Föregående · 220 · Nästa
Sv: Silly season
Greg P: hur kan man bli årets sportchef i en förening som inte har som affärsidé att ta in dyra importer och inte ge vare sig junior eller damhockeyn en värdig plats i föreningen.
+ 8
Sv: Silly season
Man tycker ju synd om Emil och David som tvingades ta sig ner till GBG efter firandet…
+ 8
Sv: Silly season
SPOODI:
Det tror inte jag, tror det kommer bli första gången på riktigt länge dom kommer ha tålamod, tror även att om MoDo skulle hamna toksist och åka ur kommer Gradin / Karlin få fortsätta.om dom själv vill.
Det tror inte jag, tror det kommer bli första gången på riktigt länge dom kommer ha tålamod, tror även att om MoDo skulle hamna toksist och åka ur kommer Gradin / Karlin få fortsätta.om dom själv vill.
+ 8
Sv: Silly season
{10015}: Han är bitter som vanligt. Vela var nyttig som fasen, men nog var Niederbach ett tillskott som verkligen betydde en hel del. En frisk Brickley var också bra och Halloran en joker.
Vår förstafemma duger som tredje skriver han. Som JJ, Karla och Tambelli då. Tror att om Woods och Dickinson får en riktigt bra försäsong kommer de spela i topp två.
Vår förstafemma duger som tredje skriver han. Som JJ, Karla och Tambelli då. Tror att om Woods och Dickinson får en riktigt bra försäsong kommer de spela i topp två.
+ 8
Sv: MoDo tar sig upp till SHL och det var på tiden!
Instämmer i hyllningskören. Grattis till SHL-platsen Modo!
+ 8
Sv: MoDo tar sig upp till SHL och det var på tiden!
Rurik: Borde vi bänka Ztorken och Dundee nästa säsong? De känns ju iskalla 🥶
+ 8
Sv: MoDo tar sig upp till SHL och det var på tiden!
dempa: Måste ge en enorm eloge till både Krüger och Garpen. Märks att de är två väldigt bra människor. Inga undanflykter eller bortförklaringar, utan de är ärliga med att vi enkelt var för bra sjunde matchen. Det är stort att kunna förmedla det så tätt inpå.
Klasen däremot... Har svårt att avgöra ifall han försöker vara lustig eller om hsn faktiskt är så där dryg...
Klasen däremot... Har svårt att avgöra ifall han försöker vara lustig eller om hsn faktiskt är så där dryg...
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Så här skriver en löven supporter på twitter
Kan vi snälla slippa umebor som ”håller på Löven i HA men på Modo i SHL” framöver?
Eller är det för mycket begärt?
Hehe snart så börjar dom köra hockey bussar från Umeå igen
Kan vi snälla slippa umebor som ”håller på Löven i HA men på Modo i SHL” framöver?
Eller är det för mycket begärt?
Hehe snart så börjar dom köra hockey bussar från Umeå igen
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Kollar om matchen, nu blir det än mer uppenbart varför denna match var så sjukt avslappnande att titta på. Jag skulle säga att i princip varje enskild spelare gör en jävulskt homogen insats. Det åks skridskor, det vinns 1:a puckar, 2:a puckar det är distinkt i alla zoner. Det är så sjukt kul att det är den här gruppen som tar oss upp i finrummet! Seriens bästa Lag vann!
+ 8
Sv: GRATTIS ALLA MODO FANS
Bad_Brett:
Apropå svagt psyke…. Skippade matchen kollar nu Dickinson nyss utvisad hoppas vi reder ut BP
Apropå svagt psyke…. Skippade matchen kollar nu Dickinson nyss utvisad hoppas vi reder ut BP
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Bad_Brett:
Jävligt fint skrivet det där. Du vet vad hockey handlar om. Oavsett vilket lag man håller närmast hjärtat. Är glad att man ännu lever och kan läsa det där. För jag har haft mina mörka stunder också ska du veta. Och har dem ännu i denna dag. Men när ett lag som MoDo bryter mönstret blir man bara så där glad på riktigt.
Jävligt fint skrivet det där. Du vet vad hockey handlar om. Oavsett vilket lag man håller närmast hjärtat. Är glad att man ännu lever och kan läsa det där. För jag har haft mina mörka stunder också ska du veta. Och har dem ännu i denna dag. Men när ett lag som MoDo bryter mönstret blir man bara så där glad på riktigt.
+ 8
Sv: Silly season
Öppna Stor-Plånkan, Gradin!! Kanonmatch av grabbarna ikväll. Imponerad som faaan!!
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
L.Plomeros:
Plockar fram de sista Norrlands Djup ur kylskåpet jag. De som inte blev urdruckna igår. Som en hyllning till MoDo. Nästa år är det Brynäs som ska upp ur träsket. Ville ha kvar Malmö för att kunna fortsätta se Timrå härnere och då blev det på bekostnad för Gävle, men de är välkomna tillbaka om ca ett år. Betvivlar att de kommer att misslyckas med det.
Plockar fram de sista Norrlands Djup ur kylskåpet jag. De som inte blev urdruckna igår. Som en hyllning till MoDo. Nästa år är det Brynäs som ska upp ur träsket. Ville ha kvar Malmö för att kunna fortsätta se Timrå härnere och då blev det på bekostnad för Gävle, men de är välkomna tillbaka om ca ett år. Betvivlar att de kommer att misslyckas med det.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Man är blockerad på Timrå-forumet för att någon skitnödig jävel tog åt sig. Men grattis igen MoDo !!! ❤️❤️❤️
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Monno: Någon förvånad att man måste scrolla ner en bit på Aftonbladets förstasida för att kunna läsa nåt om matchen? Hade DIF haft 4-0-ledning hade man fått fram en FET blaffa direkt.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{10015}:
Men vi skulle ju bänka den där jävla dansken!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men vi skulle ju bänka den där jävla dansken!!!!!!!!!!!!!!!!!
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Greenwolper:
Fatta vad "B" o vara typ FBK supporter o aldrig få eller fått uppleva den här ångesten....
Dom kommer aldrig ha möjligheten att uppleva "sann" eufori....
Fatta vad "B" o vara typ FBK supporter o aldrig få eller fått uppleva den här ångesten....
Dom kommer aldrig ha möjligheten att uppleva "sann" eufori....
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Sawchuk: Jag ser alla tidigare misslyckanden som steg närmare framgång. Precis som guldet -07. Det är nära nu. Det är Modos år.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Robin Ztorken L: Alla pratar om pressen på Modo. Hur tror ni pressen är på Djurgården? För de gäller det betydligt mer, de vet om att misslyckas de i år kommer de att förmodligen få en tids ökenvandring. Deras spelarbudget kommer drastiskt att dras ned till nästa år. Har varit positiv hela matchserien, vi är det bättre laget och kommer att visa det ikväll. Ikväll njuter vi, ha en positiv attityd så blir det bra.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{10015}:
Du får göra som Nubben i Timrå. Vandra på gatorna runt Arenan.
Sett alla matcher mot DIF, och då jag tycker det är spännande trots att jag bara är åskådare från sidan.
Lycka till nu, ett klassiskt Surströmmingsderby till hösten skulle smaka fint.
Du får göra som Nubben i Timrå. Vandra på gatorna runt Arenan.
Sett alla matcher mot DIF, och då jag tycker det är spännande trots att jag bara är åskådare från sidan.
Lycka till nu, ett klassiskt Surströmmingsderby till hösten skulle smaka fint.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Rejal: Leafs gick vidare i en matchserie idag, är det ett tecken?
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Ge Kruger några varma tryckare vid sargen så lär han nog sitta resten av matchen.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Saleva: Ska man gå upp ska man gå upp på hemmaplan. Det är sen gammalt. Dessutom röddag på måndag. Ni lär väl gå 10-15 miljoner + i slutspelet med er till nästa år. Tänk positivt och gilla läget.
Hade tagit de här alla dar i veckan som Lövare.
Hade tagit de här alla dar i veckan som Lövare.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Mest less igår kväll. Vaknade med en bra känsla ändå. Riktig finalmatch väntar i Hockeyhuvudstaden imorrn. Fixar MoDo inte detta så ska vi gratulera DIF tillbaka till SHL. Vinner vi så blir det galet! Episkt läge...
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Snacka om poetisk rättvisa om ni skulle fixa det till slut, men ska erkänna att jag satt med fingret till fjärrkontrollen och bara väntade på att trycka av om det trista - som nu också hände - skulle ske. Vet inte om man pallar med en sjunde match nu på söndag, men kanske det är möjligt att repa lite mod i och med den där grillfesten imorgon. Känner bara en ändlös tomhet i nuläget. Hatar att nästan alla jävla hockeysäsonger ska sluta i besvikelser. Finns några undantag, bland annat när ni lurade LHC på guldet 2007, men de är fan inte särskilt många.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
modomille: Lyckas vårt lagbygge vinna över Djurgården i bäst av 7 så är det fan en bragd. Inget talar för att DIF är bättre förutom möjligtvis självförtroendet bland supportrar. De har mycket mer att förlora och jag fattar inte varför alla Modoiter missar vad som håller på att hända. Allsvenska Modo är 1 hemmaseger från en bragd. Älska läget för fan.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Robin Ztorken L: Plötsligt känns det som att Djurgårdsspelarna känner att dom har allt att förlora. Lite som för oss förra matchen. Hoppas Modo känner att dom kan ösa lite mera framåt och chansa lite. Enda vi kan förlora är att det blir en sjunde match. Kör Modo KÖÖÖR
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Jag fick just en briljant idé:
Låt oss säga att oddsen för att Djurgården vinner i morgon är 1,75 x pengarna och 2,00 x pengarna på söndag. Om 1000 MoDo-supportrar jinxbettar 1000 kronor vardera i morgon och sedan jinxbettar hela den eventuella vinsten på söndag, då blir den totala vinsten 3,5 miljoner. Sedan plockar vi tillbaka insatserna och donerar resten (2,5 miljoner) till modotillshl.nu/.
Så enligt scenario #1 betalar vi 1000 kr vardera för att MoDo ska gå till SHL, och i scenario #2 får MoDo 2,5 "fria" miljoner till nästa års allsvenska bygge.
Briljant, inte sant?
Låt oss säga att oddsen för att Djurgården vinner i morgon är 1,75 x pengarna och 2,00 x pengarna på söndag. Om 1000 MoDo-supportrar jinxbettar 1000 kronor vardera i morgon och sedan jinxbettar hela den eventuella vinsten på söndag, då blir den totala vinsten 3,5 miljoner. Sedan plockar vi tillbaka insatserna och donerar resten (2,5 miljoner) till modotillshl.nu/.
Så enligt scenario #1 betalar vi 1000 kr vardera för att MoDo ska gå till SHL, och i scenario #2 får MoDo 2,5 "fria" miljoner till nästa års allsvenska bygge.
Briljant, inte sant?
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
SPOODI:
Man vänjer sig efter ett tag lövare dyker mest upp när vi förlorat eller när det går dåligt. Förutom klåparna då
Man vänjer sig efter ett tag lövare dyker mest upp när vi förlorat eller när det går dåligt. Förutom klåparna då
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Laban: idioten misshandlade ju Bernhardt, så marcus kan dra åt helvete
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{9682}: Hörde att Stoppel skaffat Covid medvetet, så om Djurgården ligger pyrt till i början av tredje kommer han att hosta lite här och var, så ett hemligt möte med ligaledningen stoppar serien av smittoskyddsskäl och startar om serien från scratch i början på juni.
Då har även Djurgården fått tillstånd att tillsätta domare i hela serien., utan saklig grund och helt utan Gradins vetskap.
Fair business
Då har även Djurgården fått tillstånd att tillsätta domare i hela serien., utan saklig grund och helt utan Gradins vetskap.
Fair business
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
JoJo2613: Jag är så inåt helvetet nervös för imorgon. Jag har inte fungerat som människa på hela dagen, levt i ett vakuum kan man säga. Det här är det enda jag kan jämföra med när man fick sitt första barn. Jag skäms inte att säga att det här är exakt lika nervöst men under en längre tid. En förlossning pågår sällan i tre dygn.
Snälla Modo, förlös mig från detta helvete imorgon kväll 🙏
Snälla Modo, förlös mig från detta helvete imorgon kväll 🙏
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{9682}: :) han är inte ensam, min arbetsplats med ca 200 pers består av två Brynäsare, två Luleå, jag och en till är modoiter, resten är fanatiska leksingar. Men just nu får man faktiskt mycket ryggdunk och pepp, de allra flesta håller på Modo.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Nu har jag säkert lyssnat på för mycket om 4e matchen mellan DIF och Modo, är väl lite chockad själv över vad som egentligen hände men jag hör överallt vart jag kollar att folk säger, "Vi gjorde 6 mål, då ska man vinna matchen", hela tiden hör jag detta och visst jag håller väl med om att gör man så mycket mål i en FINAL så ska man stänga matchen igår. Det jag återkommer till varenda gång jag hör detta är att Modo gjorde ju 7 mål men inte fan hör jag det? Det är alltid att DIF gjorde tillräckligt för att vinna men Modo vann. Är det jag som läser in fel i detta?
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
mattias - 74: Morgondagens match är på intet sätt en måstematch för MoDo, det är det för DIF.
Därför tycker jag absolut pressen ligger hos dom
Därför tycker jag absolut pressen ligger hos dom
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hompa90: 98% av jordens befolkning håller på Modo, resten ljuger ;)
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Rytter: Ja, känns som att det är dags för:
"Djurgårdens jättesmäll om de inte går upp - här är listan över stjärnorna som är förlorade.
- Det vore en fullkomlig katastrof om vi inte går upp; Vi kommer behöva göra ordentliga nerskärningar och dra åt svångremmen i åratal framöver, säger en källa inom klubben."
Adam, vi vet att du kan!
"Djurgårdens jättesmäll om de inte går upp - här är listan över stjärnorna som är förlorade.
- Det vore en fullkomlig katastrof om vi inte går upp; Vi kommer behöva göra ordentliga nerskärningar och dra åt svångremmen i åratal framöver, säger en källa inom klubben."
Adam, vi vet att du kan!
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
puffe: Såhär nervös har jag nog inte varit sen slutspelet startade trots att vi har 3 matchbollar.
Går vi upp så är det en större bedrift än när vi tog Sm guldet senast, denna gången möter vi ett lag som haft betydligt bättre förutsättningar än oss.
Går vi upp så är det en större bedrift än när vi tog Sm guldet senast, denna gången möter vi ett lag som haft betydligt bättre förutsättningar än oss.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{7426}: MoDos omklädningsrum verkar väldigt sammansvetsat med ett uppdrag. Gänget köttar på enligt plan mot en väldigt bra motståndare. Klippet med Vela på Twitter då han sänker två DIFare gör mig glad i grishjärtat.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Pust….ville inte skriva något under matchen igår för att inte jinxa något. Men det räckte med tanken tydligen.
Men satan i gatan vad jag var imponerad över laginsatsen första 40. Vi spelade med hög press, störde DIF i allt de företog sig och det som skapades tog Guden hand om. Framåt hade vi flyt och lite tur i avsluten, men konstigt nog får man mer tur ju hårdare man jobbar! Nu blev mycket av eftersnacket om Krüger och raggarhockeyn i tredje, men det är verkligen urstarkt att stå emot trycket och lämna huvudstaden med två vinster.
Nu stänger vi på onsdag tycker jag!
Men satan i gatan vad jag var imponerad över laginsatsen första 40. Vi spelade med hög press, störde DIF i allt de företog sig och det som skapades tog Guden hand om. Framåt hade vi flyt och lite tur i avsluten, men konstigt nog får man mer tur ju hårdare man jobbar! Nu blev mycket av eftersnacket om Krüger och raggarhockeyn i tredje, men det är verkligen urstarkt att stå emot trycket och lämna huvudstaden med två vinster.
Nu stänger vi på onsdag tycker jag!
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{7639}: Herrejösses vilken match blod svett och tårar ett stort Grattis och hoppas att ni fixar det. Ett stort lycka till.🙌🙌🤩
+ 8
Föregående · 220 · Nästa


Se nu till för fan att skaffa en bra första line, och bygg ett spel som gör att ni siktar på en 12/11 plats. Detta året bytte vi ut halva truppen och 3 tränare för att lyckas. 😅
Vill se en youtube video likt denna nästa säsong med titeln: ”MoDo tillbaka för att stanna 23/4”
youtu.be/c1Ge5Pvkm4I