Tarasov

24165 inlägg · 4299 besäkare

Historik

· 197 ·
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Från Hörnefors:
Ja Norén påminner om Sellgren tycker jag

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
{5647}:
Jag skulle tro det spelarna uppträdde lite så på plan.

Tre Kronor > Sv: OS i Peking
puffe:
Ni som har koll på NHL ungefär hur kan laget tänkas se ut?

Landeskog - EP - Lindholm
Nyllet - Zibbe - Forsberg
Raymond - Bäckström - Burra
Rakell - William K - Hörnq

Hedman - EK
Lindholm - Klingberg
Dahlin - Adam L

Ullmark/Lehner/ Markström

Nåt sånt eller?

MoDo Hockey > Sv: Silly season
hanzon:
Ok. Tycker faktiskt att vi hissat lite för många nummer. Tveksamt om Sundström skulle hissas, men med standarden man satt nu så ok.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:
Jag vet! ;-)


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Foppatofflan:
Bra jämförelse faktiskt men hoppas att MacM är lite spetsigare offensivt

MoDo Hockey > Sv: Almtuna - MoDo 2021-11-26
Silly:
Inte dumt med EJK MacM men tycker man kan köra Aagaard som center med Ohlsson/Mannberg och
Svenningsson- EJK - MacM men vanskligt att splittra en fungerande Lina.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
ÖSK_82:
Tycker han gör det rätt bra men offras lite i systemet, ser gärna att man fortsätter då han gör ett väldigt bra jobb i 3 kedjan och får han spela med Mannberg/Ohlsson är jag säker på att poängen kommer.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
ÖSK_82:
Yes fixat.

MoDo Hockey > Sv: Almtuna - MoDo 2021-11-26
KB:
Ja Norén var grym

MoDo Hockey > Sv: Almtuna - MoDo 2021-11-26
puffe:
Förhoppningsvis är MacM och Ohlsson tillbaka nu verkar dessutom Mannberg ha kommit igång. Skall bli intressant när Svenningsson är tillbaka ock tror vi då kan ha 3 producerande kedjor

MoDo Hockey > Sv: Almtuna - MoDo 2021-11-26
Rytter: haha grymt! Du är en stjärna 🌟

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Mkt bra alldeles oavsett om förlängningarna lämnar så visar vi i ett tidigt skede att vi tror på spelarna och man gör det man kan för att behålla dem, säkerligen belönas vi med att någon extra spelare stannar.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
jonsson:
Skall finnas på marknaden enligt Vikfancentral

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hompa90:
Mkt sevärd spelare, bra passingsspel och fin speluppfattning. Obs ej för köp utan mest som släng ett öga på honom.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:
Med litet tur är förhoppningsvis 2 av 3 forwards tillbaka på söndag

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
modomille:
Jag gillar också Aagaard bra skalle, ofta som han går in och är fysisk för få fart på grejorna.

HV71 > Sv: Hv71
TIKTok:
Just överkörningen tolkar jag som en olycka, kan inte regelverket men enligt Lindberg/Söderström så skall de vara korrekt dömt. Tycker vi har lite flyt trots att vi är rätt tunna. Grattis till 3an!

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Gavelo:
Vill man se mål får man gå på fotboll....😝

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Majbrasan:
Välidigt bra byte av OP-Tjernström-Lindewall, tycker det vänder matchen

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
snowden: träffade Söderström idag och gav beröm, sa till Harald att är man Modoit behöver han inte få beröm eftersom han är chef så länge han lever!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Sitter fö och trycker i mig en pizza på saltmagasinet kom förbi och säg hej 😝

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Jag uppfattar honom som noggrann med kostnaderna i föreningen, och säkerligen har han skaffat sig en del fiender pga det. I övrigt så har jag ingen direkt uppfattning, mer än att jag gissar att vi kommer gå en 5-10 miljoner plus denna säsong.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB:
Vill minnas att SHL -klubbarna k regel betalar kring 50 månad för allsvenska spelare


MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
{5647}:
Det håller jag med om stabila allsvenska spelare behövs också, den berömda mixen.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Tarasov:
Jakob Stenkvist var en annan back som fick rätt mkt kritik härinne lite spetsigare än Hasa men på samma tema av spelare.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
{5647}:
Ja ens medspelare påverkar och en kontext som tidigare konstaterats, Vigge har exv bäst av alla och han är bäst av utespelarna är det nog ingen som ifrågasätter.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
{9315}:
Bara vi enas om att Hasa är vass är jag nöjd!

HV71 > Sv: Hv71
TIKTok:
Är man känslomässigt involverad är det svårt att släppa tanken på uppgång. I just AIKs så verkar det vara från år till år med pengarna. Det kan helt plötsligt göras en satsning för att nästa år vara helt tomt.

Björklöven känns som backsidan spretar,

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB:
Isak ”muren” Wallin

HV71 > Sv: Hv71
TIKTok:
Västerås känns lite trubbiga på något sätt men vekar har lyft rejält de senaste matcherna, mkt avslut mot mål och rätt bra spel.

I övrigt skall det blir kul att följa Anton B:s tränarkarriär

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Bad_Brett:
Tror det skulle kosta väldigt mkt för vår puckkontroll att bänka Hasa. Ganska vanligt att den här typen av speldrivande backar får mkt kritik, ofta blir deras misstag synliga men plockar man bort dem blir omgivikningen sämre. Lite samma som med Tom H

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Gusse:
26 min på Vigge
23 på Mannberg
22 på Woods

3 på Theo
2 på Nordin
1 på Helmer

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
henkeiskogen:
Ren spekulation från min sida men tolkar det hela så.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
KB:
Ja som sagt och Enström verkar vara ovän med MoDo

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Gavelo:
Sen slänger han in de jag jobbade närmast med och det kan ju lika gärna betyda att han och Styf fortfarande smsar varandra eller att han har lite kontakt med vissa spelare

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Bad_Brett:
Ja sjukligt ;) är imponerad av poängtempot trots våra skador med tillskriver vår kompetenta ledning 10-15p hittills.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Bad_Brett:
8 matcher och 14p kvar för att vi skall kunna nå 50p i halvtid. Vi bör kunna fixa det.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Bad_Brett:
Känslan är att man spelar riktigt bra 5vs5 med såpass många ordinarie borta är det väldigt bra.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
{8384}:
Näsen har lärt sig vänsterhalvpositionen snabbt, riktigt bra spel med Näsen- Bernhardt-Woods

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Bad_Brett:
Tex ”Muren” Williamsson

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Rytter:
Orkar vi hålla det här spelet så tror jag vi vinner!

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
hockey_21:
Ja det blir tungt då, gissar att Nordin får hoppa in då

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
TIKTok:
Rent statistiskt är vi rätt bra på avslut från slottet visserligen 3 i nuläget men skillnaden är försumbar på 17 omgångar. Rätt bra skottprocent också 11,5 vilket även det är rätt högt. Så där delar jag inte din åsikt. Riktigt bra då jag tycker vi lämnar handikapp genom att spela minst två junioranfallare varje match, men bra rent ekonomiskt och så länge vi hänger med i toppen är det lugnt.

Rent defensivt så är vissa matcher väldigt bra andra sådär men bra målvaktsspel från Tex i rätt matcher har räddat oss. Vi är i topp när det gäller att släppa till skott från slottet, vilket är oroande för det är sällan ett vinnande koncept men kanske något man kan kosta på sig när Tex spelar som han gör.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Silly:
Är lite spänd på om Lindewall skall kunna ta ett kliv till, han är inte riktigt där än. Men potential finns och ett ypperligt läge nu.


Timrå IK > Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Laken:
Tror Erik A skall vara nyttig för er, var bra i Rögle förra året men en annan sits som komplementlirare

Timrå IK > Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Modano:
Grattis känns som ni är på rätt väg, en eller två forwards till, tror ni kommer växa vad säsongen lider. Om inte annat får Modano hoppa ner i båset och skrämma spelarna till prestation!

· 197 ·
Om Tarasov
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE