honom förra veckan att han vill spetsa spelartruppen med två backar. En etablerad, samt en utvecklingsbar.
Att Victor Johansson från Leksand, 20, skulle kunna vara den yngre backen har Sporten tidigare skrivit.”
enl GD så inget fel på hyllan i detta fall
” Johan Alcén berättade i vår stora intervju med honom förra veckan att han vill spetsa spelartruppen med två backar. En etablerad, samt en utvecklingsbar.
Att Victor Johansson från Leksand, 20, skulle kunna vara den yngre backen har Sporten tidigare skrivit.”
enl GD så inget fel på hyllan i detta fall
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Digitalt möte för privatpartners med Brynäs sportchefer 28/4.
Man kan skicka in frågor i förväg om man undrar över något. Blir nog intressant.
Man kan skicka in frågor i förväg om man undrar över något. Blir nog intressant.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: forts…
men Brynäs gjorde ändå mycket bra ifrån sig mot CSKA som då var identiskt med Ryssarnas landslag (deras Dream Team på den tiden) och:
” Även ryssarnas tränare Anatolij Tarasov uttryckte sig imponerat om Brynäs, då han hävdade efter matchen att nu har Sverige inte bara ett starkt landslag, utan också ett klubblag i världstoppen.”
men Brynäs gjorde ändå mycket bra ifrån sig mot CSKA som då var identiskt med Ryssarnas landslag (deras Dream Team på den tiden) och:
” Även ryssarnas tränare Anatolij Tarasov uttryckte sig imponerat om Brynäs, då han hävdade efter matchen att nu har Sverige inte bara ett starkt landslag, utan också ett klubblag i världstoppen.”
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Precis det Brynäs klagade på inför mötet med CSKA Moskva i Europa Cup finalen 1971.
(inget riktigt motstånd i Sverige att hjälpa dem att förbereda sig med)
” Brynässpelarna påstås ha beskyllt det lätta motståndet i Sverige för att man inte var vana vid det tempo som CSKA Moskva bjöd på. En av dem var Stefan "Lill-Prosten" Karlsson som ansåg att Brynäs enkla vardag gjorde Gävleklubben ovan med ett sådant intensivt spel”
(inget riktigt motstånd i Sverige att hjälpa dem att förbereda sig med)
” Brynässpelarna påstås ha beskyllt det lätta motståndet i Sverige för att man inte var vana vid det tempo som CSKA Moskva bjöd på. En av dem var Stefan "Lill-Prosten" Karlsson som ansåg att Brynäs enkla vardag gjorde Gävleklubben ovan med ett sådant intensivt spel”
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: I o f s men bästa laget totalt sett vinner väl och går upp oavsett.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Appropå Snoddas:
” Så jag smet in och såg Snoddas göra sitt första offentliga framträdande. I den allmänna yran och stojet så får jag nog säga som gubben sa,
- Dom säger den där Jussi Björling sjunger så bra, men inte tycker jag det är så märkvärdigt.
- Men hur kan du säga det?
- Ja brorsan va’ å’ lyssna på’n och kom hem och härma’n , men inte fan tyckte jag det lät så märkvärdigt.”. 😂
(Gävledraget)
” Så jag smet in och såg Snoddas göra sitt första offentliga framträdande. I den allmänna yran och stojet så får jag nog säga som gubben sa,
- Dom säger den där Jussi Björling sjunger så bra, men inte tycker jag det är så märkvärdigt.
- Men hur kan du säga det?
- Ja brorsan va’ å’ lyssna på’n och kom hem och härma’n , men inte fan tyckte jag det lät så märkvärdigt.”. 😂
(Gävledraget)
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
hahii: var ju ett exempel för %$£*€&@. Aaargh.
Vilken back med klubbhjärta tror du Alcen kommer att värva in istället för LC?
Nån utan klubbhjärta men utan klubbhjärta på rätt sätt?
Vilken back med klubbhjärta tror du Alcen kommer att värva in istället för LC?
Nån utan klubbhjärta men utan klubbhjärta på rätt sätt?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Catodenäldresspöke13: Stänga ned isytor är ju hål i huvudet - i slutändan - av kommunen.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Catodenäldresspöke13: GD:
” Huges besked – stänger Kasthallen
IK Huge kommer inte att öppna ishallen till hösten.
En enig styrelse tog beslutet i måndags.
– När Gävle kommun nu tar bort det elstöd vi har haft blir det ekonomiskt ohållbart att äga och driva anläggningen vidare i egen regi, säger Huges ordförande David Karlsson.”
Verkar drabba en massa ungdomar. Man vädjar till kommunen att hjälpa.
Kanske vore något för en bra start att ta tag i också.
” Huges besked – stänger Kasthallen
IK Huge kommer inte att öppna ishallen till hösten.
En enig styrelse tog beslutet i måndags.
– När Gävle kommun nu tar bort det elstöd vi har haft blir det ekonomiskt ohållbart att äga och driva anläggningen vidare i egen regi, säger Huges ordförande David Karlsson.”
Verkar drabba en massa ungdomar. Man vädjar till kommunen att hjälpa.
Kanske vore något för en bra start att ta tag i också.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Du behöver istället ge dig in i kampen för Kasthallen!
Där kan du göra riktig nytta.
Vad är det som händer med hockeyn i Bomhus?
Där kan du göra riktig nytta.
Vad är det som händer med hockeyn i Bomhus?
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
snowden: Typ (behöver in spelskicklig TOPPback och 1:a center typ Järnkrok sedan 1/2:a kedja forward, resten fyll på med utvecklingsbara i bra ålder, hoppas LP blir tillgänglig, målvaktsbiten är viktigast men vet inte vad det finns att hoppas på där)
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: LC kostar inte 350 extra. Han kostar kanske 25 extra mot vad Brynäs erbjöd. Nu får JA gå för någon annan utan klubbhjärta för 350 istället för att lyckas få in en toppback. +/- 0 insnålning för nån AHL amerikan som troligen inte blir en del av framtida stommen att bygga på.
Och som har ännu mindre klubbhjärta.
(hade Gunderson klubbhjärta för Brynäs när han skrev på? Davydov? Trivigno? Luovi? Molin? Sjödin? - haka inte upp dig pä den aspekten)
Och som har ännu mindre klubbhjärta.
(hade Gunderson klubbhjärta för Brynäs när han skrev på? Davydov? Trivigno? Luovi? Molin? Sjödin? - haka inte upp dig pä den aspekten)
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: Vi ska göra som SAIK: se till att ha ”tur” med att få in hemvändare som inte riktigt platsar i NHL o s v och kommer hem i rätt ålder. (typ Gävlespelaren LC)
Och bygga en långsiktig stomme av spelare i rätt ålder.
Då kan man stiga i näringskedjan och det blir då enklare att få dom spelare man vill ha billigare.
Det är dyrt att värva när man befinner sig långt ned i näringskedjan. Dit vi är på väg just nu om inte vi omgående bygger vidare med kvalitetsvärvningar - nu när vi äntligen är någorlunda uppe i kedjan just precis nu.
”Swim or sink”.
Och bygga en långsiktig stomme av spelare i rätt ålder.
Då kan man stiga i näringskedjan och det blir då enklare att få dom spelare man vill ha billigare.
Det är dyrt att värva när man befinner sig långt ned i näringskedjan. Dit vi är på väg just nu om inte vi omgående bygger vidare med kvalitetsvärvningar - nu när vi äntligen är någorlunda uppe i kedjan just precis nu.
”Swim or sink”.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: ” Sämst är att förlora final. Spelat länge utan att få nått för det. Innebär att man kommer efter i försäsongen bara.”
Men att gå 33 Mille plus är en bra tröst för att komma tvåa - det är inte sämst enl mig.
Varje extra slutspels match hemma är värd millar.
