1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507619 inlägg · 4189 ämnen

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Rytter: Aagard har en förmåga att dyka upp på rätt ställe. Det får man ge honom.
Ser ändå ut att finnas något mellan Aagard, Hedberg och Svenningsson.

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Costanza: Själv är jag svag för Åhström. Han är väldigt bra på att täcka upp för andra, tar de roller han får utan att klaga och har riktigt bra spelsinne.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Noterar att livet efter Sörensen har börjat i VH.

Inte imponerande igår, förlora skotten med 40-18 mot Tingsryd, sedan var puckinnehavet 57-43 till Tingsryd.

Antar att dom kommer få det jobbigt nu när allt byggdes runt en spelare, blir det baksmälla?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoseGonzales: utan Danielsson hade ni legat i botten. Bister sanning. Ni har KÖPT det bästa, dyraste. Har ingen plantskola eller någon som helst anrikhet. Som att jämföra Iron Maiden med Volbeat eller Bad Wolves

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gusse: Vi vet ju att vi är världens största klubb. Är man stor måste man vara cool. Jag står bakom Glader, fiskar man in Corrado, Viklund, Peters, Hedberg, Ohlsson med flera så finns det potential för vårens slutspel...

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Bad_Brett: Du ältar Peters så enormt bara för att hoppas få rätt om att han är en svag värvning.
Men det är rätt talande att du fokuserar på honom när Modo visar upp det spel dom gör.
Ser du ingen brist i spelet i övrigt?

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Trilske: Hedberg har sett bättre ut de två senaste matcherna. Lite tillfälligheter att han gjort mål I båda, men han har en ordentlig acceleration. Det går sjukt fort när han drar iväg. Karla bröt och var på väg framåt men Hedberg var helt enkelt rappare.

Är det bara jag eller är vi flera som tycker att Karla jobbar hårdare nu än första säsongen med oss. Det är oerhört stor skillnad i hans arbetsmoral. Tror att det är väldigt bra för gruppen att se honom och Kaut. De två största offensiva stjärnorna som ändå jobbar lika hårt som alla andra.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors: Tror lag som Linköping, Brynäs bla är rätt oroliga för deras senaste säsonger drar dom bara närmre och närmre kval, Junland känner de han med, hoppas dom är duktigt bajsnödiga i Linköping iaf.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Då man slumpmässigt går in på sin sida och ser VooDooNumret 7777 inlägg då vet man att SHL är nära...
Uppladdat:

500x0-voodoo7777.jpg


Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Rytter: Alla inser att det är viktiga spelare, men att stå efteråt och säga vad var det jag sa kan jag ge dig, grattis Rytter. Hoppas du kan förlåta Nubben. Nu kan du koncentrera dig på ert eget fiasko till lagbygge. Du har lagt nog med tid på Timrå nu.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9105}: Det är faktiskt obegripligt hur man orkar lägga sådan enorm energi på att trycka ner och förlöjliga Modo så fort man ligger före i tabellen, det känns lite 15års varning över beteendet, speciellt märkligt nu när Timrå nog har det bästa laget det någonsin haft i allsvenskan och förmodligen bättre än det dom hade i Shl senast så varför inte lägga energin på denna framgång ist för att skriva ord som man hörde på den tiden man gick på gymnasiet ?!

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
{6870}:

I framtiden kan ni ju fråga mig om det är nått ni vill veta eller undrar över:

"Tror faktiskt vi tar detta. Rost i benen efter att varit lediga i 1v igen. Kommer växa i andra och tredje och få upp fart och timing. Tror vi tar detta med 5-2. Förstakedjan kommer måla minst en gång i PP."

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Heyerdal: Märks så tydligt att seriens två sämsta lag som möts, tragiskt.
Vi är till och med sämre än Väsby och spelar hemma, ojojo

Sv: Silly season - 2020
JoseGonzales: Du kan ta min plats uppe vid ventilationen i taket. Finns en påse paprikachips kvar. Stanna kvar på toaletten som luktar mest på A3 till efter att Bullens restaurang stänger, personalen går hem, sen finns det en vaktmästardörr där som alltid är öppen. Ta ståltrappan till höger så kommer du upp. Finns en lucka och där kan du se matchen perfekt.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: Han slutar väl inte bara i Modo. Utan han slutar med hockeyn helt och hållet.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Foppatofflan: Corrado är generalen, hitentills

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Timrå kommer närmare och närmare att vinna något nu när 2 av 3 kostymnissar i deras bås är MoDoiter 😉

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Flytta puckar kan jag göra också, men Timrå har ju inte vunnit nåt sen 1968.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9233}: både Sanny i Expressen o Abrahamsson i AB anser domen helt felaktig och att Modo ska överklaga, finns inga bildbevis att tacklingen tar i huvudet först så det är en gissning från DN

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Här kan ni läsa en scouting report och se lite klipp om William Strömgren. Vår mest spännande forward sedan Kempe i mitt tycke, och kan mycket väl bli vald i förstarundan i nästa draft. Extremt skicklig forward som bör få fler chanser med a-laget. Redan en absolut toppforward i J20.

www.futurescopehockey.com/post/prospect-report-william-strömgren

Sv: Modo - Södertälje 2020-11-04
Tarasov:

Det som är kul att se idag är att vi inte ger upp, vi ligger under med 0-2 och får ett jobbigt 1-3 mot oss strax efter reduceringen. Tyder på moral att vi fortsätter att jobba på och inte krymper och tycker synd om oss själva.

Kaut är ett monster, har det mesta han är stor, har ett bra skott och spelförståelse och kan avsluta samt spela fram, han tar även defensiven på allvar och spelar moget. Jag vågar lova att han kommer ha en bättre karriär i nhl än hypade svenska spelare som t.ex boqvist, dahlen, söderlund, fjällby och andra som är här på lån.

Aagaard kommer också mer och mer och har en stigande formkurva.

Det som oroar mig långsiktigt är att Gagnon återigen blir bänkad, skada som stör eller? Han måste igång, annars måste vi in med en ny center snart för det ser tunt ut annars.

Sv: Silly season - 2020
{5647}: Glasklart, spelaren är aldrig ens nära att åka in i målgården, målvakten är långt utanför med huvudet, spelaren bromsar upp långt innan och smällen är verkligen inget annat än en olyckshändelse där målvakten är utanför gården.
Synd på skadan men det är 100% mål alla dagar i veckan

Sv: Silly season - 2020
{5647}: Åhström har ett riktigt stort spelsinne. Han lär väl dock fortsätta med Heponiemi och Kaut då de hade en hel del fint lir

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Heyerdal: Emil Forsberg pytsade just in 20 000!

Sv: Silly season - 2020
{8384}: Han har fått sparken från Vaasa, detta är till lön.

Sv: Silly season - 2020
Swisha valfritt belopp till: 123 540 02 70

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Hassan: I ärlighetens namn. Jag älskar rivaliteten mellan norrlandslagen och är jäkligt bitter över att MoDo, Timrå och Björklöven aldrig fick chansen att göra upp i våras. Oavsett vem som hade gått vinnande ur striden, hade det blivit ett slutspel man hade kommit ihåg.

Men jag har i ärlighetens namn svårt att förstå skadeglädjen denna säsong. Jag menar, det måste ju vara roligare att spöa oss när vi ändå kan bjuda på hyfsat motstånd, då J F K skyller förlusten på domaren etc. än då vi är ett strykgäng som även Sundsvall hade krossat och där fansen sedan länge har gett upp och slutat bry sig?

Jag kan med handen på hjärtat säga att jag är glad att Björklöven och Timrå ligger i topp, det känns bra mycket bättre än om låt oss säga Kristianstad och Västervik hade legat där.

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
{6870}: Jag vet att det här forumet tenderar att se allt svart eller vitt, men det känns tyvärr som att många lever i förnekelse och använder sig av hjärngympa för att försöka intala sig själva att saker å ting att läget egentligen är så allvarligt.

"Många nya spelare, det tar tid", "Ge dem 15 matcher så vänder det!", "Vårt försvar är utmärkt", "Det är bara 5 poäng upp till 10:e-platsen och det är det enda som räknas" etc.

Jag menar att läget är _ännu_ allvarligare än vad tabellen visar:

- Spelarna ser inte ut att försöka ens, de verkar inte ens frustrerade, det ser bara ut som att de inte bryr sig och inte har ett dugg kul ihop
- Vi har gjort minst mål av alla lag i serien
- 13 av 18 mål har kommit mot Kristianstad (12:a) och Vita Hästen (10:a)
- Vi har fortfarande inte mött giganterna Björklöven eller Timrå
- Gång på gång hyllade Jellvert, som alla har tjatat på borde få en mer offensiv roll, står på 0 poäng efter 7 matcher
- Udda saker händer, som att huvudtränaren inte verkar involverad i time-outen överhuvudtaget, och att spelarna inte verkar lyssna

Jag föraktar Björn, men jag tänker på en grej han pratade om mycket, nämligen spelarnas självbild när han kom till klubben. Att man måste sluta tycka synd om sig själv och de det som ett ärofyllt uppdrag att försöka ta upp MoDo i SHL igen, och att man gör det genom att se sig själv som en vinnare etc.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: Det är nu vi vinner 11 till i rad då? Inte mej emot.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Har kollat igenom föregående säsong och inledningen är ganska liknande för Norrlands-lagen. Efter sju matcher:
Löven 17p
Timrå 16p
MoDo 8p

Jämfört med i år:
Löven 21p
Timrå 15p
MoDo 7p

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: Dumt att förhasta sig, Leksand är ju fortfarande på säker mark. Börjar de dala (hehe) ner mot plats 13-14 så är det nog dags att börja diskutera stängning av ligan.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Du kan påstå att det inte stämmer allt du vill, men det betyder inte för den sakens skull att du inte uppfattas så av andra. Jag förstår exempelvis inte varför du behövde ha med någon slags insinuation om att Hassan inte varit så framgångsrik i skolan i ditt argument? Det framstår verkligen mest som drygt.

"Men han sa x först", håller inte.

Varför kan man inte vara saklig utan att behöva vara otrevlig på det sättet?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Personligt påhopp. Stort av dig, du krymper dig själv som medmänniska frivilligt. Vackert.

Jag kan nog mer om sannolikhet än du tror. Det är klart att ni har fler meriter än oss, det har jag aldrig heller ifrågasatt. Det jag pratade om, det enda jag pratade om var kval mellan SHL och HA och sannolikheten att vinna ett eventuellt sådant. För att få fram relevanta siffror på det måste man titta på tidigare insatser. Precis som man gör med tex procent i PP eller BP. Procenten i sig säger inget om hur många försök man haft på sig, men det säger ändå något om sannolikheten och hur duktig man är på just det.

Så fungerar sannolikhet, men det visste väl redan du herr matematikprofessor?

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
nja byter inte nick och aldrig skrivit i nått hockeyforum förut, bara så frustrerad nu. och jag är en tidig lövensoporter född och uppvuxen i umeå som snart bott i övik i 30 år, gillar hockey och vill givetvis att de går bra för stadens lag, MoDo har givit mig många fina hockeyminnen och vill givetvis bli bjuden på fler.......
jag gillar helt enkelt MoDo även om löven är mitt barndoms lag så står MoDo nära mitt hjärta. vill bara väl.........och är bara djupt bekymrad................

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Jag tror det bästa alla kan göra nu är att stötta klubben och sluta med domedags-snacket. Det pratas mycket om pressen att spela i modo. Den pressen kommer ifrån journalister och fans. Självklart är det frustration som kommer från att vi vill se ett bra modo.

Men i min mening skapar det bara mer tryck på spelarna när det börjas ropa fiasko och katastrof vid första motgång.

Släpp snacket om shl och toppskiktet etc.
Det kan inte vara roligt och inspirerande att spela hockey när en hel stad och journalistkår mer eller mindre förväntar sig vinst i varje match.

Låt grabbarna förlora men ändå känna spelglädje. Vi kommer igen nästa gång, vi lär oss av misstagen och går vidare. Vi behöver bara komma topp tio för slutspel, väl där kan allt hända.

Knyt näven och stötta laget istället för att hyta näven åt allt och alla.

Det ordnar sig.

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Glader har träffat rätt med Peters iallafall

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Legend 27: Dryga Lövare som tror att ni redan tagit steget upp till SHL min bror är likadan , ni verkar ha glömt hur det var för några år sedan med spel mot Vännäs och Teg och då tyckte ni annat ....Modo har ett helt nytt lag det tar tid att få ihop det men vi såg igår att det finns potential oss flera spelare och kämpaglöd sen att vi fick spela med en man mindre i två perioder förra matchen mot KIK då Peters räddade en poäng men vi var duktiga på BP och vi släppte in ett mål bara ,,,,Du ska inte jämföra Modo och Löven det är som natt och dag vi fyller 100 år och är en klubb som hela hockeyvärlden känner till och hade vi fått behålla alla som åkt över till NHL så hade vi spelat om Le-Mat varje år så kom inte och jämför erat lilla Löv det blir bara patetiskt då ni är medgångssupportrar och tror att SHL redan är klart efter några matcher sen önskar ni Modo i ettan nä håll er på eran kant du sprider bara hat och du borde ta medicinen så du inte hatar ihjäl dig ....Modo vi reser oss igen och vi ska upp till finrummet om inte covid sätter stop för det igen och blir det inte Modo så hoppas jag att inte Lövhögen tar sig upp och blir nya Växjö det vore inte bra för hockeyn

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
{8384}:
Jag kan uppleva Ohlsson leder laget på sitt sätt. Skön seger idag verkligen islossning.

