1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507622 inlägg · 4189 ämnen
3038244 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Blake: MoDo ska väl kunna gå till final och kötta in pucken i alla fall nästa säsong. Det är bara jag som kan hockey!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Blake: Jag gillar ju kaos-säsonger, så nu kör vi!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
*ptssssch!* Sitt ner i båten grappar, Hinken kollar bergis Tjecker och Slovaker just nu. Chilla! Nu är sommaren här och Hinken har många bollar ute på marknaden.

Öhh Costanza, passa chipsen!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Hinken får värva klart först och ha pengapåse kvar till fönstret i januari.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

På väg hem från Gävle nu....
Inte en enda brynäshalduk elker väska eller keps såg jag till.
Det luktade osäkerhet där, Lite oroligt...

Det var bara glädje inne på Noppas bar...
Legendernas Legend! Kung Karl ...

Och Tårtan regerar!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Köp med dig ett paket Mums Mums till Hinken.
Och sedan berätta du din önskan för honom
Att dom 3 i paketet symbolisera dom 3 spelarna som skall in..
Och kvaliten på dem skall vara Mums Mums .

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Kommer bara låta: ÖÖÖHH! ÄÄHH! ÖH ÄH!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Går du dit i kväll på mötet och ställer dig bredbent och armarna i kors och vänd mot publiken och kolla så ingen stör ordningen och börjar flickgnälla på att dom inte få veta något från Hinken ...?

Ut med bröstkorgen och spänn blicken i alla ....

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Jag var hemma i Hockeyhuvudstaden nu och det behövs en VooDoo-ritual nu för att lyfta klubben.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:

TIK har många..
Dom skall skicka 2 spelare!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoJo2613:

Men det går tungt på den fronten än så länge?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Ett mer arbetande lag kommande säsong kommer vi längre med, sen behöver vi kreativ produktion framåt och är glad att backarna återigen ska vara delaktiga.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Han siktar på spel hemma i Nordamerika till nästa säsong, vill jag minnas.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Är inte han klar för Timrå ?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Skulle passa i MoDo drässen tror jag.
1: a fiolen och allt!
Uppladdat:

500x0-83840_RWlnCLXMDnvri6j.jpg


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Nu är jag här igen. Vad diskuterar ni? Har vi köpt en toppkedja?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hompa90: Jag skrev detta redan för några dagars sedan, just att jag tror det är klart men vetskapen om att lhc som är desperata kommer vara och rycka i rätt mycket här sista veckan på transferfönstret SHL - HA

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Det blir på sikt sannolikt en liknande lösning som när Näslund och Freddan överlappade, dvs att man hittar på en ny tjänst som ska ha ett övergripande ansvar för all sportslig verksamhet, men som i praktiken kommer ta över värvningsarbetet från Hinken. Istället lär man sätta Hinken på mer administrativa uppgifter som att fixa lägenheter, hämta på flygplatsen etc. Samt hjälpa till att scouta spelare och vara som en brygga mellan tränarstab och värvningsansvarig.

De här "Karlin och Hinken hade kunnat vara bra med rätt stöd"-argumenten är fullkomligt bakvända. Det borde väl vara precis tvärtom? Dvs att Sundell kan vara bra med en huvudtränare som tar ett övergripande ansvar, så att han kan fokusera på de bitar han är duktig på?

3038244 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB