Historik
Föregående · 224 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB:
Det var den SHL-platsen. Iofs skall det spelas om det men...
Det var den SHL-platsen. Iofs skall det spelas om det men...
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov:
Ny uppdatering av laget
X - X - X
Modigs - Ek - Aagaard
Ohlsson - X - Svenningsson
Sylwander- Tjernström-OP
LP
Extra Lindewall/Nordin
X - Ytterell
Wahlberg - Hasa
Dahlroth - X
Styf
Peters - X
Exkluderar Viklund pga skada
Ev aktuella
Dan Pettersson/Jones x 2
Ny uppdatering av laget
X - X - X
Modigs - Ek - Aagaard
Ohlsson - X - Svenningsson
Sylwander- Tjernström-OP
LP
Extra Lindewall/Nordin
X - Ytterell
Wahlberg - Hasa
Dahlroth - X
Styf
Peters - X
Exkluderar Viklund pga skada
Ev aktuella
Dan Pettersson/Jones x 2
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
KarateKing700:
Ja den absolut roligaste det är ju nu vi är som bäst 😂😂
Ja den absolut roligaste det är ju nu vi är som bäst 😂😂
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Nucky:
Jag tror du kan räkna bort Tjernström och att Nordin blev en av de som skall vara extra forwards
Jag tror du kan räkna bort Tjernström och att Nordin blev en av de som skall vara extra forwards
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}:
Jag tolkade uttalandet om bombmattas för organisationen i helhet, sen dess har vi fått SC/HC plus ny organisation och några spelare på damsidan. Om man nu vill vara lite välvillig mot W och med reservation för för. Oavsett så skiter jag i mattor så länge vi inte blir en dörrmatta i seriespelet.
Jag tolkade uttalandet om bombmattas för organisationen i helhet, sen dess har vi fått SC/HC plus ny organisation och några spelare på damsidan. Om man nu vill vara lite välvillig mot W och med reservation för för. Oavsett så skiter jag i mattor så länge vi inte blir en dörrmatta i seriespelet.
+ 12
MoDo Hockey > Sv: Silly season
KarateKing700:
God ide, frågan är om det är bäst för Wallin. 3 matcher i Tranås förra säsongen är allt. Tänker att han inte mår så bra av att vara 2 målvakt.
God ide, frågan är om det är bäst för Wallin. 3 matcher i Tranås förra säsongen är allt. Tänker att han inte mår så bra av att vara 2 målvakt.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Costanza:
Tänker att man ändå kan gå efter Kabanov som verkar fått fart på karriären. Han kan fortfarande komma att tjäna bra pengar.
Tänker att man ändå kan gå efter Kabanov som verkar fått fart på karriären. Han kan fortfarande komma att tjäna bra pengar.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
KarateKing700:
Vi bjuder så klart över och kan betala lån i 12 månader!
Vi bjuder så klart över och kan betala lån i 12 månader!
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Skulle vara kul om Örebro tog hem hela skiten!
Skulle vara kul om Örebro tog hem hela skiten!
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jalapeno:
Förra säsongen när Tjomme orättmätigt och lömskt lyckades stoppa kvalspel vart vi det 😀
Förra säsongen när Tjomme orättmätigt och lömskt lyckades stoppa kvalspel vart vi det 😀
+ 11
HV71 > Sv: Hockeyallsvenskan
HAS är Mellanmj:
Oavsett utgång finalserien så har du ett riktigt bra skriftspråk. Uppriktigt imponerad.
Oavsett utgång finalserien så har du ett riktigt bra skriftspråk. Uppriktigt imponerad.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jalapeno:
Måste man göra jobbet åt dig också...;) scrolla i tråden
Måste man göra jobbet åt dig också...;) scrolla i tråden
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov:
X - X - Modigs
Ohlsson - EK - Aagaard
Kaiser- X - Svenningsson
Sylwander- (Jellvert ) -(OP)
LP
Extra Nordin -Theo J
Efter dagens signering, skriver Jellvert på så kanske så kan det se ut nåt såhär. Högerskytt jagas.
X - X - Modigs
Ohlsson - EK - Aagaard
Kaiser- X - Svenningsson
Sylwander- (Jellvert ) -(OP)
LP
Extra Nordin -Theo J
Efter dagens signering, skriver Jellvert på så kanske så kan det se ut nåt såhär. Högerskytt jagas.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Rytter:
Mingoia kan vi nog skriva av, om nu inte skadan för klubbar osäkra snarare KHL för honom.
Mingoia kan vi nog skriva av, om nu inte skadan för klubbar osäkra snarare KHL för honom.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly:
Jag tyckte Sundlöv var sådär som SC, som person unnar jag honom både arbetet och framgång i KHK.
Jag tyckte Sundlöv var sådär som SC, som person unnar jag honom både arbetet och framgång i KHK.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jalapeno:
Förslagsvis tar du iaf det i honom med bubbla? Som sagt man väljer själv vem man vill vara. Du verkar tänka jag gilla inte hur någon är. Ja men då kopierar jag själv det konceptet.
Förslagsvis tar du iaf det i honom med bubbla? Som sagt man väljer själv vem man vill vara. Du verkar tänka jag gilla inte hur någon är. Ja men då kopierar jag själv det konceptet.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jalapeno:
Det sista stycket är sånt du inte har en aning om.
Det sista stycket är sånt du inte har en aning om.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jalapeno:
Tror att det generellt är lite enklare att fokusera på sig själv i sådana här sammanhang.
Tror att det generellt är lite enklare att fokusera på sig själv i sådana här sammanhang.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}:
Då får man anta att Oscar är 13-14 forward initialt då, vilket Max kanske tackade nej till att vara.
Då får man anta att Oscar är 13-14 forward initialt då, vilket Max kanske tackade nej till att vara.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{8399}:
Jag ser gärna honom en säsong, till i kombination med en lite yngre backup som kan utmana honom.
Jag ser gärna honom en säsong, till i kombination med en lite yngre backup som kan utmana honom.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Sven Tuta:
Kan underlätta om vi då kommenterar respektive klubbs förehavanden i respektive bok. Å andra sidan är apropå ingenting just apropå ingenting.
Kan underlätta om vi då kommenterar respektive klubbs förehavanden i respektive bok. Å andra sidan är apropå ingenting just apropå ingenting.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Rytter:
Kan tänka mig OP som center, tycker t.o.m. att bör gå som C.
Kan tänka mig OP som center, tycker t.o.m. att bör gå som C.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Smurfen:
Kan vara något för målvaktssidan
Kan vara något för målvaktssidan
Länkar:
Adam Åhman - Elite Prospects
Adam Åhman - Elite Prospects
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KulaShaker:
Det är lugnt skulle faktiskt vara välkommet om någon diskutera annat än domslut, mordhot etc. Så prata gärna om matchen mål spel taktik!
Det är lugnt skulle faktiskt vara välkommet om någon diskutera annat än domslut, mordhot etc. Så prata gärna om matchen mål spel taktik!
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
KB:
För 3 år sen var Den som gjorde mest poäng i Timrå efter Dahlén, ett Timrå så var ett topplag. Ser inga problem här alls.
För 3 år sen var Den som gjorde mest poäng i Timrå efter Dahlén, ett Timrå så var ett topplag. Ser inga problem här alls.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{9315}:
Rätt soft med någon som tar upp konkurrensen om smeknamn på spelarna 😂
Rätt soft med någon som tar upp konkurrensen om smeknamn på spelarna 😂
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{9108}:
Ja det beror väl lite på hur det ser ut i övrigt låt oss säga att Jellvert inte kritar på så skulle
Ohlsson - Jones - Jones vara intressant.
Ja det beror väl lite på hur det ser ut i övrigt låt oss säga att Jellvert inte kritar på så skulle
Ohlsson - Jones - Jones vara intressant.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Balou:
Vår egne sillychef Nooky har bekräftat att vi var ett av lagen.
Vår egne sillychef Nooky har bekräftat att vi var ett av lagen.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov:
Ok dags igen
X-X- Modigs
Aagaard- EK - Svenningsson
Ohlsson- Jellvert- LP
Sylwander-Tjernström-OP
Lindewall
X-Ytterell
Wahlberg - Hasa
Dahlroth
Styf
Peters -x
Rykten in
Dan P
Brady Shaw
Helt ok iaf något att jobba med
Ok dags igen
X-X- Modigs
Aagaard- EK - Svenningsson
Ohlsson- Jellvert- LP
Sylwander-Tjernström-OP
Lindewall
X-Ytterell
Wahlberg - Hasa
Dahlroth
Styf
Peters -x
Rykten in
Dan P
Brady Shaw
Helt ok iaf något att jobba med
HV71 > Sv: Hockeyallsvenskan
Bifbiffen:
Jo det förstår jag men det kanske inte riktigt det vi diskuterar. Det jag inte hänger med på är varför du endast drar slutsatser utifrån EK och väger in andra faktorer. Jag tycker inte det ger en helhetsbild, men du som ekonom vet säkert bättre.
Jo det förstår jag men det kanske inte riktigt det vi diskuterar. Det jag inte hänger med på är varför du endast drar slutsatser utifrån EK och väger in andra faktorer. Jag tycker inte det ger en helhetsbild, men du som ekonom vet säkert bättre.
+ 4
HV71 > Sv: Hockeyallsvenskan
Bifbiffen:
Då förvånar dina slutsatser mig, för givet att att man ränker bort SHL kan jag se en viss övervikt å HVs håll men inte avgrundsdjup. Varför anser du att EK är så viktigt? Tänker spontant att omsättning är en viktigt faktor och hur man kan hantera den. Tycker inte HV verkar ha en kostnadseffektiv organisation.
Då förvånar dina slutsatser mig, för givet att att man ränker bort SHL kan jag se en viss övervikt å HVs håll men inte avgrundsdjup. Varför anser du att EK är så viktigt? Tänker spontant att omsättning är en viktigt faktor och hur man kan hantera den. Tycker inte HV verkar ha en kostnadseffektiv organisation.
HV71 > Sv: Hockeyallsvenskan
Bifbiffen:
Det är säkert så vi har inte inte varit särskilt bra på att bygga lag de senaste åren.
Tänker du eget kapital när du menar tillgodo? Gör du inte det är jag rätt tveksam. Är du ekonom? Eller du har bara snappat upp eget kapital från sportens sändningar?
Det är säkert så vi har inte inte varit särskilt bra på att bygga lag de senaste åren.
Tänker du eget kapital när du menar tillgodo? Gör du inte det är jag rätt tveksam. Är du ekonom? Eller du har bara snappat upp eget kapital från sportens sändningar?
+ 1
HV71 > Sv: Hockeyallsvenskan
Bifbiffen:
Nej jag försöker syna dig. Vet inte om jag riktigt håller med om det det är lite svårt att jämföra mellan SHL och Allsvenskan.
De omsätter 150 i SHL
Skulder på ca 120
Kassa på 16
Vinst när de går till slutspel
Vi omsätter 95 i allsvenskan
Skulder på ca 150
Kassa på 8
Vinst varje år utan att ha gått till slutspel
Dra sedan bort publik och SHL miljoner. EK lär inte hjälpa dem så mkt om jag nu får tycka något.
Nej jag försöker syna dig. Vet inte om jag riktigt håller med om det det är lite svårt att jämföra mellan SHL och Allsvenskan.
De omsätter 150 i SHL
Skulder på ca 120
Kassa på 16
Vinst när de går till slutspel
Vi omsätter 95 i allsvenskan
Skulder på ca 150
Kassa på 8
Vinst varje år utan att ha gått till slutspel
Dra sedan bort publik och SHL miljoner. EK lär inte hjälpa dem så mkt om jag nu får tycka något.
+ 5
Föregående · 224 · Nästa



Tjomme som räknat? 😅