Man ska tänka på det när man överväger om man ska satsa lite extra för att få nån som kan göra skillnad.
Brynäs har generellt sett safat efter varje bra år under 2000-talet och då gradvis sjunkitnedåt. Det är dyrt att snåla.
Men att gå 33 Mille plus är en bra tröst för att komma tvåa - det är inte sämst enl mig.
Varje extra slutspels match hemma är värd millar.
Man ska tänka på det när man överväger om man ska satsa lite extra för att få nån som kan göra skillnad.
Brynäs har generellt sett safat efter varje bra år under 2000-talet och då gradvis sjunkitnedåt. Det är dyrt att snåla.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Djoos kostar väl inget för Brynäs så länge han är sjukskriven iallafall.
Endera kommer han tillbaka i 100% toppform, annars får han fortsätta att gå sjukskriven utan kostnad för Brynäs.
Endera kommer han tillbaka i 100% toppform, annars får han fortsätta att gå sjukskriven utan kostnad för Brynäs.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Samtidigt öser DIF på med LC och kanske även Erik Gustafsson på backen.
Helt säker på att DIF kommer att värva sig upp på topp 6 och att vi velar oss ner till typ 9:a.
Har sett detta scenario tidigare ett antal ggr.
Vill gärna bli motbevisad av JA närmsta mänaderna. Men vore så typiskt Brynäs att vela, snåla och vara naiva. Vår identitet! (Kovacs till AIK för 350’, men vi lyckas inte knyta till oss LC??)
Helt säker på att DIF kommer att värva sig upp på topp 6 och att vi velar oss ner till typ 9:a.
Har sett detta scenario tidigare ett antal ggr.
Vill gärna bli motbevisad av JA närmsta mänaderna. Men vore så typiskt Brynäs att vela, snåla och vara naiva. Vår identitet! (Kovacs till AIK för 350’, men vi lyckas inte knyta till oss LC??)
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Robin Kovacs klar för AIK enligt Expressen. Bryter med LHC i sommar.
350’ i månaden , 4 år
350’ i månaden , 4 år
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Hörde på podd idag att flera HA-lag slåss om honom.
Å andra sidan kanske han tackas av som forward varpå han omedelbart presenteras som ett nyförvärv som vår nye spelande back. ”kan bli hur bra som helst efter en hel försäsong med *backträning* - blir några pass i *Hemlingbybacken* inför säsongen”
Nej nu ska jag inte vara sån 🙂
Å andra sidan kanske han tackas av som forward varpå han omedelbart presenteras som ett nyförvärv som vår nye spelande back. ”kan bli hur bra som helst efter en hel försäsong med *backträning* - blir några pass i *Hemlingbybacken* inför säsongen”
Nej nu ska jag inte vara sån 🙂
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Game misconduct: Glöm inte att synka åsikterna med den som postade nedan för nåt år sedan:
”Brynäs osar ett ont omen. Och det var när Scott och Rödin kom tillbaka som skiten startade”
Är det
a) Pettis
b) Huge
c) JFK
som avses?
”Brynäs osar ett ont omen. Och det var när Scott och Rödin kom tillbaka som skiten startade”
Är det
a) Pettis
b) Huge
c) JFK
som avses?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Wesley: Tror det handlar om nåt bekräftelsebehov. Tydligt tecken är behovet att ständigt känna behovet att posta något. Hela tiden.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Game misconduct: Den personen - en bit ned i tråden -
har redan varit avstängd. Så du vore inte den första.
har redan varit avstängd. Så du vore inte den första.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: och berätta lite om hur det gick till att han kom tvåa i vinst% i SHL förra säsongen trots skadeproblem sedan oktober? För övrigt det kriterium som brukar väga tyngst när Vezina Trophy vinnaren väljs.
Så för balansens skull. Vilka är hans starka egenskaper?
Så för balansens skull. Vilka är hans starka egenskaper?
+ 4
Föregående · 7 · Nästa
Stod att den skulle sändas i förmiddags - ej sett till den.