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Rytter: Nu tar vi en utvisning på straffarna så är kvällen fullbordad

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Heyerdal:

Jag förstår dom tre slag mot Ohlsson när han driver runt, fjärde gör att han kliver på klubban och får inget med sig.

Vi har väldens mest speldumma domare om man inte har känsla att förstå att det blir upprört och kan lugna ner situationen.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal: Ser på chatten i Allehanda att det är någon som vill ha tillbaka pengarna för sitt säsongskort eftersom dom inte kan se matcherna..

Nog fan borde man kunna ”bjuda” Modo på dom pengarna med tanke på situationen. Om alla skulle agera så går det nog VÄLDIGT fort att sänka ekonomin totalt.

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Costanza: Jag har hört denna kommentar i två år nu, om hur mycket hockey Jellvert har i sig och att han snart kommer explodera poängmässigt, men jag måste erkänna att jag inte riktigt ser det.

Jag ser en smart center som framförallt har en fantastisk inställning. Jag ser däremot inte en playmaker eller sniper som kommer leda vår offensiv bara han får chansen. Tycker han är perfekt för en tredjekedja och är en sådan där spelare som vid eventuellt SHL-avancemang skulle kunna följa med upp och fortsätta spela i en tredjekedja.

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Nisse på Mon or: En MoDoit bör aldrig jämföra sig med en Timråit. Vi måste fortsätta och försöka vara ödmjuka här uppe i Ö-vik. Är man stor måste man vara snäll.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bamse: När de värvade Björklund?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: MoDo är störst. Det är bara svårt för andra att erkänna det.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kvällens MoDo-fakta:

Finland, NHL Top-10 = 8062 poäng
Teemu Selänne, Jari Kurri, Saku Koivu, Olli Jokinen, Mikko Koivu, Teppo Numminen, Esa Tikkanen, Kimmo Timonen, Jussi Jokinen, Valtteri Filppula

MoDo Hockey, NHL Top-10 = 6700 poäng
Henrik Sedin, Daniel Sedin, Peter Forsberg, Markus Näslund, Alexander Steen, Thomas Gradin, Victor Hedman, Alexander Edler, Anders Hedberg, Niklas Sundström.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky: Jag tycker att det är djupt orättvist att kalla vissa nyförvärv för chansningar. Bara för att vi supportrar inte har koll på spelarna, så innebär det inte att Glader och company inte kan ha det. Mikkelson hade vad jag förstår ett förslag från DEL med mycket mer pengar än de han tog från oss. Där har vi haft Alavaara som har riktigt bra koll. Samma sak med Peters där vår förra målvaktstränare sett väldigt mycket matcher och träffat personen.

Jag har också pratat med en scout i helgen och han var inte alls orolig gällande spelarmaterialet. Möjligen för att det kanske saknas naturliga målskyttar och framförallt för hur vi spelade.
Knappt en skott-täckning, tackling eller struktur i försvarsspelet. Det sistnämnda handlade om att man fortsatt det hyperaggressiva i försvarsspelet, men om man inte riktigt vet vem man ska markera kan man inte bara åka mot närmsta puckhållare. Då börjar man enligt devisen inifrån och ut. Dvs, se i första hand till att vi har markering framför målet, innan man jagar i sarghörnen eller backar på blå.
Sedan spelas det för svårt i anfallsspelet. Man gör inga snygga mål idag nästan. Ska man göra mål så måste man in mot målet och pucken måste komma dit. Skotten måste komma snabbt och helst ske under målvaktens förflyttning. Modo åkte på utsidan och sökte snygga passningar, ungefär som att man trodde sig kunna lira ut Hästen. Här måste man gå MYCKET rakare på mål och vara obekväma.

Jag tror att om vi börjar kugga ihop så kommer det ganska fort att se väsentligt bättre ut. När inte spelet fungerar, så kommer ingen spelare se bra ut, förutom då en checking line som inte behöver fundera så mycket.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
udden: Men vinner Trump och bjuder in Victor Hedman till Vita Huset så måste Donald ändå undra varför alla tre svenskar som besökt honom där, varit MoDoiter....

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Över 2100 sålda soffbiljetter hittils till premiären på lördag!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kul att Stanley Cup pokalen kommer att "stärn å" i Örnsköldsvik igen!

· 185 ·

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB