1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507867 inlägg · 4189 ämnen

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Confusius:

Men vad hände med att störa målis. Två som står och slår och trycker på Lassi. Tycker det är sjukt att man inte går på det.

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
{9315}: Tycker ni alla bortser från en sak; vi har dansken.

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 23-11-23 Borta
Han såg samma sak som jag...
Karlin om 2-3 målet:

– Tyvärr så går Josh på fel spelare, så han ställer Brickley. Det ser ut som det är Brickleys fel, men det är det inte. Vår center ska ha deras center, säger han.


Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 23-11-23 Borta
Otroligt vågat av Näsén där att gå för pucken än att jobba hemåt

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 23-11-23 Borta
sargad: Känns som att vi lirar i HA igen; smidjegrav style. Vad är det här för klack

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Brynäs nollade tre raka hemmamatcher nu

Sv: Silly season
Tarasov: Jag har kopiöst svårt att tro att man flyttar Woods från Aagaard. De kommer sannolikt ha spelat ihop i två säsonger och med tanke på Karlins ovilja att ändra i något som fungerar så lär sannolikheten vara extremt nära noll för det.

Sv: Silly season
Jag såg som sagt inget av när vi var i SHL innan vi åkte ur, men säger ganska mycket om sportcheferiet då att Riley är den nordamerikan som spelat flest matcher för oss genom tiderna. Fått höra mycket om 2010-2016-tiden ish att vi värvade många nordamerikaner som ej brydde sig då. Skillnad idag.

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Nucky: Helt rätt - lätt att missa Dickinson ibland då han inte gör det mest flashiga på isen alla gånger; men precis som du säger så är han sjukt viktig och spelar med väldigt hög nivå.

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Tarasov: Aagaard är verkligen balsam för själen. Vi hade gått så sjukt mycket sämre utan honom. Han är en stor förebild. Genomsnäll och ödmjuk.

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
{9844}: Man blir glad av att se Dickinsons reaktion.

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Flopp O'Regan med en grym macka

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Nieminen: Jag såg Ranta få in ett skott i mål. Ny tisha.

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Äntligen lördag! Å MoDo match på tablån. Tog med tösen (6år) på sin första hockey match igår bois-dalen och hon är helt frälst. Nu tjötar hon bara om att hon vill åka å se MoDo! Stolt far❤️💚

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bössa 68: 6poäng på 15 matcher är det

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 23-11-16 Hemma
SPOODI: dubbelgilla på Walli!!!!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Ranta och Södergran har bytt plats nu på träning

Sv: Silly season
Silly: Vet inte om jag är dum, men jag gillar alla spelare i MoDo.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Oregano på is själv för att ta igen träning
Uppladdat:

500x0-image_104.jpg


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: "Om Carl Lindbom varit frisk hade Djurgården spelat i SHL i år" sa just Jonas Andersson i svt.

Känns som det är lätt att glömma hur bra myhrenberg spelade mot oss.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
erjo: att modo dessutom varit sämre än dom "borde" varit är ju återigen skitsnack. kollade lite snabbt senaste säsongerna. har inte bemödat mig att kolla exakt när dom slutade vara junior och gick över till senior men är dom runt 20 eller yngre och spelat 5+ matcher åtminstone, ofta mer, har jag tagit med dom i listan. vill man vara så anal får man göra det med sin egen tid :)

jonsson, styf, styf, noren, umegård, jacobsson förra säsongen (nordin om man vill vara snäll)

lindewall, jacobsson, noren, styf, jonsson, nordin, styf säsongen innan

wallinder, lindewall, strömgren, arvidsson säsongen när ville nieminen lekte att han var hockeytränare (för övrigt minns jag inte att det var 13 poäng till väsby på kvalplats, kändes mer som 1...)

wallinder, wahlgren 1, wahlgren 2, linus pettersson, norlinder sista säsongen med hellkvist

op, walfridsson, l pettersson, norlinder, karlström, berglund, hedberg första säsongen med hellkvist

detta är dessutom borträknat spelare som fått en match eller två, där det finns många mer som lovric, stenman, timander mfl. har säkert missat massvis.

är det utöver det någon yngre spelare senaste åren som inte fått chansen i modo, lämnat och gjort supersuccé nån annanstans? nej? linus skager kämpar på i hockeyettan. nicolas muller kunde inte spela för modo eftersom han ville till ncaa. halmrast gör en halv poäng per match i norge.

vet inte hur mycket mer man kan begära?

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
ForzaMoDo1921: 2 poäng, helt sjukt starkt och faktiskt inte oförtjänt

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Rytter: roma och oregano! som vi alla visste!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jag ska se MoDo på plats i Jönköping på lördag! Vore väl fan om de inte vinner när man får se dom live första gången på åratal!

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
MoDo fortsätter att imponera och att ni ändå bara är några missade öppna kassar från att verkligen pressa Luleå för poäng säger mycket!

Det känns absolut som att ni kommer kunna undvika att behöva kvala er kvar.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: håller med,mannberg var verkligen en suverän spelare i sin roll som hjälpt modo hela tiden i det tysta! Stort tack Mannen.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Dagen till ära så kommer vi återigen att köra hymnen "Viljans Vackra Namn" inför nedsläpp. Nytt denna gång är att detta sker efter att spelarna kommit ut på isen, cirka klockan 17.56

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
SPOODI:

Lycka till ikväll, Luleå var riktigt bleka mot oss i Torsdags så dom är säkert revanschsugna men ni tar dom när ni spelar eran bästa hockey.

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
eltifoso: rolig grej, för mig iallafall, min chef är från karlstad, håller på färjestad. han valde att jobba hemma idag :)

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Sådär efter att sett matchen i efterhand. Fyfan vad jäv*a skönt. Trots fbkdomare. Vi kan när vi vill! Fyfan vilken jävla match. Fyfan vad starkt! 60 starka hockeyminuter! Impad av Modo! Kul och se andra steppat upp. Första får göra mål. Ohlssons krigarspeed och aps krigarjobb som är bara för gött att se. Så jävla snyggt mål av Niederbach med! Nu njuter jag! Hoppas vi har orken kvar inför lördag nu! Då kan man vara på plats och njuta! Goooo MoDo!

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Sigge: Det är vårt spelsystem som är vår trygghet och som gett oss poängen hittills, trots en till stor del allsvensk trupp.
Finns inte en chans att Karlin byter spelstil efter 2 torsk varav en är uddamålsförlust mot Växjö borta.

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Gavelo: En statistik man kan vara säker på är att du skriver alltid mycket vid förlust. Jag har ställt frågan förr och jag ställer den igen, du håller på timrå va?

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2023-10-19 Borta
Trilske: Låter som okunskap.

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2023-10-19 Borta
{9315}:

Fast vad spelat gjorda mål för roll?

I 7 av 11 matcher hittills har Modo tagit poäng mot lag som är tippade över oss i tabellen.
5 senaste har vi tagit 6/15 poäng mot lag som är tippade över oss. Bra?

Fan sluta sura efter en förlust och var glad för att vi gör en bra match. Spelar ingen roll om vi bara gör ett mål per match så länge vi vinner/tar poäng.
Fan var bitter man kan vara efter 7 år i dyngdiket.

Jag har är supernöjd med våra fem/sju/elva sista matcher.

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2023-10-19 Borta
KB: Förstår att Växjöborna heller går och ser innebandy än hockey.

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2023-10-19 Borta
Rytter: Känns som att det skall klagas bara för att det skall klagas !!
Spelar nog ingen roll hur bra MoDo spelar !

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2023-10-19 Borta
Borra ett nytt hål i arslet på domaren istället

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2023-10-19 Borta
Vi hann ju inte ens ta igenom oss 2 perioder med vår tilltänkta nya första kedja innan ni vill börja kasta omkring och skrika flopp på allt o alla. Ta det lugnt nu. Första matchen för vår nya första kedja ju!

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2023-10-19 Borta
FRANS-MICHAEL: Skönt att Ruohomaa är tillbaka. Vi får in mer kraft i den kedjan och det kommer att gynna O'Regan och Sampo. Det lär ju ta ett tag innan de synkar, men det får vi ta.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal: Lite bitterljuvt, gillar OP och den träning han lagt ner i sommar för att vara fit inför säsongen, han är en av få som kan grisa och vara riktigt fysisk.
Men det är tight i laget och vi måste ändå försöka ha det absolut bästa laget över 4 formationer.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
snowden: Israel har ockuperat och bombat Gazaremsan i omgångar sedan 1948, dom och Egypten styr importen dit så att dom alltid har det knapert. Hamas styr smugglingstunnlarna och tjänar mycket pengar på det som dom kan köpa vapen för, på bekostnad av befolkningen. Hamas är svin och Israel är svin.
Alla palestinier är inte Hamas och Alla israeler stöder inte Israels behandling av Palestina.

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 2023-10-14 Hemma
Esox: Näsén har visat sig vara grym alla tre höster som han varit här nu. Vore trevligt om han kunde hålla den nivån över en hel säsong.

Älskar att vi spelar vårt spel och inte anpassar det efter det till majoriteten defensiva SHL.

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 2023-10-14 Hemma
NuMo: Jag älskar Näsén. Hans mål 100%

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 2023-10-14 Hemma
Och Sam är spelklar. Spelar i morgon

...och Ruohomaa - om han själv fått bestämma. På dagens träning var han dominant. Hade lekstuga i smålagsspelet mot Walli och Södergran. Nu kommer MoDo spara honom en vecka till, men ändå.

Med Ruohomaa tillbaka kommer även Ranta förvandlas

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
Keriksson: Tikarna alltid en besvikelse.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Dundee: Personligen ser jag det som en svaghet om en förening ska behöva tigga till sej pengar från de som älskar dom mest.

Supporterinsamlingar bör göras restriktivt med oerhört bra skäl.

Bättre att stötta sitt lag på andra vis, köper osunt mycket onödiga supportersaker, om jag vet att pengarna går till MoDo. Har köpt säsongskort ibland, varit på 2 hemma-matcher typ.

Tiggeri känns som en osund förening, vilket Våran ledartrojka inte känns som

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa:

Produktion eller ej, Dickinsson håller för SHL. Han är stabil över hela banan och visat att han klarar nivån, haft lite otur med poängplockandet, en del klara målchanser och träffar i virket. Så med lite medstuds hade han haft 2-3 poäng till.

Inte orolig för Big Dick, tycker han visat att han håller i ligan så här länge och är viktig för vårt lag.

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 231003 Hemma
SPOODI: Inte detsamma för Timrå då?

Sen är det lätt att glömma, er kommun är faktiskt större än Timrås. Vi får inte några kommula bidrag från Sundsvall precis.

Större upptagningsområde? Javisst men vi har också lag som Giffarna i fotbollen att slåss med sponsorer om.

På så sätt har ni och Leksand lite större fördel. Allt kretsar kring hockeyn och inga andra föreningar att slåss om stora sponsorpengar om.

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 231003 Hemma
Nucky: Visste att den skulle komma. Men det är ju en klassiker, Modoiter som lever kvar i SM-guldet 2007 och när kommunen räddade Timrå från konkurs. Trodde vi levde i relativ nutid, men det gör vi tydligen inte!

"Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience."

· 216 ·

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB