Tarasov

24165 inlägg · 4299 besäkare

Historik

· 231 ·
MoDo Hockey > Sv: Silly season
S-vikaren:
Harper har kontrakt även nästa säsong. Weissbach är klart intressant.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Jalapeno:
Ja det gäller att försöka pussla ihop ett lag som kan gå upp varje säsong, vissa säsonger kan det vara enklare än andra men att inte satsa en säsong är att ge sig själv billiga ursäkter. Men som sagt det är enklare om man kan få behålla sin 1 center

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{9315}:
Wallinder är dessutom draftad av Detroit som skall vara förtjusta i Abbotts om jag förstått saken rätt.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Bad_Brett:
Strömgren blev bekräftad här på forumet igår, minns ej av vem.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Monno:
Trist isåfall pengar är ju allt

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Heyerdal:
Karlkvist är 28 och bidragit varje år, hoppas han får bra betalt i IKO!

MoDo Hockey > Sv: Silly season
KB:
Ev har Corrado kontrakt, men vi kanske skall ta höjd för Viklunds båtben. Jag vill ha in lite passningspel där.

Mikkelson- Ytterell
Hasa - Corrado
Dahlroth - X
Styf

Fw sidan om vi räknar bort karla

X - X - Harju
Ohlsson - Aagaard - Modigs
LP - EK - Svenningsson
Sylwander- X- X
Lindewall

Tar med både Harju/Svenningsson då de uttryck intresse för att stanna

MoDo Hockey > Sv: Silly season
DrCox:
Hittade annars en kanadensare i bra ålder som är högerskytt och lirat i europa

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Heyerdal:
Kabanov lirar i Danmark, kan tänka mig ge honom ett år om karlkvist drar, vänstra sidan i PP är en viktigt position så här blir det en utmaning att hitta rätt. Förklarar att man gick efter Anton Svensson i Tingsryd

MoDo Hockey > Sv: Silly season
hanzon:
Fast det är väl med vad Hägglund tror

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{9315}:
Thermell
Horsky
Jens G
I den ordningen.

Om jag får bestämma vilket jag inte får, synd 😀

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{9315}:
Tycker vi skall göra ett seriöst försök på Johan Olofsson i Malmö då. Nu har jag ingen aning om han ha SHL-intresse men ett försök iaf.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Rytter:
Lägger till

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}:
Det sista gäller U16 va?

MoDo Hockey > Vem vill du se som nästa huvudtränare?
Mattias Karlin
62% (34)
Magnus Sundqvist
11% (6)
Fredric Andersson
7% (4)
Tobias Thermell
5% (3)
Jens Gustafsson
5% (3)
Staffan Lund
4% (2)
Philipe Horsky
4% (2)
Per Hånberg
2% (1)

Antal röster: 55 st


MoDo Hockey > Sv: Silly season
hanzon:
Blev lite rörigt första gången men nu är det fixat ni för rösta på de alternativ som finns.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Heyerdal:
Vi värvar också dit:). Sett till siffrorna verkar de rätt duktiga.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
hanzon:
Noterar att vi tappar två till Luleå på J18 sidan

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Gavelo:
Vi får sno någon från FHC istället de ha överflöd, exv Hasas bror.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
JoseGonzales:
Vi har fått 12 av er, vi hör vårt bästa idag!!

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}:
Skall vara helt ärligt och säga att jag också pudlat.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:
Hr har alldeles för mkt att säga till i förhållande till nyttan de skapar.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Monno:
Andra halvan av säsongen snittar han 1p match. 10 matcher med 2 eller fler poäng på hela säsongen lite oklart vad det säger, men det finns saker och jobbar med och ser att han mkt väl skulle kunna vara något för förstakedjan.

MoDo Hockey > Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Costanza:
Vi kan Mao utgå ifrån att strömis kritat på för RVK

HV71 > Sv: Fusk
{8399}:
Mer specifikt?

MoDo Hockey > Sv: Silly season
hanzon:
En liten sillyuppdatering, lägger upp femmornas lite efter hur laget formerats nu på slutet.
Karlkvist ? - X - Harju?
Ohlsson - Aagaard - Modigs
Svenningsson - Erik K - X
Sylwander- X-X

Mikkelson - Ytterell
Viklund - X
Dahlroth - X
Styf

Inte så noga med kedjorna utan vi tar det vad det lider, valde att inte ta med Hasa än. En ok grund iaf.

Leksands IF > Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:
Hade inte kolla på att han lira igår.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Lub:
På agenten låter det som om vi iaf kan räkna in Svenningsson. Harju kritar väl på i juli och ansluter i augusti.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Lub:
Precis och det kan hända väldigt mkt mellan 21-24

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Lub:
Många är generellt missnöjda med Svenningsson, men jag de flesta ser hans potential. På minussidan ligger onödigt risktagande i fel lägen, jag tycker för egen del att passingsspelet skulle kunna bli bättre.

På plussidan tycker jag vi har ett närkampsspel som är bra, och jag tycker även han visar bra kampmoral och är skottvillig.

Leksands IF > Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74:
Mattias G är han skadad? Om ni dumpar tror ni han är beredd att ta 1 år i allsvenskan

MoDo Hockey > Sv: Silly season
KB:
Man skall dock vara lite skeptisk till journalisterna, det skulle ju kunna vara så att man får diskussioner om kontrakt med alla tränarna som är aktuella. ”Om det blir du hur ser du då på det här förslaget..”. Hade jag haft en lista på 5-7 tränare och alla var intresserade hade jag iaf jobbat så.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Dundee:
Han har gjort några bra säsonger i Danmark, hans tid i Norge är medel. Tingsrydstiden börjar bra men slutar sådär, Brynästiden gick väl sådär men det blev kanske inte så mkt bättre nu när han lämnat.

Finns andra som är hetare men om det
Sundqvist 2 år
Horsky 5 år som ass så tycker jag det är en bra lösning

MoDo Hockey > Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Lub:
Utgår nästan ifrån att han lämnar.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB:
Derbyna rädda oss i allsvenskan, skönt att ha brödrar som ställer upp när man är i kris.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon:
Håller med!

MoDo Hockey > Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Domsjö:
Lägg en beställning så fixar n....MoDoratorn

MoDo Hockey > Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Från Hörnefors:
Det är inte Modo de kallar Nordkorea utan det är sidans eminente moderator som får finna sig i jämföras med censurens föregångsland. Något moderatorn enligt källor kan leva med.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Rytter:
Sunken har 18 p på 13, han har hugg på 1.5 p i snitt.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
{8399}:
Cola light är så underskattat när man firar!

MoDo Hockey > Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Costanza:
Det blev tamigtusan en 9 poängsvecka lite sent men ändå!

Leksands IF > Sv: Säsongen 2020-2021
eltifoso:
Såvitt jag förstår det skall summan beräknas på kontraktsvärdet men inte helt säker.

Leksands IF > Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:
Detta är det senaste jag hittar, tror den fortfarande gäller.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB:
Tycker det är ett rätt bra förslag. Med viss risk för att vi skulle lirat i ettan nu 😂

Leksands IF > Sv: Säsongen 2020-2021
Signature:
Jag tror HV absolut inte vill möta IKO, för utgår ifrån att det är relativt klart att HV kvalar. Håller med IKO tycker jag lyckats rätt bra med sitt lagbygge men har lite mindre resurser, medan de andra inte riktigt fått ihop det.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno:
Tyngre blir fallet när man lånat från framtida tv-pengar , om man nu gjort det

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe:
Helber AIK

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mikenomad:
Är noga med att inte jinxa, skrev ”kan”😛🤣

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Smurfen:
Enligt Vikfancentral har Lunsjö större klubbar efter sig, tänker de usual suspects. Ssk/AIK/Björklöven/Modo

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mikenomad:
Nej verkligen, det kan dessutom vara det sista på ett tag. Tror det kan vara ett riktigt bra år att ta klivet upp när många lag är skadeskjutna ekonomiskt.

· 231 ·
Om Tarasov
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE