Historik
Föregående · 197 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
{5647}:
Jag skulle tro det spelarna uppträdde lite så på plan.
Jag skulle tro det spelarna uppträdde lite så på plan.
Tre Kronor > Sv: OS i Peking
puffe:
Ni som har koll på NHL ungefär hur kan laget tänkas se ut?
Landeskog - EP - Lindholm
Nyllet - Zibbe - Forsberg
Raymond - Bäckström - Burra
Rakell - William K - Hörnq
Hedman - EK
Lindholm - Klingberg
Dahlin - Adam L
Ullmark/Lehner/ Markström
Nåt sånt eller?
Ni som har koll på NHL ungefär hur kan laget tänkas se ut?
Landeskog - EP - Lindholm
Nyllet - Zibbe - Forsberg
Raymond - Bäckström - Burra
Rakell - William K - Hörnq
Hedman - EK
Lindholm - Klingberg
Dahlin - Adam L
Ullmark/Lehner/ Markström
Nåt sånt eller?
MoDo Hockey > Sv: Silly season
hanzon:
Ok. Tycker faktiskt att vi hissat lite för många nummer. Tveksamt om Sundström skulle hissas, men med standarden man satt nu så ok.
Ok. Tycker faktiskt att vi hissat lite för många nummer. Tveksamt om Sundström skulle hissas, men med standarden man satt nu så ok.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Foppatofflan:
Bra jämförelse faktiskt men hoppas att MacM är lite spetsigare offensivt
Bra jämförelse faktiskt men hoppas att MacM är lite spetsigare offensivt
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Almtuna - MoDo 2021-11-26
Silly:
Inte dumt med EJK MacM men tycker man kan köra Aagaard som center med Ohlsson/Mannberg och
Svenningsson- EJK - MacM men vanskligt att splittra en fungerande Lina.
Inte dumt med EJK MacM men tycker man kan köra Aagaard som center med Ohlsson/Mannberg och
Svenningsson- EJK - MacM men vanskligt att splittra en fungerande Lina.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
ÖSK_82:
Tycker han gör det rätt bra men offras lite i systemet, ser gärna att man fortsätter då han gör ett väldigt bra jobb i 3 kedjan och får han spela med Mannberg/Ohlsson är jag säker på att poängen kommer.
Tycker han gör det rätt bra men offras lite i systemet, ser gärna att man fortsätter då han gör ett väldigt bra jobb i 3 kedjan och får han spela med Mannberg/Ohlsson är jag säker på att poängen kommer.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Almtuna - MoDo 2021-11-26
puffe:
Förhoppningsvis är MacM och Ohlsson tillbaka nu verkar dessutom Mannberg ha kommit igång. Skall bli intressant när Svenningsson är tillbaka ock tror vi då kan ha 3 producerande kedjor
Förhoppningsvis är MacM och Ohlsson tillbaka nu verkar dessutom Mannberg ha kommit igång. Skall bli intressant när Svenningsson är tillbaka ock tror vi då kan ha 3 producerande kedjor
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Mkt bra alldeles oavsett om förlängningarna lämnar så visar vi i ett tidigt skede att vi tror på spelarna och man gör det man kan för att behålla dem, säkerligen belönas vi med att någon extra spelare stannar.
Mkt bra alldeles oavsett om förlängningarna lämnar så visar vi i ett tidigt skede att vi tror på spelarna och man gör det man kan för att behålla dem, säkerligen belönas vi med att någon extra spelare stannar.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hompa90:
Mkt sevärd spelare, bra passingsspel och fin speluppfattning. Obs ej för köp utan mest som släng ett öga på honom.
Mkt sevärd spelare, bra passingsspel och fin speluppfattning. Obs ej för köp utan mest som släng ett öga på honom.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:
Med litet tur är förhoppningsvis 2 av 3 forwards tillbaka på söndag
Med litet tur är förhoppningsvis 2 av 3 forwards tillbaka på söndag
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
modomille:
Jag gillar också Aagaard bra skalle, ofta som han går in och är fysisk för få fart på grejorna.
Jag gillar också Aagaard bra skalle, ofta som han går in och är fysisk för få fart på grejorna.
+ 8
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Majbrasan:
Välidigt bra byte av OP-Tjernström-Lindewall, tycker det vänder matchen
Välidigt bra byte av OP-Tjernström-Lindewall, tycker det vänder matchen
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
snowden: träffade Söderström idag och gav beröm, sa till Harald att är man Modoit behöver han inte få beröm eftersom han är chef så länge han lever!
+ 18
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Sitter fö och trycker i mig en pizza på saltmagasinet kom förbi och säg hej 😝
Sitter fö och trycker i mig en pizza på saltmagasinet kom förbi och säg hej 😝
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Jag uppfattar honom som noggrann med kostnaderna i föreningen, och säkerligen har han skaffat sig en del fiender pga det. I övrigt så har jag ingen direkt uppfattning, mer än att jag gissar att vi kommer gå en 5-10 miljoner plus denna säsong.
Jag uppfattar honom som noggrann med kostnaderna i föreningen, och säkerligen har han skaffat sig en del fiender pga det. I övrigt så har jag ingen direkt uppfattning, mer än att jag gissar att vi kommer gå en 5-10 miljoner plus denna säsong.
+ 7
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB:
Vill minnas att SHL -klubbarna k regel betalar kring 50 månad för allsvenska spelare
Vill minnas att SHL -klubbarna k regel betalar kring 50 månad för allsvenska spelare
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe:
Även om man inte har twitter kan man läsa, kul konto
Även om man inte har twitter kan man läsa, kul konto
Länkar:
https://mobile.twitter.com/Sz1909_Szemberg?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor
https://mobile.twitter.com/Sz1909_Szemberg?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
{5647}:
Det håller jag med om stabila allsvenska spelare behövs också, den berömda mixen.
Det håller jag med om stabila allsvenska spelare behövs också, den berömda mixen.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Tarasov:
Jakob Stenkvist var en annan back som fick rätt mkt kritik härinne lite spetsigare än Hasa men på samma tema av spelare.
Jakob Stenkvist var en annan back som fick rätt mkt kritik härinne lite spetsigare än Hasa men på samma tema av spelare.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
{5647}:
Ja ens medspelare påverkar och en kontext som tidigare konstaterats, Vigge har exv bäst av alla och han är bäst av utespelarna är det nog ingen som ifrågasätter.
Ja ens medspelare påverkar och en kontext som tidigare konstaterats, Vigge har exv bäst av alla och han är bäst av utespelarna är det nog ingen som ifrågasätter.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
{9315}:
Bara vi enas om att Hasa är vass är jag nöjd!
Bara vi enas om att Hasa är vass är jag nöjd!
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Bad_Brett:
Tror det skulle kosta väldigt mkt för vår puckkontroll att bänka Hasa. Ganska vanligt att den här typen av speldrivande backar får mkt kritik, ofta blir deras misstag synliga men plockar man bort dem blir omgivikningen sämre. Lite samma som med Tom H
Tror det skulle kosta väldigt mkt för vår puckkontroll att bänka Hasa. Ganska vanligt att den här typen av speldrivande backar får mkt kritik, ofta blir deras misstag synliga men plockar man bort dem blir omgivikningen sämre. Lite samma som med Tom H
+ 7
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
henkeiskogen:
Ren spekulation från min sida men tolkar det hela så.
Ren spekulation från min sida men tolkar det hela så.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
KB:
Ja som sagt och Enström verkar vara ovän med MoDo
Ja som sagt och Enström verkar vara ovän med MoDo
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Gavelo:
Sen slänger han in de jag jobbade närmast med och det kan ju lika gärna betyda att han och Styf fortfarande smsar varandra eller att han har lite kontakt med vissa spelare
Sen slänger han in de jag jobbade närmast med och det kan ju lika gärna betyda att han och Styf fortfarande smsar varandra eller att han har lite kontakt med vissa spelare
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Bad_Brett:
Ja sjukligt ;) är imponerad av poängtempot trots våra skador med tillskriver vår kompetenta ledning 10-15p hittills.
Ja sjukligt ;) är imponerad av poängtempot trots våra skador med tillskriver vår kompetenta ledning 10-15p hittills.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Bad_Brett:
8 matcher och 14p kvar för att vi skall kunna nå 50p i halvtid. Vi bör kunna fixa det.
8 matcher och 14p kvar för att vi skall kunna nå 50p i halvtid. Vi bör kunna fixa det.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Bad_Brett:
Känslan är att man spelar riktigt bra 5vs5 med såpass många ordinarie borta är det väldigt bra.
Känslan är att man spelar riktigt bra 5vs5 med såpass många ordinarie borta är det väldigt bra.
+ 6
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
{8384}:
Näsen har lärt sig vänsterhalvpositionen snabbt, riktigt bra spel med Näsen- Bernhardt-Woods
Näsen har lärt sig vänsterhalvpositionen snabbt, riktigt bra spel med Näsen- Bernhardt-Woods
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Rytter:
Orkar vi hålla det här spelet så tror jag vi vinner!
Orkar vi hålla det här spelet så tror jag vi vinner!
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
hockey_21:
Ja det blir tungt då, gissar att Nordin får hoppa in då
Ja det blir tungt då, gissar att Nordin får hoppa in då
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
TIKTok:
Rent statistiskt är vi rätt bra på avslut från slottet visserligen 3 i nuläget men skillnaden är försumbar på 17 omgångar. Rätt bra skottprocent också 11,5 vilket även det är rätt högt. Så där delar jag inte din åsikt. Riktigt bra då jag tycker vi lämnar handikapp genom att spela minst två junioranfallare varje match, men bra rent ekonomiskt och så länge vi hänger med i toppen är det lugnt.
Rent defensivt så är vissa matcher väldigt bra andra sådär men bra målvaktsspel från Tex i rätt matcher har räddat oss. Vi är i topp när det gäller att släppa till skott från slottet, vilket är oroande för det är sällan ett vinnande koncept men kanske något man kan kosta på sig när Tex spelar som han gör.
Rent statistiskt är vi rätt bra på avslut från slottet visserligen 3 i nuläget men skillnaden är försumbar på 17 omgångar. Rätt bra skottprocent också 11,5 vilket även det är rätt högt. Så där delar jag inte din åsikt. Riktigt bra då jag tycker vi lämnar handikapp genom att spela minst två junioranfallare varje match, men bra rent ekonomiskt och så länge vi hänger med i toppen är det lugnt.
Rent defensivt så är vissa matcher väldigt bra andra sådär men bra målvaktsspel från Tex i rätt matcher har räddat oss. Vi är i topp när det gäller att släppa till skott från slottet, vilket är oroande för det är sällan ett vinnande koncept men kanske något man kan kosta på sig när Tex spelar som han gör.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Silly:
Är lite spänd på om Lindewall skall kunna ta ett kliv till, han är inte riktigt där än. Men potential finns och ett ypperligt läge nu.
Är lite spänd på om Lindewall skall kunna ta ett kliv till, han är inte riktigt där än. Men potential finns och ett ypperligt läge nu.
+ 1
Djurgården Hockey > Sv: DIF:s genomrostiga jänkaminer fortsätter att vittra sönder
puffe:
Ja verkligen en riktig talang!
Ja verkligen en riktig talang!
+ 1
Föregående · 197 · Nästa



Ja Norén påminner om Sellgren tycker jag