Tarasov

24165 inlägg · 4299 besäkare

Historik

· 191 ·
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paninaro:
Gissar att han skojar och tar flyget ner för att kunna vara med mot Tingsryd imorrn. Så hade jag själv kunnat göra och tyckt att jag var lite rolig.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
hompa90:
Varit uppe innan men hellre att någon delar info en gång för mkt än inte alls! 😀

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB:
Hur skall man kunna göra en bedömning utan bilder...

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Confusius:
Hade haft 99 om jag lirat!

Vilka tror ni vi tappar till SHL utifall vi inte går upp?
Bernhardt
Vigge
Woods
Känns rätt så givet, skulle kunna vara så att exv Bernhardt stannar för att han vill ge tillbaka.

I farozonen
Hela andrakedjan + Modigs
Näsen/Folin

Beror på hur Modigs resonerar men kan absolut se honom ta chansen särskilt om ett topplag hör av sig.

Sen vet jag inte hur exv Sylwander tänker om han får ett erbjudande.

Tex har uttryckligen sagt att han stannar så räknar med det.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB:
Hoppas man lyckas hitta 2 forwards till, gärna Niederbach samt en lite mer fysisk. Då blir vi riktigt bra.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:
Att andra sågar Dahlroth betyder inte att jag tycker han är dålig defensivt eller ens en dålig spelare tvärtom så tycker jag han tillhör en av seriens bästa 5-6 backar. Vilket jag tidigare nämnt. Men att han lämnar är helt naturligt. Tycker i regel det är helt orimligt att klandra enskilda spelare för en förlust.

Nej tycker inte minusmål bakåt utan någon direkt kontext säger så mkt.

Ja vissa spelare är bättre offensivt och sämre defensivt men nettot av Hasa/Näsen anser jag vara positivt.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:
Tycker de statistiken är dåligt som mått på kvalitet på spelarnas defensiva förmåga. Särskilt utan ett sammanhang.

MoDo Hockey > Sv: Kristianstad - MoDo 2021-01-12
Bad_Brett:
Jo men han kan i vilket fall inte lämna spelaren?kan omformulera mig han måste ta bort hotet och då riskerar han att skymma Tex oavsett hur han gör.

MoDo Hockey > Sv: Kristianstad - MoDo 2021-01-12
Bad_Brett:
Tja han känner sig hotad där och väljer att vända bort något man i regler lyckas med. I andra situationen så tänkte du alltså att han skall flytta in eller ut? Han bör försöka ta bort spelaren framför mål. Åtminstone i skottögonblicket, att skottet tar på skridskon och anser jag vara en slump.

Utöver det kan alltid enskilda aktioner diskuteras, tycker Hasa agerar bra i de flesta lägena.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB:
Ja vill han fortsätta med Hockeyn så är det bra för honom att visa upp sig på annan plats.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe:
Ja det är mitt intryck också! Ganska givet iom Ingmans intåg också att det inte riktigt finns plats, plus att Norén/Styf också lär gå före.

MoDo Hockey > Sv: Kristianstad - MoDo 2021-01-12
KarateKing700:
Hasa är en stor del till att vi kan kontrollera matchen så pass bra som vi gör enligt min mening, pucken glider av bladet vid vändning där sånt som händer, och tycker han gör rätt där som vänder bort men sånt händer.

MoDo Hockey > Sv: Kristianstad - MoDo 2021-01-12
{9108}:
Synd men vi tog iaf in en poäng på HV

MoDo Hockey > Sv: Kristianstad - MoDo 2021-01-12
Bad_Brett:
Synd här tycker jag vi faktiskt jobbat ihop till en 3:a, Vigge utvisning blir kostsam.

MoDo Hockey > Sv: Kristianstad - MoDo 2021-01-12
Silly:
Tycker vi helt lugnt kan köra på i tråden som att domarna gjorde fel 😂

MoDo Hockey > Sv: Kristianstad - MoDo 2021-01-12
Confusius:
Kul att se hur välorganiserade vi sant puckkontrollen hos backarna.

MoDo Hockey > Sv: Kristianstad - MoDo 2021-01-12
NoMercy:
😂 charmen med allsvenskan

MoDo Hockey > Sv: Kristianstad - MoDo 2021-01-12
Bössa 68:
Ja känslan är att vi inte riktigt kommer in mot mål.

MoDo Hockey > Sv: Kristianstad - MoDo 2021-01-12
{8384}:
Matchtråd

MoDo Hockey > Sv: Kristianstad - MoDo 2021-01-12
KarateKing700: utöver att vara en tacklingsmaskin så läser han spelet bra och är rätt teknisk

MoDo Hockey > Sv: Kristianstad - MoDo 2021-01-12
{9682}:
Intressant med OP i en offensivare roll, ser honom som en offensiv spelare på sikt.


MoDo Hockey > Sv: Kristianstad - MoDo 2021-01-12
puffe:
Ja bara ingen alkohol serveras fullt fokus på matchen

MoDo Hockey > Sv: Kristianstad - MoDo 2021-01-12
puffe:
Tycker vi håller oss till lokala mikrorosterier mkt godare! Knäckebröd..... vill ha bullar.

MoDo Hockey > Sv: Kristianstad - MoDo 2021-01-12
puffe:
Står du för fikat när vi tar bilen till Karlstad borta?

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Silly:
Tycker Boardson skulle vara intressant som 4 center vi lär behöva en sådan till slutspelet. Vi lär behöva en 14-15 forward till slutspelet

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}:
Jag ingår iaf inte i den skaran. Även om jämförelsen inte är helt rättvis d jag tycker det är lite olika spelartyper.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Rytter:
Ja alla dessa 4 kan driva spelet på denna nivå, tom Wahlberg kan det på allsvensk nivå.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8399}:
Vad tyckte du om Ingman förresten?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8399}:
Vill minnas en VM - turnering där de fick spela mkt boxplay och skötte sig bra även mot de absolut bästa

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:
Jäss tar över 3 kronor

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8399}:
🤣🤣🤣

Har själv 60 chockladkakor Marabou smak schweizernöt hemma....

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:
Bra då sätter vi punkt för denna gång!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey:
Sedan mitten på december typ.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9682}:
Skulle vara kul med ett äss

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9682}:
Carl Jakobsson i FBK verkar inte få spela, kan vara ute på marknaden. Center behövs säker också kanske breddar Gradin med ett lån från Div 1

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9682}:
Det är av yttersta vikt att MoDo kan köpa!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Idbyn:
Kört va😂 Hudiksvall verkar iaf h satsat i några år nu. Men ingen koll på dem

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Saleva:
Javisst det finns beröringspunkter, och man kan diskutera bör hockeyn berör och en viss sidodiskussion är relevant, däremot så framkommer inga direkt nya argument och vill man diskutera hantering av pandemin mm finns andra säkerligen bättre forum. Om inte annat så är flashback alltid en go to Guy!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Amitiel:
Det är lite rundgång i diskussionen nu, inga direkt nya tankar framkommer. Ok att diskutera men kom ihåg att det i huvudsak är ett hkyforum.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8399}:
Skall jag vara ärligt känns det inte riktigt som vi fått ”tag i” i HV, vi har gjort bra matcher men de har vunnit. Men får vi in Ingman plus 2 forwards så vi får ett djup så skall vi absolut kunna utmanan. Sen skall man också ta sig till en final och det är inte så givet att man gör det heller.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9315}:
Med normalt menar du att om några månader spelar vi i SHL igen?

MoDo Hockey > Sv: Silly season
TickledDonkey:
Påpekade tidigare att du inte hade någon talan!

MoDo Hockey > Sv: Silly season
TickledDonkey:
Menar du att det är så enkelt att bli sillychef!!!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9315}:
En ny 9 poängsvecka siktar vi på

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{9315}:
Hade missat tack!

MoDo Hockey > Sv: Silly season
TickledDonkey:
Torwalls lirade inte för Västerås J20 senast iaf

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Tuff vecka 3 bortamatcher

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Verkar som att vi lirar på onsdag iaf

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Saleva:
Det är lugnt vi kan spela på 3 kedjor 😀

· 191 ·
Om Tarasov
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE