Föregående · 217 · Nästa
Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 231003 Hemma
Gavelo: sjysst mot Oregan! Han har spelat 2 matcher på stor rink, har 400 ahl matcher i bagaget på 0.75 p per match och du tycker han kan jämföras med Helmer eller Theo i Vvik? Okej. Kanske du ska följa Mario i Luleå istället? Ta en Nocco vetja!
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 231003 Hemma
Lolol: Man skäms över hur uselt domarna hanterar det.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 231003 Hemma
Hahah en lite sämre match av oss och timråiterna flockar hit
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 231003 Hemma
19MoDo21: Personligen tycker jag att vi kan skita i Björn helt och hållet? Vi hade banderoller i förra årets träningsmatch och det var ett bra budskap där.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 231003 Hemma
Tarasov: Det hade varit mumma att få se Ruohomaa spela mot Leksand. Snacka om att han skulle varit taggad för den matchen och hängt ett par puckar. När han sedan ska åka till båset slänger han en lång blick och ler mot åsnebrottarn.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9315}: Tycker det är lite typiskt att det gnälls på arenan. Vissa människor blir verkligen aldrig nöjd. MoDo har en av de finaste arenorna i landet, den ligger också centralt i Övik vilket visar rätt tydligt vad som prioriteras häruppe.
Placerad fint vid vattnet med närhet till hotell och restauranger. Dessutom äger klubben själv arenan och kan dra in mycket pengar på försäljning av mat och öl osv.
Om den haft ca 6000 i kapacitet kanske den varit perfekt för hockeyn, men nu har den även stått värd för andra evenemang likt melodifestivalen som drar in bra med deg till klubben.
Vurmen för de mindre arenorna kommer mycket från medias extrema hype av Hovet, men för egen del tycker jag trycket i Hägglunds är brutalt vid 6-7000 och vid 5000 räcker det ändå gott och väl.
Det tillsammans med det jag tidigare nämnde med närheten till allt gör att Hägglunds får högsta betyg av mig.
Rolig kuriosa är också att MoDo åkte ner till Stockholm i våras och fullständigt krossade myten om att ingen kan vinna mot DIF/AIK på ett fullsatt Hovet.. Då njöt man :D
Placerad fint vid vattnet med närhet till hotell och restauranger. Dessutom äger klubben själv arenan och kan dra in mycket pengar på försäljning av mat och öl osv.
Om den haft ca 6000 i kapacitet kanske den varit perfekt för hockeyn, men nu har den även stått värd för andra evenemang likt melodifestivalen som drar in bra med deg till klubben.
Vurmen för de mindre arenorna kommer mycket från medias extrema hype av Hovet, men för egen del tycker jag trycket i Hägglunds är brutalt vid 6-7000 och vid 5000 räcker det ändå gott och väl.
Det tillsammans med det jag tidigare nämnde med närheten till allt gör att Hägglunds får högsta betyg av mig.
Rolig kuriosa är också att MoDo åkte ner till Stockholm i våras och fullständigt krossade myten om att ingen kan vinna mot DIF/AIK på ett fullsatt Hovet.. Då njöt man :D
+ 8
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 230930 Borta
Sjukt bra inledning och ingen 1:a line ännu. Två bra målvakter. Alla köper spelidén och jobbar hårt. Laget går före jaget gör gruppen stark. I love it. Men målet är att hålla sig kvar..,
+ 8
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 230930 Borta
{9315}: ser att allehanda ger lassi en tvåa idag, känns hårt. slarvig retur på deras etta men annars är det han som ger laget chansen att ta poäng tycker jag.
ger också bernhardt en fyra så vi kanske inte såg samma match
ger också bernhardt en fyra så vi kanske inte såg samma match
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
henkeiskogen: priset för dom enorma tv pengarna i shl. Dock får fotboll allsvenskan mycket pengar med men dom bidrar antagligen med en hel del ochså.
Men håller med borde gå och bara följa 1 lag men tv4a behöver ha in pengar därför endet så jäkla dyrt. Bör finnas ett billigare abonnemang med reklam men lär inte hända. Hockeyallsvenskan bidrar nog med mer än dom får ochså.
Tror man borde ha lönetak och ingen nerflyttnings miljoner eller att när man blir uppflyttad får man mindre alla borde ha lika mer rättvist så. Tex ska modo etablera sig i shl med 6miljoner mindre och sist in på marknaden.
Borde va lika sportsliga förutsättningar i shl. Hoppas modo klarar deta ändå vi behöver modo i shl.
Ser man till vilka spelare man tagit fram senaste 30 åren är nog modo sveriges viktigaste lag. Halva hockey sverige hoppas ni håller er kvar.
Men håller med borde gå och bara följa 1 lag men tv4a behöver ha in pengar därför endet så jäkla dyrt. Bör finnas ett billigare abonnemang med reklam men lär inte hända. Hockeyallsvenskan bidrar nog med mer än dom får ochså.
Tror man borde ha lönetak och ingen nerflyttnings miljoner eller att när man blir uppflyttad får man mindre alla borde ha lika mer rättvist så. Tex ska modo etablera sig i shl med 6miljoner mindre och sist in på marknaden.
Borde va lika sportsliga förutsättningar i shl. Hoppas modo klarar deta ändå vi behöver modo i shl.
Ser man till vilka spelare man tagit fram senaste 30 åren är nog modo sveriges viktigaste lag. Halva hockey sverige hoppas ni håller er kvar.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
NuMo:
Vi och HV är i stort sett varandras motsatser som nykomlingar, hv värvade sönder laget och vi behöll gruppen.
Vi och HV är i stort sett varandras motsatser som nykomlingar, hv värvade sönder laget och vi behöll gruppen.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Om jag förstår kommentatorerna rätt…
Skellefteå, cluben, håååveeee och mögle spelar dåligt och det klickar inte riktigt. När får vi beröm för att göra
motståndarna dåliga? 🫡
Skellefteå, cluben, håååveeee och mögle spelar dåligt och det klickar inte riktigt. När får vi beröm för att göra
motståndarna dåliga? 🫡
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Costanza: Rögle mediokra på bortais, en ynka pinne inspelad. Beep Beep flytta er vill fortsätta sniffa..
Utgångstips 5-1
Utgångstips 5-1
+ 8
Sv: MoDo Hockey - HV71 230926 Hemma
SPOODI: Rip Kirby var ju banne mig nära med sitt 13-1 tips :D
+ 8
Sv: MoDo Hockey - HV71 230926 Hemma
Smurfen: Det ryker nu från källaren hos GrönGult. De kollade nyss på Text-TV sida 358 och såg att MoDo gjort mest mål i SHL.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - HV71 230926 Hemma
Jugge: Vi reviderar såklart målsättningen till SM-guld efter dessa fyra omgångar.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
{6870}: Lander stod över nån/några matcher på försäsongen och har inte gått att känna igen nu i serien så det kan säkert vara någon skadekänning men inget har kommunicerats om någon skada iallafall.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
SPOODI: Rör inte AP. Han är lysande center/städgumma i sin fjärdekedja. Han vinner massor av närkamper, tar försvarsjobbet med den äran och är nog viktigare än vad många tror. Utan honom skulle inte Ohlsson se så bra ut.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Det pratas hockey som aldrig förr !!
På skolan=jobbet har det varit helt sanslöst nu på förmiddagen !
Kollegor som är totalt ointresserad och elever bara matar hockey !
Man blir glad !
❤💚🤍
På skolan=jobbet har det varit helt sanslöst nu på förmiddagen !
Kollegor som är totalt ointresserad och elever bara matar hockey !
Man blir glad !
❤💚🤍
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
{7639}: Big Sam visar klass, finns flera härinne som inte förstått det :)
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
eltifoso:
Det är moraliskt derby i allsvenkan imorgon 😀
Det är moraliskt derby i allsvenkan imorgon 😀
+ 8
Sv: Silly season
Steken84: Vi sätter vår sämsta forward i förstakedjan. Helt rätt. Lär nog inte alls skapa dålig stämning i truppen.
+ 8
Sv: Silly season
Niederbach-Ruohoma—Ranta
Regan-dickinsson-Aagard
Wali-vigneault-woods
Ohlsson-AP-Södergran
EJK
Hade varit spännande. Vi vet att Woods funkar bäst med Vigge så blir naturligt så och vår nuvarande första Lina känns samspelta
Regan-dickinsson-Aagard
Wali-vigneault-woods
Ohlsson-AP-Södergran
EJK
Hade varit spännande. Vi vet att Woods funkar bäst med Vigge så blir naturligt så och vår nuvarande första Lina känns samspelta
+ 8
Sv: Silly season
Pekka Arbelius: Jag tycker att AP var riktigt riktigt bra mot SAIK. Han är fantastisk på att ta det defensiva jobbet, spelar riktigt fysiskt och leder den kedjan med den äran. Jag upplever inte att EJK har samma fysik och att han inte är lika duktig defensivt, så jag tycker AP är given som fjärdecenter.
+ 8
Sv: Silly season
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Det är inte speciellt konstigt. Våra juniorer har varit alldeles för bra för HA. Hade vi spelat i SHL hade vi troligtvis hade en backsida med Sellgren, Norlinder, eventuellt Wallinder, Byström och en forwardssida med Jesper Olofsson, Mario Kempe, Niederbach... ok, Kramfors kanske inte räknas men är ju spelare från bygden åtminstone.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Var det inte efter typ första perioden igår också Rödluvan ville byta ett helt gäng spelare
+ 8
Sv: Silly season
Nucky: Jag förstår verkligen de som inte vill ha Dima och skulle i det här fallet lita mkt mer på bittra Brynäsare än på Hinken. Finns nog ingen som följt SHL och Brynäs som är av en annan uppfattning än den Sunemangs uttrycker här under. Det är liksom fakta, det är den spelare Dima är idag. Ganska obegripligt om Hinken tror sig få nåt annat
+ 8
Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Tarasov:
Viktig poäng 67 kvar.
Bra jobb av
Ohlsson
Viganeault
1 backpar
Aagaard
I övrigt gör många en bra insats. Nu gäller det att orka
51 omgångar till
Lehtinen har börjat betala av.
Viktig poäng 67 kvar.
Bra jobb av
Ohlsson
Viganeault
1 backpar
Aagaard
I övrigt gör många en bra insats. Nu gäller det att orka
51 omgångar till
Lehtinen har börjat betala av.
+ 8
Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Första SHL-poängen på J-T länge...
🇮🇹 🇮🇹 🇮🇹 Forza MoDo 🇮🇹 🇮🇹 🇮🇹
🇮🇹 🇮🇹 🇮🇹 Forza MoDo 🇮🇹 🇮🇹 🇮🇹
+ 8
Sv: Silly season
Nucky: Jag har gnällt av mig lite på försäsongen. Nu tänker jag njuta av 52 omgångar SHL hockey även om det blir femtiotvå förluster. Klarar vi oss bara kvar i kvalet ser jag det ändå som en framgång. Ska endast leta positiva saker att lyfta fram. Inte längesedan vi var bottenlag i hockeyallsvenskan. Då hade jag tagit detta alla gånger om..
Nu kööör vi
Nu kööör vi
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Trodde Trump diskvalificerat sig själv genom att i praktiken försöka hota sig till makten likt någon bananrepublik. Helt galet att han fortfarande kan vara en kandidat. När andra auktoritära ledare gjort samma sak så har det blivit ett ramaskri, men karlen kommer ju undan med vad som helst. Det är som han själv sade att han hade kunnat skjuta någon på öppen gata och ändå gå fri.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Jag tror att Timråiterna är så otroligt glada över att vi är tillbaka i SHL att de får svårt att få fram rätt ord.
+ 8
Sv: Silly season
{5647}: så här såg vår laguppställning ut inför en Frölundamatch några månader in i serien när saker har börjat sätta sig. De spelarna som gick från att vara Allsvensk spets som försökte etablera sig som bra SHL-spelare har vi då Hartmann, Lundin, Lööke, Lodin, Olofsson of Walli Walterholm, som gick med blandat resultat.
I laget har vi här en spetsig förstacenter, tungt rutinerade Liljewall och Blomqvist och sedan en stabil 4e center i Andersson som Rögle hade hoppats behålla. Jag måste ändå rent objektivt hävda att laguppställningen i den bild jag länkar är EXTREMT likvärdig den som MoDo just i dagsläget mönstrar, där ni dock har en på förhand starkare målvaktssida, och möjligen en bättre sjätte & sjunde back.
Gällande omständigheterna till avancemang för båda lagen så har de ju så klart inget som helst att göra med hur det kommer se ut i SHL säsongen därpå, men det vet ju du också.
Det känns väldigt märkligt att du på något sätt, när jag ger dig helt öppet fält att presentera din åsikt sakligt, inte lyckas göra detta utan att försöka hitta ett fyndigt sätt att säga det egentligen är meningslöst att diskutera med hänvisning till min lagsympati.
I laget har vi här en spetsig förstacenter, tungt rutinerade Liljewall och Blomqvist och sedan en stabil 4e center i Andersson som Rögle hade hoppats behålla. Jag måste ändå rent objektivt hävda att laguppställningen i den bild jag länkar är EXTREMT likvärdig den som MoDo just i dagsläget mönstrar, där ni dock har en på förhand starkare målvaktssida, och möjligen en bättre sjätte & sjunde back.
Gällande omständigheterna till avancemang för båda lagen så har de ju så klart inget som helst att göra med hur det kommer se ut i SHL säsongen därpå, men det vet ju du också.
Det känns väldigt märkligt att du på något sätt, när jag ger dig helt öppet fält att presentera din åsikt sakligt, inte lyckas göra detta utan att försöka hitta ett fyndigt sätt att säga det egentligen är meningslöst att diskutera med hänvisning till min lagsympati.
+ 8
Sv: Försäsongsmatcher
Jugge:
Men du känner då nödgad att berätta nyheten att vi kommer slåss i botten och sannolikt komma sist.
Men du känner då nödgad att berätta nyheten att vi kommer slåss i botten och sannolikt komma sist.
+ 8
Sv: Försäsongsmatcher
Tarasov: Jag ser ju tips från er där ni hamnar 10:a, någon enstaka verklighetsfrånvänd person ännu högre.
Det finns inte en snöbolls chans i helvetet att ni kommer ha 4 lag efter er när säsongen är färdigspelad. Om nu inte Hinken gör en Nubben och värvar precis allt som blir tillgängligt och i närheten av spets. Men den plånboken tvivlar jag rejält på att ni har.
Det finns inte en snöbolls chans i helvetet att ni kommer ha 4 lag efter er när säsongen är färdigspelad. Om nu inte Hinken gör en Nubben och värvar precis allt som blir tillgängligt och i närheten av spets. Men den plånboken tvivlar jag rejält på att ni har.
+ 8
Sv: Försäsongsmatcher
När vissa, inte alla, härinne fortsätter att dra "2007-kortet", då fattar man att tunneln hen sitter i är jävligt mörk!
+ 8
Sv: Försäsongsmatcher
Nucky: Jag har läst era SHL-tabell tips. 9 av 10 har väl inte riktigt landat i vad som komma skall. 😉
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Marrdin:Beklagar sorgen.
Men ge inte upp, inte nu för jag tror din fru behöver en stark man vid sin sida.
Idag blir 70% av alla cancerpatienter botade och friska så det finns hopp, stort hopp och det ska ni fokusera på, att hon ska bli frisk.
Knyt näven i fickan och gör som Modo gjorde, trotsa alla odds och kom ut som vinnare.
❤️
Men ge inte upp, inte nu för jag tror din fru behöver en stark man vid sin sida.
Idag blir 70% av alla cancerpatienter botade och friska så det finns hopp, stort hopp och det ska ni fokusera på, att hon ska bli frisk.
Knyt näven i fickan och gör som Modo gjorde, trotsa alla odds och kom ut som vinnare.
❤️
+ 8
Sv: Försäsongsmatcher
{5647}: Filmning givetvis. Du måste bara vara ett troll.. oj där kom 3-0. Tyckte nog att zebrajäveln var sist på pucken där. Att dom alltid ska avgöra...
+ 8
Sv: Försäsongsmatcher
{5647}: Jag är inte känd för att vara naiv, tvärtom faktiskt.
Jag håller inte med och du står som sagt relativt ensam i ditt resonemang. Du får som brukligt ha din helt egna åsikt om det mesta men att fortsätta diskutera varför du har rätt när nästan ingen annan ink tränare och tippare håller med dig känns faktiskt bara korkat.
Jag anser att Timrå är i Topp6, bättre än Luleå som jag tror får ett mellanår, är inte heller helt skönt inställd på Saik men Timrå är ungefär i krokarna topp6 +/- någon placering.
Jag håller inte med och du står som sagt relativt ensam i ditt resonemang. Du får som brukligt ha din helt egna åsikt om det mesta men att fortsätta diskutera varför du har rätt när nästan ingen annan ink tränare och tippare håller med dig känns faktiskt bara korkat.
Jag anser att Timrå är i Topp6, bättre än Luleå som jag tror får ett mellanår, är inte heller helt skönt inställd på Saik men Timrå är ungefär i krokarna topp6 +/- någon placering.
+ 8
Föregående · 217 · Nästa