Föregående · 218 · Nästa
Sv: Försäsongsmatcher
{5647}: De saknar väll inprincip en första/andra kedja dock? Pettersson - Hanzl - Wedin.
+ 8
Sv: Försäsongsmatcher
wesslan: Nej, man kan inte komma in som 3:e man och dra en crosschecking. Spelar ingen roll var den tar, det är bara så respektlöst. Öht så har 3:e parts spelare inget i situationer att göra, och borde automatiskt åka ut. Då skulle mkt tjafs försvinna.
+ 8
Sv: Försäsongsmatcher
{7639}: det hade givetvis skrikts enomt här inne om rahimi som tredje gubbe kommer in och drar en klubba mot valfri modospelare. det blir bara fånigt, men nu har jag sagt mitt så får det vara sagt.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: I min värld så är det en sol klar avstängning, komma som tredje man och crosschecka nån i ansiktet,
oavsett hur det tar så är det en medveten handling. Fruktansvärt fult!
Kan nog bli 3 matchers avstängning.
oavsett hur det tar så är det en medveten handling. Fruktansvärt fult!
Kan nog bli 3 matchers avstängning.
+ 8
Sv: Försäsongsmatcher
SCAarena:
Till att börja med kan de ju separera shl och sdhl, det blir åt hvete för långrandigt för alla inblandade. Varför ha ett gemensamt spektakel där ena ligan har ett publiksnitt på 200? Höjdpunkten var när en damspelare fick frågan: vilket lag har de värsta supportrarna? Öh, det är inga på våra matcher så jag vet inte..
Till att börja med kan de ju separera shl och sdhl, det blir åt hvete för långrandigt för alla inblandade. Varför ha ett gemensamt spektakel där ena ligan har ett publiksnitt på 200? Höjdpunkten var när en damspelare fick frågan: vilket lag har de värsta supportrarna? Öh, det är inga på våra matcher så jag vet inte..
+ 8
Sv: Silly season
Tarasov: Jag tror att det blev bäst som det blev. Ingen av dem är nördiga i smådetaljer och statistik så att komplettera Karlin med Holmström var en mycket bättre lösning än att ta in lagbyggaren Freddan.
+ 8
Sv: Silly season
Paninaro: Men att vi, med kanske SHL:s starkaste offensiv men frågetecken för backsidan, är väldigt glada att vi slapp en målkåt back med tveksamma defensiva egenskaper är knappast märkligt
+ 8
Sv: Försäsongsmatcher
Om någon är intresserad ser MoDos poängliga ut såhär efter de fyra första träningsmatcherna. Kan vara ett par andraass som inte registrerats då jag i ÖIK och SAIK-matcherna varit tvungen att kolla highlights då det inte funnits assistläggare noterat någonstans.
Ranta 2+3
Aagaard 1+4
Niederbach 1+4
Ruohomaa 3+1
Vigneault 2+2
Bernhardt 1+3
EJK 2+1
Dickinson 2+0
A Pettersson 2+0
Södergran 0+2
Brickley 1+0
Wahlberg 1+0
L Pettersson 1+0
Walli 1+0
Ohlsson 0+1
Folin 0+1
Rubins 0+1
O Pettersson 0+1
Näsén 0+1
Berg 0+1
He Styf 0+1
Lehtinen 0+1
Ranta 2+3
Aagaard 1+4
Niederbach 1+4
Ruohomaa 3+1
Vigneault 2+2
Bernhardt 1+3
EJK 2+1
Dickinson 2+0
A Pettersson 2+0
Södergran 0+2
Brickley 1+0
Wahlberg 1+0
L Pettersson 1+0
Walli 1+0
Ohlsson 0+1
Folin 0+1
Rubins 0+1
O Pettersson 0+1
Näsén 0+1
Berg 0+1
He Styf 0+1
Lehtinen 0+1
+ 8
Sv: Försäsongsmatcher
Greg P: Pooley startade det hela genom att dra en armbåge I huvudet på Bernhardt. jag försvarar inte Ruohomaa om han gjorde något fult, men jag förstår att MoDo-spelatrna blev irriterade när snubben drar en armbåge i huvudet på Bernhardt när man ligger under med 2-5.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa: Hockeysnack hade sin storhetstid under början av 2000-talet. Sedan lämnade en del av det ursprungliga gänget för Twitter runt 2010. Efter det var det mer eller mindre dött i MoDos forum, tills några tröttnade på elitismen bland de med ett bra "följarratio" och återvände hit. I samband med det ploppade upp ett stort antal nya medlemmar och Hockeysnack var pånyttfött.
