*ptssssch!* Sitt ner i båten grappar, Hinken kollar bergis Tjecker och Slovaker just nu. Chilla! Nu är sommaren här och Hinken har många bollar ute på marknaden.
Costanza: Köp med dig ett paket Mums Mums till Hinken. Och sedan berätta du din önskan för honom Att dom 3 i paketet symbolisera dom 3 spelarna som skall in.. Och kvaliten på dem skall vara Mums Mums .
Går du dit i kväll på mötet och ställer dig bredbent och armarna i kors och vänd mot publiken och kolla så ingen stör ordningen och börjar flickgnälla på att dom inte få veta något från Hinken ...?
Silly: Ett mer arbetande lag kommande säsong kommer vi längre med, sen behöver vi kreativ produktion framåt och är glad att backarna återigen ska vara delaktiga.
hompa90: Jag skrev detta redan för några dagars sedan, just att jag tror det är klart men vetskapen om att lhc som är desperata kommer vara och rycka i rätt mycket här sista veckan på transferfönstret SHL - HA
Willow: Det blir på sikt sannolikt en liknande lösning som när Näslund och Freddan överlappade, dvs att man hittar på en ny tjänst som ska ha ett övergripande ansvar för all sportslig verksamhet, men som i praktiken kommer ta över värvningsarbetet från Hinken. Istället lär man sätta Hinken på mer administrativa uppgifter som att fixa lägenheter, hämta på flygplatsen etc. Samt hjälpa till att scouta spelare och vara som en brygga mellan tränarstab och värvningsansvarig.
De här "Karlin och Hinken hade kunnat vara bra med rätt stöd"-argumenten är fullkomligt bakvända. Det borde väl vara precis tvärtom? Dvs att Sundell kan vara bra med en huvudtränare som tar ett övergripande ansvar, så att han kan fokusera på de bitar han är duktig på?