Historik
Föregående · 218 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Silly:
Han har inget kontrakt nu, och gissar att det inte skulle vara så svårt att få sponsorer att ösa på om han vill ta ett år i allsvenskan.
Tydligen olika källor som sagt att han funderat på det, skitsamma väntar med spänning på vilka forwards som skall in.
Han har inget kontrakt nu, och gissar att det inte skulle vara så svårt att få sponsorer att ösa på om han vill ta ett år i allsvenskan.
Tydligen olika källor som sagt att han funderat på det, skitsamma väntar med spänning på vilka forwards som skall in.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frontschwein:
Gör man en mellan-tummen och pekfingret på årsredovisningarna så ligger vi rätt så jämt med Björklöven.
Gör man en mellan-tummen och pekfingret på årsredovisningarna så ligger vi rätt så jämt med Björklöven.
Leksands IF > Sv: Silly season
Jalapeno:
Nä håller med, men tänker att han kanske är såpass bra att med två bra medspelare så lyfts han och man kan slänga mer pengar på en annan spelare. Men kanske Ashton till förstalinan?
Nä håller med, men tänker att han kanske är såpass bra att med två bra medspelare så lyfts han och man kan slänga mer pengar på en annan spelare. Men kanske Ashton till förstalinan?
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
TickledDonkey:
Tänker att det optimala är mellan 23-27 i ålder, men upp till 30 är absolut ingen fara särskilt med tanke på att man byter ut 7-8 spelare per säsong. Jag tror också att det kan finnas lite dold potential i spelare mellan 25-30 som gjort det bra i div 1/allsvenskan. Man ger dessutom bra förutsättningar för de yngre man har när de omges av lite mer rutinerade spelare.
Tänker att det optimala är mellan 23-27 i ålder, men upp till 30 är absolut ingen fara särskilt med tanke på att man byter ut 7-8 spelare per säsong. Jag tror också att det kan finnas lite dold potential i spelare mellan 25-30 som gjort det bra i div 1/allsvenskan. Man ger dessutom bra förutsättningar för de yngre man har när de omges av lite mer rutinerade spelare.
+ 2
Leksands IF > Sv: Silly season
mattias - 74:
Max V radarpartner på universitetet, CC kan driva en kedja.m själv, Max - CC - Kuffe kanske skulle vara något.
Max V radarpartner på universitetet, CC kan driva en kedja.m själv, Max - CC - Kuffe kanske skulle vara något.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{8399}:
Verkar vara en pålitlig allsvensk spelare, svårt att se vilket skott han ha men skall vi köra med 13 forwards kan han nog vara aktuell.
Verkar vara en pålitlig allsvensk spelare, svårt att se vilket skott han ha men skall vi köra med 13 forwards kan han nog vara aktuell.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}:
Speed in mind, feets and hands, most important is speed in mind. Som den gode Tarasov sa.
Speed in mind, feets and hands, most important is speed in mind. Som den gode Tarasov sa.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{8879}:
Tänker så här
X - X - Modigs
X - Ek - Aagaard
Ohlsson - X - Svenningsson
Sylwander - Max T - OP
Lindewall/Nordin
Tänker att iaf 4 forwards till skall in hoppas på Harju också.
Tänker så här
X - X - Modigs
X - Ek - Aagaard
Ohlsson - X - Svenningsson
Sylwander - Max T - OP
Lindewall/Nordin
Tänker att iaf 4 forwards till skall in hoppas på Harju också.
+ 2
Tre Kronor > Sv: 2021 IIHF ICE HOCKEY WORLD CHAMPIONSHIP
Spock:
Kan bli ett rätt så jämt VM varken Kanada eller Ryssland kommer med några kanoner.
Kan bli ett rätt så jämt VM varken Kanada eller Ryssland kommer med några kanoner.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{9233}:
Intressant nyförvärv av Kristianstad, klarat av spel i Europa.
Intressant nyförvärv av Kristianstad, klarat av spel i Europa.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Per HApps:
Ja det finns
Nänsen x 2 men de var iaf bröder
Näsen
Nässen x 2
Rörigt särskilt på de två som är aktiva nu
Ja det finns
Nänsen x 2 men de var iaf bröder
Näsen
Nässen x 2
Rörigt särskilt på de två som är aktiva nu
MoDo Hockey > Sv: Silly season
KarateKing700:
Tror Näsen är tänkt som försteback. I övrigt känns det rätt ok.
Tror Näsen är tänkt som försteback. I övrigt känns det rätt ok.
Tre Kronor > Sv: 2021 IIHF ICE HOCKEY WORLD CHAMPIONSHIP
Spock:
Han är med i vad som verkar vara en bruttotrupp. En del bekanta namn där.
Han är med i vad som verkar vara en bruttotrupp. En del bekanta namn där.
Länkar:
Elite Prospects - Denmark
Elite Prospects - Denmark
+ 1
Tre Kronor > Sv: 2021 IIHF ICE HOCKEY WORLD CHAMPIONSHIP
Spock:
Bra trädstart. Rakell och Kempe x 2 skall tydligen ansluta
Bra trädstart. Rakell och Kempe x 2 skall tydligen ansluta
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
mattias - 74:
Nä det tror jag inte riktigt, tänker att något år till i div 1 kan vara bra
Nä det tror jag inte riktigt, tänker att något år till i div 1 kan vara bra
MoDo Hockey > Sv: Silly season
MODOJohan:
Tror det finns fynd i Frankrike särskilt om man lirar i allsvenskan
Tror det finns fynd i Frankrike särskilt om man lirar i allsvenskan
MoDo Hockey > Sv: Silly season
+ 5
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{8399}:
Du kanske har rätt men det blir så tråkigt att tänka så, utgår alltid från att vi avancerar. Det brukar gå över 1-2 månader in i seriespelet😀😀
Du kanske har rätt men det blir så tråkigt att tänka så, utgår alltid från att vi avancerar. Det brukar gå över 1-2 månader in i seriespelet😀😀
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Padrone78:
Jag är väldigt spänd på vad som kommer in det är nu man får se vilken väg Gradin/Karlin tar
Jag är väldigt spänd på vad som kommer in det är nu man får se vilken väg Gradin/Karlin tar
+ 5
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}:
Har som bekant tyckt annorlunda men lustigt nog är jag också nöjd hittills, man har en eller två spelare extra på bredden. Säkrat upp med reserver och ser till att hålla alla igång. Kanske en symbios bra tränare ser till att få en konkurrenskraftig trupp. Gissar att vi i när serien startar har 14 forwards utöver Nordin/Lindewall.
Har som bekant tyckt annorlunda men lustigt nog är jag också nöjd hittills, man har en eller två spelare extra på bredden. Säkrat upp med reserver och ser till att hålla alla igång. Kanske en symbios bra tränare ser till att få en konkurrenskraftig trupp. Gissar att vi i när serien startar har 14 forwards utöver Nordin/Lindewall.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
TickledDonkey:
På tiden då det begav sig tror jag man inte brydde, min känsla är att man tyckt sig vara för fin för att värva från div 1 fram till nyligen. Där kan jag förstås ha fel.
Gradin/Karlin tänker säkerligen annorlunda.
På tiden då det begav sig tror jag man inte brydde, min känsla är att man tyckt sig vara för fin för att värva från div 1 fram till nyligen. Där kan jag förstås ha fel.
Gradin/Karlin tänker säkerligen annorlunda.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Costanza:
Man har en billig lösning som med uppsida och som man dessutom kan spela i Övik hockey om man landar något bättre. Wallin skall kunna gå på 90+ i räddningsprocent.
Man har en billig lösning som med uppsida och som man dessutom kan spela i Övik hockey om man landar något bättre. Wallin skall kunna gå på 90+ i räddningsprocent.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
TickledDonkey:
Jo det är förvisso så och Wallin har inte rosat marknaden de två senaste säsongerna. Men trots allt erfarenhet från både allsvenskan och SHL, bra ålder och en spelare man bör ha koll på.
Håller med ang div 1 målvakt men det är lättare sagt än gjort att hitta dem.
Jo det är förvisso så och Wallin har inte rosat marknaden de två senaste säsongerna. Men trots allt erfarenhet från både allsvenskan och SHL, bra ålder och en spelare man bör ha koll på.
Håller med ang div 1 målvakt men det är lättare sagt än gjort att hitta dem.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Costanza:
Jag gillar Wallin tycker han visade bra potential innan han drog till Mora.
Jag gillar Wallin tycker han visade bra potential innan han drog till Mora.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{8399}:
Mora tror jag blir riktigt farliga. De behåller Ljunggren/Wernblom/OSL till det har det värvat Bittner/Maketinac. Så två producerande femmor på plats och rätt intressant backsida. Plus en riktigt spännande coach, Västerås har bra komponenter men känns inte lika gedigna som Mora. Karlskoga/HV lär få ihop bra lag SSK/AIK tycker jag har en bra grund att stå på i nuläget.
Mora tror jag blir riktigt farliga. De behåller Ljunggren/Wernblom/OSL till det har det värvat Bittner/Maketinac. Så två producerande femmor på plats och rätt intressant backsida. Plus en riktigt spännande coach, Västerås har bra komponenter men känns inte lika gedigna som Mora. Karlskoga/HV lär få ihop bra lag SSK/AIK tycker jag har en bra grund att stå på i nuläget.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{8399}:
Jag hoppas man kan utmana iaf, tänker topp 4 eller kring det, om det blir rejält eller ej kanske visar sig framåt våren.
Jag hoppas man kan utmana iaf, tänker topp 4 eller kring det, om det blir rejält eller ej kanske visar sig framåt våren.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Silly:
Ursäkta läste inte ordentligt. Självklart är draftad av Philly dessutom.
Ursäkta läste inte ordentligt. Självklart är draftad av Philly dessutom.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Jan-Erik :
Jag tror de allsvenska avtalen kommer bli bättre och bättre över tid, och nuvarande slutspelsformat gör tv-avtalet bättre och bättre. Sen kan tv-avtalet alltid diskuteras men tuffast för de mindre allsvenska klubbarna.
Jag tror de allsvenska avtalen kommer bli bättre och bättre över tid, och nuvarande slutspelsformat gör tv-avtalet bättre och bättre. Sen kan tv-avtalet alltid diskuteras men tuffast för de mindre allsvenska klubbarna.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}:
Plus att en SC alltid har en plan B, kan man minska kostnaderna få in en annan typ av back och få mer pengar att lägga på en forward så är det perfekt.
Plus att en SC alltid har en plan B, kan man minska kostnaderna få in en annan typ av back och få mer pengar att lägga på en forward så är det perfekt.
Föregående · 218 · Nästa



Det nämnde något kort om Carolinas backsida senast, och valet mellan Skeij och Hamilton.