Föregående · 224 · Nästa
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24
Trilske: Rahimi filmar faktiskt mest av alla. Minns framförallt hur pinsamt det blev när han kastade sig nära Sveningsson ifjol.
Dock såg den första illa ut för Ingman.
Dock såg den första illa ut för Ingman.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24
Jag hoppas Pettersson får en kännbar avstängning, Ingman ska skämmas, Brickley skulle inte fått matchstraff och Danielsson hoppas jag blir avstängd i efterhand.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24
BigBagenda: tar gärna en analys av Danielssons spearing. Vad känner du i den situationen? :)
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24
Bad_Brett:
Haha han kan inte förklara femman på Brickley. Vilken jävla förklaring han försöker med, står och stammar och kan inte förklara nått.
Haha han kan inte förklara femman på Brickley. Vilken jävla förklaring han försöker med, står och stammar och kan inte förklara nått.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24
{7639}: Sjukt trött på domare som så fantastiskt usla. Herregud, måste finnas bättre än de som dömer allsvenskan. Lückner var fantastisk coach för oss men, nu när han blivit senil kanske han skall plockas bort från sin ”expertroll” på cmore.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24
Helt sinnesjukt hur domarna kan hålla fast att det ska vara en femma efter att ha fått videogranska det.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Robin Ztorken L:
Största problemet är väl att många lever kvar i villfarelsen att Brickley är värvad som en offensiv pjäs när han först och främst är värvad för att vara tung att möta i försvarzon, med viss offensiv uppsida.
Om han levererar i den offensiva delen är det bara en bonus.
Största problemet är väl att många lever kvar i villfarelsen att Brickley är värvad som en offensiv pjäs när han först och främst är värvad för att vara tung att möta i försvarzon, med viss offensiv uppsida.
Om han levererar i den offensiva delen är det bara en bonus.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Det var roligare när du raljerade om Modigs. Det här känns redan ganska tröttsamt.
+ 8
Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Trilske: Fördelen är att om man tar sig ur en riktigt tung period, så brukar man få en fantastisk känsla i gruppen. Man har rensat luften, insett vad man behöver göra för att vinna och man blir helt enkelt mer förberedd på en motgång om det går tungt i slutspelet.
Hade allt bara varit en motorväg till slutspelet, kan man faktiskt få en backlash om det då plötsligt inte går som man vill.
Det känns som att MoDo inte vinner på högst individuell skicklighet, utan det måste till ett kollektiv. Vi är nog laget som bäst av alla hanterar högst tempo, vilket gör det oerhört viktigt att vi orkar och klarar att driva upp tempot. Låter vi andra diktera villkoren, som när SSK får det till en fysisk kamp, Löven får det till en shootout vid OK Coral eller DIF drar ned tempot och spelar tight. Då är vi inte alls bästa laget.
Hade allt bara varit en motorväg till slutspelet, kan man faktiskt få en backlash om det då plötsligt inte går som man vill.
Det känns som att MoDo inte vinner på högst individuell skicklighet, utan det måste till ett kollektiv. Vi är nog laget som bäst av alla hanterar högst tempo, vilket gör det oerhört viktigt att vi orkar och klarar att driva upp tempot. Låter vi andra diktera villkoren, som när SSK får det till en fysisk kamp, Löven får det till en shootout vid OK Coral eller DIF drar ned tempot och spelar tight. Då är vi inte alls bästa laget.
+ 8
Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Tyler Durden: Problemet för Halloran i mitt tycke är att han nästan inför varje match får en ny kedja, vilket kommer leda till att ingen kemi kommer kunna byggas upp
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Laddar inför Vita Hästen och bortastå igen,
En av de bästa helgerna på många år, hockeymatch och bortastå både på en fredag och lördag :)
Laddar inför Vita Hästen och bortastå igen,
En av de bästa helgerna på många år, hockeymatch och bortastå både på en fredag och lördag :)
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Dexter : Snacka om idiotiskt beteende av supportrar att inte kunna ha ens uns av vett och impulskontroll.
Det är ju inte direkt att spelarna läser allt trams som uttrycks och tänker "gud vilka grymma supportrar vi har, sen kan gå in och vilja ge 110 för dem". Snarare sådant suppoter beteende mer skapar känslan att, man går in och gör vad man ska för sin lön osv. Så ni som gnäller har säkert del i att det ni gnäller på fortsätter.
Oavsett om spelarna borde eller inte borde vara inne på sociala medier etc. Så är det kanske eller inte. Men när man inte själv kan bete sig på online forum och ha vett i sina kommentarer och inlägg, bör man kanske börja med att själv hantera sitt beteende och relation till sådana medier innan man ska säga hur andra ska bete sig.
Det är ju inte direkt att spelarna läser allt trams som uttrycks och tänker "gud vilka grymma supportrar vi har, sen kan gå in och vilja ge 110 för dem". Snarare sådant suppoter beteende mer skapar känslan att, man går in och gör vad man ska för sin lön osv. Så ni som gnäller har säkert del i att det ni gnäller på fortsätter.
Oavsett om spelarna borde eller inte borde vara inne på sociala medier etc. Så är det kanske eller inte. Men när man inte själv kan bete sig på online forum och ha vett i sina kommentarer och inlägg, bör man kanske börja med att själv hantera sitt beteende och relation till sådana medier innan man ska säga hur andra ska bete sig.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Såklart, Jens stod med klubban i isen och noterades för 101 poäng på 92 matcher i Timrå , han har även stått med klubban i isen 27 gånger på 39 matcher i finska ligan som nog får anses som snäppet bättre än Allsvenskan.
Sen att du tar upp varför han flyttade till Finland har väl absolut inget med diskussionen att göra, jag påpekade att han är en toppvärvning till Löven och du påstår att han inte är speciellt bra.
3p efter första matchen, börjar ganska dåligt för din del.
Sen att du tar upp varför han flyttade till Finland har väl absolut inget med diskussionen att göra, jag påpekade att han är en toppvärvning till Löven och du påstår att han inte är speciellt bra.
3p efter första matchen, börjar ganska dåligt för din del.
+ 8
Sv: Silly season
Vill uppmana er alla om att njuta av de närmsta timmarna för att om vi ej tar minst 2 poäng ikväll så kommer man vara jävligt bitter. Resten av helgen.
+ 8
Sv: Silly season
{10015}: som agenten sa, det måste vara en klubb som passar Axel och hans principer. Principerna gissar jag innebär att då faller Löven bort för alla som spelat i Skellefteå. Kanske han vill komma hit i stället, återförenas med AP och stoppa Löven I stället?!
+ 8
Sv: Silly season
Greg P: Vasa Sport äger han ja, men spelaren i sig har all rätt till att neka att gå till lag som han inte vill spela för osv. Gäller samma när det kommer till Utlåning inom den finska ligan med.
Det har inget med hur agenten sköter detta, detta har med hur Vasa försöker sköta det nu.
Det har inget med hur agenten sköter detta, detta har med hur Vasa försöker sköta det nu.
+ 8
Sv: Silly season
hockey_21: Och lövarna trodde Lööke valde löven före SHL-lag av andra anledningar än pengar. :-)
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Mora IK : 2023-02-11
Gavelo: Tur att slutspelsplatserna delas ut baserat på hela säsongen då och inte januari månad plus någon vecka.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Mora IK : 2023-02-11
Gavelo: Gör som Madhawk förslog och lägg upp 2 miljoner för Högberg annars. Ge Linköping 1 miljon sedan Högberg 1 miljon om vi går upp. Problemet löst och vi har SHLs bästa målvakt.
+ 8
Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Bad_Brett: Ärligt talat är du själv arketypen för förlorarmentalitet för mig. De som vägrar se en spade för en spade, utan istället väljer att hylla motståndarna när de i realiteten är rätt utspelade.
Tror du att spelare som Sudden, Foppa, Lidström skulle i tredje sagt. Lägg ned vi är sämre, eller hade de valt att se det som att det är vi som skapar chanserna. Nu vänder vi den här skiten.
Tur att det var Foppa och inte du som var med när Finland ledde med 5-1.
Tror du att spelare som Sudden, Foppa, Lidström skulle i tredje sagt. Lägg ned vi är sämre, eller hade de valt att se det som att det är vi som skapar chanserna. Nu vänder vi den här skiten.
Tur att det var Foppa och inte du som var med när Finland ledde med 5-1.
+ 8
Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Bad_Brett: Get a life cry baby. Jag har hängt här sedan nedflyttningen, men följt MoDo sen 60-talet. Jag skriver sällan men förvånas, framförallt i år, över detta negativa fokus. Vi leder serien och har gjort så snudd på hela säsongen, ett år då experter här tippade oss fyra eller top sex. I år har vi ett komplett lag till skillnad från 2015 och framåt. Visst nu är vi jävligt ineffektiva, men det är ju knappast så att alla tappat alla skills. Så nyktra till och blicka framåt. Kanske en final på riktigt. I så fall första sen vi föll ned.
+ 8
Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Bad_Brett: Du är ganska ensam om att tycka det. Det är bara målen de är effektivare pä. Spelmässigt tycker jag att de är rätt dåliga. De sköt endast 15 skott på mål under en hel hemmamatch, och även om spelarna i intervjun säger att de vill lyfta upp spelet så är spelet nästan undantagslöst där Löven inte vill spela. De orkade inte ens följa gameplan att få ned spelet djupt, utan spelade igelkottförsvar värdigt Västervik.
+ 8
Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Tarasov:
Jag är jävligt missnöjd med att vi inte tar poäng, men nöjd över spelet. Detta är inte ett lag som är i en svacka längre.
Vi har stigande form och tycker Bernhardt ska ha cred idag, han skötte sig bra.
Helt ärligt har ju inte alls löven i närheten av samma lägen som vi har. Andersson själv säger ju att deras målvakt står på huvudet idag med några sjukt bra räddningar.
Vi saknar såklart Dick och Aagaard som vågar gå in på mål, det hade kunnat göra skillnad idag.
Nej jag är inte orolig än, vår form är stigande och får vi bara upp dickinsson och Woods i form tror jag vi slår löven i slutspelet. Har svårt att se de orka stå emot ifall matcherna ser ut såhär.
Vi är ett bättre LAG med bättre system och det tror jag kommer märkas i slutspelet.
Jag är jävligt missnöjd med att vi inte tar poäng, men nöjd över spelet. Detta är inte ett lag som är i en svacka längre.
Vi har stigande form och tycker Bernhardt ska ha cred idag, han skötte sig bra.
Helt ärligt har ju inte alls löven i närheten av samma lägen som vi har. Andersson själv säger ju att deras målvakt står på huvudet idag med några sjukt bra räddningar.
Vi saknar såklart Dick och Aagaard som vågar gå in på mål, det hade kunnat göra skillnad idag.
Nej jag är inte orolig än, vår form är stigande och får vi bara upp dickinsson och Woods i form tror jag vi slår löven i slutspelet. Har svårt att se de orka stå emot ifall matcherna ser ut såhär.
Vi är ett bättre LAG med bättre system och det tror jag kommer märkas i slutspelet.
+ 8
Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Bad_Brett:
Tycker det är lite losermentalitet att hoppas på nästa år.
Tycker det är lite losermentalitet att hoppas på nästa år.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
twitter.com/SHLsituationer/status/1621889994796285953 bara kolla på detta , så kan ni säkert undra lite mer om hur BIK kunde få sitt mål godkänt men inte detta
En av domarna som har idag är den samme ni hade igår
En av domarna som har idag är den samme ni hade igår
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Malmö blir bortdömda för att klubban från Emil Sylvegård snuddar Ortio. Nä MoDo blev inte alls rånade igår.. Inte bitter.
+ 8
Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Dundee: Gnälls varje match på domarna? Har du varit här senaste 3 månaderna. Gnälls sällan på domarna här, åfan att man gnäller en match. Kollade du på matchen idag så är det orimligt att du skriver detta. Vi förlorar bara pga domarna idag.
+ 8
Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Dundee: Jag tänker att vi skapar en hel del. I andra perioden såg det mindre bra ut.
Tredje såg bra ut, vi dominerade hela perioden, men många av våra vanliga målskyttar är under isen. Vi får arbeta väldigt hårt för våra mål, snart börjar det studsa med oss igen för spelmässigt sett under 60 minuter dominerar vi matchen, på bortais, med en jäkla massa utvisningar mot oss. Samma sak förra matchen. Med det spelövertaget kommer de så småningom att hitta vägar att göra mål. Det kommer.
Extremt få misstag idag i defensiven, många enkla lösningar där vi förvisso ger bort initiativet, men avvägningarna var väldigt bra. Brickley har verkligen kommit in i det och gör bra matcher rakt igenom. Näsén ser vek ut, Bernhard blir elakare och börjar komma i form igen efter att ha haft en svacka.
Mål i 6 mot 4 är inget att orda om, utvisningen på Mannberg ÄR fel, särskilt när de precis släppt en helt klockren utvisning mot Brickley. Mannberg gör helt rätt som går ut på spelförande puck och försöker trycka fast honom i planket när denne strular med pucken och tappar kontroll. Helt orimlig utvisning.
Tredje såg bra ut, vi dominerade hela perioden, men många av våra vanliga målskyttar är under isen. Vi får arbeta väldigt hårt för våra mål, snart börjar det studsa med oss igen för spelmässigt sett under 60 minuter dominerar vi matchen, på bortais, med en jäkla massa utvisningar mot oss. Samma sak förra matchen. Med det spelövertaget kommer de så småningom att hitta vägar att göra mål. Det kommer.
Extremt få misstag idag i defensiven, många enkla lösningar där vi förvisso ger bort initiativet, men avvägningarna var väldigt bra. Brickley har verkligen kommit in i det och gör bra matcher rakt igenom. Näsén ser vek ut, Bernhard blir elakare och börjar komma i form igen efter att ha haft en svacka.
Mål i 6 mot 4 är inget att orda om, utvisningen på Mannberg ÄR fel, särskilt när de precis släppt en helt klockren utvisning mot Brickley. Mannberg gör helt rätt som går ut på spelförande puck och försöker trycka fast honom i planket när denne strular med pucken och tappar kontroll. Helt orimlig utvisning.
+ 8
Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Dundee:
Men du kan ju inte resonera sådär.
1 mål räcker för att vinna en match.
Faktum är att vi gjorde fler mål än bik fram till slutet då domarna beslutar sig att att släppa två solklara på halloran och brickley och sedan hitta en utvisning som ingen förstår.
Klart som fan det påverkar och utan detta hade vi haft pp och med 99% säkerhet hållit undan och vunnit.
Jävligt konstigt resonerat att påstå att det inte påverkar utgången och att vi bara skulle gjort fler mål.
Men du kan ju inte resonera sådär.
1 mål räcker för att vinna en match.
Faktum är att vi gjorde fler mål än bik fram till slutet då domarna beslutar sig att att släppa två solklara på halloran och brickley och sedan hitta en utvisning som ingen förstår.
Klart som fan det påverkar och utan detta hade vi haft pp och med 99% säkerhet hållit undan och vunnit.
Jävligt konstigt resonerat att påstå att det inte påverkar utgången och att vi bara skulle gjort fler mål.
+ 8
Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Majbrasan: Så fruktansvärt trist att två randiga killar ska avgöra matchen.
+ 8
Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Majbrasan: måste säga att jag beundrar Modo-spelarna som inte tappar det totalt. Domarnivån är ju inte av denna värld!
+ 8
Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Majbrasan: Enligt Gavelo dömer de korrekt. Jag är skeptisk, minst sagt.
+ 8
Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Greenwolper: BRA AV KARLIN!!
Domarna ska fan inte komma undan med denna.
Domarna ska fan inte komma undan med denna.
+ 8
Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Greenwolper: Så jävla less på HA går fan knappt å se på matcherna för domarna är fan värre än korpen
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Kristianstad IK 2023-02-01
Rytter: Man gillar ju Emil Wahlberg på Modochannel det gör man
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Kristianstad IK 2023-02-01
Nucky: För mig tycker jag att det är märkligt hur samma supportrar som var besvikna för att vi vek ned oss ifjol, själv är ännu mer mjuka. Det är som att vi är livrädda för att vara favoriter och verkar leta efter möjligheter att sänka oss själva.
Det är solklart att vi är favoriter till att vinna serien och få det bästa utgångsläget. Varför skulle det inte vara så? Varför är vissa så fega?
Kom igen nu forumet. Nu ganskar vi upp oss. Andra ska vara rädda för oss och inte tvärtom.
Det är solklart att vi är favoriter till att vinna serien och få det bästa utgångsläget. Varför skulle det inte vara så? Varför är vissa så fega?
Kom igen nu forumet. Nu ganskar vi upp oss. Andra ska vara rädda för oss och inte tvärtom.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Kristianstad IK 2023-02-01
Sigge: Guden förlorar målvaktsduellen emot Jørgen Hanneborg som är 84% och seriens sämsta målvakt om man kollar på ALL statistik. Helt jävla sjukt. Kan Tex spela på fredag istället? Skiter i vilken form han är i.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hej på er, jag har 5 st biljetter till ssk borta 17/2 som jag skänker iväg.
2 st vuxen 2 barn upp till 12 år och 1 ungdom till 18 år.
Det är sittplats, första raden ovanför bortastå.
2 st vuxen 2 barn upp till 12 år och 1 ungdom till 18 år.
Det är sittplats, första raden ovanför bortastå.
+ 8
Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Greg P: Frycklund går in som 3e man och matar 6-7 hårda slag. Plus att han är en återfallsförbrytare.
Eftersom han blev anmäld till disciplinnämnden delar inte domarna din version.
Kom även ihåg att den spelare Aagard tacklar har ett ansvar. Otroligt korkat att vända sig i den situationen..
Eftersom han blev anmäld till disciplinnämnden delar inte domarna din version.
Kom även ihåg att den spelare Aagard tacklar har ett ansvar. Otroligt korkat att vända sig i den situationen..
+ 8
Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Silly: Om han hade träffat rätt hade han skjutit över :)
+ 8
Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Hörde precis vad kommentatorn på cmore sa. Här är Svenningsson, "Matchhjälten" . Ska vi hacka på Aagaard nu som var osynlig? Woods? Och Nässen eller att Vela sitter iutvisningsbåset. Nu Slutar vi klanka ner på Svenne. Vi är ett LAG. Grattis MoDo och Svenne
+ 8
Föregående · 224 · Nästa
Det vi fick se igår var en slutspelsmatch, visst att det var saker som man inte vill se som t.ex OP:s hjärnsläpp eller att man lämnar handicap med 0-3.
Men bortsett från detta så gör vi extremt mycket bra, DIF hade inte mycket av spelet i 5 mot 5, väldigt få långa anfall emot oss. Vi lyckades vinna tillbaka puck högt upp flera gången och DIF fick slå ifrån sig. Farten och uppspelen från egen zon satt mycket bättre idag än tidigare. BP fungerade bra, att släppa 2st på ena femman var lite oturligt för tyckte BP gjorde ett bra jobb, den andra femman dödade man av bra.
Är ännu mer nöjd med sättet vi genomför matchen idag, speciellt med tanke på matchbilden och att vi krigade tillbaka ett 0-3 underläge. Det är sådant som kan vara extremt viktigt för självförtroendet och för slutspelet.
In med Dickinsson och Vela på detta så kommer det blir bra.
Tycker Niderbach gjorde en av sina bättre matcher igår, var delaktig i det offensiva, vårdade pucken bra samt skötte defensiven. Kanske var det nyttigt att vila ben och skalle några matcher eller så är det hans nya kontrakt som gett en boost, nu vet han vad han ska göra de två närmaste åren och det måste vara en trygghet.