Historik
Föregående · 198 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Padrone78:
Jag noterar att de får väldigt avslut mot mål på sistone flera matcher med minst 40 skott mot mål.
Jag noterar att de får väldigt avslut mot mål på sistone flera matcher med minst 40 skott mot mål.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Padrone78:
Btw Västerås verkar varvat upp. Många ggr mer än 40 skott mot mål skall bli intressant att följa dem framöver.
Btw Västerås verkar varvat upp. Många ggr mer än 40 skott mot mål skall bli intressant att följa dem framöver.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Brukar avstå från att kommentera domare mm, men här är jag böjd att hålla med, han måste röra vänsterben framåt och det är en närkampssituation
Brukar avstå från att kommentera domare mm, men här är jag böjd att hålla med, han måste röra vänsterben framåt och det är en närkampssituation
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Foldron:
Tycker fö kontraktsläget ser rätt bra ut inför nästa säsong
Bernhardt - X
Hasa - Näsen
Wahlberg - Folin
Vi kan väl gissa att det kommer förlängas med Styf, sen lär vi tappa någon men det finns säkert en plan B.
På fw sidan
X - X - Modigs
Filip S - EJK - Aagaard
X - X - Mannberg
X - Max T - OP
Lindewall
Sen skulle jag tro att vi tappar EJK här men ändå en bra bas. Plus att vi har en bättre utgångsläge att sälja in något. Fö är Hasas lillebror något som jag tycker ser lite intressant. Ser gärna förlängning med Ohlsson/Sylwander och även MacM
Tycker fö kontraktsläget ser rätt bra ut inför nästa säsong
Bernhardt - X
Hasa - Näsen
Wahlberg - Folin
Vi kan väl gissa att det kommer förlängas med Styf, sen lär vi tappa någon men det finns säkert en plan B.
På fw sidan
X - X - Modigs
Filip S - EJK - Aagaard
X - X - Mannberg
X - Max T - OP
Lindewall
Sen skulle jag tro att vi tappar EJK här men ändå en bra bas. Plus att vi har en bättre utgångsläge att sälja in något. Fö är Hasas lillebror något som jag tycker ser lite intressant. Ser gärna förlängning med Ohlsson/Sylwander och även MacM
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
henkeiskogen:
Det är en mänsklig reaktion när man leder med 4-0 lyckligtvis reder man ut det. Svårt att säga vad det beror på men det är en fas man som lag måste lära sig att hantera.
Det som jag gläds mest över är att den starka defensiven är på plats igen.
Det är en mänsklig reaktion när man leder med 4-0 lyckligtvis reder man ut det. Svårt att säga vad det beror på men det är en fas man som lag måste lära sig att hantera.
Det som jag gläds mest över är att den starka defensiven är på plats igen.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe:
Jo iofs, i nuläget har vi 12 forwards när Svenningsson är frisk så två till får absolut plats.
Jo iofs, i nuläget har vi 12 forwards när Svenningsson är frisk så två till får absolut plats.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Inte helt enkelt, men tänker att Budish nu är ledig så är risken låg och det känns som han kan tillföra en fysisk dimension till laget plus att vi får lite poäng också.
Inte helt enkelt, men tänker att Budish nu är ledig så är risken låg och det känns som han kan tillföra en fysisk dimension till laget plus att vi får lite poäng också.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly:
Zach Budish kanske är på marknaden. Karlin känner honom.
Zach Budish kanske är på marknaden. Karlin känner honom.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly:
Vill Thomas köra allsvenskan så bara kör, hans farsa var fö grym o första NHL
Vill Thomas köra allsvenskan så bara kör, hans farsa var fö grym o första NHL
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Blake:
Norlinder NHL - debuterade inatt. Kommer säkert gå en 6-8 matcher sen är han i första backparet
Norlinder NHL - debuterade inatt. Kommer säkert gå en 6-8 matcher sen är han i första backparet
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sputnik:
Vi har den ryska anknytningen gemensamt!
Vi har den ryska anknytningen gemensamt!
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno:
Stor skillnad Karla är Tarasovapproved för SHL, Björklund ser jag däremot inte riktigt i SHL. Tycker mest han har ett skott och lite tjurighet, men tunt i övrigt. Karlkvist har speluppfattning och teknik
Stor skillnad Karla är Tarasovapproved för SHL, Björklund ser jag däremot inte riktigt i SHL. Tycker mest han har ett skott och lite tjurighet, men tunt i övrigt. Karlkvist har speluppfattning och teknik
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe:
Raka vägen in i en förstakedja från allsvenskan 😀
Raka vägen in i en förstakedja från allsvenskan 😀
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
KB:
Tänker att vi vet vad vi får, beprövad spelare i allsvenskan, tror han skull bli en perfekt lekkamrat till MacM. Var inte Gradin ute efter honom i somras?
Ingman skulle också passa in bra.
Tänker att vi vet vad vi får, beprövad spelare i allsvenskan, tror han skull bli en perfekt lekkamrat till MacM. Var inte Gradin ute efter honom i somras?
Ingman skulle också passa in bra.
MoDo Hockey > Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
{5647}:
Johan känns som en kille som skulle vara en SHL-spelare om han gick ner 6-7 kg och tog sin off-Ice träning på allvar. Vill poängtera att det endast min känsla utan något underlag.
Johan känns som en kille som skulle vara en SHL-spelare om han gick ner 6-7 kg och tog sin off-Ice träning på allvar. Vill poängtera att det endast min känsla utan något underlag.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Silly:
Här har vi en back jag hoppas vi kan locka över till nästa säsong. Iofs kommer han få mkt kritik härinne men han kommer hjälpa oss vinna matcher.
Här har vi en back jag hoppas vi kan locka över till nästa säsong. Iofs kommer han få mkt kritik härinne men han kommer hjälpa oss vinna matcher.
MoDo Hockey > Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
{5647}:
Ja det är väl ungefär som med allt annat man plockar från andra serier än just den man verkar i, högre risk.
Ja det är väl ungefär som med allt annat man plockar från andra serier än just den man verkar i, högre risk.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Nucky:
Det är lite bistert att se HV segla iväg, men 2 forwards till så tror jag vi ger dem en match framåt våren.
Det är lite bistert att se HV segla iväg, men 2 forwards till så tror jag vi ger dem en match framåt våren.
MoDo Hockey > Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Robin Ztorken L:
Gradin tror jag tittar på Hockeyettan, sen om det är till nästa säsong eller nu direkt är svårt att sia om.
Gradin tror jag tittar på Hockeyettan, sen om det är till nästa säsong eller nu direkt är svårt att sia om.
MoDo Hockey > Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
KB:
Det enda jag önskar mig är egentligen att vi kunde trycka lite mer , men defensiven är tillbaka. Sen blir de som det blir idag.
Det enda jag önskar mig är egentligen att vi kunde trycka lite mer , men defensiven är tillbaka. Sen blir de som det blir idag.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Werner:
Ja Macmaster känns som att han snart kommer växla upp
Ja Macmaster känns som att han snart kommer växla upp
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Låter diskussionen fortgå då den delvis berör hockey men hoppas alla har vett att stoppa i tid. Tänk på att det i huvudsak är
1: Ett hockeyforum
2: Ett MoDoforum
Sen är det ofrånkomligt så att de blir krockar gällande politiska ståndpunkter eller andra ståndpunkter.
Låter diskussionen fortgå då den delvis berör hockey men hoppas alla har vett att stoppa i tid. Tänk på att det i huvudsak är
1: Ett hockeyforum
2: Ett MoDoforum
Sen är det ofrånkomligt så att de blir krockar gällande politiska ståndpunkter eller andra ståndpunkter.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paninaro:
Magnus Arvidson skall tydligen vara inbiten MoDoit, så in och rösta!
Magnus Arvidson skall tydligen vara inbiten MoDoit, så in och rösta!
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Silly:
Utan att veta hur Gradin tänker eller om vi är intresserade så bör vi med tanke på tabelläget vara rätt så attraktiva. Då man dessutom inte riskerar en petning hos oss, ang Bryggman bör väl Timrå ha en god chans om de är intresserade.
Utan att veta hur Gradin tänker eller om vi är intresserade så bör vi med tanke på tabelläget vara rätt så attraktiva. Då man dessutom inte riskerar en petning hos oss, ang Bryggman bör väl Timrå ha en god chans om de är intresserade.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Bad_Brett:
Ja ingen skugga över Glader rätt svårbedömd som Sportchef. Turbelent säsong, hade förmåga att hitta spelare iaf, rätt öppensinnig och sattes i en rätt så dyster sits.
Ja ingen skugga över Glader rätt svårbedömd som Sportchef. Turbelent säsong, hade förmåga att hitta spelare iaf, rätt öppensinnig och sattes i en rätt så dyster sits.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Bad_Brett:
Ja och just att han aldrig ansetts god nog för
MoDo fram tills nu, själv var jag tveksam rätt länge. Fö Gradins historia är inte så dum den heller, tvingas lämna under förnedrande former av med en helt värdelös huvudtränare får delvis skulden för ett sällan skådat debacle. Kommer och röjer upp på nolltid, skall bli intressant att se hur det här utvecklar sig över tid.
Ja och just att han aldrig ansetts god nog för
MoDo fram tills nu, själv var jag tveksam rätt länge. Fö Gradins historia är inte så dum den heller, tvingas lämna under förnedrande former av med en helt värdelös huvudtränare får delvis skulden för ett sällan skådat debacle. Kommer och röjer upp på nolltid, skall bli intressant att se hur det här utvecklar sig över tid.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Rytter:
Allt jag ber om är 19 poäng de kommande 11 matcherna, men kan mkt väl bli mer.
Allt jag ber om är 19 poäng de kommande 11 matcherna, men kan mkt väl bli mer.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Foppatofflan:
Jag har inre hittat men du kan ställa in mot specifika lag
Jag har inre hittat men du kan ställa in mot specifika lag
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Foppatofflan:
Vi har tappat rejält på Löven matcherna samt Västerås. Innan dess var vi klar 3, tror det det var en tillfällig dipp p.g.a. tunt lag. Avslut från skottsektorn ser väldigt bra ut så defensiven skall styras upp lite, som tur är har målvakterna varit väldigt bra.
Vi har tappat rejält på Löven matcherna samt Västerås. Innan dess var vi klar 3, tror det det var en tillfällig dipp p.g.a. tunt lag. Avslut från skottsektorn ser väldigt bra ut så defensiven skall styras upp lite, som tur är har målvakterna varit väldigt bra.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly:
Köper ibland Aftonbladet av nostalgiska skäl!
Köper ibland Aftonbladet av nostalgiska skäl!
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Gavelo:
Jag gilla också Ottosson men tror han stannar i Björklöven så länge de vill ha honom. Däremot tror jag vi har en chans på William E om han fortsatt får lite speltid
Jag gilla också Ottosson men tror han stannar i Björklöven så länge de vill ha honom. Däremot tror jag vi har en chans på William E om han fortsatt får lite speltid
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Padrone78:
Blir lite besviken isf upp mot 120 är godkänt i min värld
Blir lite besviken isf upp mot 120 är godkänt i min värld
+ 1
Föregående · 198 · Nästa



Vill se två div 1 serier med 12 lag, tror det skulle vara riktig bra. Fördelning av tv-pengar av typ 70-20-10 så att div 1 lagen iaf kan avlöna en tränare och någon/några spelare.