Ursprungligen var majoriteten av medlemmarna från den så kallade "ironiska generationen", dvs det postades knappt ett inlägg här som inte var fullt av ironi och sarkasm. I princip alla användare skrev som Icing-Ove eller Costanza. Det förekom inte att någon skrev timråiter, utan de var hyndor, så enkelt var det. Samtidigt var vi inavlade banjospelare (och visst tusan spelade de till och med "Duelling Banjos" när MoDoiter blev utvisade i Plywood Arena?).
Poängen är att tjafs mellan MoDoiter och hyndor, storebror och lillebror, har varit ett självklart inslag på Hockeysnack i över 20 år, och så ska det förbli! Sedan tar jag gladeligen en öl med dem i Plywood Arena om jag lyckas beställa innan matchen är slut. Det är så det ska vara.
Ursprungligen var majoriteten av medlemmarna från den så kallade "ironiska generationen", dvs det postades knappt ett inlägg här som inte var fullt av ironi och sarkasm. I princip alla användare skrev som Icing-Ove eller Costanza. Det förekom inte att någon skrev timråiter, utan de var hyndor, så enkelt var det. Samtidigt var vi inavlade banjospelare (och visst tusan spelade de till och med "Duelling Banjos" när MoDoiter blev utvisade i Plywood Arena?).
Poängen är att tjafs mellan MoDoiter och hyndor, storebror och lillebror, har varit ett självklart inslag på Hockeysnack i över 20 år, och så ska det förbli! Sedan tar jag gladeligen en öl med dem i Plywood Arena om jag lyckas beställa innan matchen är slut. Det är så det ska vara.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mikenomad: Tröttsamt jävla tjat från dig, vi vet redan att 100% av timråfansen hoppas på att vi åker ur.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Spanskaryttarn:
Jag antar att om det händer skulle du sluta hänga här….
Jag antar att om det händer skulle du sluta hänga här….
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hompa90: Ruohomaa är kung. Gillar grinigheten. Ingen kommer att slappna av i det där omklädningsrummet. Har stor vinnarskalle.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Är ju rutinerad här på forumet genom åren. Kommer banjo & sex fingrar upp till diskussion så betyder det att MoDo har nåt bra på gång ;-)
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Tiktok passar väl er som handen i handsken, modos officiella konton drivs väl av en tolvåring?
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa: Stå gör man i skogen och på krogen, det är sen gammalt.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bollan123: Så om jag har förstått det hela rätt:
- Fullfölja ett kontrakt i KHL - Oacceptabelt!
- Sälja Marabou-choklad - Oacceptabelt!
- Stötta världens största diktatur, där diktatorn är bästis med Putin - Modernt och fräscht!
?
- Fullfölja ett kontrakt i KHL - Oacceptabelt!
- Sälja Marabou-choklad - Oacceptabelt!
- Stötta världens största diktatur, där diktatorn är bästis med Putin - Modernt och fräscht!
?
+ 8
Sv: Försäsongsmatcher
{7639}: Ruohomaa imponerar på mig, visste att han var en SHL-värvning i högre kategorierna men har inte sett han spela någonsin plus hans ålder gjorde mig osäker. Men va bra han är. Och helrätt att göra honom kapten, såg ni hur han åkte o peppade alla på isen innan nedsläpp inför 3e nu? I en träningsmatch..
+ 8
Sv: Försäsongsmatcher
modomille: Tycker ni står upp bra i första. Mycket fysik och er nya finne, Ranta ser ut att besitta kvalitéer!
Där kom 1-0 också!
Där kom 1-0 också!
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Confusius: Det är för att Umeå-veganerna har plockat fram modotröjorna ur garderoberna nu när ordningen är återställd igen.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9315}: otroligt smutsigt av saik. Värvar en ryssälskande Nordamerikan som saknar samvete. Fyfan.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jugge: ”fakta”
Missen på Niederbach tar jag direkt för där har du helt rätt, det va Frölunda sedan Rögle såklart!
Och jag tror absolut han kan ta topp 6 plats med förtroende!
Om nu SAIK inte ville ha Rundblad så beror ju inte det på att han är en dålig spelare, utan Skellefteå har inte plats för honom helt enkelt.
Adam Pettersson: I den rollen han hade i SAIK så va han grym!
Angående Walli Walterholm så tror jag med rätt utveckling och förtroende kan han växa ut till en stadig poängplockare kombinerat med brunkigheten!
Går man tillbaka i tiden så var en av våra största poängplockare mycket av en brunkare med i Per-Åge Skröder.
Att MoDo har flera spelare som behöver leva upp till en högre nivå än i hockeyallsvenskan, inget snack!
Men att måla upp en bild av att man har som du säger många Wild Cards och dem spelarna som väl har SHL rutin är piss eller ja… ”för dåliga för alla andra lag” nja det vettefan. Kikar man på leksandsupportrarna så är nog många rätt överens om att man velat behålla Ruohomaa.
Frågar du Timråsupportrar så hade de nog gärna behållt Walli.
Och det är ju ingen slump att Bernhardt, Woods och Dickinson va uppfångade av Timrå, SAIK och Färjestad om vi inte gått upp.
Missen på Niederbach tar jag direkt för där har du helt rätt, det va Frölunda sedan Rögle såklart!
Och jag tror absolut han kan ta topp 6 plats med förtroende!
Om nu SAIK inte ville ha Rundblad så beror ju inte det på att han är en dålig spelare, utan Skellefteå har inte plats för honom helt enkelt.
Adam Pettersson: I den rollen han hade i SAIK så va han grym!
Angående Walli Walterholm så tror jag med rätt utveckling och förtroende kan han växa ut till en stadig poängplockare kombinerat med brunkigheten!
Går man tillbaka i tiden så var en av våra största poängplockare mycket av en brunkare med i Per-Åge Skröder.
Att MoDo har flera spelare som behöver leva upp till en högre nivå än i hockeyallsvenskan, inget snack!
Men att måla upp en bild av att man har som du säger många Wild Cards och dem spelarna som väl har SHL rutin är piss eller ja… ”för dåliga för alla andra lag” nja det vettefan. Kikar man på leksandsupportrarna så är nog många rätt överens om att man velat behålla Ruohomaa.
Frågar du Timråsupportrar så hade de nog gärna behållt Walli.
Och det är ju ingen slump att Bernhardt, Woods och Dickinson va uppfångade av Timrå, SAIK och Färjestad om vi inte gått upp.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: Hinken kommenterade ju det i hockeypuls-podden. Att Modo har för många allsvenska spelare med upp men om man skulle lösa ut dessa spelare så skulle man ändå bara ha pengar kvar för att värva från allsvenskan och då kan man lika gärna ge spelarna som har kontrakt en chans att bevisa sig.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: På det berömda pappret så har MoDo den överlägset svagaste truppen med majoriteten helt oprövade på SHL nivå. Dom som har erfarenhet var besvikelser senast de provade på SHL. Det kan vara den svagaste SHL truppen på väldigt länge.
Sen ska det spelas om det också och jag hoppas att ni klarar er kvar på något magiskt sätt. LHC skulle gärna få åka ut, ingen utanför Linköping skulle sakna dom…
Sen ska det spelas om det också och jag hoppas att ni klarar er kvar på något magiskt sätt. LHC skulle gärna få åka ut, ingen utanför Linköping skulle sakna dom…
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Han gjorde ett bra slutspel och gjorde en riktigt bra barmarksträning. Dessutom har bpde Frölunda lcj Rögle velat satsa på honom. Jag tycker att han har bättre förutsättningar att hänga med pä Ruohomaas passningar. Det är i mina ögon inte tempo som saknas, utan snarare tycker jag han hamnade fel i positionering. Jag menar, Susse var verkligen inte snabb men kunde spela med Gretzky...
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7639}: Vi står ovanpå Timrå och många andra klubbar om vi tittar på Maratontabellen, arena och eget kapital.
+ 8
Sv: J F Ks allsvenska tips
{297}:
1. Rögle
2. Växjö
3. Frölunda
4. Färjestad
5. Skellefteå
6. Timrå
7. Örebro
8. Luleå
9. HV71
10. Oskarshamn
11. Malmö
12. Leksand
13. Linköping
14. Modo
Varför lägger man ut en tråd där man ska tippa hur man tror det går, men man får inte tippa hur man vill?
Sedan har iallafall jag för mig att serien det gäller inte heter Allsvenskan.
1. Rögle
2. Växjö
3. Frölunda
4. Färjestad
5. Skellefteå
6. Timrå
7. Örebro
8. Luleå
9. HV71
10. Oskarshamn
11. Malmö
12. Leksand
13. Linköping
14. Modo
Varför lägger man ut en tråd där man ska tippa hur man tror det går, men man får inte tippa hur man vill?
Sedan har iallafall jag för mig att serien det gäller inte heter Allsvenskan.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}: Greco var väl den Frölunda-it som vann interna skytteligan i slutspelet. Han började svagt, men spelade upp sig rejält. Riktigt bra på skridskorna också, så jag skulle inte tveka.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Trilske: Tolkar det som att de tog honom för att han vände sig mot domarna och såg frågandes ut om det var mål eller inte? Med bakgrund av den tidigare situationen med Folin.
Men det är min tolkning.
3-1 i BP nu. Sebbe assisterar till EJK.
Men det är min tolkning.
3-1 i BP nu. Sebbe assisterar till EJK.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Confusius: Ruohomaa gör mål och tar direkt efter en tvåa abuse.
Svårt att älska en spelare mer efter knappt två perioder av en försäsong
Svårt att älska en spelare mer efter knappt två perioder av en försäsong
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoJo2613: Rekordtidig domarskandal! Känns lite skitsamma med tanke på matchens dignitet.
Ruohomaa är sån jävla klass iaf.
Ruohomaa är sån jävla klass iaf.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Bömb idag klockan 15. Ni kom ihåg vart ni hörde det först 😊💣
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{297}: Walli blev helt enkelt trött på Mittbenans inledningstal varje morgon: "Ge pucken till Dalle annars åker han till Schweiz". Walli är ett fynd och kan användas på många sätt.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille:
Eller så kommer ett rejält genombrott nu han har det i sig
Eller så kommer ett rejält genombrott nu han har det i sig
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Håller fullständigt med om att helikopterperspektiv är att föredra. Det är så jävla uselt i vissa arenor med kameran på nedre etage, speciellt i slutet av spännande matcher när hemmalaget leder och folk ska ställa sig upp och klappa händerna sista minuten. Misstänker även att vi kommer få vår beskärda del av detsamma i HA med tanke på x antal islador som saknar ett övre etage.
Kan för övrigt tipsa er nykomlingar om att trycka mute på fjärrkontrollen när ni möter Rögle borta. Det är en snorunge som brukar ha säsongskort precis vid kameran som sitter och vrålar "KOM IGEN NOU OÖÖGLEEEE" stup i ett.
Kan för övrigt tipsa er nykomlingar om att trycka mute på fjärrkontrollen när ni möter Rögle borta. Det är en snorunge som brukar ha säsongskort precis vid kameran som sitter och vrålar "KOM IGEN NOU OÖÖGLEEEE" stup i ett.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hompa90: Tolkar det som att han ville förlänga innan det var klart vilken serie vi spelade i, och att det var ett SHL-mässigt kontrakt han var ute efter.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Spanskaryttarn: mycket Timrå i flödet ! Blir bara för mycket då ni bara maler på , inte mycket ni har å komma med heller . Ni är de facto sämre då det gäller att fostra NHL spelare , ni har de facto inte många medaljer . Ni spelade SHL i fjol inte vi . Men även förra säsongen är historia. Men ni bla bla bla ?vi är bäst ? ! Ska vi sammanfatta vilka som är bäst ur ett historiskt perspektiv (vilket då även fjolårets säsong räknas till) så är vi hästlängder mycket bättre än er .
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7639}: Rykande färsk intervju med Karlin på MoDo Channel. Som vi längtat!
solidsport.com/modochannel/watch/karlin-om-foersta-veckan-pa-is-och-foersaesongen
solidsport.com/modochannel/watch/karlin-om-foersta-veckan-pa-is-och-foersaesongen
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Glider man in här typ första gången sedan avancemanget i våras och direkt läser man att det gnabbas trupper, ekonomi, sm-guld och min pappa är bättre än din pappa med Timråiterna…
Det kommer bli en lång vinter detta känner jag på mig..
Det kommer bli en lång vinter detta känner jag på mig..
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{297}: Det ligger redan i förra årets bokslut som jag förstått det. Påverkar väl likvida medel men inte det egna kapitalet om vi nu måste betala tillbaka.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9233}: Jag tycker att MoDos envishet med låga nummer är gubbigt och onödigt. Var detta inte något som lyftes under senaste årsmötet? Man ser ju knappt vem det är på planen när alla nummer är så nära varandra.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Samma här. Jobbar på Universtetet med massa Lövare. Har redan kört några; nu till hösten när vi möts.....nä just det....😁
+ 8
Sv: Silly season
Tarasov:
Ja många sportchefer och journalister påstod att marknaden var död men hinken fyndade till höger och vänster. Lägg sen till att både Vigneault och Wernblom var riktigt nära.
Driver själv tesen att många sportchefer är rätt dåliga på sina jobb men räddas av feta plånböcker.
Ja många sportchefer och journalister påstod att marknaden var död men hinken fyndade till höger och vänster. Lägg sen till att både Vigneault och Wernblom var riktigt nära.
Driver själv tesen att många sportchefer är rätt dåliga på sina jobb men räddas av feta plånböcker.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Golden boy : Bilden kom bort men här är det hon fixat åt mig då jag kom hem.
Hon har stannat 10 år, och jag tror banne mig hon får stanna lite till.. :)
(Tröjan till vänster från lockoutsäsongen med autografer från Näslund, Foppa, Salo, Kaberle, Enström, Sedinarna x2 mfl)
Hon har stannat 10 år, och jag tror banne mig hon får stanna lite till.. :)
(Tröjan till vänster från lockoutsäsongen med autografer från Näslund, Foppa, Salo, Kaberle, Enström, Sedinarna x2 mfl)
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hompa90: När man kommer hem efter en arbetsvecka och sambon har färdigställt min MoDo vägg i extra rummet trots mammaledighet.
She's a keeper!!
She's a keeper!!
+ 8
Föregående · 218 · Nästa



