1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507904 inlägg · 4189 ämnen

Sv: Silly season
{5647}: läste tennismatchen nedan och kom på mig själv att få samma känsla som när mina kids, 6 och 9 år tjafsar om ingenting. 😂😳😜

Sv: Silly season
SPOODI: Den stora avgörande frågan är hur spelare som Woods, Dickie, Aagard m.fl fixar SHL-hockeyn.
Och med det sagt förutsätter jag att alla nyförvärv ska motsvara förväntningarna.
Det är vad som behövs ifall vi ska slippa hamna på plats 13-14.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Hold your horses...
Jag är nöjd om vi slipper kval, för bara det är en rejäl bedrift i sådana fall.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7043}: pratar vi föreningars självbild, eller enskilda supportrars? Tycker Föreningen MoDo har en väldigt sund självbild, enskilda supportrar är dock som en flock höns, oerhört svåranalyserade. Gäller alla lag

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Spanskaryttarn: Jag vill minnas att ni fick kvala första året tillbaka och gången innan dess också, men då åkte ni direkt ur.

Jag tycker det blir direkt löjligt när någon tomte kommer och kaxar sig bara för att Timrå gjort en bra säsong i SHL för första gången på 15 år.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI: Experterna underskattar Karlin i båset, vi har värvat en grym målvakt. Dickinson har alla förutsättningar att bli nästa Tambellini, Woods gör sig nog bättre i SHLs styrspel, vi har en stabil grund med en vinnande känsla i gruppen från Allsvenskan.
Bernhardt + Rundblad, en skadefri Brickley, Niederbach som bara blir bättre (han är bara 20-21 år nånting)

Jag tror inte att MoDo kommer spela negativt kval till våren.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
DJ Hemp: Snyggt, och fördelen med keps som huvudbonad är ju att man troligen får spela vidare när man tappat den, är ju värre när hjälmen ramlar av.

Bortsett från en del reklamöverskott var denna tröja läcker
Uppladdat:

500x0-modo20222.jpg


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10081}: Fantastiskt initiativ! Har gjort likadant själv, men nöjde mig inte med 10, utan har köpt 100 årskort till socioekonomiskt utsatta familjer. Kommer bli en jobbig månad ekonomiskt för min familj, men det viktigaste är att jag gör det som känns rätt för MIG.

Vill inte heller avslöja mina metoder, men kan säga så mycket som att Expo har varit ett fantastiskt bollplank när det gäller att reda ut vilka som behöver ett årskort mest.

För även om MoDo-publiken ansågs vara fantastisk i slutspelet, måste vi våga titta oss själva i spegeln och inse att långt ifrån alla grupper är representerade i vår klack. MoDos läktare ska vara en naturlig plats för mångfald, samhörighet och gemenskap, och mina 100 årskort kommer huvudsakligen gå till individer som kan hjälpa till att stärka denna bild.

/Bad_Brett (han/honom)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Den här lilla samlingen är helt sjukt osannolik egentligen. Måste vara något unikt inom idrottsvärlden, inte bara hockeyn.

Hart: H. Sedin, Forsberg.
Conn Smythe: Hedman.
Calder: Forsberg.
Vezina: Ullmark.
Norris: Hedman.
Art Ross: D. Sedin, H. Sedin, Forsberg.
King Clancy: D. Sedin, H. Sedin.
Ted Lindsay: D. Sedin, M. Näslund.
William M Jennings: Ullmark.
Bill Masterton: Hedberg.

Sv: Silly season
{9233}: Vi pratar även om Norlinder med 6 NHL-matcher som en drömvärvning men är tveksamma till Sampo som är i samma ålder och har spelat 18 NHL-matcher.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Confusius: När man läser om alla föreningar som sköts som bananrepubliker blir man glad för vårt MoDo! Känns bra att vi har exakt rätt folk på alla positioner. Hela vägen ner från kung Widebro till vaktisar och alla eldsjälar i arenan.

Sv: Silly season
Costanza: Kul ändå att ingen (nästan) på forumet hade en aning om värvningen. Måste reta Madhawk och alla murvlar.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Ganska sjukt hur Löven år efter år knappt tappar nån till SHL när det gäller deras toppspelare !

Tänk om inte vi har gått upp, vi har ju blivit renskrapat på våra topp spelare igen !!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Ok, så SHL ska bestämma vad som är bäst för svensk hockey? Med detta sagt, vill du se en serie, typ Hockeyallsvenskan, där de mest besuttna lagen(Brynäs,AIK,Djurgården) får betydligt mer pengar än de fattiga kusinerna från landet? Du tror inte att det dödar intresset rejält, om ett redan stort gap fördjupas genom att lag med fler supportrar får merparten av pengarna?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Grattis till SHL-platsen även här på HS! Har bedrivit lobbyverksamhet ett tag nu för att ni skulle få den. Därmed slipper man skifta till HA varenda gång man ska läsa i ert forum 👍

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI: Löven åker förmodligen i semin igen nästa år. Stråhlen har inte de verktyg som krävs för att få ut max av sitt lag. Deras lag är fullt av spelskickliga och lättviktade forwards men trots det vill ledarteamet spela en fysisk raggarhockey. Tror det är dags att dem inser vilket material dem har och spela därefter

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa: Som Costanza säger det finns några att välja på, men denna är riktigt bra:
cdn2.cdnme.se/1012839/9-3/fu_lr4jwcaypkec_644ffaa99606ee6b5bc07bd3.jpg

Sv: Silly season
Costanza:
Har man gjort ett antal matcher i NHL så ska man nog klara av och spela i en defensiv roll i SHL också. Och klarar sig Per Svennson i SHL så klarar nog Brickley av det också?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Saleva: Nästan som att tryggt vinna en game 7 med 4-0 :D

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Ser att Videll är tillbaka i träning. Skönt. Märkligt ändå att Karlin/Gradin säger åt Niederbach att spela lite tuffare och sen går KB-killen ut och nästan dödar HA:s bäste center i nästa byte. Vågar Dalle & Lander ens möta liemannen Theodor kommande säsong?

Sv: Silly season
– Det var ingen som trodde på oss i VM. Det är nog inte många som tror på Modo i vinter heller och det passar oss bra, säger Kristians Rubins.

Sv: Silly season
SPOODI: Just att leva på att vara från stan är ju inte det sämsta. Det finns ju en risk att vi åker ut. I ett sådant scenario vore det bra att alltid välja att satsa på vår lokala förmåga framför någon annan som möjligen är snäppet bättre. Ingman skulle stanna om vi åker ut och vara viktig att ha om vi skulle starta om i Allsvenskan.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
DIF har inte ens sålt 2000 säsongskort.
Natt och dag gubben.

Sv: Silly season
"Daniel Brickley har kontrakt och kommer att spela här. Nick Halloran har inget kontrakt med oss och kommer inte att spela här. Vad gäller Marcus Vela håller vi på att utvärdera om vi kan få in honom i truppen eller inte, men i nuläget har han kontrakt, säger han."

Jag gillar att vi behåller Brickley. Hade också inte haft något emot att behålla Vela heller. Men det finns inte riktigt plats i kedjorna.

Sv: Silly season
Lelle_99: Ska vi värva en spelare som FBK värvat denna säsong och riskerar tappa till NHL?
Ja lyckas Hinken med det ska han fasiken ha en staty :D

Du läste inte nyheten va? ;)

Sv: Silly season
Golden boy : Oerhört svårt att sia om Letter, tyvärr.
Men om man ser till helheten:
-Bra ålder
-Ordentlig storlek
-Gör ett kanonfint VM
-Har mycket erfarenhet av spel i Sverige och på stor rink.
-Förmodligen inte dyr

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Intressant att Ros var den enda som hade MoDo på andra plats... Dicken briljerade med att tippa BIK Karlskoga före MoDo.

Sv: Silly season
Jan-Erik : En avgörande skillnad, i mina ögon, är att Ruohomaas rutin faktiskt tillför något som dagens Modo saknar.

Fjolårets HV71 hade 16 spelare som var äldre än 30 år.

Dagens Modo hade bara 3 innan denna värvning: Wahlberg, Rundblad och Adam P.

Killar på väg upp i karriären har vi däremot ett imponerande utbud av, och de kommer behöva mentorer i SHL.



Sv: Silly season
Tarasov: Rätt bra timing om Timashov skulle återvända till Ö-vik nu. Killen är fortfarande ung. Gillar att MoDo bygger med spelare som vill uppåt.

Sv: Silly season
M Horava: Arvidsson mot Marenis. In Hinken we trust.

Sv: Silly season
Randy Marsh: jag hade gärna behållit Vela.
Han gör sitt jobb varje dag. Han är bra på teka o kan tänka mig att gan fungerar längre ned i ett SHL lag.

Sv: Silly season
Silly:

Enligt Mattias Persson på ÖA så hamnar inte Olkinuora i Bern. De ska ha gjort klart med en annan målvakt. Känns som att det blir Modo nu.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jan-Erik :

Perfekta värdemätare helt enkelt. Kan knappt bärga mig. Alltjämt glad över att vi äntligen har samma seriestatus på nytt. Högsta möjliga dessutom. Ordningen är återställd.


Sv: Silly season
Hockeycorner tippar oss 12:a. Timrå utan en Bernie hamnar 10:a.

Sv: Silly season
Nucky:
Sa i våras att vi skulle vara uppe i SHL inom 5 år fick rätt

Sv: Silly season
Bad_Brett:

Jag tycker Lassi känns intressant. Bra ålder så det kan hända mycket närmaste åren med.

Säsongen han hade 94% i ligan och 1.38 GAA skojar man inte bort.

Senaste är 1.85 GAA och 92%, det är fina stats med tanke att han är registrerad för 52 matcher. Verkar tåla hög belastning på matchandet.

Nackdelen är att han är oprövad utanför Finland, dock har han erfarenhet från landskamper där han inte gjort bort sig.

Drömmen vore ju Lassi + ett etablerat namn, men det har vi nog varken råd med eller lyckas attrahera första året i SHL.

Sv: Silly season
{9682}: Har du blivit uppflyttad till att ratta twitter-kontot?
Uppladdat:

500x0-img8090.jpeg


Sv: Silly season
Tarasov: Jag är 98% säker på att Norlinder spelar i MoDo till hösten. Hört vissa saker från folk nära Norlinder. Men visst får karln ett bra tvåvägs kontrakt så blir det nog inte MoDo.

Sv: Silly season
{10015}: läste Biks presentation av Filip. Och blev egentligen inte besviken över hur han uttalade sig men...

Har inte Sveningsson fått otroligt med chanser av karlin och co?
Krävdes att han skulle bli skadad för att nu då Vela skulle komma in i den kedjan och göra både Nieder och Halloran bättre.
Och pp tid och allt?
Sen gå ut och klaga på att man inte haft förtroende och inte fått chansen?
Tycker det är märkligt.

Sv: Silly season
Tigerhjärta: Tycker ni borde knipa Mannberg. På papperet en sjukt tråkig värvning, men defensivt förmodligen vår bästa ytterforward. Knappt ett enda misstag där och han jobbar alltid hårt. Skadad i slutspelet och kunde inte träna, men var alltid en trygghet och gjorde det möjligt för Södergran att glänsa.
Jag tror ni kommer att ha tillräckligt framåt ändå, så en defensivexpert kommer definitivt behövas.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Adam Reideborn är ett riktigt rövhål på alla sätt och vis… www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/3Ez6W0/khl-adam-reideborn-uppges-lamna-cska-moskva

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9682}: För 1 poäng.

Sportchef Per Kentää pluggar just nu engelska eftersom större delen av laget inte kan svenska

Sv: Silly season
erjo: tänk dig en 4e då med Draisaitl, OP och en hårt gnuggande Anders Söderberg!

Sv: Silly season
wesslan: Bernie-Norlinder hade varit roligt att se ihop i SHL. Fan va antiVäxjö det hade varit.

Sv: Silly season
Monno: MoDo kommer att förändra SHL till en rolig liga igen. Snart vill alla spela som oss. Sen har jag ingen aning om hur vi kommer att spela, men vi är ju MoDo!

Sv: Silly season
Gavelo: skönt att veta att du inte har ändrat dig nu när modo mot all förmodan gick upp :)

Sv: Silly season
JonathanF:
Vi kanske kan lugna oss lite med sågningarna innan vi ser slutprodukten.

Vi kan dessutom inte bryta med en massa spelare innan vi har några nya klara. Nu kom Walli ja då finns det inte plats för Mannberg, betyder inte att andra spelare inte kommer få gå men kanske vi skall ha klart med någon ny först.

· 219 ·

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB